ligfietsers.nl
Zo kan het ook - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Zo kan het ook (/thread-2687.html)

Zo kan het ook - Bart Verbeek - 07-Apr-2025

[Afbeelding: IMG-20250406-125847.jpg]

RE: Zo kan het ook - 365cycle - 07-Apr-2025

Ik vraag me altijd af: Hoeveel % van ons verkeer zou er niet Nederlandstalig zijn?

RE: Zo kan het ook - Hardloper - 07-Apr-2025

(10 uren geleden)365cycle schreef: Ik vraag me altijd af: Hoeveel % van ons verkeer zou er niet Nederlandstalig zijn?

Tussen de 10 en 30%? Maar het ligt er ook aan waar je bent. Neem nu Eindhoven, High Tech campus. Daar zal het wel hoger liggen.

RE: Zo kan het ook - Bart Verbeek - 07-Apr-2025

(10 uren geleden)365cycle schreef: Ik vraag me altijd af: Hoeveel % van ons verkeer zou er niet Nederlandstalig zijn?

Je kunt ze herkennen doordat ze naast je rijden.

RE: Zo kan het ook - Tijanus - 07-Apr-2025

Ik vraag me nu vooral af: Als je Lelystad als voorbeeld kunt stellen, wat zegt dat dan over de staat van het land?

RE: Zo kan het ook - Willeke_IGKT - 07-Apr-2025

Ik ben eigenlijk niet blij met deze ontwikkeling. Je haalt fietsers hiermee uit de voorrang op de rotonde, verplicht ze om tussen auto's in te voegen en moet hopen dat de automobilisten niet gaan pushen.

RE: Zo kan het ook - 365cycle - 07-Apr-2025

(9 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik ben eigenlijk niet blij met deze ontwikkeling. Je haalt fietsers hiermee uit de voorrang op de rotonde, verplicht ze om tussen auto's in te voegen en moet hopen dat de automobilisten niet gaan pushen.
Het is vooral onduidelijk. Heeft een fietser namelijk ook voorrang als die de rotonde op komt? Ik weet het niet.
Voorrangsrotondes werken helaas niet altijd zo goed als gewenst, in 15-20% van de gevallen dat ik voorrang heb krijg ik het niet.

RE: Zo kan het ook - Bart Verbeek - 07-Apr-2025

(9 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik ben eigenlijk niet blij met deze ontwikkeling. Je haalt fietsers hiermee uit de voorrang op de rotonde, verplicht ze om tussen auto's in te voegen en moet hopen dat de automobilisten niet gaan pushen.

Er is maar één rotonde in Lelystad waar dit zo is, en het lijkt wel aardig te werken. Maar dat kan ook komen doordat mijn wandelstok nogal pontificaal boven mij uitsteekt. Ik zal het eens van een afstandje observeren.

(9 uren geleden)365cycle schreef: Het is vooral onduidelijk. Heeft een fietser namelijk ook voorrang als die de rotonde op komt? Ik weet het niet.

Je hebt geen voorrang als je de rotonde oprijdt. Er staan haaientanden.

RE: Zo kan het ook - Niels van der Wal - 07-Apr-2025

[/quote]

Voorrangsrotondes werken helaas niet altijd zo goed als gewenst, in 15-20% van de gevallen dat ik voorrang heb krijg ik het niet.

[/quote]

Automobilisten rijden helaas niet altijd zo goed als gedacht. Herhaaldelijk wordt het kijken naar fietsers op een voorrangsweg overgeslagen en wordt er alleen naar aankomend autoverkeer op de weg ernaast gekeken. Regelmatig moet ik remmen voor mijn leven.

Niels, survivor, van der Wal

RE: Zo kan het ook - Fietsbennie - 07-Apr-2025

Ik maar niet begrijpen hoe gemeente Lelystad dit rondgekregen heeft...