ligfietsers.nl
A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Toeren, tochten en agenda (https://ligfietsers.nl/forum-15.html)
+--- Forum: Toer kalender en evenementen (https://ligfietsers.nl/forum-19.html)
+--- Topic: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel (/thread-2835.html)

A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - Wim -de roetsende - 10-Aug-2025

Vandaag zag ik in Ter Apel heel veel ligfietsers en vm-rijders.

Vanaf Johans huis reden we een mooie route naar Ter Apel.
Als eerste zagen we Marloes (roeifietser en vm-rijder) en Theo.
Daarna was het een feest van herkenning. Overal mensen die ik al lang of iets korter ken.

Boyd ging weer als een speer en Jasper (zoon van een forumlid) reed onvoorstelbaar hard.
Hij wilde zelf graag zijn laatste ronde als snelste ronde neerzetten.....en toen ging hij onderuit. Flink veel asfalteczeem was het gevolg.
De snelste ronde van alle deelnemers stond trouwens wel op zijn naam. Nou ja, totdat wij weggingen.

Bij ons vertrek zag ik namelijk Arend-Jan zijn vm prepareren en we weten allemaal dat hij heel hard kan.
Hij kreeg een camera op zijn helm van weer een ander forumlid.
Gezien zijn reactie begreep Arend-Jan goed hoe het eruit zag: "Nou, daar komt Tinky Winky."

Vanochtend las ik in de Roeifiets-groep dat Tim ook echt hard heeft gereden. Ik laat aan hem de eer om zelf zijn prestaties hier uit de doeken te doen. Maar ik kan wel zeggen dat ik flink onder de indruk ben. Zijn snelste ronde was echt snel.

Johan en ik vertrokken om een uur of 5. We reden weer een mooie route. Nu voornamelijk door Duitsland.
Onderweg had ik nog een lekke achterband. Veel split daar.

Na 171km waren we thuis. Dit was voor mij dan weer een hele prestatie. 

Dit is namelijk de langste afstand die ik ooit op één dag heb gereden. Voor anderen misschien een lachtertje, voor mij een mijlpaal.

Later op de avond zag ik dat Rob in zijn DF de muur van het circuit had geraakt. Op de foto zag ik een vm met echt heftige schade.

RE: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - Fietsbennie - 10-Aug-2025

Mooi om te lezen Wim dat je plezier hebt gehad met Johan en de anderen. Waar ben je ongeveer langs gefietst?

RE: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - TimSch - 10-Aug-2025

(, 10:37 AM)Wim -de roetsende schreef: Vanochtend las ik in de Roeifiets-groep dat Tim ook echt hard heeft gereden. Ik laat aan hem de eer om zelf zijn prestaties hier uit de doeken te doen. Maar ik kan wel zeggen dat ik flink onder de indruk ben. Zijn snelste ronde was echt snel.

Na zo'n introductie moet ik natuurlijk wel even inhaken  Big Grin

Geweldige dag gehad in Ter Apel! Mooi evenement op een uitdagende baan met veel mensen en een heel leuke sfeer, voor mij de eerste keer daar maar zeker niet de laatste. 

Ook een eerste keer was een wedstrijd met de roeifiets. Omdat ik van mede Noorderligters wel veel gehoord heb over het baantje in Ter Apel (wieltjes los in de bocht, bandensetjes aan gort, kort langs betonnen boarding  Wink ) lang getwijfeld met welke fiets ik zou gaan. Doorslaggevend voor een tweewieler was uiteindelijk dat de smurf vol enthousiasme aangemeld werd voor de kinderrace en we dan gezellig met heel het gezin met de auto konden. De hurri onderstuur vind ik niet echt een racer, dus het moest de roets worden. 

Tot op heden heb ik de roets alleen gebruikt om heerlijk te toeren. Gemiddeld wel elke week en uurtje of anderhalf, rustige slag, gemiddelde van rond de 25 per uur. Dat moest nu natuurlijk anders. Weinig kans gehad om te trainen of überhaupt eens te testen hoe hard zo'n ding eigenlijk kan. 1x een eigen 45 minuten criterium gereden en dat was redelijk intensief vond ik (was ook veel wind toen). 

