ligfietsers.nl
Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik niet blij omdat..... (/thread-734.html)



RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 07-Feb-2024

(07-Feb-2024, 07:08 PM)Hardloper schreef: Mijn gebit was alles behalve rustig. Tandvlees was ontstoken. En een gaatje was deze week gevuld. De vraag is wat er moet gebeuren met de tand bij het tandvlees die helemaal ontstoken was. Misschien moet daar de wortel kanaal behandeling opnieuw en er is nog een wortelkanaal behandeling ingepland.  Sad Dus ik ben alles behalve gelukkige met het gebit.

Een ontsteking kan heel veel energie kosten.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 07-Feb-2024

(07-Feb-2024, 07:53 PM)Wim -de roetsende schreef: Een ontsteking kan heel veel energie kosten.

Zeker. Maar achteraf bleek ik vandaag toch wel wat snelheid hebben behaald voor mijn doen.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Veloquest - 11-Feb-2024

Oeps ik was te vlug. En stop met mijn domme hoofd de verkeerde stekker in mijn jbl speaker. Maar gelukkig check ik wel altijd of die dan gaat laden en dat deed die natuurlijk niet. Maar hij begon wel meteen te stinken. Ik dus meteen de stekker er weer uitgetrokken en nadat ik wat rook eruit zag komen mijn jbl gelijk buiten op de stoep gezet voor het geval dat. Maar hij is niet in de fik gegaan gelukkig dus nu maar eens kijken wat er afgebrand is aan de binnenkant en of dat het tijd word om een nieuwe te kopen. Want de mensen horen mij nu niet bij iedere beat dichterbij komen.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 11-Feb-2024

(11-Feb-2024, 01:22 AM)Veloquest schreef: Oeps ik was te vlug. En stop met mijn domme hoofd de verkeerde stekker in mijn jbl speaker. Maar gelukkig check ik wel altijd of die dan gaat laden en dat deed die natuurlijk niet. Maar hij begon wel meteen te stinken. Ik dus meteen de stekker er weer uitgetrokken en nadat ik wat rook eruit zag komen mijn jbl gelijk buiten op de stoep gezet voor het geval dat. Maar hij is niet in de fik gegaan gelukkig dus nu maar eens kijken wat er afgebrand is aan de binnenkant en of dat het tijd word om een nieuwe te kopen. Want de mensen horen mij nu niet bij iedere beat dichterbij komen.

Zou een condensator of TVS diode kunnen zijn.  Als het de laatste is, dan zou je die er mogelijk gewoon af kunnen tikken en doet ie het weer. Zo repareerde ik destijds harde schijven die als gevolg van een defecte voeding waardoor er te hoge spanningen werden afgegeven.  Gewoon het verkoolde TVS-diode'tje eraf tikken.  En dat rookt en meurt gigantisch..


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Veloquest - 11-Feb-2024

(11-Feb-2024, 03:42 AM)ZoefZoef schreef:
(11-Feb-2024, 01:22 AM)Veloquest schreef: Oeps ik was te vlug. En stop met mijn domme hoofd de verkeerde stekker in mijn jbl speaker. Maar gelukkig check ik wel altijd of die dan gaat laden en dat deed die natuurlijk niet. Maar hij begon wel meteen te stinken. Ik dus meteen de stekker er weer uitgetrokken en nadat ik wat rook eruit zag komen mijn jbl gelijk buiten op de stoep gezet voor het geval dat. Maar hij is niet in de fik gegaan gelukkig dus nu maar eens kijken wat er afgebrand is aan de binnenkant en of dat het tijd word om een nieuwe te kopen. Want de mensen horen mij nu niet bij iedere beat dichterbij komen.

Zou een condensator of TVS diode kunnen zijn.  Als het de laatste is, dan zou je die er mogelijk gewoon af kunnen tikken en doet ie het weer. Zo repareerde ik destijds harde schijven die als gevolg van een defecte voeding waardoor er te hoge spanningen werden afgegeven.  Gewoon het verkoolde TVS-diode'tje eraf tikken.  En dat rookt en meurt gigantisch..

Vaak zijn dingen wel makkelijk te repareren inderdaad. Maar een nieuwe is op zich ook wel intressant want die zijn met usb-c op te laden en deze moet nog met een aparte eigen lader. Waardoor het dus fout ging. en met usb-c kan ik ook in de velomobiel opladen.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Veloquest - 11-Feb-2024

hier het resultaat van mijn foutje 

[Afbeelding: 453d6c15-3062-4ed7-9aaf-5e1fc7b1601f.jpg]

[Afbeelding: ec17f289-681d-414f-9f8e-5ae82bcf8af0.jpg]

Dus deze is niet meer te repareren.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - LigfietsWilsum - 11-Feb-2024

'tuurlijk wel Big Grin . Maar niet meer economisch, nee. Sad

Zoals ze bij TNO zeggen: die zwarte blokjes werken op magische rook. En als de magische rook er uit is doet ie het niet meer.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 11-Feb-2024

(11-Feb-2024, 10:33 PM)Veloquest schreef: Dus deze is niet meer te repareren.
Als het een prijzig ding was zou ik ff kijken (desnoods met een oproepje) of je een kapotte kan vinden. De hele printplaat overzetten is vaak niet zo moeilijk.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 11-Feb-2024

(11-Feb-2024, 11:12 PM)365cycle schreef:
(11-Feb-2024, 10:33 PM)Veloquest schreef: Dus deze is niet meer te repareren.
Als het een prijzig ding was zou ik ff kijken (desnoods met een oproepje) of je een kapotte kan vinden. De hele printplaat overzetten is vaak niet zo moeilijk.

Moet je wel zeker weten dat die kapotte niet ook een probleem op dezefde printplaat heeft.
Geen idee hoeveel printplaten zo'n speaker heeft overigens, of deze speakers veel kapot gaan en wat als ze wel sneuvelen dan het meest kapot gaat. 

Vooralsnog zie ik een enkele reis naar de milieustraat voor recycling. Die printplaat is einde oefening.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Veloquest - 12-Feb-2024

ik zag deze speaker ooit in de bosjes staan toen ik het camping huisje van mijn tante moest afbreken want het hele terrein moest leeg. dus de speaker was gratis. 
En heb er nu 2 jaar van kunnen genieten. En zag dat de jbl xtreme 4 nu uit is dus misschien ga ik die kopen. 

En er zit maar 1 printplaat in deze speaker. en op marktplaats vragen mensen alsnog 100 euro ervoor dus dan ga ik toch liever voor een nieuwe. 
aangezien je dan ook geen aparte oplader meer nodig hebt.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 12-Feb-2024

(12-Feb-2024, 12:27 AM)Veloquest schreef: ik zag deze speaker ooit in de bosjes staan toen ik het camping huisje van mijn tante moest afbreken want het hele terrein moest leeg. dus de speaker was gratis. 
En heb er nu 2 jaar van kunnen genieten. En zag dat de jbl xtreme 4 nu uit is dus misschien ga ik die kopen. 

En er zit maar 1 printplaat in deze speaker. en op marktplaats vragen mensen alsnog 100 euro ervoor dus dan ga ik toch liever voor een nieuwe. 
aangezien je dan ook geen aparte oplader meer nodig hebt.

Leuke vondst Wink  
Jammer dat ie kapot is en niet te reapreren is, maar je moet maar zo denken dat ie dat ook was geweest als jij 'm 2 jaar terug niet uit de bosjes had gevist.

-getypt vanaf een bij de mileustraat uit de container meegepikt chromebookje Wink


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - LigfietsWilsum - 12-Feb-2024

Kijk anders even op bijvoorbeeld Aliexpress.com, die heeft vaak wel complete Bluetooth modules, met losse of geintegreerde versterker.
Zet je die er in, ben je voor een paar euro klaar.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - 365cycle - 12-Feb-2024

(12-Feb-2024, 05:57 AM)LigfietsWilsum schreef: Kijk anders even op bijvoorbeeld Aliexpress.com,  die heeft vaak wel complete Bluetooth modules, met losse of geintegreerde versterker.
Zet je die er in, ben je voor een paar euro klaar.
Dit idd. Zo draai ik ook muziek in m'n slaapkamer.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Raymond - 13-Feb-2024

Minder blij dat ik vandaag zowat de hele dag in mijn kruipruimte zit, terwijl het heerlijk fietsweer is. Straks wel een goed geïsoleerde vloer in mijn inmiddels 86-jarige woning.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 13-Feb-2024

(13-Feb-2024, 02:25 PM)Raymond schreef: Minder blij dat ik vandaag zowat de hele dag in mijn kruipruimte zit, terwijl het heerlijk fietsweer is. Straks wel een goed geïsoleerde vloer in mijn inmiddels 86-jarige woning.

Ons vorige huis was een boerderij van ruim 250 jaar oud. Daar was niet eens een kruipruimte. Die stond zo op de zwarte grond gebouwd. Geen mogelijkheid tot isolatie.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 15-Feb-2024

Accu’s vergeten en dus kon ik terug naar huis voor ik maar 300 meter van huis was.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Niels van der Wal - 15-Feb-2024

(13-Feb-2024, 07:52 PM)Wim -de roetsende schreef:
(13-Feb-2024, 02:25 PM)Raymond schreef: Minder blij dat ik vandaag zowat de hele dag in mijn kruipruimte zit, terwijl het heerlijk fietsweer is. Straks wel een goed geïsoleerde vloer in mijn inmiddels 86-jarige woning.

