ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - kuŝbiciklo - 15-Aug-2023

De oogst is vandaag 1 open ligger en 2 velomobielen. De open ligger zag ik onder station Breukelen om 12:02, en later die dag ergens na 17:00u reed ik op de Kanaaldijk West boven Breukelen in een korte tijd twee blauwe velomobielen tegemoet op m'n Greenmachine. Allebei model Quest geloof ik. We hebben gegroet.


RE: [split] Medeliggers onderweg : Raptobike - Tom Fekkes - 15-Aug-2023

Ik ben vandaag in Harlingen een Quest rijder tegengekomen. We hebben even gepraat over de degelijkheid van deze fietsen.


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 15-Aug-2023

Een M5 rijder bij 's Heinkenszand. Model M-Racer denk ik. Hij/zij ging net de bocht om, dus niet gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 15-Aug-2023

Ik kom al wekenlang geen liggers meer tegen  Huh 

Behalve bekenden en de liggers waar ik samen een toertocht mee rijd, maar om die hier nou telkens te noemen  Cool


RE: Medeliggers onderweg - Jeroen S - 15-Aug-2023

Ik kwam een trikerijder tegen op de onderlangs tussen Zeddam en Braamt. Veel meer dan een zandpad met af en toe een stukje verhard is dat niet. Ik was met een mountainbike.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 19-Aug-2023

In een tocht van 132 kilometer zag ik er eentje. Het was in Delft. Ik kwam vanuit de Phoenixstraat en ging linksaf ten hoogte van koffiehuis Het Kalf (waar vijf jaar geleden een liquidatie was, ik heb geen idee of het koffiehuis eigenlijk nog eens open is...) de Vliet over om zo naar Rijswijk en Den Haag te fietsen. Aan de overzijde stond een heer op een oranje ligfiets bij de stoplichten van het tegemoetkomend verkeer te wachten, en ging toen het groen was het centrum in, de andere kant op dan ik. Ik zag hem wel van honderd meter afstand, maar denk dat ik niet werd teruggezien.


RE: Medeliggers onderweg - Fietsbennie - 19-Aug-2023

Vandaag maar weer eens meegedaan met Mooi Twente. Totaal zo'n 9 liggers gezien. Verhaal en foto's volgen.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 22-Aug-2023

In een tocht van 182 kilometer van Breskens naar Gent, Antwerpen en Bergen op Zoom zag ik er vandaag twee. Een dame op een driewieler ergens bij... geen idee hoe dat dorpje tussen de grens van Nederland en Gent heette. En de tweede was een heer op een (groene?) tweewieler die mij tegemoet kwam net ten zuiden van de Sint Anna-tunnel in Antwerpen.

Overigens, wat hebben ze in België (inderdaad) veel slechte wegen. Opvallend was dat er een paar (echt!) hele goede stukken waren met gloednieuw asfalt, maar dat die ook net zo snel vanuit het niets weer werden ingewisseld voor een stuk slecht asfalt, een onverharde weg met een dikke laag gruis of als je ècht enorme pech hebt zo'n draconisch kasseienweg. Die ene kasseienweg die ik voor de kiezen kreeg over ruim een kilometer heb ik grotendeels over het hoge gras in de berm fietsend doorgebracht. Ook in het centrum Gent waren kasseien, maar die vielen eigenlijk wel mee. En ga je niet over kasseien in Gent, dan mag je over betonnen wegen maar moet je wel de tramrails met de vele honderden wissels doorstaan zonder op je muil te gaan (ik ben die rails gelukkig in Den Haag al een beetje gewend).

Verder nog een tip voor fietsers die dachten dat het leuk zou zijn door de Antwerpse Haven naar Nederland te fietsen. Nee, dat is niet leuk. Niet doen. Afschuwelijke fietspaden, geen enkele wegbewijzering en er was zelfs een stuk van een kilometer ofzo waar er vele honderden stenen (formaat een centimeter of vijf) over het fietspad was gestrooid. Kan me niet voorstellen dat die over zo'n lang stuk van een zwaarbeladen vrachtwagen afgerold zouden zijn als ze zelfs over een vangrail nog op het pad weten te komen. Het meest zuidelijk stukje was nog wel aardig met mooie brede asfaltwegen. Ik dacht nog: het is hier beter dan in de Rotterdamse haven (waar het prima fietsen is). Maar daar kwam ik heel snel van terug. En als je geen GPS hebt waag je zelfs je leven, want ik denk dat je er nooit meer uit geraakt.

Ik was vreselijk blij toen ik eenmaal de grens over was. Maarja, dan zit je dus in Brabant, die ene provincie in Nederland die bij mij ook niet bekend staat als de plek met fraaie fietswegen. Het was in ieder geval een verbetering.

Zo, die ei ben ik ook weer even kwijt.

Overigens waren er wel een paar mooie stukken om te fietsen. Ik was enthousiast over een fietsroute van Kaprijke tot de rand van Gent bij het kanaal, en ook het stuk van Hamme / Weert via Temse langs de Schelde tot ongeveer Kruibeke was beeldschoon (en met prima fietspaden).


