Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrische ondersteuning op velomobiel
#1
Zijn hier velomobielbezitters die gebruik maken van elektrische ondersteuning?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Of heb je nog ambitie zoiets aan te schaffen Bart?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
(02-Feb-2020, 09:37 PM)Fietsbennie schreef: Of heb je nog ambitie zoiets aan te schaffen Bart?

Ik verken de mogelijkheden. Ik zou lid willen worden van nog een club in Almere. Maar het kost me 1 uur en 3 kwartier om daar te komen. Dat vind ik een beetje teveel. Vooral terug, omdat de avonden meestal pas om 24:00 of later zijn afgelopen. Ik zou de trike kunnen versnellen (ik rijd nu circa 18 km per uur) of naar andere opties kunnen kijken. Dat laatste doe ik nu dus.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#4
In de "recumbent trikes group" op Facebook waar ik ook lid van ben is nagenoeg iedere trike voorzien van ondersteuning. En daar wordt ook veel over geschreven in die groep.
Voor wat betreft de velomobiel ken ik alleen Gert van Reilink (Antwerpse Liggers) die zijn Mango heeft voorzien van ondersteuning. Hij is daar erg tevreden over.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Hoekie van dit forum heeft ervaring met ondersteuning. Had dat eerst ook in zijn Strada zitten. Als hij niet reageert zou je hem misschien een pbtje kunnen sturen.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik heb inderdaad ervaring met E-Assist in een velomobiel, maar de vraag is me niet duidelijk. Veel te open. Vandaar dat ik niet reageerde.
Het is best een uitgebreid onderwerp. Met name waar en hoe je het wil gaan gebruiken. Of het tijdelijk is of voor altijd enz enz

Het beste is je eerst in te lezen en te kijken op het internet wat er allemaal over te vinden is.
Op het Duitse velomobil forum bijvoorbeeld. https://www.velomobilforum.de
Het is handig wanneer je Duits kan lezen of je laat dat door Google of Bing vertalen.
Of hier bijvoorbeeld van een NLer https://velotejo.blogspot.com/2018/11/de...orden.html Inclusief grappige stukjes van zijn ervaringen onderweg.
Of op het US forum http://www.bentrideronline.com/messagebo...y.php?f=15
Op beide fora ben ik regelmatig te vinden.

Voor specifieke vragen kan je me altijd een pb'tje sturen.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(03-Feb-2020, 09:01 AM)ErikvanD schreef: In de "recumbent trikes group" op Facebook waar ik ook lid van ben is nagenoeg iedere trike voorzien van ondersteuning. En daar wordt ook veel over geschreven in die groep.

Dank voor de tip. Inmiddels ben ik daar ook lid.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Specifiek voor velomobielen is er ook een facebook, maar die is niet erg actief. Zie https://www.facebook.com/groups/139159743563776/
Ah ja, op youtube. Veloads met review van de velomobiel van Andrew Allen (QV met E-Assist) https://www.youtube.com/watch?v=uOg02tv2pKY
en zie ook het kanaal van Marnix (DF met E-Assist) https://www.youtube.com/channel/UCxuNaws...A/featured.
En zo schiet me er nog een te binnen. Van Adri met zijn e-Bob https://a3manh.blogspot.com/2019/10/e-bob.html
Weer even genoeg te lezen en te kijken Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Zolang mijn gedachten nog wat ordeloos door mijn schedel dwarrelen, zijn mijn vragen ook wat vaag. Mijn excuus daarvoor. Ik zal trachten iets meer van de achtergrond te schetsen. Een tijdje terug was ik aanwezig als toeschouwer bij de race LEL. Men bood mij toen aan ook deel te nemen, waarbij ik gebruik mocht maken van mijn elektrische ondersteuning. Maar zelfs daarmee zou ik waarschijnlijk laatste geworden zijn.

Dat deed mij realiseren dat een ondersteuning tot 25 km per waarschijnlijk van weinig nut is voor een velomobiel. Maar er bestaan ook psychedelics, die ondersteunen tot 40 km per uur. Ik vroeg mij af of die motoren ook gebruikt (kunnen) worden in velomobielen en of dat dan bevalt.

Verder heb ik mijn gedachten nog niet bepaald over de velomobiel zelf. Eén van de leukste dingen van een open trike vind ik het feit dat je bent blootgesteld aan de elementen. De wind in je gezicht en de zon op je kruin, of wat daar nog van over is. Daar staat tegenover dat een nadeel van een open trike is dat je bent blootgesteld aan de elementen. Aan de ene kant vind ik een velomobiel nogal een lawaaierige overkill voor een regenpak, maar aan de andere kant is het aan en uittrekken van regenpakken ook niet bepaald mijn hobby.

Het zijn dus een beetje twee vragen in één. Waarschijnlijk komen er ook nog wel meer vragen achter weg als ik er dieper induik.

@Hoekie, bedankt voor het leesvoer! Ik ga het bekijken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Je hoeft je er in elk geval niet voor te schamen want iedereen, lees de kuddedieren onder de mens, rijdt elektrisch aangedreven. Sinds dit jaar is het financieel Aantrekkelijk  om er een te leasen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#11
Aanvullend (je hoofd zal wel al vol lopen met informatie) 
Een velomobiel zonder E-Assist is al een groot verschil vergeleken met een open fiets. Met name bij sterkere wind. Belangrijk voor als je gepland ergens moet zijn.
Ik zou zeggen, ga eens proefrijden. Bij velomobiel.nl kan je al snel bij een doorgaande weg komen. Rij die in beide richtingen. Met windkracht 4 merk je al groot verschil.  Een pre is dat wel dat je route wel redelijk geschikt moet zijn voor een velomobiel. Maar dat zijn >15km routes al snel. 

Aanvullend over E-Assist: Wat E-Assist ingewikkeld maakt, is dat het voor velen lastig om te begrijpen/uit te leggen is hoe je E-Assist persoonlijk kan gebruiken.
Voor de meeste is het namelijk 'je hebt E-Assist en trapt dus nauwelijks/niet' of 'je hebt geen E-Assist en trapt dus zelf'. Dat is veel te kort door de bocht.
Je kan nota bene gewoon alles zelf trappen en de E-Assist uitzetten. Of afwisselend alles zelf trappen en een deel op stand 1.  Met een velomobiel, zeker vergeleken met de bukfiets modellen, krijgt E-Assist een andere dimensie. Het resultaat uit 25 km/u 'power' kan je per direct vervangen door >50 km/u ebike. Maar die bestaat niet. Dat is heel lastig bij mensen aan het verstand te brengen. En dat is inclusief medeliggers. Dat hoeft ook niet, maar maakt discussies lastig/vermoeiend. Dat aspect is eigenlijk het grootste nadeel van met E-Assist ingebouwd rijden. En de NL/EU wetgeving/de praktijken op het fietspad natuurlijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(03-Feb-2020, 11:56 PM)Fietsbennie schreef: Je hoeft je er in elk geval niet voor te schamen want iedereen, lees de kuddedieren onder de mens, rijdt elektrisch aangedreven.

Wat hebben jullie toch tegen kuddedieren? Big Grin Big Grin 

[Afbeelding: hqdefault.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(03-Feb-2020, 11:56 PM)Fietsbennie schreef: Sinds dit jaar is het financieel Aantrekkelijk  om er een te leasen.

Kijk je naar de kleine letters/uitsluitingen/voorwaarden, dan is het helaas niet zo aantrekkelijk.
Eerder alleen voor degene die het als financiering willen gebruiken omdat ze het geld niet hebben.
Net als nu gebeurd met de lease auto.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
[quote="Bart Verbeek" pid='9171' dateline='1580766615']
Zolang mijn gedachten nog wat ordeloos door mijn schedel dwarrelen, zijn mijn vragen ook wat vaag. Mijn excuus daarvoor. Ik zal trachten iets meer van de achtergrond te schetsen. Een tijdje terug was ik aanwezig als toeschouwer bij de race LEL. Men bood mij toen aan ook deel te nemen, waarbij ik gebruik mocht maken van mijn elektrische ondersteuning. Maar zelfs daarmee zou ik waarschijnlijk laatste geworden zijn.

Dat deed mij realiseren dat een ondersteuning tot 25 km per waarschijnlijk van weinig nut is voor een velomobiel. Maar er bestaan ook psychedelics, die ondersteunen tot 40 km per uur. Ik vroeg mij af of die motoren ook gebruikt (kunnen) worden in velomobielen en of dat dan bevalt.

