ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Jul-2023

(07-Jul-2023, 01:02 AM)datakneder schreef: Ik ben geen QV-kenner. Wat ik begreep had hij losse ruitjes die hij normaliter gebruikt, maar die had hij thuis in Lüneburg laten liggen...
Haha ja, als ik m'n racekap thuis laat liggen word ik ook nat Big Grin 
Het is dit:

[Afbeelding: quatrevelo_child_tbn.png]
Er kunnen dus zijruitjes in en die zitten dan met klittenband vast. Is in de winter wel lekker voor als je uk achterin zit. Er zitten ventilatiegaten in de kap en ook langs je zij komt lucht naar achteren. In de zomer merk je dus dat een QV aangenamer is met de ruitjes eruit, en dan kan je ze dus thuis laten als je denkt dat het zomer is en je bent niet bekend met de fenomenen "Nederland" en "Engeland".


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 07-Jul-2023

365cycle dus jij zegt neem die ruitjes? Ook al wil ik geen kinderzitje erbij? Neem ook de kleur van de VM in gedachten


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Jul-2023

Als je geen kinderzitje neemt zou ik het niet snel doen. Al is het maar omdat Eva een hekel heeft aan ruitjes knippen Tongue


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 07-Jul-2023

Nou ik heb geen reden tot kinderzitje. Het ziet er naar uit dat ik binnenkort oom wordt en al helemaal niet vader. Maar zeg nooit nooit


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 07-Jul-2023

Ik een tocht van 114 kilometer zag ik pas op het eind van de rit een (1) ligfietser. Een dame op een tweewieler, tussen de oude brug in Voorburg en het ADO-stadion.


RE: Medeliggers onderweg - melle z - 08-Jul-2023

Er stond gisteren aan het eind van de middag een Optima Stinger geparkeerd bij Decathlon aan het Sontplein in Groningen. Ik heb nog even getreuzeld met mijn fiets van het slot halen, maar ik heb de berijder niet gezien.

[Afbeelding: 53032285074_ff77b9fd33_b.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 09-Jul-2023

Makkelijk te herkennen aan dat plankje op de bagagedrager.


RE: Medeliggers onderweg - Roefie - 09-Jul-2023

Vanmiddag, rond 12 uur, een wit met oranje vm,met racekap, tussen Hoorn en Enkhuizen, op de IJsselmeerdijk, hij/zij kwam uit richting Enkhuizen, we hebben gegroet


RE: Medeliggers onderweg - melle z - 09-Jul-2023

(09-Jul-2023, 09:07 AM)Wim -de roetsende schreef: Makkelijk te herkennen aan dat plankje op de bagagedrager.
Ik had hem nooit eerder gezien, dus aan het plankje herkende ik hem niet. Volgende keer wel waarschijnlijk.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 09-Jul-2023

(09-Jul-2023, 09:24 PM)melle z schreef:
(09-Jul-2023, 09:07 AM)Wim -de roetsende schreef: Makkelijk te herkennen aan dat plankje op de bagagedrager.
Ik had hem nooit eerder gezien, dus aan het plankje herkende ik hem niet. Volgende keer wel waarschijnlijk.

Dat bedoelde ik uiteraard ook.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 09-Jul-2023

Oeps, helemaal vergeten! Gisteren nog een tadpole trike gespot, terwijl we met de (rechtop)tandem onderweg waren.
Was een oranjerode HP Velotechnik met een motor op de crank. Volgens mij een Scorpion fx.

Wel gegroet, maar kreeg geen reactie. We zagen er vermoedelijk ook een beetje raar uit, de versnellingskabel van de tandem was stuk dus 11-12 km/h was al 90 rpm  Rolleyes


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 10-Jul-2023

En weer eentje! Weet niet of ik m al eerder tegengekomen was. Rode Mistral/challenge met vijftiger erop.


RE: Medeliggers onderweg - melle z - 10-Jul-2023

(09-Jul-2023, 09:56 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat bedoelde ik uiteraard ook.
Het was een poging tot een grapje Wim. Toegegeven, niet mijn beste.


