ligfietsers.nl
Shoefitten in het midden van het land! - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Toeren, tochten en agenda (https://ligfietsers.nl/forum-15.html)
+--- Forum: Toer kalender en evenementen (https://ligfietsers.nl/forum-19.html)
+--- Topic: Shoefitten in het midden van het land! (/thread-2484.html)



Shoefitten in het midden van het land! - 365cycle - 01-Oct-2024

Velen weten hier wel dat ik altijd wel gecharmeerd ben van shoe- en bikefitten. Gewoon zo goed mogelijk vermogen overbrengen op je klikpedalen, indien mogelijk zo goed mogelijk op je fiets liggen en daardoor een zo klein mogelijke kans op blessures + meer comfort op lange ritten vind ik best wat centen waard.

Nu vroeg ik me af: Hoeveel mensen hier hebben interesse in een shoefit-sessie in het midden van het land? 
Qua kosten kan je rekenen op ~€50 om je voeten te laten meten, de plaatjes juist onder je schoenen te laten zetten (in alle richtingen).
Een analyse van de beweging is bij ons vermoedelijk lastig, zeker bij een velomobiel, omdat het moeilijk te zien is (als er voldoende interesse is ga ik nog kijken wat er mogelijk is om eventuele instellingen na te bootsen op een "dummy").

Voor plek om te parkeren, koffie etc. wordt gezorgd. Ook is er een ruime voorraad goede fietsschoenen en pedalen beschikbaar; mocht je juist over willen stappen op klikpedalen, dan is dat dus ook een optie. En uiteraard maken we er een leuke dag van Big Grin


RE: Shoefitten in het midden van het land! - Raymond - 01-Oct-2024

Wat een goed idee! Mijn SPD plaatjes zitten gewoon ergens onder de bal van mijn voet. Toen ik twee jaar geleden winterschoenen kocht heb ik de plaatjes op ongeveer dezelfde plek gezet, gewoon copy --> paste. Daarnaast beginnen mijn 12 jaar oude zomerschoenen langzaam te desintegreren, dus die mogen ook wel vernieuwd als ik dan toch de schoen aanpas.


RE: Shoefitten in het midden van het land! - Fietsbennie - 01-Oct-2024

Liefst op een zaterdag. Ik ben daar wel voor te porren. 
Maken we ook meteen een groepsfoto, even om het plaatje compleet te maken  Smile


RE: Shoefitten in het midden van het land! - Wim -de roetsende - 01-Oct-2024

(01-Oct-2024, 03:12 PM)Fietsbennie schreef: Liefst op een zaterdag. Ik ben daar wel voor te porren. 
Maken we ook meteen een groepsfoto, even om het plaatje compleet te maken  Smile

Ik kom dan gewoon voor de koffie en de gezelligheid.

Ik heb een shoefitter op 10km afstand.


RE: Shoefitten in het midden van het land! - Raymond - 03-Oct-2024

(01-Oct-2024, 01:40 PM)365cycle schreef: Nu vroeg ik me af: Hoeveel mensen hier hebben interesse in een shoefit-sessie in het midden van het land? 

4 tot nu toe. Is dat genoeg?


RE: Shoefitten in het midden van het land! - Fietsbennie - 03-Oct-2024

We kunnen het ook naar voorjaar schuiven en meer aandacht via ligfiets& oid


RE: Shoefitten in het midden van het land! - 365cycle - 03-Oct-2024

Ik wacht de poll nog even rustig af Smile hoop op 7-8 uit te komen. Dan ga ik namelijk nog even proberen wat clubkorting te bedingen.


RE: Shoefitten in het midden van het land! - Fietsbennie - 03-Oct-2024

Of je moet iemand met 4 benen zien te vinden.


RE: Shoefitten in het midden van het land! - Raymond - 04-Oct-2024

(03-Oct-2024, 05:44 PM)Fietsbennie schreef: Of je moet iemand met 4 benen zien te vinden.


Ik heb ooit eens gelezen over The Human Centipede, het is bij lezen gebleven.
  Cry