ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - Fietsbennie - 07-Aug-2023

Doe het vrouwtje in Stavoren de groeten van me Marco.


RE: Medeliggers onderweg - De tovenaar - 07-Aug-2023

De enige Cruzbike die ik ooit ben tegengekomen was die van Ibo, toen niet wetende wat voor ligger dat was totdat ik zijn youtube kanaal ontdekte (fietst vast niet met Belgisch vlaggetje).


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 07-Aug-2023

(07-Aug-2023, 12:08 PM)De tovenaar schreef: De enige Cruzbike die ik ooit ben tegengekomen was die van Ibo, toen niet wetende wat voor ligger dat was totdat ik zijn youtube kanaal ontdekte (fietst vast niet met Belgisch vlaggetje).

Fietst Ibo alweer? Hij was flink pissig op Maia vanwege onzorgvuldigheid (ik schrijf het hier netjes) waardoor de trapasbevestiging aan de vooras is afgeknapt bij zijn Q45.


RE: Medeliggers onderweg - De tovenaar - 08-Aug-2023

(07-Aug-2023, 01:40 PM)Wim -de roetsende schreef: Fietst Ibo alweer? Hij was flink pissig op Maia vanwege onzorgvuldigheid (ik schrijf het hier netjes) waardoor de trapasbevestiging aan de vooras is afgeknapt bij zijn Q45.

In zijn laatste filmpjes fietste hij weer op de q45 maar overweegt een nieuwe te kopen.


Gisteren kwam ik een rechtopfietser tegen die me vroeg op wat voor ligfiets ik reed.
Hij had zelf een Flevobike en Flevobike 50/50.


RE: Medeliggers onderweg - Bart Verbeek - 08-Aug-2023

(07-Aug-2023, 12:00 PM)Fietsbennie schreef: Doe het vrouwtje in Stavoren de groeten van me Marco.

En de kroegbaas


RE: Medeliggers onderweg - Roefie - 09-Aug-2023

(07-Aug-2023, 11:20 AM)Roepers schreef: Ja, fietsen en bakfietsen tot 80 cm breedte.
Of ietsje breder, mijn  fiets inclusief spiegeltjes is krap 90 cm, en dat ging ook nog.


RE: Medeliggers onderweg - Bob Hagendijk - 09-Aug-2023

Vanmiddag in Breda op de Teteringseweg een man op een tadpole trike, met helm en vlag. Niet gegroet want zat in de auto ivm vakantie.


RE: Medeliggers onderweg - De tovenaar - 09-Aug-2023

Vanmiddag op de Slingerweg ter hoogte van de Nijkerkerbrug een hoge ligger tegengekomen, kon niet zo snel zien welk type. We hebben gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - martinR - 09-Aug-2023

Dat was een challenge chamsin. Ik was de berijder. Had jij een andere kleur pet?


RE: Medeliggers onderweg - De tovenaar - 09-Aug-2023

(09-Aug-2023, 05:41 PM)martinR schreef: Dat was een challenge chamsin. Ik was de berijder. Had jij een andere kleur pet?

Ah was jij dat! Ik had een rood/oranje petje op:
[Afbeelding: medium.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 11-Aug-2023

Door het natte weer (en werk) heb ik vier weken geen lange toertochten kunnen maken. Vandaag de eerste sinds mijn 170 kilometer van half juli, en moet zeggen de 131 kilometer hakte er wel een beetje in in de laatste 15 kilometer. Ik heb wel eens soepeler gefietst. Vier weken alleen op de stadsfiets is geen goede basis voor vijf uur of meer.

Hoe dan ook, langs de rijn tussen Nijmegen en Millingen kwam ik een blauwwitte velomobiel tegen.


RE: Medeliggers onderweg - Josligfiets - 11-Aug-2023

Vandaag zag ik in de verte (ongeveer vanaf hier: https://www.google.nl/maps/@52.3587693,6.5644561,3a,75y,89.87h,89.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKoLRfK6MvBEeGAODAqxLDw!2e0!7i16384!8i8192?hl=nl&entry=ttu ) iets laags bij de verkeerslichten stoppen: een medeligger ! (ging de N35 oversteken richting Wierden).
Omdat ik nog wat bij de verkeerslichten vandaan was even aangezet en vervolgens door een oranje/groene kleur lamp achter de rode medeligger aan.
Uiteindelijk ingehaald en gegroet. Ik werd teruggegroet door een oudere heer op een rode Optima? Challenge? Niet goed kunnen zien.


