Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Semi-Lowracer streamliner project - input/suggesties wensenlijk
#27
Ok staartpunt zit erop. Hij rijdt vrij vlot; vandaag een paar Strava posities in de top 0.2% (dus top twee-tienden!) van 60'000 renners gepakt bij mij in de buurt. 
Zelfs in de top 10% van een paar van de lichtere klimmen.

Nou is de highracer waar het project mee begon die ik met superman/open cockpit stuur omtoverde ook niet langzaam, eergisteren heb ik er ook een paar segmenten van 4 - 17km in de top 6% - 0,5% gehaald trouwens.

Maar over de midracer weer.... nu ga ik beginnen aan de neus en zijwanden....

Staartpunt heb ik met een alu strook van de KArwei gemonteerd; netjes uitgemeten, en gebogen met dezelvde ronding als wat in de binnenkant van de boveste achterpunt van de staart zit. Vervolgens 2 andere stukken gekort om een driehoeking constructie van de stoel af te hangen, en de oude gebogen aluplaat gerbruikt voor de bovenkant. Ook onderaan de stoel met 2 bouten (en rubber bumpers) vastgezet

Staart erop en hij paste precies. Daarna nog als laatste (knullig) met versterkt verpakkinstape de breede van de punt iets naar binnen toe getrokken net onder de schouderbobbels, om het geheel nauw aan te laten sluiten op mn torso...

[Afbeelding: ACtC-3dCmhcuBpYGI21S1srTRL45dhtUZDg7TmpB...authuser=0]


[Afbeelding: ACtC-3eBLey-0kl9wlmI5iRezAQf2Ed-P79nkYcw...authuser=0]
Antwoord }
Bedankt door: Chepap
#28
Ok de project boekt vooruitgang. 

Neuspunt is gemonteerd, met een 15x15x2mm alu blok die ik tot adaoptor punt heb omgetoverd tussen de lampnok op de trapas en ik heb een kliknagel op de bovenkant van de neuspijp gezet om een verticale steunstang achter de derailleurmast te plaatsen. Hij staat super stevig vast. Ben er blij mee.

Nu de zeil dus op maar snijden, en evt alu lattne leggen aan de binnekant van de neuspijk naar de staart ter versteviging van het geheel.

Ik ben van plan velcro strips op de neus en staartpunt te plaatsen om daar de zeil op de leggen en inspannen. Dan ook velcro punten op de versterkings alu latten als die bijkomen.

Heerf iemand al eerder zo'n zijwant voor zn stroomlijn fiets gemaakt? Zie je dat ik bepaale procedurele of ontwerpsfouten maak die ik nu al zou moeten verbeteren? Fotos hieronder...

Trapas lampbevestiging montage neuspunt
[Afbeelding: ACtC-3eaYsLWl4qR4Tgws32S1AWI6-N1umpxErU9...authuser=0]

Montagepunt neuspunt op neuspijp achter derailleurmast
[Afbeelding: ACtC-3cpSNmGb5QJm2-Snnip4aeZBvkNF7zx5Ty9...authuser=0]

Zeil erop leggen, kijken hoe ik het op maap snij....
[Afbeelding: ACtC-3fr8TBjz8WnI2tzAES0sw8q_WlqRYDMeR1a...authuser=0]
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken toen ik mijn cobra nog had, maar ik was bang voor de zijwindgevoeligheid.
Hoe rijdt dat met alleen een staartpunt?
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Met alleen een staartpuntje heb je eigenlijk nauwelijks last van de wind. Zelfs met heel sterke zijwind gaat dat nog goed. Ik heb zelfs met code rood, caravans en vrachtwagens opletten/thuisblijven nog gewoon met het puntje rond gereden. Geen probleem. Je hebt daarmee nog steeds minder last van de wind dan op een gewone rechtop fiets waarbij je door een onverwachte windvlaag ineens stil kunt komen te staan, of uit de richting waait. Ik ben niet zo van de boekhouding, ik schat dat ik ongeveer 50.000 km met staartpuntjes gemaakt heb. Een wieldoekje in het voorwiel van een lage racer heb ik er na een paar honderd km uit gehaald na wat onverwachte stuurbewegingen bij plotselinge zijwind.

Overigens wel steeds op lage racers, Valenteijn, Baron, M5, eigen bouw. De Fujin is iets hoger dan een lager racer, maar niet heel veel. Zou je zo'n grote staartpunt op een hogere fiets maken, zoals een M Racer of iets anders met een zithoogte van duidelijk boven de 30 cm, kan het anders werken.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Vandaag een rondje gedaan zonder neus en zijwanden ivm wind, maar toch een aardig gemiddelde van 37.3kph gehaald op een rondje van 36,2 km met gemiddeld 254w, ong. 3.85 W/kg.  Best netjes? Heeft iemand toevallig vergelijkbare cijfers tehand van een volle lowracer ov velomobiel?
Antwoord }
Bedankt door:
#32
In deze link de cijfers van de m5 CHR http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Mode...igh_Racer/

48,3 km/h bij 250 watt. Dat is echter gemeten op een wielerbaan met een perfect wegdek, zonder ander verkeer, verkeerslichten e.d. Dat is nogal funest voor je gemiddelde.

In deze link wat Watt gegeven van een Nederlandse rijder met een Snoek, mogelijk ook hier actief?

https://www.velomobilforum.de/forum/inde...40/page-48

Groeten, Jeroen

60,39 km/h bij 173 watt in een heen en weer ritje op de openbare weg.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM