ligfietsers.nl
Voorstelrondje - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Nieuw hier? (https://ligfietsers.nl/forum-2.html)
+--- Topic: Voorstelrondje (/thread-444.html)



Voorstelrondje - Luapretep - 05-Oct-2018

Hallo allemaal,
Ik heb me net aangemeld op deze site en zal me ook gelijk even voorstellen. Ik ben Peter-Paul, 42 jaar oud en woonachtig in de achterhoek. Al sinds de begin jaren 90 ben ik mountainbiker. Ook heb ik een aantal vakantiefietstochten gemaakt. In 2005 ging ik op de bike door Schotland. Tijdens de voorbereidingen had ik een reisverslag gelezen van een jongen welke op een trike door Schotland was gereisd. Sinds die tijd altijd met een scheef oog naar de trikes van hp velotechnik gekeken maar destijds te duur en wonende op een bovenwoning in de stad zonder berging destijds niet haalbaar. Sinds 3 jaar woon ik nu in de achterhoek en heb een mooie ruime garage. Met enige regelmaat nog af en toe gekeken en gezocht. Heel toevallig keek ik vanmorgen ook op t net en zowaar stond er een mooi exemplaar in Duisburg en ook nog eens voor een prijs die ik wel wilde betalen. Even heen en weer gemaild met de verkoper, een prijs afgesproken en in de auto gesprongen om hem op te halen. Zo snel kan het dus ineens gaan en sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een donkerblauwe scorpion 20” fs met een mooie afmontage van Shimano xt en ultegra, thumbshifters, avid schijfremmen voor én achter en alles wat er verder bijhoort als lampen, spatborden, drager ed. Mooi kompleet dus. Morgen zal ik hem eens afstellen en een toertje maken om wat plaatjes te schieten. Ben er erg blij mee en ik hoop op dit forum de nodige info en gezelligheid te vinden. Sportieve groet, Peter-Paul


RE: Voorstelrondje - ErikvanD - 05-Oct-2018

Welkom Peter-Paul! Leuk weer een triker erbij! Ik ga zelf in de herfstvakantie naar Schotland (Fort William) en de fiets gaat uiteraard mee Smile Wel geen ligfiets maar dat maakt mij weinig uit.

Laat de foto's maar komen en veel plezier op je eerste rit!


RE: Voorstelrondje - Lopopodium - 05-Oct-2018

Grappig dat een 'klein' dingetje als een verslag zo ineens een interesse kan aanwakkeren dat zoveel jaar kan sluimeren. Wat bij mij de interesse aanwakkerde is niet in één ding terug te herleiden. Maar een onverwachte belastingteruggave deed mij wel besluiten nú dan maar eens een ligfiets te kopen om te kijken of het wat voor mij was.

Hopelijk heb je veel plezier op de fiets. Ik zal bij mijn tochten letten op een driewieler. Mocht je een witte Nazca Gaucho tegenkomen in de regio, dan is er een kans dat ik dat ben.


RE: Voorstelrondje - Wim -de roetsende - 05-Oct-2018

Als je in de Achterhoek woont dan je sowieso welkom bij de Ligfietsclub LOL.
We starten in Zutphen op de Markt.

Een beetje afhankelijk van je conditie en je woonplaats uiteraard.

https://ligfiets.net/club/lol.html

Komende zondag rijden we de oktober-tocht.
https://ligfiets.net/event/3967/autumn-in-zutphen.html


RE: Voorstelrondje - Roepers - 06-Oct-2018

Van harte welkom op het forum en dat je nog heel veel plezier aan je Scorpion mag beleven.

Groet,

Marco


RE: Voorstelrondje - Fietsbennie - 08-Oct-2018

Ik kom geregeld in de Achterhoek. Van Gorssel naar Rekken, en van Meddo naar Lathum, overal is het mooi. Veel veilige km toegewenst!