Hey Bart,

het is mij eigenlijk niet duidelijk  of je al een VM hebt of nu reeds een elektrisch ondersteunde trike en naar een VM kijkt.
Ik heb een Gekko waarvan ik de 25km/U beperking kan bypassen, in combinatie met een 62 of zelfs 70 tands voorblad waardoor je wél fatsoenlijk mee kunt trappen zonder je knieen onderweg kwijt te raken:-). Ik heb nu al meerdere trikechauffeurs gek gekregen door ze op mijn fiets te laten rijden. Het is net die extra kick. 

Voor velen hier zal die ondersteuning vloeken in de kerk zijn, maar ik heb door omstandigheden een groot aantal jaren niet meer gefietst, dus mijn conditie liet ruim te wensen over na mijn 60ste. Nu fiets ik daardoor weer bijna dagelijks en trap zat mee en met die snelheden twee decimeter boven het wegdek ik een open tadpole is gewoon kicken...
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Nog een beetje toekomstmuziek, maar ik ben bezig met een tweede velomobiel waar ik vooral de wat zwaardere lasten (o.a. m'n zoon Big Grin ) mee wil gaan versjouwen. Als het lukt om die goed rijdend te krijgen komt er ook E-Assist in. Dan kan m'n vrouw 'm namelijk ook gebruiken, ook al is er maar ondersteuning tot 25 km/h. Dat kan zeker heel nuttig zijn, in mijn geval om vlot op gang te komen.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Ter aanvulling: sinds een maand kun je via Velomobiel.nl E-Assist krijgen. Zelf klussen kan nog altijd (is relatief simpel te doen) maar is dus niet meer nodig. 

https://www.velomobiel.nl/nieuws/115/e-a...ellen.html
In samenwerking met Fietsunie bieden wij nu inbouw van een Bafang middenmotor aan incl.468Wh accu voor 1500,- (incl.btw) op alle modellen. Een grotere accu is mogelijk tegen meerprijs.De E-assist zal zoals wettelijk verplicht assisteren tot 27 km/u. Dit is vooral interessant voor mensen die in heuvelachtig gebied wonen, die een (kinder)kar willen trekken of die zelf weinig kracht hebben. Harder rijden dan 27 km/u zal meer iets moeite kosten dan met een zelfde velomobiel zonder e-assist.
Een snellere versie (tot 45km/u) kunnen wij niet aanbieden ivm keuringseisen waar velomobielen niet aan voldoen.

Met vriendelijke groet, Theo van Andel
Team Velomobiel.nl
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#17
(27-Nov-2020, 02:11 PM)12much schreef: Hey Bart,

het is mij eigenlijk niet duidelijk  of je al een VM hebt of nu reeds een elektrisch ondersteunde trike en naar een VM kijkt.
Ik heb een Gekko waarvan ik de 25km/U beperking kan bypassen, in combinatie met een 62 of zelfs 70 tands voorblad waardoor je wél fatsoenlijk mee kunt trappen zonder je knieën onderweg kwijt te raken:-). 

Op dit moment heb ik een Jouta Blue line tadpole trike met e-assist en een 70 tands voorblad. Inmiddels ben ik er achter dat ik geen velomobiel wil. Daar zijn een aantal redenen voor:
  • Ik zou me er niet veilig in voelen
  • Ik zou de ervaring van een open trike niet willen missen
  • Te duur
Mijn ideaal zou zijn een trike met een ondersteuning tot 45 km/uur buiten de bebouwde kom en 25 km/uur binnen de bebouwde kom. Dus in feite een speed pedelec buiten de bebouwde kom en een e-trike binnen de bebouwde kom. Het probleem is alleen dat dit wettelijk gezien niet mag.

De trike is voor mij de vervanging van een auto.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(27-Nov-2020, 02:11 PM)12much schreef: Ik heb een Gekko waarvan ik de 25km/U beperking kan bypassen, in combinatie met een 62 of zelfs 70 tands voorblad waardoor je wél fatsoenlijk mee kunt trappen zonder je knieen onderweg kwijt te raken:-). Ik heb nu al meerdere trikechauffeurs gek gekregen door ze op mijn fiets te laten rijden. Het is net die extra kick. 



Voor velen hier zal die ondersteuning vloeken in de kerk zijn, maar ik heb door omstandigheden een groot aantal jaren niet meer gefietst, dus mijn conditie liet ruim te wensen over na mijn 60ste. Nu fiets ik daardoor weer bijna dagelijks en trap zat mee en met die snelheden twee decimeter boven het wegdek ik een open tadpole is gewoon kicken...