RE: Medeliggers onderweg - Bacchus - 22-Aug-2023

(22-Aug-2023, 12:17 AM)Lopopodium schreef: Ook in het centrum Gent waren kasseien, maar die vielen eigenlijk wel mee. En ga je niet over kasseien in Gent, dan mag je over betonnen wegen maar moet je wel de tramrails met de vele honderden wissels doorstaan zonder op je muil te gaan.

Herkenbaar, al gingen wij stad uit richting Schelde, wat dan beter te doen leek.

Citaat:Verder nog een tip voor fietsers die dachten dat het leuk zou zijn door de Antwerpse Haven naar Nederland te fietsen.
Goede tip, ik ben weleens met de auto door het havengebied gereden en dat vond ik al een kleine ramp. Ik kan me goed voorstellen dat dat fietsend nog wat erger is. Centrum vond ik dan op zo'n huurfiets wel weer best te doen.


RE: [split] Medeliggers onderweg : Raptobike - ZoefZoef - 25-Aug-2023

Kwam vanmiddag rond 12.00u een GreenMachine tegen met een berijder die met zn kindje op zn buik op pad was.


RE: Medeliggers onderweg - Arjen Meurs - 26-Aug-2023

Ik zag woensdag 23 augustus een groene DF XL met een oranje kat sticker boven het voorwiel. Hoewel ik met zoonlief op bukfietsen toerde door het industieterrein Lage Weide bij Utrecht zwoei de oranje kat DF-rijder ons wél toe. Wij zwaaiden terug. De fiets kwam me wel beetje bekend voor, wie was t?


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 28-Aug-2023

In een tocht van 152 kilometer zag ik een roeifiets vandaag. Ergens aan de rand van het oude Haarlemmermeer op de Leimuiderdijk bij Burgerveen of daar in de buurt. Een heer met een knalgele pak aan.


RE: Medeliggers onderweg - de Boer - 29-Aug-2023

Zojuist bij Moordrecht ging er een witte (?) velomobiel onder het spoor door.
Ik kon niet groeten, want ik reed de trein. Ik heb wel getoeterd.

Groeten Henk


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 29-Aug-2023

Net in een ritje van 4 km, van Kimswerd naar Achlum, kwam ik op de Sytzamaweg vlakbij de kruising richting Pingjum een ligfietser op een zwarte op een Hurricane lijkende fiets tegen in de tegenovergestelde richting. Ik was op de Maxi. We hebben gegroet,

Marco


RE: Medeliggers onderweg - TimSch - 29-Aug-2023

Vanochtend rond 9en in Wehe den Hoorn reed ik een roeifietser tegemoet. We hebben vriendelijk lachend gegroet! :-)


RE: Medeliggers onderweg - GertBr - 29-Aug-2023

Ik zag vanmorgen rond 11.30 uur op het fietspad langs de N247, net voor en richting Broek in Waterland een donkerblauwe Velomobiel met een neus als die van een Concorde…. De neus leek eraan gezet. Ik heb hem slechts in een flits gezien. Reed in de tegenovergestelde richting in de auto.

[Afbeelding: IMG-0886.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - Roefie - 01-Sep-2023

Gele quest, zomaar voor AH in St Annaparochie, geen berijder die deed (denk ik) boodschappen.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 02-Sep-2023

In een tocht van 172 kilometer kwam ik er eentje tegen vandaag. Tussen Hekendorp en Oudewater, een heer in een rode velomobiel. Een voor mij wat aparte Velomobiel, want deze had de voorwielen niet in de kast maar die staken er echt een stuk uit naar de buitenkant zoals bij een trike. Nog niet eerder gezien.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 02-Sep-2023

Was het een Leitra?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Leitra

https://m.youtube.com/watch?v=YypkIqf6EVU&pp=ygUGTGVpdHJh



Of was het een Franse vm, een Le Mans?

https://m.youtube.com/watch?v=W5HPer7gRW4


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 02-Sep-2023

Nee, ik geloof beide niet. Of komt de Leitra ook met voorwielen zonder wielkast? Want de voorwielen waren 'bloot'.


RE: Medeliggers onderweg - Roepers - 02-Sep-2023

Een Velayo?

Groet,

Marco


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 02-Sep-2023

Dat zou kunnen. Die ik zag had een zacht dakje, niet een harde dat naadloos op de rest van het omhulsel paste. Maar een los zwart 'doekje'. Dat heb je denk ik bij zo'n Velayo ook?


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 02-Sep-2023

(02-Sep-2023, 10:31 PM)Lopopodium schreef: Dat zou kunnen. Die ik zag had een zacht dakje, niet een harde dat naadloos op de rest van het omhulsel paste. Maar een los zwart 'doekje'. Dat heb je denk ik bij zo'n Velayo ook?

Zoiets:

[Afbeelding: 8710230132_ca868ccf87_4k.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 02-Sep-2023

Dat zou 'm kunnen zijn. Hopelijk komt de berijder nog opdagen hier om het te bevestigen.


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 03-Sep-2023

Dat zou ik best wel eens geweest kunnen zijn ja, als het een fel oranje velomobiel was tenminste?

[Afbeelding: DSC-6675.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 03-Sep-2023

Als je tussen Hekendorp en Oudewater fietste rond 14:00-14:30, dan was jij het vast!