Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Challenge Hurricane opknappen
#1
Is er hier iemand die ook een Challenge Hurricane heeft? Ik heb er 1 waar nog wat aan gesleuteld moet worden.

De trapbuis (als dat het juiste woord is) moet versteld worden, alleen zijn de RVS bouten en het alu frame erg close geworden.

De eerste is er uit en de tweede was de kop van de bout dol gedraait. Dus daar ben ik nu aan het kijken of ik die nog netjes los kan krijgen. Alleen bij het stuur viel mij ook iets op, het is een bovenstuur die je kan wegklappen. Bij het scharnierpunt zit een draadeind, zonder enige bescherming, hoort dit zo?

Behalve nieuwe boutjes heb ik ook een nieuwe standaard nodig, weet iemand een goed adresje om dit soort zaken te bestellen?

Jacques
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Is dat draadeind niet om af te stellen hoever het klapstuur kan neerklappen?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(14-Oct-2020, 10:47 AM)Frutsel schreef: Is dat draadeind niet om af te stellen hoever het klapstuur kan neerklappen?

Waarschijnlijk heb je gelijk, alleen een draadeind lijkt mij niet af. Heb het idee dat ik wat mis, vandaar de vraag of iemmand een soort gelijke fiets heeft en kan bevestigen of het zo hoort of niet.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Komt het draadeinde ergens tegenaan als je het stuur naar beneden klapt?

Zo ja, bij mij zit daar gewoon een bout. Die is inderdaad voor de afstelling.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Voor de standaard zou je even bij de webwinkel van Nazca kunnen kijken: https://www.nazca-shop.nl/nl/

Ja, die schroef onderdaan is om het stuur mee af te stellen. Losser draaien betekent dat je stuur lager komt, dichter bij je buik. Hoger, het tegenovergestelde.
Antwoord }
Bedankt door: Cyberjakkes
#6
(14-Oct-2020, 06:39 PM)Lopopodium schreef: Voor de standaard zou je even bij de webwinkel van Nazca kunnen kijken: https://www.nazca-shop.nl/nl/

Ja, die schroef onderdaan is om het stuur mee af te stellen. Losser draaien betekent dat je stuur lager komt, dichter bij je buik. Hoger, het tegenovergestelde.

Duidelijk, je kan de bout verstellen, hij zit er slechts 1 cm in dus erg lang is hij niet. En zoals de foto laat zien heeft het draadeind geen bout of dop. Geen idee of dit zo hoort te zijn en of het draadeind normaal gesproken langer is. Vandaar dat ik zoekende ben naar de info. Dat zodra trapbuis goed afgesteld is ik met de fiets op pad kan gaan.
[Afbeelding: IMG-20201015-090535.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Je kunt dat draadeinde toch gewoon vervangen door een bout.

Voor de functie maakt het niet uit. Een draadeinde voldoet net zo goed. Het moet het stuur beperken om verder naar beneden te klappen en ik vermoed dat het draadeinde dat ook doet. Een bout kun je gemakkelijker verstellen. Maar als de stand goed is, dan verstel je het daarna niet vaak meer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Cyberjakkes
#8
Dat draadeind eruit halen.
Een 6kant bout erin. Wel wat anti-seize pasta eraan anders krijg je die na 3 jaar niet meer los.
En dan dit kapje erop nadat het is afgesteld.


https://www.fabory.com/nl/beschermkap-vo...en/p/56662

De mooiste en beste oplossing lijkt mij.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(15-Oct-2020, 11:48 AM)Burley1979 schreef: Dat draadeind eruit halen.
Een 6kant bout erin. Wel wat anti-seize pasta eraan anders krijg je die na 3 jaar niet meer los.
En dan dit kapje erop nadat het is afgesteld.


https://www.fabory.com/nl/beschermkap-vo...en/p/56662

De mooiste en beste oplossing lijkt mij.

Dan heb je gelijk 100 van die dopjes. Kan je nog wel even voort Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(15-Oct-2020, 11:48 AM)Burley1979 schreef: Dat draadeind eruit halen.
Een 6kant bout erin. Wel wat anti-seize pasta eraan anders krijg je die na 3 jaar niet meer los.
En dan dit kapje erop nadat het is afgesteld.


https://www.fabory.com/nl/beschermkap-vo...en/p/56662

De mooiste en beste oplossing lijkt mij.