RE: Medeliggers onderweg - Bob Hagendijk - 12-Aug-2023

Jos, dat zou wel eens dezelfde kunnen zijn die ik al 2x heb gezien in de slinger aan het eind van die weg als je naar rechts gaat ipv links oversteekt. Buiten de vakantie fiets ik daar regelmatig ivm woon-werk.


RE: Medeliggers onderweg - Keeshond - 12-Aug-2023

Vanmiddag op de hogeweg bij Hulst een rode tweewielligfiets gespot. Niet gegroet, ging linksaf en ik rechtdoor zodat de ligger mij niet kon zien.


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 13-Aug-2023

Zojuist een blauwwitte velomobiel op de dijk tussen Grieth en Emmerich. Een vriend van mij had hem/haar op donderdag ook in Wissel gezien. En volgens mij is het dezelfde als Lopopodium vrijdag zag. Even gegroet. Volgens mij had de velonaut er wel een behoorlijk tempo in. Zelf reed ik op dat moment ook 35+. Smile


RE: Medeliggers onderweg - TvWijk - 13-Aug-2023

Vanmiddag, aan het eind van een mooie toertocht met Matthijs en Marnix, kwamen we tussen Lommel en Luyksgestel een heer op een open trike tegen. Wederzijdse beroeting met grote glimlach.

Mocht je zin hebben om om een keer mee te touren; meer info in dit topic Ligfietsen in De Kempen


RE: Medeliggers onderweg - gideon - 13-Aug-2023

Vanmiddag rond drie uur, bij Werkendam een groene (of was het paars?) tweewieler met grote wielen, een Nazca of Challenge, we staken een hand op. Ik was op mijn Rapto Lowracer


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 13-Aug-2023

(13-Aug-2023, 04:54 PM)datakneder schreef: Zojuist een blauwwitte velomobiel op de dijk tussen Grieth en Emmerich.

Ik ben overigens blij dat ze daar drie jaar geleden het asfalt hebben vernieuwd. Voorheen liet ik die route zoveel als mogelijk links liggen. De route zelf is op zich wel fijn, als je dus geen hobbelasfalt hebt.


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 14-Aug-2023

(13-Aug-2023, 10:34 PM)Lopopodium schreef: Ik ben overigens blij dat ze daar drie jaar geleden het asfalt hebben vernieuwd. Voorheen liet ik die route zoveel als mogelijk links liggen. De route zelf is op zich wel fijn, als je dus geen hobbelasfalt hebt.


Ik gebruik het stukje tussen Emmerich Eyland en Grieth als trainingsrondje omdat het wegdek ok is en het erg verkeersluw is zonder verkeerslichten.

Emmerich -> Grieth is prima, maar Griet -> Wissel dan wel weer een onoverzichtelijke oversteek en daarna een beroerd fietspad. Dus naar Wissel rijd ik altijd over Eyland, dat is ook nog eens korter. De dijk vanaf Grieth naar Hönnepel (Kalkar Wasserwunderland) is nu echt prima. Behalve het laatste stukje waar ze een paar chicanes om bomen hebben geplaatst.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 14-Aug-2023

Ik kwam een of andere open ligger tegen. Vraag me niet naar het type. Want dat weet ik niet. Maar het bevind zich heel erg in mijn persoonlijke regio. Dus ik ga niet delen waar. Zelf was ik te voet met mijn neef en zijn vriendin, net terug van een ijsje.


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 14-Aug-2023

Ik zag vanmiddag om ongeveer 17:15 een dame op een gele tweewieler, in de Gladiolenlaan in Beverwijk.
Zij zat hoger dan ik in de Strada, ik denk dus aan een mid-hoge. Ik heb geen merk herkend.
We hebben beiden een hand opgestoken.