RE: Voorstelrondje - Luapretep - 08-Oct-2018

Bedankt voor het leuke welkom. Ik zal mijn ogen goed openhouden en kijken of ik wat mede ligfietsers tegenkom.
Ik had het blogje over de toer in Zutphen ook reeds gezien. Zal eerst wat aan mijn conditie moeten werken. Gisteren en eergisteren in ieder geval lekker gefietst. Eerste dag was nog wel even wennen en veel finetunen. Ik ben nu redelijk tevreden met de houding. Ook veel leuke reacties als je met deze fiets langskomt.
Ik schrok wel even van een auto welke met hoge snelheid op een van de achterafweggetjes langs kwam scheuren. Dan besef je wel hoe laag je eigenlijk zit en dat zo'n SUV dan best wel groot is. Ik heb wat foto's gemaakt en hoop dat ik het voor elkaar krijg ze hierbij te plaatsen. Is even geleden dat ik dat gedaan heb.
[Afbeelding: 540.jpg]
[Afbeelding: 540.jpg]
[Afbeelding: 540.jpg]
[Afbeelding: 540.jpg]

En gelukt geloof ik :-)


RE: Voorstelrondje - Roepers - 08-Oct-2018

Inderdaad gelukt. De fraaie Scorpion is goed te kekijken. Gelijk duidelijk waarom je hiervoor bent gevallen.


Groet,

Marco -verstokte tweewielrijder- Roepers


RE: Voorstelrondje - Lopopodium - 08-Oct-2018

Op welke locatie is die laatste foto gemaakt?


RE: Voorstelrondje - ErikvanD - 09-Oct-2018

Leuke fiets hoor! En idd, vanuit vlak bij de grond zijn SUV's en vrachtwagens best groot... En zitten knopjes voor de fietsoversteeklichten soms ook best hoog!


RE: Voorstelrondje - Luapretep - 09-Oct-2018

(08-Oct-2018, 11:55 PM)Lopopodium schreef: Op welke locatie is die laatste foto gemaakt?
Die is gemaakt net buiten Groenlo, langs de Slinge.


RE: Voorstelrondje - ErikvanD - 09-Oct-2018

[Afbeelding: 540.jpg]

Wat is dat trouwens een enorme kettingrol! En wat is dat blauwe ding bij het achterwiel?


RE: Voorstelrondje - Lopopodium - 09-Oct-2018

Ik w
(09-Oct-2018, 08:48 AM)Luapretep schreef:
(08-Oct-2018, 11:55 PM)Lopopodium schreef: Op welke locatie is die laatste foto gemaakt?
Die is gemaakt net buiten Groenlo, langs de Slinge.

Ik was zondag nog in Groenlo (nog even doorgefietst naar Eibergen voordat ik weer terug ging richting Didam).


RE: Voorstelrondje - Luapretep - 09-Oct-2018

(09-Oct-2018, 09:24 AM)ErikvanD schreef: [Afbeelding: 540.jpg]

Wat is dat trouwens een enorme kettingrol! En wat is dat blauwe ding bij het achterwiel?
Ik neem aan dat die kettingrol zo hoort, ik zal eens in de brochures kijken. 
Dat blauwe dingetje is het mondstuk van mijn camelback. Ik heb daar een prusiktouwtje en een knijper aangemaakt, welke ik aan mijn shirt kan knippen. Ding moest op de drager dus het was even improviseren Smile


RE: Voorstelrondje - ErikvanD - 09-Oct-2018

Ah, een camelback, dat is het. Ik meende het al vaag te herkennen maar kon het even niet plaatsen...