Beste Boy,

Als ik tussen de regels door lees heb jij je Gekko omgebouwd tot speedpedelec. Was het gemakkelijk om de Gekko individueel te laten keuren als speedpedelec? En is de WA verzekering duur?

De wielerterm "trappen zonder je knieën onderweg kwijt te raken" ken ik niet. Ben ook niet zo goed in wielertermen. Zoals: Je pijp aan Maarten geven, Een wieltje pakken, Asfalt-eczeem, Afgesneden benen en Harken. Wat houdt knieën kwijtraken in?

Maar ik een voorstander van elektrische ondersteuning. Heb dat na 68 jaar fietservaring nog niet nodig. Maar je weet maar nooit. Weinig fietsers hebben dat echt nodig. Als je kunt schakelen kun je altijd rijden op een ideaal koppel en trapfrequentie. De conditie komt vanzelf.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Electrische ondersteuning heeft nut als je daarmee iets kunt , wat je zonder die ondersteuning niet kunt. In de meeste actuele velomobielen kost het erg weinig energie om 25 km/h te fietsen. In mijn houten eigenbouw betekend onder de 25 km/h dat ik omhoog rijdt, dat de verkeerssituatie of de infrastructuur een hogere snelheid niet heel verstandig maakt.

Als je op de club heel sportief bezig bent en daarna helemaal "op" kan het misschien iets toevoegen.

Met een vlotte velomobiel is 25 km/h zoiets als 15 met een gewone fiets. Meestal ga je ongemerkt toch echt harder.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(29-Nov-2020, 09:36 PM)Jeroen S schreef: Electrische ondersteuning heeft nut als je daarmee iets kunt , wat je zonder die ondersteuning niet kunt. In de meeste actuele velomobielen kost het erg weinig energie om 25 km/h te fietsen. In mijn houten eigenbouw betekend onder de 25 km/h dat ik omhoog rijdt, dat de verkeerssituatie of de infrastructuur een hogere snelheid niet heel verstandig maakt.
Dit. Voor mij is ondersteuning in de velomobiel een manier om zwaardere lasten te kunnen verplaatsen (o.a. in de trailer) en toch redelijk te kunnen accelereren. In het allerergste geval blijft de topsnelheid ook gewoon steken op 25 km/h en voeg ik zelf 250w toe aan de motor (bijvoorbeeld met een zware kar erachter). 
Hoe meer situaties waarin ik de auto kan laten staan, hoe beter.

(29-Nov-2020, 09:36 PM)Jeroen S schreef: Als je op de club heel sportief bezig bent en daarna helemaal "op" kan het misschien iets toevoegen. 

Met een vlotte velomobiel is 25 km/h zoiets als 15 met een gewone fiets. Meestal ga je ongemerkt toch echt harder.
Ik vind het toch moeilijk te vergelijken. Op gang komen met een velomobiel kost veel meer energie, maar als het eenmaal rolt... nu rijd ik 32~34 zonder een drupje zweet, en ik transpireer heel snel. Als dat op gang komen ineens ook veel makkelijker gaat voegt die elektromotor ook dáár iets toe. Ik ga m'n best doen om het in m'n tweede velomobiel in te bouwen, maar het kan nog even duren.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(29-Nov-2020, 09:36 PM)Jeroen S schreef: Electrische ondersteuning heeft nut als je..

Deze discussie is volgens mij allang passé.
Zou eerder iets zijn voor een nieuw topic.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Citaat:Ik heb een Gekko waarvan ik de 25km/U beperking kan bypassen, in combinatie met een 62 of zelfs 70 tands voorblad waardoor je wél fatsoenlijk mee kunt trappen zonder je knieen onderweg kwijt te raken:-). Ik heb nu al meerdere trikechauffeurs gek gekregen door ze op mijn fiets te laten rijden. Het is net die extra kick. 






Beste Boy,

Als ik tussen de regels door lees heb jij je Gekko omgebouwd tot speedpedelec. Was het gemakkelijk om de Gekko individueel te laten keuren als speedpedelec? En is de WA verzekering duur?

De wielerterm "trappen zonder je knieën onderweg kwijt te raken" ken ik niet. Ben ook niet zo goed in wielertermen. Zoals: Je pijp aan Maarten geven, Een wieltje pakken, Asfalt-eczeem, Afgesneden benen en Harken. Wat houdt knieën kwijtraken in?