(14-Aug-2023, 06:06 PM)Hardloper schreef: Ik kwam een of andere open ligger tegen. Vraag me niet naar het type. Want dat weet ik niet. Maar het bevind zich heel erg in mijn persoonlijke regio. Dus ik ga niet delen waar. Zelf was ik te voet met mijn neef en zijn vriendin, net terug van een ijsje.

Als je de regio niet wilt delen, waarom dan wel iedere keer melden dat je een ligger hebt gezien?


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 14-Aug-2023

Dit was in Noord Brabant.


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 14-Aug-2023

(14-Aug-2023, 06:06 PM)Hardloper schreef: Ik kwam een of andere open ligger tegen. Vraag me niet naar het type. Want dat weet ik niet. Maar het bevind zich heel erg in mijn persoonlijke regio. Dus ik ga niet delen waar. Zelf was ik te voet met mijn neef en zijn vriendin, net terug van een ijsje.

Oei, en dan te bedenken dat je straks in een unieke QV qua kleur rijdt. Voor je het weet is je persoonlijke regio bekend, dus ik hoop niet dat je ooit eens gespot wordt ook al weten we nu dat je in Noord Brabant woont waarschijnlijk op loopafstand van een ijssalon Big Grin   Ik ook, binnen nu en een jaar als ik weer een leuke woning zie waar ik blij van wordt.

Heb zelf een broer die een beetje paranoia is en weigert Google te gebruiken. Maar ondertussen doet ie wel zaken met de bekende Chinese websites.. Hij rijdt geen ligfiets; die heb ik verkocht.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 14-Aug-2023

(14-Aug-2023, 08:04 PM)ZoefZoef schreef:
(14-Aug-2023, 06:06 PM)Hardloper schreef: Ik kwam een of andere open ligger tegen. Vraag me niet naar het type. Want dat weet ik niet. Maar het bevind zich heel erg in mijn persoonlijke regio. Dus ik ga niet delen waar. Zelf was ik te voet met mijn neef en zijn vriendin, net terug van een ijsje.

Oei, en dan te bedenken dat je straks in een unieke QV qua kleur rijdt. Voor je het weet is je persoonlijke regio bekend, dus ik hoop niet dat je ooit eens gespot wordt ook al weten we nu dat je in Noord Brabant woont waarschijnlijk op loopafstand van een ijssalon Big Grin   Ik ook, binnen nu en een jaar als ik weer een leuke woning zie waar ik blij van wordt.

Heb zelf een broer die een beetje paranoia is en weigert Google te gebruiken. Maar ondertussen doet ie wel zaken met de bekende Chinese websites.. Hij rijdt geen ligfiets; die heb ik verkocht.
Nou ik ken toevallige verschillende ijsco dalen daar. Maar heb verschillende plekken waar ik naar toe wil met de QV.

Ik heb in het begin met mijn loopmaatje verschillende keren gelopen en ze wist niet waar ik woonde. Terwijl ze heel erg in de buurt was. Gebruik ook graag de privacy settings van Strava


RE: Medeliggers onderweg - Bacchus - 14-Aug-2023

(14-Aug-2023, 06:06 PM)Hardloper schreef: Ik kwam een of andere open ligger tegen. Vraag me niet naar het type. Want dat weet ik niet. Maar het bevind zich heel erg in mijn persoonlijke regio. Dus ik ga niet delen waar. Zelf was ik te voet met mijn neef en zijn vriendin, net terug van een ijsje.
(14-Aug-2023, 07:22 PM)Hardloper schreef: Dit was in Noord Brabant.

Dat moet ik geweest zijn. Ik was vanmiddag ergens in Noord-brabant op pad met een of andere open ligger en ben toen in de buurt van een ijssalon geweest. Tongue  Of eigenlijk wel in de buurt van drie ijssalons, minstens zoveel cafetaria's en een McD.. Big Grin 
Volgende keer even zwaaien, dan weet ik waar je huis woont. Wink 

(eh, geintje, he, kan wel toch? Maar ik was weldegelijk op pad met de Hurri in ijssalon-dicht gebied. Morgen tweemaal de kans om de M-racer in actie te zien langs het Wilhelminakanaal)


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 14-Aug-2023

In een tocht van 104 kilometer zag ik vandaag twee driewielers. Het was net over de grens in het centrum van het Duitse stadje Isselburg en ze reden samen.