Bedankt Burley1979, het staat op het boodschappenlijstje.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(15-Oct-2020, 12:53 PM)Frutsel schreef:
(15-Oct-2020, 11:48 AM)Burley1979 schreef: Dat draadeind eruit halen.
Een 6kant bout erin. Wel wat anti-seize pasta eraan anders krijg je die na 3 jaar niet meer los.
En dan dit kapje erop nadat het is afgesteld.


https://www.fabory.com/nl/beschermkap-vo...en/p/56662

De mooiste en beste oplossing lijkt mij.

Dan heb je gelijk 100 van die dopjes. Kan je nog wel even voort Big Grin

Als je met deze foto naar de plaatselijke vakhandel gaat hebben ze vast wel per stuk voor je. Fabory is een maker van bouten moeren en alles wat er mee te maken heeft. Je kan er als particulier vast niet zo bij bestellen.

Maar ik snap cyberjakkes wel dat hij zo een dopje wil. Dat zou ik zelf ook willen. Puur voor de netheid
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Wat betreft het vast zittende boutje van de trapasbuis, soms kun je daar een sleufje inzagen of slijpen, zodat er een platte schroevendraaier in past. Ik zou ook het andere boutje er weer even terug indoen, nu staat alle kracht op dat ene boutje, waardoor deze zeker niet makkelijker los gaat. Als het draadstukje uitsteekt buiten het schroefdraad deel, dan zou je die kant mogelijk met een tang ook nog kunnen pakken. Dus het andere einde van het boutje. Doe er bij de nieuwe boutjes wat vet op, dat helpt tegen het vast oxideren.

Ik heb wel eens gelezen dan mensen erin slagen een bijna passend torx bitje in een doorgedraaide inbus te timmeren en daarmee de boel los krijgen. Mij is dat nooit gelukt.
Antwoord }
Bedankt door: Cyberjakkes
#13
(15-Oct-2020, 02:32 PM)Burley1979 schreef:
(15-Oct-2020, 12:53 PM)Frutsel schreef:
(15-Oct-2020, 11:48 AM)Burley1979 schreef: Dat draadeind eruit halen.
Een 6kant bout erin. Wel wat anti-seize pasta eraan anders krijg je die na 3 jaar niet meer los.
En dan dit kapje erop nadat het is afgesteld.


https://www.fabory.com/nl/beschermkap-vo...en/p/56662

De mooiste en beste oplossing lijkt mij.

Dan heb je gelijk 100 van die dopjes. Kan je nog wel even voort Big Grin

Als je met deze foto naar de plaatselijke vakhandel gaat hebben ze vast wel per stuk voor je. Fabory is een maker van bouten moeren en alles wat er mee te maken heeft. Je kan er als particulier vast niet zo bij bestellen.

Maar ik snap cyberjakkes wel dat hij zo een dopje wil. Dat zou ik zelf ook willen. Puur voor de netheid

Ik heb momenteel ook een Baron met klapstuur, dus ik kan ook wel wat met het idee van een dopje.
(Ben er nog niet uit of ik er niet een vast stuur op wil hebben. Misschien eens wat langer proberen of ik met een klapstuur kan leven)
Antwoord }
Bedankt door:
#14
tapeinduithalers zijn in 90% de oplossing voor dit soort problemen:-)

https://www.hbm-machines.com/producten/g...deraar-set

Citaat: Maar ik snap cyberjakkes wel dat hij zo een dopje wil. Dat zou ik zelf ook willen. Puur voor de netheid

Als er veel animo voor is, wil ik die dingen wel bestellen. Nog leuker is het om er een 3D tekening voor te maken, met ligfietslogo? en met deze tekening naar een fablab in de buurt gaan om het uit te printen. Kost misschien een paar dubbeltjes en je komt in een leuke omgeving terecht:-) Moet ik alleen weten wat voor bout het is, ik schat M8?
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(15-Oct-2020, 02:59 PM)12much schreef: tapeinduithalers zijn in 90% de oplossing voor dit soort problemen:-)



https://www.hbm-machines.com/producten/g...deraar-set




12Move, ik had ook al naar een soort gelijk setje gekeken, dus bedankt voor de bevestiging dat dit misschien wel de beste oplossing is.
Als ik trappers op hun plaats heb zitten, ga ik pas met de rest aan de slag. Zoals hij nu is kan ik er niet op fietsen. Alle anders tips en adviezen staan op mijn to-do lijst.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM