ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 19-Mar-2024

In onze zonnige uitbundigheid kwamen HT Life Style, Arend-Jan en ik vanmiddag een snelle rijder op een hoge racer met tailbag tegen in Haastrecht.
Volgens mij heb ik de beste man al eens vaker gezien, maar dan als tegenligger.

Oh en er kwam nog een filmpje voorbij in onze groep. Volgens mij heeft HT Life Style de oude fiets van Hoekie ingehaald vandaag, langs de A12. Ik dacht in ieder geval de rode velgen onder een metallic rode QV te zien.


RE: Medeliggers onderweg - Lopopodium - 20-Mar-2024

In een tocht van 105 kilometer zag ik er vandaag eentje, een heer in een velomobiel (mint / geel) op de promenade van Nijmegen.

Nu ik net hier las: https://ligfietsers.nl/thread-1958-post-45268.html#pid45268

(20-Mar-2024, 05:33 PM)Lopopodium schreef: In een tocht van 105 kilometer zag ik er vandaag eentje, een heer in een velomobiel (mint / geel) op de promenade van Nijmegen.

Het zou heel goed deze heer en fiets geweest kunnen zijn: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100087783_eeb12a93


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 20-Mar-2024

Deze keer een medeligger binnen de bebouwde kom. Vanmorgen.
We hebben gegroet. Zie links op het fietspad. 



RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 20-Mar-2024

(20-Mar-2024, 05:33 PM)Lopopodium schreef: In een tocht van 105 kilometer zag ik er vandaag eentje, een heer in een velomobiel (mint / geel) op de promenade van Nijmegen.

Nu ik net hier las: https://ligfietsers.nl/thread-1958-post-45268.html#pid45268

(20-Mar-2024, 05:33 PM)Lopopodium schreef: In een tocht van 105 kilometer zag ik er vandaag eentje, een heer in een velomobiel (mint / geel) op de promenade van Nijmegen.

Het zou heel goed deze heer en fiets geweest kunnen zijn: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100087783_eeb12a93

Waarschijnlijk is het hem. Mijn neef uit de Ooijpolder ziet hem weleens rijden met een van zijn vele VM's. Mijn vader wist te vertellen dat hij graag gezien is in Dronten na uitkomen van een nieuwe model.


RE: Medeliggers onderweg - LigZeeuw - 20-Mar-2024

Vanmiddag een meneer in een oranje velomobiel op de dijk tussen Kattendijke en Wemeldinge, we hebben gezwaaid.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 21-Mar-2024

(20-Mar-2024, 09:07 PM)Wim -de roetsende schreef: Niet waarschijnlijk. Dit is JohanV. Hij rijdt onregelmatig met LOL mee, ik weet dus wel wie JohanV is.

Eén van zijn vele vm-en? Hoeveel heeft hij er dan? Blijkbaar ben jij op de hoogte van de aanschaffen die hij doet.

4 vm-en kosten minder dan een auto.
Trek de klauwtjes maar weer in Wim Wink 

Kan aan mij liggen hoor, maar gezien de streek waarin hij woont vind ik het niet onlogisch dat hij in de Ooijpolder rijdt.
En als je de ons welbekende en wat privacygevoelige lijst juist sorteert kan je de geruchten ook wel aan enige vorm van registratie toetsen.
Verder weet ik zeker dat hij een graag geziene gast in Dronten is...


RE: Medeliggers onderweg - Bob Hagendijk - 21-Mar-2024

Vanochtend om ca 7:45 een gele VM op de G vd Muelenweg in Nijverdal. We reden beiden aan de andere kant van de weg en het was een drukke situatie dus hij heeft mij niet gezien.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 21-Mar-2024

(21-Mar-2024, 07:21 AM)Wim -de roetsende schreef: Hij heeft een QV en een oude Quest, dan vind ik 'één van zijn vele vm-en' een beetje overdreven.
Er zijn er drie bekend, volgens mij heeft (of in ieder geval had) hij dezelfde situatie als ik heb Wink Hooguit met wat meer afstand ertussen.


RE: Medeliggers onderweg - Hardloper - 21-Mar-2024

Strada  Quatrevelo+ Quest  En de Snoek L is in bestelling. En er zijn ook aanwijzingen dat zijn vrouw rijdt in Velomobiel.nl Velombiel rijdt. En mijn vader had al eens hem op TV gezien in combinatie met velomobielen en dus dat zorgde voor een gesprekje met Theo over hem als ik het goed begreep van vader. Hij was heel bekend bij Theo. Buiten de Mango kun je stellen dat hij alles heeft (gehad/besteld). Scharrel even Snoek en Snoek L onder 1 noemer. En ook even Quest en Quest XS. Dus daar komt het vandaan dat hij graag geziene gast is bij uitkomen van een nieuw model. Mocht hij Johan V of Johan noemen in ons welbekende en wat privacygevoelige lijst. Dan ben ik toch wat meer terug houdend. Dit is ook de reden dat ik geen naam van zijn vrouw geef. En heb ook even het model weggehaald. Om niet direct tot zijn eventuele vrouw te komen.


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 21-Mar-2024

Heren, stop.

Dit wordt taalkundig muggenziften en irritant.
Bovendien is het niet van belang of iemand die hier niet actief is een, meerdere of veel fietsen heeft..