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 10-Jul-2023

Vanmiddag een trike op de fietsbrug in Veghel. Hij fietste uiterst relaxed (niet zozeer in snelheid, maar in uitstraling) We hebben even gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - Roefie - 12-Jul-2023

Vanmiddag rond een uur of 5 een groen-witte vm en een rode trike op de oude bildtdijk (noord-friesland), richting Harlingen. We hebben gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 14-Jul-2023

In een tocht van 170 kilometer van Den Haag naar de Achterhoek zag ik er zowaar drie. Driemaal een velomobiel en driemaal vlak achter elkaar. De eerste kwam ik op de doorgaande fietsroute langs de A12 bij Zoetermeer tegen, een groenwitte velomobiel kwam mij tegemoet. Een paar honderd meter later, toen ik een brilschoonmaakpauze had, werd ik ingehaald door een witrode (geloof ik) velomobiel, compleet ingepakt met deksel en dicht vizier. De derde volgde vrij snel daarna ergens tussen Zoetermeer en Gouda ten hoogte van Zevenhuizen op hetzelfde fietspad, die kwam mij ook tegemoet.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 15-Jul-2023

Die laatste, was dat een wit/blauwe?

Ik kwam vanmiddag toevallig een van de rotte rijders tegen in Gouda Smile


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 15-Jul-2023

Zou kunnen. Wist de kleurcombinatie na zeseneenhalf uur fietsen niet meer. Was het de jouwe?


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 15-Jul-2023

Ik zag vandaag een rood-witte Milan GT.
Die van George Krug, die stopte en mij hielp toen ik op de dijk problemen had met de Strada.
Verder een paar van Raam fietsen waar de rijders niet terug groetten.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 20-Jul-2023

Wie o wie van jullie kwam ik vandaag tegen met zijn volledige witte Velomobiel met bijpassende race kap? Het was net iets voor 10 uur langs het water waar ik ook nog eens een keer wil rijden met de QV.

Dus ja vandaag voor het een Velomobiel in mijn provincie gespot sinds ik weet wat een Velomobiel is. We hebben gegroet. Ik was op dat moment lekker aan het hardlopen in een bijpassende witte shirt, zwarte shortje en blauwe schoenen.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 20-Jul-2023

Als je er niet bij zet wáár je iemand tegengekomen bent wordt het denk ik erg lastig Big Grin vanwege privacy snap ik dat je dat misschien niet wil vermelden (zeker als je aan het hardlopen bent = vermoedelijk niet zo heel ver van huis), maar houd er rekening mee dat iemand die reageert je privacy dan wel "in het gedrang" brengt. Kan goed zijn dat die persoon z'n Strava bijvoorbeeld openbaar heeft staan. Al mijn ritten zijn bijvoorbeeld zichtbaar voor iedereen die me volgt (stuk of 80 personen geloof ik), dus die 80 personen weten dan in principe waar ik jou tegengekomen ben.


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 20-Jul-2023

Gisteren dezelfde man gespot die ik verleden keer ook zag. Niet gegroet, want ik stond met de roets aan de kant met de rug naar het fietspad om voor de zoveelste keer mn gsm op te te rapen toen ie voorbij reed dus ik heb m niet eens zien aankomen.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 20-Jul-2023

Tja wat is dichtbij. In het gebied waar ik hem tegen kwam is binnen een straal van 21km waar ik woon. Maar het is niet dat ik 100 meter van dat punt vandaan woont. Echter is er wel iemand geweest die dichter bij mijn huis is geweest. Op mijn Strava heb ik een privacy regio ingesteld. Zo goed dat mijn loopmaatje in het begin echt niet wist waar ik woonde. Maar ik neem aan als het iemand van het forum is. En dan van een hardloper hoort roepen het medeligger, dat hij wel de link kan leggen met een gebruiker met de naam hardloper. Maar zolang je niet mijn track gaat bekijken. Is er nog behoorlijk wat gissen waar precies mijn thuis basis is.

Maar ik vond het hoe dan ook wel grappige om nu eindelijk een in het wild te spotten buiten Dronten. Tijdens proef rijden had ik trouwens geen liggende tegenliggers , ondanks de bedrijven daar


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 20-Jul-2023

Dat is het 'm juist. Het verbaast me soms hoe gedetailleerd mensen opmerkingen plaatsen over mijn ritten.


RE: Medeliggers onderweg - Bacchus - 20-Jul-2023

Ligt er ook wel aan waar in Nederland je woont. In de stad heb je binnen een straal van honderd meter al snel meer dan honderd adressen, terwijl je in buitengebied best meer dan een kilometer moet fietsen naar de buren.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 20-Jul-2023

Voor mijn gevoel was het een waw. Maar zeker zeggen doe ik het niet. In mijn herinnering was het een lange spitse neus