Lynx voor mooie prijs.
|
Berichten: 135
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 12
9 x bedankt in 9 berichten
19-Jun-2017, 02:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jun-2017, 02:10 PM door tegenligger.)
Ik woon niet in de buurt. Maar dit is geen gekke prijs.
Niet bieden gewoon ophalen, zou ik zeggen.
http://link.marktplaats.nl/m1176090515
Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20
Marcel D.
Berichten: 135
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 12
9 x bedankt in 9 berichten
De biedingen gaan al richting de 300, hetgeen toch wel een minimale prijs is voor een dergelijke fiets mits in goede staat.
Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20
Marcel D.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
20-Jun-2017, 08:09 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Jun-2017, 08:11 AM door PietV*.)
Je bent wel optimistisch over een minimale prijs voor een misschien wel 17 jaar oude aluminium ligger. Ik weet niet welke type frame Optima heeft gebruikt voor die Lynx, maar in die tijd waren er veel problemen met de aluminium frames van Optima en de service na breuk.
Ik heb ook twijfels aan de juistheid van die aanbieding. Een Lynx met onderstuur en op de foto's een bovenstuur. Een wat moet ik met 42 versnellingen?
Ik woon dicht in de buurt van de verkoper, maar ga niet kijken. Laat staan bieden.
Piet.
Berichten: 135
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 12
9 x bedankt in 9 berichten
Een naaf versnelling voor de beginnende ligfietser is erg handig juist. Vooral bij plotseling stoppen. Ik denk dat een goede ligger in goede staat inderdaad minimaal 300 euro zou moeten kunnen opleveren. Dat ivm de nieuwprijs. Ik heb zelf geen ervaring met een LYNX. Maar het wordt wat anders als het frame niet deugt natuurlijk.
Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20
Marcel D.
Berichten: 135
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 12
9 x bedankt in 9 berichten
Hij is verkocht.
Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20
Marcel D.
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
(20-Jun-2017, 08:09 AM)PietV* schreef: Je bent wel optimistisch over een minimale prijs voor een misschien wel 17 jaar oude aluminium ligger. Ik weet niet welke type frame Optima heeft gebruikt voor die Lynx, maar in die tijd waren er veel problemen met de aluminium frames van Optima en de service na breuk.
Precies mijn gedachten. Voor mij geen aluminium frames meer, na ervaring met mijn Optima Orca (verder een prima fiets, maar twee framebreuken is minder prima). Ben wel op zoek naar een vervangende frame voor mijn Orca. Ik heb al een andere gloednieuwe Nazca Gaucho (met stalen frame!) ter vervanging voor de lange toertochten, maar af en toe mijn Orca nog eens gebruiken als reserve zou ik nog wel leuk vinden als dat er nog in zit.
Maar meer dan 200 tot hooguit 300 voor een nagenoeg ongebruikte frame ga ik daar ècht niet meer aan besteden. Vertrouw dat aluminium voor een dragend onderdeel als een frame eigenlijk gewoon niet meer. Aluminium wordt gewoon zwakker en zwakker als het ouder wordt. Staal in eerste instantie ook, maar blijft na verloop van tijd stabiel en behoudt z'n draagkracht. Aluminium degenereert gewoon verder en verder, tot het na jaren gaat breken. Bij mijn Orca brak het frame na twaalf en veertien jaar dienst.
Berichten: 135
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 12
9 x bedankt in 9 berichten
Aluminium wordt zwakker maar dit kan je bij een goed ontwerp redelijk ondervangen. Wellicht zijn ze daar bij Optima niet erg ingeslaagd. Zo'n beetje alle challenge fietsen zijn aluminium. Ik meen me niet te herinneren dat hier veel frame breuken voorkomen.
De kans op een breuk is in ieder geval prijsbepalend. Ik heb daar hier geen rekening mee gehouden. Als ik een mooie fiets zie voor niet te veel, dan kan dat interessant zijn voor forumleden, en laat ik het weten. Take it or leave it. In dit geval een mooie beginnersfiets (zolang als het frame het houdt :-) ).
Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20
Marcel D.
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
De ene aluminiumfiets is de andere niet en de ene rijder is de andere niet. Ik heb door eigen schuld een framebreuk gehad. Op de Record vormt het zitje een driehoek met een frame. Als de bevestiging van het zitje losraakt dan is de driehoek verbroken en dat bezorgde mij dus een probleem. Maar het is door Sinner heel mooi opgelost. Fantastische service De Demon is oerdegelijk. Daar maak ik mij geen zorgen over al is hij in zijn 10e jaar en heb ik er naar schatting meer dan 50.000 km op gefietst. Het kan ook zo maar 60.000 zijn.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
21-Jun-2017, 05:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jun-2017, 05:18 PM door PietV*.)
(20-Jun-2017, 08:12 PM)tegenligger schreef: Aluminium wordt zwakker maar dit kan je bij een goed ontwerp redelijk ondervangen. Wellicht zijn ze daar bij Optima niet erg in geslaagd. Zo'n beetje alle Challenge fietsen zijn aluminium. Ik meen me niet te herinneren dat hier veel frame breuken voorkomen. Bij de constructie van de centrale framebuis van een ligfiets moet met vele zaken rekening worden gehouden. Soort aluminiumlegering, minimale wanddikte na buiging in model, lassen in het centrale (midden) deel van de framebuis, zo min mogelijk lassen in boven- en onderzijde, zorgen dat rek bij belasting over de gehele framebuis wordt opgevangen. Dus geen verstevigd deel op een punt, met extra kans op metaalmoeheid. Na productie van het centrale frame de vereiste warmtebehandeling.
Als je zoekt op Optima Orca of -Lynx kom je framebreuk tegen. Soms zijn de frames vervangen door een ander type frame.
Tot ongenoegen van gedupeerde eigenaren.
Piet.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|