RE: Voorstelrondje - Luapretep - 26-Nov-2018

Zo heb je er een,...en zo heb je er twee. Vandaag een proefritje gemaakt in een velomobiel quest bij een van onze oosterburen en ik ben voor de bijl gegaan. Man wat fietste dat makkelijk. Beter dan de trike. Waarschijnlijk gaat deze er dus weer uit. Reden dat ik naar een velo aan het kijken was is dat ik chronische ptss heb en niet altijd goed in de energie zit, zeker niet in de wintermaanden. Ik hoop eigenlijk dat de drempel voor mij nu lager wordt om ook in de avond of met slecht weer makkelijker op pad te kunnen. Gek eigenlijk, ik wilde al jaren een trike en keek niet om naar de velomobielen. Daar denk ik nu dus wel anders over.
Sinds vandaag dus eigenaar van nr 539, kleur pistache. Mooi kompleet ding met alles erop en eraan, dubbele verlichting voor, knippers, claxon, flevodakje, trekhaak. Erg blij mee. En aangezien praatjes zonder plaatjes niks is bij deze dus ook wat pica’s
[Afbeelding: 360.jpg]
[Afbeelding: 360.jpg]
[Afbeelding: 360.jpg]
[Afbeelding: 360.jpg]
[Afbeelding: 360.jpg]
[Afbeelding: 360.jpg]


RE: Voorstelrondje - GertBr - 27-Nov-2018

Beetje jaloers..... maar ik mag niet zeuren, zie mijn “handtekening”!


RE: Voorstelrondje - Luapretep - 27-Nov-2018

:-)ik zie t, ook van genoten toch neem ik aan


RE: Voorstelrondje - ErikvanD - 27-Nov-2018

Gefeliciteerd hoor! Overweeg momenteel ook serieus een vm voor erbij ... Maar zeker niet als vervanging voor mijn trike, die is echt veel te leuk!


RE: Voorstelrondje - Lopopodium - 27-Nov-2018

Ook een mooie. Kan je de komende maanden even goed testen met regen, kou en wind.

Misschien de trike nog even aanhouden voor de zomer. Het zal in de zomer misschien wel fijner zijn om op een 'open' fiets te fietsen dan in een cocon. En het is wat handigere meer dingen mee te nemen die je om de fiets wel ergens vast kan maken, mocht je ook eens echt lange tochten willen maken of er mee op vakantie willen.


RE: Voorstelrondje - Wim -de roetsende - 27-Nov-2018

Gefeliciteerd. Een vm gaat inderdaad een stukje sneller dan een Trike.

In de LOL-groep kopen juist steeds meer vm-rijders een Trike.
Als het financieel en qua ruimte haalbaar is, dan nog even wachten misschien.

Ik heb naast de DF ook nog een Roeifiets en een open ligger. En een Handbike, blijkbaar is dat ook een trike ;-)


RE: Voorstelrondje - Atrike - 27-Nov-2018

Mooie fiets, hoor. En inderdaad, niet gelijk de trike weg doen. Het valt niet mee om een betaalbare Scorpion te vinden. Als je er over een jaar niet meer op gefietst hebt, kun je hem altijd nog van de hand doen.


RE: Voorstelrondje - Luapretep - 27-Nov-2018

Daar hebben jullie ook wel weer gelijk in. Ik moet niet te overhaast beslissen dus hou hem nog wel even aan. Qua ruimte is het geen enkel probleem, mijn schuur is 6 bij 4 dus daar past nog wel wat bij. Financieel had ik er niet op gerekend om er nog een fiets bij te kopen maar ook hier geen pijn. 
Komende tijd maar op t gemak wennen en testen en dan maar eens verder kijken.


RE: Voorstelrondje - Ad Arts - 28-Nov-2018

Erg mooie Quest, een prachtige kleur, geen plekje te zien. Een glasvezel of Carbon ? Je gaat er veel plezier van hebben. Voorlopig even rustig aan hè, de wegligging in de bochten is weer net wat anders dan met een Trike.  Sick


RE: Voorstelrondje - Luapretep - 02-Dec-2018

Dank je Ad, ben er ook erg content mee. Het is een glasvezel versie. De aparte kleur en de volle uitvoering gaven voor mij de doorslag, evenals de lage km stand en bouwjaar. Wilde graag een van na 2010.
Ik ga zeker voorzichtig te werk, heb ook geen zin om op mn kant te gaan dus lekker rustig aan beginnen. Morgenmiddag op pad om m op te halen, veel zin in