ligfietsers.nl
Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik niet blij omdat..... (/thread-734.html)



RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 15-Jun-2023

Citaat:De voorvork van de Thys209 is een monovork. Daar passen ook wat bredere bandjes onder.  Standaard leverde Derk ze met Primo Comet 35 of 37mm voor.

Heb jij geen spatbord dan?

Ik wel en dan past een 35mm eigenlijk echt net niet. Wat een gepiel zeg.

Daarom rijd ik heerlijk op 28mm rond. Comfortabel genoeg.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - datakneder - 18-Jun-2023

Ik zojuist met wat elektriciteitsbekabeling bezig was en die op de boom vast wou tapen. Toen ik de tape doorknipte (op gevoel omdat mijn hoofd er niet bij kon), knipte ik natuurlijk ook de bekabeling door. Doh


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 19-Jun-2023

(18-Jun-2023, 05:32 PM)datakneder schreef: Ik zojuist met wat elektriciteitsbekabeling bezig was en die op de boom vast wou tapen. Toen ik de tape doorknipte (op gevoel omdat mijn hoofd er niet bij kon), knipte ik natuurlijk ook de bekabeling door. Doh
Je hebt niet van mijn fouten geleerd, zoveel is duidelijk Big Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Roepers - 19-Jun-2023

Ik dacht al: ik heb dit eerder gelezen.

Groet,
Marco


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 19-Jun-2023

(15-Jun-2023, 10:52 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:De voorvork van de Thys209 is een monovork. Daar passen ook wat bredere bandjes onder.  Standaard leverde Derk ze met Primo Comet 35 of 37mm voor.

Heb jij geen spatbord dan?

Ik wel en dan past een 35mm eigenlijk echt net niet. Wat een gepiel zeg.

Daarom rijd ik heerlijk op 28mm rond. Comfortabel genoeg.

Bij het beantwoorden van de vraag heb ik geen rekening gehouden met een spatbordje. Die zit er wel op, maar is een andere dan de jouwe.  Er is een Qbicle spatbordje gemonteerd, in de ligfietswereld ook wel bekend van Raptobike. Ik heb daarbij nog iets ruimte, maar niet heel veel.  Heb echter ook nog een carbon spatbordje van M5 liggen waar brede banden in passen.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 19-Jun-2023

Kon je nog iets met 28-451 Schwalbe One, ZoefZoef?
Ik heb er 2 en heb geen 451 fietsen meer.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 19-Jun-2023

(19-Jun-2023, 08:30 PM)365cycle schreef: Kon je nog iets met 28-451 Schwalbe One, ZoefZoef?
Ik heb er 2 en heb geen 451 fietsen meer.

Heb er verder niet meer naar gekeken.

Heb ze nu even niet nodig, maar heb nog een 451 titanium die ik toch eens wil opknappen waar beide bandjes ook van vervangen moeten worden waarschijnlijk dus neem tzt wel contact op.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 19-Jun-2023

(19-Jun-2023, 09:46 PM)ZoefZoef schreef: Heb ze nu even niet nodig, maar heb nog een 451 titanium die ik toch eens wil opknappen waar beide bandjes ook van vervangen moeten worden waarschijnlijk dus neem tzt wel contact op.
Zou er dan niet te lang mee wachten want ik ben tegenwoordig van het opruimen Big Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 27-Jun-2023

Sad Even een Engels verhaaltje want zo staat het bij de video en ik heb geen zin om het te vertalen

4NZ Youtube schreef:I hit a cat today. Did notice something was there and tried to swerve to the middle, but he decided to run for it and hit my right front wheel. Around 10 seconds into the movie, you can already see his eyes (bright yellow) on the right side of the cycling path.
I'm sitting a bit higher up than the cameras are mounted, and was partially blinded by the car coming my way. It's easily possible to see the road in those circumstances, but a bit difficult to spot an animal in the grass. While riding I didn't even know it was a cat, but I saw it crossing the road in the mirrors. Contemplated on seeing if I could find him, but I saw him sprinting off and knowing my own cats, he was long gone.
Feel crappy about it, but at least I'm glad to see he was still running smooth when he crossed. I'm very sorry Tom!

PS: Yes, I know my velomobile has a nasty BB creak. Going to the velomobile doctor tomorrow! Wink



Het hoort nou eenmaal bij deelnemen aan het verkeer (op een hoger tempo dan hardlopen), maar ik baal er behoorlijk van. Hoop maar dat ie er niets aan overhoudt.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Roepers - 27-Jun-2023

Bijna hetzelfde voorval als ik heb meegemaakt, alleen dan overdag en met een tweewielligfiets. Ik heb ermee het draadje Overstekend... (wild/vee/huisdieren) geopend.

Groet,

Marco


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - gideon - 27-Jun-2023

omdat ik vanochtend onderuit ging, gelukkig alleen mijn zitje wat geschaafd. De derailleur beschermer op mijn rapto lowracer heeft zijn werk gedaan. En mijn elleboog geschaafd, en een vuile/smeer hand van de ketting er om leggen   Big Grin
De automobilist die mij geen vooraang gaf, heeft mij en mijn valpartij niet eens opgemerkt.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 27-Jun-2023

Sad Da's echt irritant!


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 01-Jul-2023

Omdat ik zit te kloten met het nieuwe elastiek voor de roets. De rek erin is anders, dus met dezelfde lengte kwam het niet uit.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 01-Jul-2023

Ik deze ochtend weer wakker werd met het buurtbewoner die de voegen aan het uitslijpen was. En de andere dagen is een andere buurtbewoner bezig met zijn huis te laten verbouwen


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Lopopodium - 01-Jul-2023

(01-Jul-2023, 08:55 AM)Hardloper schreef: Ik deze ochtend weer wakker werd met het buurtbewoner die de voegen aan het uitslijpen was. En de andere dagen is een andere buurtbewoner bezig met zijn huis te laten verbouwen

Herriemakende klussen op de ochtend van een weekenddag, dan ben je eigenlijk wel een beetje een lul.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 01-Jul-2023

(01-Jul-2023, 07:01 AM)ZoefZoef schreef: Omdat ik zit te kloten met het nieuwe elastiek voor de roets.  De rek erin is anders, dus met dezelfde lengte kwam het niet uit.

Ik was al erg benieuwd of het zou gaan lukken.

Ik blijf gewoon bij Derk zijn spullen.

Die zijn tot het uiterste getest en ik zie geen reden om iets anders aan te schaffen.


Vanochtend heb ik je niet gezien én ik ben nu alweer thuis  Sad


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Frutsel - 01-Jul-2023

(01-Jul-2023, 11:47 AM)Lopopodium schreef:
(01-Jul-2023, 08:55 AM)Hardloper schreef: Ik deze ochtend weer wakker werd met het buurtbewoner die de voegen aan het uitslijpen was. En de andere dagen is een andere buurtbewoner bezig met zijn huis te laten verbouwen

Herriemakende klussen op de ochtend van een weekenddag, dan ben je eigenlijk wel een beetje een lul.

Tja, als dat de enige tijd is die je hebt om te klussen...

Ik kan iedereen wel een noise canceling headset aanraden. Die heb ik indertijd gekocht omdat ze in het pand naast het kantoor waar ik werkte bezig waren de muren in gatenkaas te veranderen. Wat een verademing is dat zeg.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 01-Jul-2023

Vandaag een lichte baaldag gehad omdat het klussen aan de SL (met name afstelwerk) écht niet meezat. We hadden vandaag willen gaan fietsen, maar het wordt morgen. Nou ja, wél lekker gegeten en uiteindelijk nog een leuke avond gehad. En morgen geen regen! Big Grin


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 02-Jul-2023

..omdat de binnen- en buitenband die ik van de week nieuw resp. zo goed als nieuwdopgelegd beide zijn geeindigd in een onbruikbaar stuk rubber. Klapband na de tweede rit Sad


[Afbeelding: IMG-20230702-130151045-HDR.jpg]

Afgeschreven Sad Sad


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 02-Jul-2023

Het lijkt of er bovenaan op de foto ook al een rare slijtage in het rubber te zien is.

Ben je ergens langs geschampt of zoiets?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 02-Jul-2023

(02-Jul-2023, 02:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Het lijkt of er bovenaan op de foto ook al een rare slijtage in het rubber te zien is.

Ben je ergens langs geschampt of zoiets?

Ik heb geen idee waarom de klapband. Nou zat die band er pas om en was de eerste rit ermee richting Wateringen. De band had ik nog niet getest, maar ik merkte op een gegeven moment wel dat ie wat hobbelig rolde op het asfalt, dus bij terugkomnst wou ik nog gaan kijken of ik m er beter op kon leggen. Wellicht lag ie er niet lekker op?

Pas weer terug in de wijk hier, van het asfalt, ging ie opeens erg hobbelen, alsof ik een lekke band kreeg en 2 tellen later was het *bam*.  Ik heb niks geschampt en heb dus geen idee waarom ie klapte.  Dr zat een bar of 6-7 in en het was net ook nog niet zo warm dat die druk gigantisch op zou lopen. Band was onbeschadigd toen ie erop ging. Ik heb geen verklaring voor de beschadiging. Het gebeurde gewoon rijdend en ik ben nergens op gebotst.

Was wel een 406-binnenband in een 451-velg maar met die combi heb ik jaren en vele km'ers zonder problemen mee gereden.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 02-Jul-2023

Citaat:Was wel een 406-binnenband in een 451-velg maar met die combi heb ik jaren en vele km'ers zonder problemen mee gereden.

Echt??? Daar heb ik slechte ervaringen mee. Een keer als reservebiba gebruikt. Ging heel snel mis. Ook van anderen gehoord dat het geen geschikte combi is.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 02-Jul-2023

Dr zit genoeg rek in een 406-bandje. Er zijn ook binnenbanden die zowel geschikt voor 406 als 451 en dat ook aangeven als maatvoering. Ik heb er nooit problemen mee gehad verder. Zo vaak rij ik ook niet lek, dus die ene keer dat ie wel lek raakt noem ik gewoon pech en wijt ik niet direct aan het feit dat het een 406-bandje is.


Inmiddels ligt er een nieuwe Durano op de roeifiets. Hopelijk gaat deze langer mee dan de voorganger, die een fabrieksfout had en waarbij ik in een paar ritjes 2 of 3 binnenbanden lek reed omdat de metalen velgring uitstak en steeds de binnnenband lekprikte.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 02-Jul-2023

Citaat:Er zijn ook binnenbanden die zowel geschikt voor 406 als 451 en dat ook aangeven als maatvoering.

Die bedoel ik uiteraard niet.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 02-Jul-2023

(02-Jul-2023, 05:41 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Er zijn ook binnenbanden die zowel geschikt voor 406 als 451 en dat ook aangeven als maatvoering.

Die bedoel ik uiteraard niet.

Dat snap ik.. maar ik denk dat het niet zo nauw luistert eigenlijk Smile


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Niels van der Wal - 02-Jul-2023

Citaat:Ik heb geen idee waarom de klapband.

Heb je velgremmen en zijn deze verschoven met het opzetten van de band?
Of hij komt tegen het frame aan omdat de as loszit.....

Een gat in je band zonder dat je het idee hebt ergens op, in of tegen gefietst te hebben is vreemd. Lijkt op een mechanische oorzaak.

Niels, puzzelaar, van der Wal