ligfietsers.nl
Doorfietsroute Almere Lelystad - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Doorfietsroute Almere Lelystad (/thread-2756.html)

Doorfietsroute Almere Lelystad - Bart Verbeek - 22-May-2025

Kijk, dat klinkt interessant
Ik hoop dat ze er ook verlichting plaatsen.

RE: Doorfietsroute Almere Lelystad - Willeke_IGKT - 22-May-2025

Ik hoop dat ze er meteen goed asfalt neer leggen.
Ik heb de afgelopen paar dagen over het fietspad langs de Vogelweg gereden, betonnen platen die scheef weggezakt zijn. Een ramp.

Ook het fietspad Oostvaardersdijk is van beton platen, deze liggen grotendeels nog goed maar de ervaring leert dat het onderhoud (zeg opnieuw leggen) van deze paden te lang wordt uitgesteld.

Verlichting in de spits ja, maar lage verlichting op een laag niveau is genoeg in de nacht. Zolang er maar geen koplampen van auto's in je ogen schijnen.

RE: Doorfietsroute Almere Lelystad - Bart Verbeek - 22-May-2025

Ze zijn in de polder aan het experimenteren met verlichting die aangaat zodra een fietser er aan komt en die daarna weer uit gaat. Ik zal kijken of ik kan vinden hoe het daar mee staat.

RE: Doorfietsroute Almere Lelystad - Lopopodium - 22-May-2025

Dat soort verlichting hebben ze om de hoek van waar mijn moeder woont in de Liemers / Achterhoek.

Nouja, bijna. Het is continu verlicht, dat wel, maar als je op het fietspad in de sensor van een lantarenpaal komt, gaat de lantarenpaal vijftig meter in je rijrichting (als je niet spookfietst...) ineens feller branden. Een halve minuut later dimt deze weer automatisch.

RE: Doorfietsroute Almere Lelystad - Fietsbennie - 22-May-2025

Ben benieuwd Bart. Een stukje F6?

Die verlichting hebben ze hier langs F35 bij Vriezenveen ook. Je rijdt hele tijd onder 6  lantaarnpalen die aan zijn.

RE: Doorfietsroute Almere Lelystad - Veloquest - 22-May-2025

ik rij op de vogelweg juist op de weg om dat fietspad te ontwijken.

RE: Doorfietsroute Almere Lelystad - Jeroen S - 22-May-2025

Vaak duurt het nog wel even voordat zoiets daadwerkelijk klaar is, zeker als er nog aanwonenden dwars gaan liggen.

Ik heb er gemengde gevoelens bij. De uitvoering laat soms nog wel wat te wensen over op sommige stukken. Dat is in ieder geval mijn ervaring op de snelfietspaden van Babberich naar Arnhem, van Arnhem naar Nijmegen en van Arnhem richting Ede. Zo heb je een ideale situatie met lekker breed vrij liggend fietspad waar je ongehinderd door kunt rijden, en zo rijdt je toch weer op zo'n 80 cm breed strookje en moet je met haakse knikken oversteken. Of over de drempels door een woonwijk. Of een blinde bocht bij het Station Zevenaar.

Vreugde dat het zo mooi kan zijn wordt afgewisseld met diepe teleurstelling over infratechnisch knutselwerk waar een echt goede oplossing even niet ging. Meestal omdat de auto toch weer belangrijker was.

RE: Doorfietsroute Almere Lelystad - Merijn - 22-May-2025

Dat het even kan duren is inderdaad waar: Het snelfietspad Helmond-Eindhoven heeft minstens 15 jaar geduurd. Nu ligt het er, behalve het stuk Nuenen-Eindhoven, want daar loopt het nog vast op bezwaren.
Wel mooi vlot asfalt, en langs de spoorlijn dus weinig bochten. En goed verlicht.
Niet erg druk trouwens, in tegenstelling tot de snelweg Helmond-Eindhoven. Die niet echt een snelweg is, wat vaak tot fikse ongelukken leidt. Wat dat betreft kan je beter dat fietspad nemen.