![]() |
|
Welk model is dit? - Afdrukversie +- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl) +-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html) +--- Forum: Trikes en Quads (https://ligfietsers.nl/forum-7.html) +--- Topic: Welk model is dit? (/thread-3529.html) |
Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 Hallo, In bezit ben ik gekomen van een trike met voorwiel cardanas aandrijving. Maar na lang zoeken kan ik geen gegevens er over vinden. Kunnen jullie mij meer vertellen? https://pin.it/5ChQ4am7m https://pin.it/2idWtuJS4 Dank voor uw tijd. RE: Welk model is dit? - Willeke_IGKT - 08-May-2026 Welkom op het forum Zett Darkstone. Ik kan je niet verder helpen maar ik denk dat sommige van de mensen hier wel kunnen helpen. Heb je meer gegevens zoals vermoedelijke leeftijd van de fiets of iets van een naam die er nog op te vinden is? RE: Welk model is dit? - Wim -de roetsende - 08-May-2026 Nog nooit gezien en ook nog nooit van gehoord. Welkom op dit forum. Succes met deze zoektocht. RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 (08-May-2026, 08:24 AM)Willeke_IGKT schreef: Welkom op het forum Zett Darkstone. Hoi! Dankje! Was al even aan het lezen op dit forum. Mijn gedachten zijn nu dat dit een zelfbouw is. Maar dan best een complexe. RE: Welk model is dit? - Gideonaut - 08-May-2026 Het is een Russische trike uit de jaren 90, zijn maar een handjevol van gemaakt. Hij heeft volgens geen modelnaam maar een nummer (iets met Russische vliegtuigen?) Bestaat zo goed als niet meer, tientallen jaren geleden stond er eentje op marktplaats maar die is volgens mij naar Duitsland gegaan. RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 (08-May-2026, 09:25 AM)Gideonaut schreef: Het is een Russische trike uit de jaren 90, zijn maar een handjevol van gemaakt. Hij heeft volgens geen modelnaam maar een nummer (iets met Russische vliegtuigen?) dan heb ik nog wat meer uitzoekwerk. iig een richting om te zoeken! RE: Welk model is dit? - Hardloper - 08-May-2026 Welkom op het forum. Misschien zoeken in de richting van iets zoals een voorloper van de Glider Race van USVA? RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 (08-May-2026, 10:33 AM)Hardloper schreef: Welkom op het forum. Misschien zoeken in de richting van iets zoals een voorloper van de Glider Race van USVA? ik heb een gevonden die er op lijkt http://www.eland.org.uk/s327.html en dan klopt het het is Russisch en die hij heeft heeft nummer s-327 Dus vpn aan en weg bij google om toch wat te vinden RE: Welk model is dit? - Hardloper - 08-May-2026 En hoe rijdt hij? Je kunt via de quote knop onderstaande foto's kopiëren naar je oorsprongekelijke openingsbericht. ![]()
RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 klein stukje geprobeerd. maar hij heeft een klap achterop gehad. en dat deel ben ik nu aan het repareren. al nieuwe banden kunnen vinden en nu een rem systeem aan het ontwerpen. us allemaal heel anders dan ik ken. kan niet wachten dat ik kan rijden want ik wil al heel lang een trike RE: Welk model is dit? - Jeroen S - 08-May-2026 Volgens mij heette het merk Berkut dat s327 zal ook wel kloppen. Is een trike met veel unieke onderdelen, dus als er wat kapot is ben je hopelijk zelf vaardig. Anders heb je pech. RE: Welk model is dit? - Gideonaut - 08-May-2026 Was Berkut niet die Russische velomobiel? Die stond recent nog overal in het ligfiets nieuws omdat er een antiekje te koop stond in Duitsland? RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 dank voor jullie informatie. https://berkut-sports.narod.ru/his/his1.html nu weet ik wat ik moet zoeken RE: Welk model is dit? - Gideonaut - 08-May-2026 Succes! ik vond het zelf niet fijn fietsen, ook erg zwaar en stroperig. Maar het is wel een mooi en interessant speeltje! RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 (08-May-2026, 03:12 PM)Gideonaut schreef: Succes! ik vond het zelf niet fijn fietsen, ook erg zwaar en stroperig. Maar het is wel een mooi en interessant speeltje! wordt nogal een klus. ik zie net een scheurtje in de naaf van het achterwiel. hopleijk kan ik het in de komende maanden oplossen RE: Welk model is dit? - Fietsbennie - 08-May-2026 Ik wens je veel plezier met deze fiets. Hopen dat je de nog weer in orde krijgt. Als het Russisch materiaal is zou ik ook goed nakijken op afluistermateriaal of dat er stiekem een sputnik in gevouwen is. Waar rij je ergens rond als ik vragen mag? RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 (08-May-2026, 05:33 PM)Fietsbennie schreef: Ik wens je veel plezier met deze fiets. Och vind thet wel tof dat het een aparte rus is. Als die af is rij ik rond Almelo met deze trike. Hoplijk in de toekomst ook nog een camper er achter RE: Welk model is dit? - 365cycle - 08-May-2026 Die Russen zitten gewoon op het forum hoor, daar hoeven ze geen hardware voor in een fiets te bouwen Welkom Zett Darkstone! Denk dat je voor die achterwielnaaf een aardig eind komt met de onderdelen die bij een gewone velomobiel aan de voorkant zitten, of het linker achterwiel van een Hase Kettwiesel. RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 Zelf denk ik dat de as 38mm is. eens helemaal uit elkaar halen meten en bekijken. en op foto vast leggen RE: Welk model is dit? - Tijanus - 08-May-2026 (08-May-2026, 01:27 PM)Gideonaut schreef: Was Berkut niet die Russische velomobiel? Die stond recent nog overal in het ligfiets nieuws omdat er een antiekje te koop stond in Duitsland? Berkut is Russisch voor Steenarend. Van de velomobiel en de trike verwacht ik nog wel dat ze van dezelfde bouwer (fabriek is wellicht een groot woord) komen, maar de verrekijkers, straaljagers en flak onder dezelfde naam komen vermoedelijk toch net ergens anders vandaan. RE: Welk model is dit? - Bob Hagendijk - 08-May-2026 (08-May-2026, 05:35 PM)Zett Darkstone schreef: Als die af is rij ik rond Almelo met deze trike. In en rondom Almelo wonen meerdere ligfietsers. Ik kom zelf uit Almelo dus misschien komen we elkaar een keer tegen als je de fiets rijdend hebt gekregen. RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 08-May-2026 ow ja zie er wel eens wat langs fietsen. kan ook niet wachten tot dat die af is. RE: Welk model is dit? - Zett Darkstone - 18-May-2026 alles goed onderzocht en ook na laten kijken, zowel de ophanging van de achterbrug als de naaf van het achterwiel zijn dermate gescheurd dat ze niet te repareren zijn. dus ik ben nu aan het kijken dat ik hier zelf iets voor kan bouwen. RE: Welk model is dit? - Jeroen S - 18-May-2026 Als je toch zelf iets moet bouwen dan zou ik voor een enkelzijdige Sturmey Archer trommelrem gaan. Die is bijvoorbeeld bij velomobiel.nl te koop. Heeft een 12mm as. Een goed harde bout, dus geen 8,8 zou ook wel kunnen misschien. Ze zijn er in 70 en 90 mm remdiameter. |