Ter lering/info. Zover ik weet hebben iig alle velomobiel.nl modellen en de DF dezelfde dashboard kastjes.
Symptoom: In de afgelopen maanden ging het groene ledje van de richtingaanwijzer links een paar keer - uit zichzelf - gedimd branden. Na het iets bewegen van het dashboard kastje was het ledje weer uit. Dat herhaalde zich in 3 verschillende ritten.
Werken naar oplossing:
Ik had al eens eerder gekeken maar zag toen niets. Wat ik toen wel merkte, direct na die rit, is dat het heatsinkje van de spanningsregelaar loeiwarm wordt. Met een kleine blaar op mijn vinger als gevolg.
Vandaag maar eens gebeld naar Velomobiel.nl. Eerste reactie is dat het geen bekend iets is en de oorzaak dus niet zo verteld kan worden. Er werd me wel verteld dat het dan - een gele - draad zou zijn die ergens tegen aan zou komen. Het dashboardje heb ik vervolgens 180 graden gedraaid en ik zag nu wel de licht beschadigde gele draad. Ik rij de 2x IQ-X 150 90% van de tijd in gedimde stand.
Ingezoomde foto:
Verklaring: Een logische verklaring is dat de gele draad het heatsinkje geraakt heeft. Theo zei dat ze wel gezien hadden dat, met de IQ-X 150 - in gedimde stand, het heatsinkje heter kan worden dan met de IQ Cyo 80.
Oplossing: De licht beschadigde gele draad heb ik voorzien van isolatie tape. De losse kabels heb ik samen gebonden met 2 tie raps zodat kabels het heatsinkje niet meer kunnen raken.
Symptoom: In de afgelopen maanden ging het groene ledje van de richtingaanwijzer links een paar keer - uit zichzelf - gedimd branden. Na het iets bewegen van het dashboard kastje was het ledje weer uit. Dat herhaalde zich in 3 verschillende ritten.
Werken naar oplossing:
Ik had al eens eerder gekeken maar zag toen niets. Wat ik toen wel merkte, direct na die rit, is dat het heatsinkje van de spanningsregelaar loeiwarm wordt. Met een kleine blaar op mijn vinger als gevolg.
Vandaag maar eens gebeld naar Velomobiel.nl. Eerste reactie is dat het geen bekend iets is en de oorzaak dus niet zo verteld kan worden. Er werd me wel verteld dat het dan - een gele - draad zou zijn die ergens tegen aan zou komen. Het dashboardje heb ik vervolgens 180 graden gedraaid en ik zag nu wel de licht beschadigde gele draad. Ik rij de 2x IQ-X 150 90% van de tijd in gedimde stand.
Ingezoomde foto:
Verklaring: Een logische verklaring is dat de gele draad het heatsinkje geraakt heeft. Theo zei dat ze wel gezien hadden dat, met de IQ-X 150 - in gedimde stand, het heatsinkje heter kan worden dan met de IQ Cyo 80.
Oplossing: De licht beschadigde gele draad heb ik voorzien van isolatie tape. De losse kabels heb ik samen gebonden met 2 tie raps zodat kabels het heatsinkje niet meer kunnen raken.