ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 28-Jan-2024

(28-Jan-2024, 02:15 PM)Tegelfanaat schreef: Tijdje later werd ik bij Gaarkeuken ingehaald door een blauwe Tuna, we reden achter elkaar naar Zuidhorn waar ik de brug over ging en de Tuna rechtdoor stoof.

Een Tuna is dus hier ook duidelijk sneller dan een Snoek.


Tonijnen zwemmen heel snel. Ze kunnen tot 70km/u zwemmen.
Snoeken zwemmen meestal zo'n 15km/u. Ze kunnen versnellen tot 40km/u.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 28-Jan-2024

Vanmiddag een heer op een witte tweewieler bij het Duitse Elten, op het leuke beboste heuvelweggetje Wildweg.

Ik was op mijn stadsfietsje mijn kilometers aan het maken, als basis om volgende maand weer met lange toertochten te kunnen beginnen.


RE: Medeliggers onderweg - melle z - 28-Jan-2024

Mooi rondje Tegelfanaat! Als ik in NL ben ga ik vrijwel altijd even een rondje om het Lauwersmeer vanuit 'stad'. Vaste stop is de Coop in Anjum voor een zak krentenbollen, om één of andere reden verkopen ze nergens zulke lekkere.


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 28-Jan-2024

(28-Jan-2024, 03:27 PM)voodoo schreef: Niet gezwaaid, want ik was op de motor.

Grappig, laat ik nou vandaag gegroet/toegezwaaid zijn door iemand op een motor Big Grin 

Ik reed met de QV op de rijbaan. Ik ken slechts één motorrijder en die heeft een heel ander model


RE: Medeliggers onderweg - Bram Huysmans - 28-Jan-2024

(27-Jan-2024, 09:02 PM)Hoekie schreef: Kreeg ik doorgestuurd van een familielid. Gespot medeligger onderweg bij Kapelle (Zeeland) richting Kruiningen.
Ik denk Bram Huysmans 

Dat ben ik inderdaad. De postbrug is 9 weken afgesloten dus moet omrijden via de vlakebrug,...leuke winter training  Wink


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 29-Jan-2024

(28-Jan-2024, 03:27 PM)voodoo schreef: Gisteren 4 velomobielen gespot op de Lekdijk bij IJsselstein/Nieuwegein.
Niet gezwaaid, want ik was op de motor.
Als het een witte Quest Carbon, een oranje Quatrevelo, een rood/witte Milan SL en een geel/witte Bülk waren, dan waren wij dat Big Grin 
Rondje gereden, bij Schoonhoven de Lek overgestoken, daarna via Goudriaan, Noordeloos en Meerkerk de Lek weer over via de Jan Blankesteinbrug, en via Lopikerkapel langs Montfoort door Oudewater naar warme chocolade en appelgebak in Hekendorp.
Geen snelheidsrecords dit keer, lekker op toertempo Smile


RE: Medeliggers onderweg - voodoo - 29-Jan-2024

Ja, dan waren jullie het.
Ziet er leuk uit, zo'n VM-treintje.  thumb


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 29-Jan-2024

Vanmiddag zowel door mij gespot toen ik langs de plas in R'dam Nesselande fietste, als een klein stukje verderop door André van de Rotte Rijders: een gele Mango met zwarte (reflectie?)strepen erop. Heb de berijder/eigenaar niet gezien dus niet gezwaaid Smile


RE: Medeliggers onderweg - GertBr - 02-Feb-2024

Vandaag om 15 uur op de Mandelabrug in Purmerend een open trike, aan de snelheid te zien zonder ondersteuning. Ik reed achter hem, hij heeft mij waarschijnlijk niet gezien.


RE: Medeliggers onderweg - Veloquest - 03-Feb-2024

Afgelopen dagen meerdere ligfietsers gezien in groningen. En er was er eentje die lag zo laag dat die kan verdwijnen achter een velomobiel.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 05-Feb-2024

Rond de klok van 14:00 in het Haagse Bos te Den Haag. Ik zag vanuit een afstandje door de bomen iets wittigs bewegen. Dacht nog, wat een grote hond. Het bleek iets later een witte / cremekleurige velomobiel te zijn die op het fietspad parallel aan de Leidsestraatweg vanuit het centrum richting het huisadres van de koning fietste.


RE: Medeliggers onderweg - Fietsbennie - 05-Feb-2024

Was het geen gouden model, omdat de koets gepoetst werd door de koetsier?


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 05-Feb-2024

Een wit/creme DF? Die ben ik ook weleens tegengekomen in die regio.


RE: Medeliggers onderweg - voodoo - 05-Feb-2024

Wellicht de Snoek van John Poot? Hoewel ik niet zeker weet of die wit is, zijn ouwe Quest wel.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 16-Feb-2024

De fiets die ik destijds zag was een DF die onder creme boven wit was. Zag 'm toen in Leiden; hij reed over het viaduct waar ik onder reed, in de DF volgens mij.

Vandaag kwam ik rond 17:00 op de dijk tussen Zevenhuizen en Nieuwerkerk aan den IJssel een heer op een witte lage racer tegen. Zag 'm wat laat dus niet echt goed gekeken wie het was ofzo. Wel getoeterd, hij zwaaide terug.


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 17-Feb-2024

Vanmiddag ter hoogte van Oranjeplaat - Arnemuiden
Zo te zien een M5 CHR



RE: Medeliggers onderweg - kuŝbiciklo - 20-Feb-2024

Vanmiddag rond 17:30 een witte Quatrevelo gespot op de Ossenmarkt in Weesp, met bedrijfsreclame van "Groenpand" erop.


RE: Medeliggers onderweg - JanBurp - 20-Feb-2024

Vanmorgen rond 8:30 vlakbij viaduct tussen Elst & Oosterhout. Een gele quest en ik in m’n witte. Gezwaaid.

En vanmiddag op de terugweg rond 5u op de brug van de A50 over de Rijn bij Heeteren, een open ligger die ik wel vaker tegenkom. Ook gezwaaid :-)


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 23-Feb-2024

Niet helemaal tegengekomen op een ligger. Maar ik heb vandaag Bellowsqueezer ontmoet. We hadden even een momentje afgesproken.


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 27-Feb-2024

Vandaag passeerde ik de blauwe Flevobike GreenMachine weer. Dezelfde man als die ik afgelopen jaar al een keertje had gespot
incl baby'tje op de buik Smile Hij zal zn kinderen naar school brengen, want ze waren overduidelijke samen op pad.


RE: Medeliggers onderweg - datakneder - 27-Feb-2024

Vandaag sprak iemand me aan toen ik de Action binnenliep met de vraag of er een motor inzat. Ik liep terug om haar de binnenkant te laten zien omdat de meeste mensen geen idee hebben hoe het eruitziet. Maar ze bleek zelf een trike te rijden. Dus vraag ik wat voor een krijg ik terug: "Ein Holändisches". Het bleek een USVA te zijn.


RE: Medeliggers onderweg - HugoW1975 - 29-Feb-2024

Ik kom al een paar keer iemand op een rode ligfiets tegen die van Son naar Nijnsel rijdt in de ochtend, als ik tussen 7:30 en 8:00 datzelfde traject andersom fiets. En in de middag andersom. Gisteren voor het eerst durven zwaaien (stuur loslaten...) Geen idee wie het is of waar hij vandaan komt / heen gaat.

Hugo


RE: Medeliggers onderweg - GertBr - 01-Mar-2024

Vandaag om even voor 13 uur, in landelijke Amsterdam-Noord tussen Zunderdorp en Ransdorp, een donkerrode Quest met een zwarte racekap en een grote rechthoekige sticker op de zijkant met “veel groen”. Ik zag dat er teruggezwaaid werd vanachter het ruitje  Smile


RE: Medeliggers onderweg - Bob Hagendijk - 01-Mar-2024

Vandaag rond 16:00 een wit onder, lichtblauw boven VM op de brug over het kanaal tussen Almelo en Wierden, we hebben gezwaaid.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 01-Mar-2024

Vandaag net voorbij de rotonde bij Bakker Bril in Voorst (iedereen die ten oosten van de lijn Harderwijk/Nijmegen woont kent deze zaak Big Grin ) een zwart/gele (heb ik dit eigenlijk wel goed onthouden?) Versatile/Orca.


RE: Medeliggers onderweg - Frutsel - 01-Mar-2024

(01-Mar-2024, 08:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Vandaag net voorbij de rotonde bij Bakker Bril in Voorst (iedereen die ten oosten van de lijn Harderwijk/Nijmegen woont kent deze zaak Big Grin ) een zwart/gele (heb ik dit eigenlijk wel goed onthouden?) Versatile/Orca.

Ik woon ruim ten westen van die lijn, maar ik ken de zaak ook. (Nu zou dat kunnen komen doordat ik jaren in Zutphen heb gewoond...)