![]() |
Zo kan het ook - Afdrukversie +- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl) +-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html) +--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html) +--- Topic: Zo kan het ook (/thread-2687.html) |
Zo kan het ook - Bart Verbeek - 07-Apr-2025 ![]() RE: Zo kan het ook - 365cycle - 07-Apr-2025 Ik vraag me altijd af: Hoeveel % van ons verkeer zou er niet Nederlandstalig zijn? RE: Zo kan het ook - Hardloper - 07-Apr-2025 (07-Apr-2025, 09:21 AM)365cycle schreef: Ik vraag me altijd af: Hoeveel % van ons verkeer zou er niet Nederlandstalig zijn? Tussen de 10 en 30%? Maar het ligt er ook aan waar je bent. Neem nu Eindhoven, High Tech campus. Daar zal het wel hoger liggen. RE: Zo kan het ook - Bart Verbeek - 07-Apr-2025 (07-Apr-2025, 09:21 AM)365cycle schreef: Ik vraag me altijd af: Hoeveel % van ons verkeer zou er niet Nederlandstalig zijn? Je kunt ze herkennen doordat ze naast je rijden. RE: Zo kan het ook - Tijanus - 07-Apr-2025 Ik vraag me nu vooral af: Als je Lelystad als voorbeeld kunt stellen, wat zegt dat dan over de staat van het land? RE: Zo kan het ook - Willeke_IGKT - 07-Apr-2025 Ik ben eigenlijk niet blij met deze ontwikkeling. Je haalt fietsers hiermee uit de voorrang op de rotonde, verplicht ze om tussen auto's in te voegen en moet hopen dat de automobilisten niet gaan pushen. RE: Zo kan het ook - 365cycle - 07-Apr-2025 (07-Apr-2025, 10:14 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik ben eigenlijk niet blij met deze ontwikkeling. Je haalt fietsers hiermee uit de voorrang op de rotonde, verplicht ze om tussen auto's in te voegen en moet hopen dat de automobilisten niet gaan pushen.Het is vooral onduidelijk. Heeft een fietser namelijk ook voorrang als die de rotonde op komt? Ik weet het niet. Voorrangsrotondes werken helaas niet altijd zo goed als gewenst, in 15-20% van de gevallen dat ik voorrang heb krijg ik het niet. RE: Zo kan het ook - Bart Verbeek - 07-Apr-2025 (07-Apr-2025, 10:14 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik ben eigenlijk niet blij met deze ontwikkeling. Je haalt fietsers hiermee uit de voorrang op de rotonde, verplicht ze om tussen auto's in te voegen en moet hopen dat de automobilisten niet gaan pushen. Er is maar één rotonde in Lelystad waar dit zo is, en het lijkt wel aardig te werken. Maar dat kan ook komen doordat mijn wandelstok nogal pontificaal boven mij uitsteekt. Ik zal het eens van een afstandje observeren. (07-Apr-2025, 10:19 AM)365cycle schreef: Het is vooral onduidelijk. Heeft een fietser namelijk ook voorrang als die de rotonde op komt? Ik weet het niet. Je hebt geen voorrang als je de rotonde oprijdt. Er staan haaientanden. RE: Zo kan het ook - Niels van der Wal - 07-Apr-2025 [/quote] Voorrangsrotondes werken helaas niet altijd zo goed als gewenst, in 15-20% van de gevallen dat ik voorrang heb krijg ik het niet. [/quote] Automobilisten rijden helaas niet altijd zo goed als gedacht. Herhaaldelijk wordt het kijken naar fietsers op een voorrangsweg overgeslagen en wordt er alleen naar aankomend autoverkeer op de weg ernaast gekeken. Regelmatig moet ik remmen voor mijn leven. Niels, survivor, van der Wal RE: Zo kan het ook - Fietsbennie - 07-Apr-2025 Ik maar niet begrijpen hoe gemeente Lelystad dit rondgekregen heeft... RE: Zo kan het ook - Boyd Maduro - 07-Apr-2025 (07-Apr-2025, 03:05 PM)Fietsbennie schreef: Ik maar niet begrijpen hoe gemeente Lelystad dit rondgekregen heeft... Goed intekenen met een passer ipv lineaal ![]() In Stadskanaal hadden ze vroeger viertondes, een soort vierkante rotondes. Dat was pas een ramp. Niemand die snapte wat het was en hoe het werkte. Volgens mij waren het verkeerstechnisch officieel gewone kruisingen met een paal in het midden. Hier een linkje waar ook meteen blijkt dat het gewoon vage dingen waren. https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=12309 RE: Zo kan het ook - 365cycle - 07-Apr-2025 (07-Apr-2025, 09:14 PM)Boyd Maduro schreef: Goed intekenen met een passer ipv lineaalDit. Daarna worden de coördinaten bepaald en meegegeven aan een landmeter. Die gaat dan naar de rotonde met een tachymeter en/of een GPS-pointer, waarmee de coördinaten in het veld uitgezet kunnen worden. Dan slaat die persoon piketten in de grond op de coördinaten in kwestie, die vervolgens door de wegenbouwers gebruikt worden om te bepalen waar de rotonde precies moet komen. ![]() RE: Zo kan het ook - ZoefZoef - 07-Apr-2025 (07-Apr-2025, 12:37 AM)Bart Verbeek schreef: Prachtig bord, maar heb je ook een foto van de rotonde zelf? RE: Zo kan het ook - Bart Verbeek - 08-Apr-2025 (07-Apr-2025, 03:05 PM)Fietsbennie schreef: Ik maar niet begrijpen hoe gemeente Lelystad dit rondgekregen heeft... De architecten van de Flevopolder weten voorwaar wel hoe ze een passer en een liniaal moeten hanteren! (07-Apr-2025, 11:45 PM)ZoefZoef schreef: Prachtig bord, maar heb je ook een foto van de rotonde zelf? ![]() |