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 21-Mar-2024

(21-Mar-2024, 10:03 PM)Willeke_IGKT schreef: Heren, stop.

Dit wordt taalkundig muggenziften en irritant.
Bovendien is het niet van belang of iemand die hier niet actief is een, meerdere of veel fietsen heeft..

Ik vond het gewoon niet oké, maar ik heb alles al weggehaald. 

Als het zo moet  Angry


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 22-Mar-2024

Om het even over een frisse boeg te gooien: Ik ben ook een graag geziene gast in Dronten.
Maar dan vooral als ik wat kom bestellen, niet als ik het gesloopt heb Tongue


RE: Medeliggers onderweg - Veloquest - 22-Mar-2024

(22-Mar-2024, 12:50 AM)365cycle schreef: Om het even over een frisse boeg te gooien: Ik ben ook een graag geziene gast in Dronten.
Maar dan vooral als ik wat kom bestellen, niet als ik het gesloopt heb Tongue

Als je niks sloopt valt er ook niks te bestellen. dus bekijk het van de positieve kant.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 22-Mar-2024

(22-Mar-2024, 03:54 AM)Veloquest schreef: Als je niks sloopt valt er ook niks te bestellen. dus bekijk het van de positieve kant.
Mwah, probleem is meer dat ik binnen de "garantieperiode" vaak de zwakke plekken uit een ontwerp weet te halen Tongue


RE: Medeliggers onderweg - Frutsel - 22-Mar-2024

Er zou een '365Cycle-proof' certificaat moeten komen Tongue


RE: Medeliggers onderweg - Willeke_IGKT - 24-Mar-2024

Tussen Castricum en Uitgeest, rond twaalf uur, een dame op een lage delta trike, ik denk een Hase, en een heer op een tweewieler die maar weinig hoger was. We hebben gegroet.


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 24-Mar-2024

(22-Mar-2024, 04:06 PM)Frutsel schreef: Er zou een '365Cycle-proof' certificaat moeten komen Tongue


Blijft er in schrikkeljaren nog 1 dag over waarmee ie niet voldoet Tongue


RE: Medeliggers onderweg - Hoekie - 26-Mar-2024

Vanmorgen onderweg komt VlammenQuest voorbij. In het voorbij gaan hebben we gegroet.
Vervolgens ben ik een kleine 20 km op afstand achter hem blijven hangen, tot hij bij zijn werk was. Ik mocht nog een stukje verder.
Hij is volgens mij niet actief op het forum.



RE: Medeliggers onderweg - Arjen Meurs - 26-Mar-2024

Vandaag dus dinsdag 26-3 zag ik tussen De Bilt en Utrecht maar liefst twee velomobielen: eerst net uit De Bilt op fietspad noordzijde een rode Quatrevelo. Even later, toen we overstaken om een slechtvalk te spotten negende etage Provinciehuis Utrecht kwam van de kant van dit slechtvalkenhuis een blauw-oranje Strada hard door de bocht. Veel raarder moet het ook niet worden!

We wilden nog even verder v.m. spotten want dit is ook de woon-werkroute van Signore Martini Rosso e Bianco, maar mijn zoon vond vogelspotten en wachten ok (zijn ding) maar gaan wachten een op velomobiel niet ok.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 26-Mar-2024

Tsja die velomobielen... ik hoorde gisteren dat DanceRaven van het forum André van de Rotte Rijders tegengekomen is Big Grin

We moeten DanceRaven dus nog wel even opvoeden, want er is geen post hier Wink


RE: Medeliggers onderweg - Veloquest - 27-Mar-2024

ik kwam gister een man op een trike tegen dus ik zwaaide maar kreeg niks terug dus toen dacht ik die zal de fiets niet zo leuk vinden. Maar vandaag kwam ik hem weer tegen en deze keer had hij een aanhanger met hond erin achter zijn fiets hangen en zwaaide hij wel en ik dus ook net optijd nog.


RE: Medeliggers onderweg - DanceRaven - 27-Mar-2024

(26-Mar-2024, 10:08 PM)365cycle schreef: We moeten DanceRaven dus nog wel even opvoeden, want er is geen post hier Wink
Nu ja, ik had hem in het "Vandaag ben ik blij"-draadje in bericht #3610 erbij gefietst, met enige self-awareness dat dit niet de goede plek was.

Er is nog hoop voor mij...

DanceRaven schreef:Tijdens nog een open ligger tegengekomen, en de (?) witte Quest van de RotteRijders, maar dat hoort natuurlijk in dat andere draadje.



RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 27-Mar-2024

Hahaha, valt weer mee! Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - Dharm2004 - 27-Mar-2024

zie wat een hond niet met een mens kan doen,... hem/haar vriendelijker maken;-)


RE: Medeliggers onderweg - DanceRaven - 27-Mar-2024

Om dan gelijk de daad bij het woord te voegen, ik zag vanochtend een witte Quest met gelijke kap bij een stoplicht in de buurt van Zoetermeer. Was voor mij een nog niet eerder gespotte vm.


RE: Medeliggers onderweg - Fietsbennie - 27-Mar-2024

(27-Mar-2024, 02:10 AM)Veloquest schreef:  deze keer had hij een aanhanger met hond erin achter zijn fiets hangen en zwaaide hij wel 

Ik ben een beelddenker en ik stel me voor hoe het dat andersom eruit gezien zou hebben...