Met andere woorden: ik ging er blanco in  Big Grin

Aangekomen gisteren moest eerst de spriet er terug op, die was eraf ivm transport. Dat duurde allemaal wat langer dan verwacht (vooral de staalkabel weer netjes op de snek krijgen duurde even). Gevolg: 1 hele ronde kunnen warm rijden  Tongue

Dan de snelle ronde met vliegende start. Volle bak gegaan, bochten uitrollen want slagen maken met dat tempo wilde niet. Even de voet uit een clip geschoten onderweg maar wel het idee hard te gaan. Wat bleek: ik ging inderdaad behoorlijk hard. 

Tot mijn oprecht erg grote verbazing werd ik 4e in de tweewielerklasse, van de dik 30 deelnemers!! Gemiddeld 41 per uur, topsnelheid 47,7 km/u. Zo'n roets kan echt serieus hard!! 

Toen 45 minuten criterium. Iets te hard gestart. Na minuut of 10 steady state gevonden én genoeg routine om in de bochten door te gaan met slagen maken. Aan het einde zakte het wel beetje in maar mooie middenmoot uitslag, dik 32 gemiddeld (had 30 als doel voor mezelf) en de enige andere roeifietser 3x ingehaald  Cool

Toen was de pijp leeg en heb ik nog als een natte krant in de achterhoede met trillende buikspieren het 20 minuten criterium doorgeworsteld  Big Grin

Al met al een heel toffe ervaring! Vandaag spierpijn aan de bovenarmen vooral. Nieuwe ervaring voor me na een fietswedstrijd.

Tot slot: wat was het geweldig om de kinderwedstrijd te zien en aan te moedigen!!!

Aanvulling: zie dit nou!!! 4 jaar!!!  Heart

[Afbeelding: signal-2025-08-10-10-16-19-763.jpg]

RE: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - Wim -de roetsende - 10-Aug-2025

(, 11:10 AM)Fietsbennie schreef: Waar ben je ongeveer langs gefietst?

Heenweg: Vriezenveen - De Pollen - Langeveen - Klazienaveen - Barger-Compascuum - Emmer-Compascuum - Ter Apel

Terugweg: Rütenbrock - Fehndorf - eindeloos langs het Süd-Nord-Kanal - Hoogstede - Uelsen - Mander - Geesteren - Vriezenveen

Waar was jij eigenlijk? Het was in jouw achtertuin.

RE: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - Arend-Jan - 10-Aug-2025

Nou, Wim, 'mijn fiets prepareren' klinkt wel veel mooier dan wat het was hoor Tongue Ik trok er vooral snel een deel van de bagage uit, want ik kwam ongeveer 10-15 minuten voor de start (van de laatste race) aan. 's Ochtends om 08:45 vanuit Gouda vertrekken voor een slordige 240km naar de start is niet de ideale voorbereiding Wink
Dat ik dus na een minuut of 15 jagen/spelen waanzinnig kramp kreeg in beide benen tegelijk was dan ook niet zo heel vreemd, natuurlijk.

Maar, ik had lol voor 10, en daar ging het mij om Smile

RE: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - Bianca F - 10-Aug-2025

Het was inderdaad een feestje! Leuk om eens te racen en leuk om veel mensen van het forum te zien, al dragen ze niet altijd hun nickname. Gelukkig hielp Jan me af en toe op weg.

RE: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - Hoekie - 10-Aug-2025

Van Johan van Benthem

RE: A Race in the Park - ligfietsrace Rütenbrock/Ter Apel - Tijanus - 10-Aug-2025

Wederom een prachtig weekend georganiseerd door de broers Bentlage, waarvoor zeer veel dank!

Het weer werkte ook uitstekend mee, en ook ik heb keurig mijn eigen doelen gehaald, namelijk met de Baron in alle races duidelijk sneller zijn dan met de Quest vorig jaar. Doortrappen in deze bochten zal evenwel nooit mijn ding worden... leuke intervaltraining, dit baantje. Wink

Nou nog een manier vinden om Bianca warm te maken voor het schone parcours van Lelystad - Enkhuizen - Lelystad....