![]() |
|
beginner lasapparaat advies gevraagd. - Afdrukversie +- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl) +-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html) +--- Forum: Zelfbouwers (https://ligfietsers.nl/forum-9.html) +--- Topic: beginner lasapparaat advies gevraagd. (/thread-3849.html) |
beginner lasapparaat advies gevraagd. - Jeroen S - 26-Jun-2026 Heel lang geleden heb ik wel eens wat met een electrode lasapparaat gedaan, een hek gerepareerd. Ik heb echter wel mee gekregen dat electrodes vooral voor dik metaal zijn, dikker dan je bij een fietsframe zou willen, of wat er vaak gebruikt is. Dun metaal brand je zo door. Zo'n groot apparaat met een reuze gasfles is vast heel professioneel, maar dat is dan wel weer een investering en zo vaak gebruik ik het waarschijnlijk niet. Nu schijnen er ook vuldraad las apparaten te zijn die best goed werken en ook voor beginners die er nog maar weinig van snappen te gebruiken zijn. Op de youtube (reclame) filmpjes ziet het er aantrekkelijk uit en zou het ook met dun metaal moeten werken. 0,6mm. Klinkt best interessant. Ik heb nog een Raleigh stalen rechtop fiets, waar ik best wat extra nokjes aan zou willen lassen. Is gewoon een simpel cromo frame geloof ik 4130. Misschien ooit eens een fietsframe lassen, of een eenzijdige voorvork voor de m5 waar een iets sterker wiel in kan ofzo. Misschien ooit eens. Is dat wat of is geldt ook hier als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat vast ook? Zoiets zeg maar; https://www.amazon.nl/STAHLWERK-Lasapparaat-Mini-FLUX-Digitaal/dp/B0GFVQFZK3/ref=asc_df_B0GFVQFZK3?mcid=919c4d71324530efabdabce4e8e658d3&tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=788333588603&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=16144082763037392368&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064042&hvtargid=pla-2463451703219&psc=1&hvocijid=16144082763037392368-B0GFVQFZK3-&hvexpln=0&gad_source=1 RE: beginner lasapparaat advies gevraagd. - Gideonaut - 26-Jun-2026 Uit ervaring kan ik zeggen dat electrodes een no-go zijn voor fietsen :p Verder ben ik ook wel nieuwsgierig gezien ik uiteindelijk toch ook wel m'n eigen onderdelen wil gaan maken! |