Ons vorige huis was een boerderij van ruim 250 jaar oud. Daar was niet eens een kruipruimte. Die stond zo op de zwarte grond gebouwd. Geen mogelijkheid tot isolatie.

Op mijn woonboerderij staat 1743. Om het vochtprobleem op te lossen is 35 jaar terug de vloer 90 cm omhoog geplaatst. Ik heb nu een kruipruimte van 90 cm met vocht (kwelwater) op de bodem.

Niels, blij mee, van der Wal


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - melle z - 15-Feb-2024

(13-Feb-2024, 07:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Die stond zo op de zwarte grond gebouwd. Geen mogelijkheid tot isolatie.
Ons laatste huis in NL was ook zo gebouwd. We hebben de vloer uitgegraven, geïsoleerd en er een betonvloer met verwarming ingelegd, dat was een stuk beter dan tochtige planken (het enige dat ik volgende keer anders zou doen is een betonauto laten komen in plaats van alles zelf mixen met een betonmolen).


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 15-Feb-2024

(15-Feb-2024, 06:40 PM)melle z schreef:
(13-Feb-2024, 07:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Die stond zo op de zwarte grond gebouwd. Geen mogelijkheid tot isolatie.
Ons laatste huis in NL was ook zo gebouwd. We hebben de vloer uitgegraven, geïsoleerd en er een betonvloer met verwarming ingelegd, dat was een stuk beter dan tochtige planken (het enige dat ik volgende keer anders zou doen is een betonauto laten komen in plaats van alles zelf mixen met een betonmolen).

Wij hebben het opgelost door te gaan verhuizen naar een moderne schuurwoning van 5 jaar oud.

Nu hebben we een A+ woning met warmtepomp en 26 zonnepanelen en een energie-maandlast van officieel €9,-

Als ik de investeringen meetel en over 30 jaar uitsmeer dan wordt het uiteraard iets meer. 
Ongeveer €80,- p/m en voor de warmtepomp er was betaalden we €180,- per maand.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Hardloper - 15-Feb-2024

@Wim -de roetsende wordt jij blij van de warmtepomp? Ik hoor er wisselende geluiden erover.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Wim -de roetsende - 15-Feb-2024

(15-Feb-2024, 09:03 PM)Hardloper schreef: @Wim -de roetsende wordt jij blij van de warmtepomp? Ik hoor er wisselende geluiden erover.

Ik merk er helemaal niets van. Ik ben er dus blij mee.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - gideon - 17-Feb-2024

vandaag een tochtje van >200 km wilde maken, helaas werd het 199  Cool


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - LigfietsWilsum - 17-Feb-2024

(17-Feb-2024, 06:37 PM)gideon schreef: vandaag een tochtje van >200 km wilde maken, helaas werd het 199  Cool


Dan maak je toch nog een extra rondje door 't dorp?


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Willeke_IGKT - 17-Feb-2024

Geef je teller/gps de schuld. Je hebt wel genoeg gereden maar 1 km is niet geregistreerd.

Ik heb vandaag de teller in de fiets en een telefoon met gps kilometers laten tellen en er zat een paar km verschil in. De GPS had in de laatste paar km maar een paar puntjes geregistreerd en dus meer dan een km niet toegevoegd.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - Lopopodium - 18-Feb-2024

(17-Feb-2024, 06:51 PM)LigfietsWilsum schreef:
(17-Feb-2024, 06:37 PM)gideon schreef: vandaag een tochtje van >200 km wilde maken, helaas werd het 199  Cool


Dan maak je toch nog een extra rondje door 't dorp?

Ik heb als minimale afstand altijd 100 kilometer. Het gebeurt een paar keer per jaar dat ik nog een rondje of tien op de parkeerplaats moet fietsen om die 100.0 aan te kunnen tikken. De parkeerplaats is ongeveer twintig meter doorsnede, dus kan nog net de rondjes met enige snelheid maken.


RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - ZoefZoef - 18-Feb-2024

Niks mis met gebruikt kopen. Ik doe niets anders eigenlijk als het even kan. Een ander mag afschrijven voor me, neem ik het daarna wel voor een prikkie over van ze Wink. Ongeacht het budget dus eigenlijk al speelt dat ook wel mee.

Heb nog ergens een Garmin (dacht ik) liggen. Gebruikte gekocht voor 6 tientjes ofzo. 2x wat mee gedaan, misschien 3x.    Het leek me wel praktisch, maar gebruiken doe ik het dus niet.  Zou wel zuur zijn als ik dat routeplanding dan nieuw zou hebben gekocht.

Mn huidige navigator als ik er echt niet meer uitkomt is een gebruikte gsm met Google Maps.