ligfietsers.nl
NB: Leyetocht - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Toeren, tochten en agenda (https://ligfietsers.nl/forum-15.html)
+--- Forum: Toer kalender en evenementen (https://ligfietsers.nl/forum-19.html)
+--- Topic: NB: Leyetocht (/thread-2394.html)



NB: Leyetocht - Hardloper - 16-Aug-2024

Per toeval stuitte ik op deze evenement:
Leyetocht — Ligfiets.net
toen ik het vrijdag bericht aan het lezen was.

Doet iemand er aan mee van jullie? 8:30 vind ik aan de vroege kant. Maar het zou haalbaar moeten zijn voor mij. Maar geen idee hoe makkelijk je mee doet per VM.

In 2022 deed er een VM mee Big Grin
[Afbeelding: Leyetocht-2022-48.jpg]


RE: NB: Leyetocht - Jeroen S - 16-Aug-2024

Het zal wel goed gaan, Marnix komt volgens mij ook ergens onder de grote rivieren vandaan. Ik vermoed dat hij het evenement kent en het leuk genoeg vond om het nog een keer te doen. Of die ingeschreven mensen hier ook actief zijn weet ik niet.

Ik heb nog niets met de velomobiel gereden met veel gewone fietsers. Zeker bij langere afstanden zijn die gewone fietsers over het algemeen redelijk getrainde en oplettende fietsers.


RE: NB: Leyetocht - Thijs OO - 17-Aug-2024

Ik heb hem eind jaren 90 een paar keer gereden op een open ligger.
Toen reden er nog heel veel liggers mee.
Vond het wel een leuke tocht.
Er rijden veel mensen mee, dus er zitten geen lastige stukken in qua paaltjes en hekjes.
Maar geen garantie hoe het met een VM gaat. Gewoon meegaan, komen er volgend jaar vast meer medeliggers.


RE: NB: Leyetocht - Hardloper - 17-Aug-2024

Ik weet nog niet zo goed hoe haalbaar de starttijd is.


RE: NB: Leyetocht - Wim -de roetsende - 17-Aug-2024

(17-Aug-2024, 10:03 PM)Hardloper schreef: Ik weet nog niet zo goed hoe haalbaar de starttijd is.

Gewoon op tijd vertrekken  Tongue  Is niet zo moeilijk toch  Big Grin


RE: NB: Leyetocht - Marnix - 17-Aug-2024

Met de velomobiel kun je prima meedoen  er rijden meerdere velomobielen mee.

Die groene velomobiel rijder is een van de mensen die bemoeienissen hebben met de organisatie.
Hardloper we rekenen morgen op je Smile


RE: NB: Leyetocht - Marnix - 18-Aug-2024

Mooie tocht gefietst wel een uitvaller ivm kapotte freewheel van zijn mango.
Volgend is er weer een leyetocht tweede of derde zondag van augustus. Ligfietsers /velomobielen zijn welkom


RE: NB: Leyetocht - Hardloper - 18-Aug-2024

(18-Aug-2024, 06:01 PM)Marnix schreef: Mooie tocht gefietst wel een uitvaller ivm kapotte freewheel van zijn mango.
Volgend is er weer een leyetocht tweede of derde zondag van augustus. Ligfietsers /velomobielen zijn welkom

Ik zag al een Marnix op het lijstje.


RE: NB: Leyetocht - Marnix - 18-Aug-2024

Zondag 17 augustus 2025
Nieuwe Leyetocht


RE: NB: Leyetocht - Wim -de roetsende - 18-Aug-2024

(18-Aug-2024, 06:01 PM)Marnix schreef: Mooie tocht gefietst wel een uitvaller ivm kapotte freewheel van zijn mango.
Volgend is er weer een leyetocht tweede of derde zondag van augustus. Ligfietsers /velomobielen zijn welkom

En was Hardloper erbij?


RE: NB: Leyetocht - Hardloper - 20-Aug-2024

(18-Aug-2024, 10:15 PM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Aug-2024, 06:01 PM)Marnix schreef: Mooie tocht gefietst wel een uitvaller ivm kapotte freewheel van zijn mango.
Volgend is er weer een leyetocht tweede of derde zondag van augustus. Ligfietsers /velomobielen zijn welkom

En was Hardloper erbij?

Nope. Vond ik toch iets veel van het goede. Was gisteren naar Amsterdam geweest. En was daarvoor naar mijn loopmaatje gereden. En weer terug gereden. Om dan de dag van te voren ook nog eens uitgebreid te fietsen vond ik achteraf iets te veel van het goede.


RE: NB: Leyetocht - Marnix - 20-Aug-2024

Hardloper, Nu weet je de datum ruim van te voren Big Grin


RE: NB: Leyetocht - Hardloper - 20-Aug-2024

Ja. Nu wel. Maar het is straks ook weer uit het systeem.