Hey Piet,

Eigenlijk niet bij nagedacht dat het een vreemde uitdrukking is, sorry. Eigenlijk beschrijft het meer het gevoel dat ik had toen ik nog met het standaard blad reed en dan boven de 40 km/u reed. Door de hoge trapfrequentie (20" achterwiel met 11-30 cassette) en zonder SPD pedalen, had ik moeite om mijn voeten op de pedalen te houden. Als ik dan een zware richel in het wegdek meepakte of en overgang van asfalt naar klinkers, kwam ik wel eens in de problemen met mijn knieeen, ik kreeg mijn benen gevoelsmatig niet meer voldoende gestrekt (lees voeten van het pedaal:-)
Dat kwam deels natuurlijk door mijn slechte conditie, ik rijd sinds 1995 60-80.000 km/jaar, maar dan in de auto en geen meter meer op de fiets. Op mijn flevo trike zat een groot aluminium voorblad en dus was ik op zoek gegaan naar een nieuw groot voorblad voor de Gekko.

Hij is niet type goedgekeurd om als pedelec door te gaan. Ik kan dmv een hardware trucje de 25 km/u begrenzing opheffen. Thats it! Ik kom zelden of nooit in de problemen met ander verkeer omdat ik altijd probeer oogcontact te krijgen met mijn mede weggebruikers en ik heb een scooter claxon die meer effect heeft dan een fietsbelletje.

Ik vermoed dat ik niet meer dan 150-180 Watt in mijn benen over heb, dus ik ben er erg blij mee. Ik ben wél van plan om mij er meer in te verdiepen om te zien of het haalbaar is om een typegoedkeuring te krijgen. Een ongeluk zit meestal in een klein hoekje. In de regel moet het frame de hogere snelheid kunnen hebben en moet je reminrichting geschikt zijn voor de hogere snelheid. Maar dat moet met moderne schijfremmen al helemaal geen moeite zijn, dus ik zie vooralsnog niet waarom een driewieler daar niet aan kan voldoen. De verzekering zal duurder zijn maar dat is meer vanwege de hogere aanschafwaarde van een trike of een VM bijvoorbeeld. Waarschijnlijk denk ik nu te simpel, maar wel leuk om een keer uit te zoeken.

Ik ben naar aanleiding van een hulpvraag hier op het forum twee driewielers aan het ombouwen, waar ook nog een Hase Trets met kind aan komt te hangen. Dan zijn verzekerings issues en een betrouwbare constructie en goede remmen nog belangrijker.
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Het is volkomen duidelijk. Die 25 km/h blijft de basis, maar een afwijking van 5% mag. Feitelijk is maximaal 26,25 km/h toegelaten. Vele ondersteuningen staan op 27 km/h begrensd. Een mooie snelheid.

Ik ben gezegend met een gezond hart en gezonde longen. Bij een APK test rond mijn 55-ste trapte tijdens een inspanningstest naar de 350 Watt. Ik had nog genoeg over, maar de testfiets kon niet meer meten. Alles werd middels een elektrocardiogram (ECG) gemeten.
Nu, bijna 73, trap ik op mijn bukfiets met grote boodschappentassen vlot gemiddeld 23 km/h. Als ik zin heb ga een een elektrisch ondersteunde fiets voorbij. Op de M5 Blue Glide en de Nazca Feugo L met gemak. In de Alleweder vlot boven de 30 km/h. zonder een natte rug te krijgen.

Maar voor velen is een elektrische ondersteuning een prima oplossing.
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Een mooie snelheid inderdaad. Die snelheid maal 2 is ook een mooie snelheid. Waar het kan of de passende snelheid is.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(02-Dec-2020, 07:11 PM)Hoekie schreef: Een mooie snelheid inderdaad. Die snelheid maal 2 is ook een mooie snelheid. Waar het kan of de passende snelheid is.

Ha, als je met je kont op minder dan 30 cm van de straat af zit en met die snelheid op een open driewieler over een breed fietspad langs het Amsterdam rijnkanaal sjeest, dan komen die betonblokjes en de inmiddels steeds hoger wordende haag steeds sneller dichterbij,  maar het is wél kicken Big Grin
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#26
Het zou best kunnen zijn dat de typegoedkeuring voor speed-pedelec ligfietsen niet hoeft. De europesche regels voorzien in een uitzondering dacht ik. Zie https://www.raivereniging.nl/site/binari...Europe.pdf
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM