Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hork van de dag
#53
(24-Jan-2022, 09:37 AM)Bacchus schreef: * Weg met paaltjes in fietspaden, trouwens.
Dit. En hetzelfde met hekjes. Alles van een kind tot jonge volwassene kan er prima door, maar genoeg ouderen die erdoor ten val komen. Dan hebben we het nog niet over een bakfiets, driewieler, rolstoel, scootmobiel... of een velomobiel Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#54
Er zijn 'aardige' hekjes (tenminste, voor velomobielen):

https://www.google.nl/maps/@52.2320889,4...384!8i8192
Antwoord }
Bedankt door:
#55
(24-Jan-2022, 03:32 PM)Frutsel schreef: Er zijn 'aardige' hekjes (tenminste, voor velomobielen):

https://www.google.nl/maps/@52.2320889,4...384!8i8192
Probeer dat eens met de Versatile  Big Grin

En klik ook ff op de link in mijn reactie ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
#56
Ik reed vanochtend breed glimlachend onder een slagboom door Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#57
Prima score vandaag: 2x geflits en getoeter, 2x punishment pass (belachelijk dichtbij/afsnijden). En dan niet eens omdat ik in de weg zit ofzo he.. het was uitzonderlijk rustig. Géén van die automobilisten moest zelfs maar remmen om me veilig voorbij te kunnen. En zouden ze zelf dan écht niet zien dat het fietspad (waar ik niet eens hoef te rijden) vol staat met geparkeerde auto's en tractoren?
Blij dat ik bewust ruimte rechts over laat, zodat ik kan corrigeren waar nodig. Wat een idioten op de weg.
Antwoord }
Bedankt door:
#58
(24-Jan-2022, 03:55 PM)ThijsR schreef: Ik reed vanochtend breed glimlachend onder een slagboom door Big Grin

Treinen van rechts hebben voorrang.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#59
(07-Feb-2022, 12:50 PM)Bart Verbeek schreef:
(24-Jan-2022, 03:55 PM)ThijsR schreef: Ik reed vanochtend breed glimlachend onder een slagboom door Big Grin

Treinen van rechts hebben voorrang.

Treinen NEMEN voorrang, ook als ze van links komen
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#60
(07-Feb-2022, 11:46 AM)365cycle schreef: Prima score vandaag: 2x geflits en getoeter, 2x punishment pass (belachelijk dichtbij/afsnijden). En dan niet eens omdat ik in de weg zit ofzo he.. het was uitzonderlijk rustig. Géén van die automobilisten moest zelfs maar remmen om me veilig voorbij te kunnen. En zouden ze zelf dan écht niet zien dat het fietspad (waar ik niet eens hoef te rijden) vol staat met geparkeerde auto's en tractoren?
Blij dat ik bewust ruimte rechts over laat, zodat ik kan corrigeren waar nodig. Wat een idioten op de weg.

In hindsight: laat ik het ze maar vergeven. Ik begrijp wel dat ze zo'n $()@*%-humeur hebben Big Grin

[Afbeelding: prrrijzenslag.png]
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
#61
Juist dán zou je verwachten dat ze wat minder gas geven, toch? Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#62
In combinatie met het weer van vandaag snap ik sowieso niet dat je voor minder dan 20 km nog in de auto stapt als je niet veel meer dan je eigen lijf te vervoeren hebt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#63
(07-Feb-2022, 04:35 PM)Bacchus schreef: In combinatie met het weer van vandaag snap ik sowieso niet dat je voor minder dan 20 km nog in de auto stapt als je niet veel meer dan je eigen lijf te vervoeren hebt.
Er zullen altijd mensen zijn die niet anders kunnen, maar het meerendeel kan 'm idd laten staan...
Antwoord }
Bedankt door:
#64
Gisteren aan het einde van de middag reed ik met de M-Racer op een 60 km/h landweggetje. Hier kwam een rijtje van vier automobilisten me tegemoet, normaal tempo, niet bijzonder langzaam. De achterste was het daar echter niet mee eens, geeft gas, haalt de hele rij in en alleen omdat ik tot stilstand afrem, rijdt hij met rond de 100 km/u een meter of twee voor me langs in plaats van frontaal tegen me aan.

Dat zal me leren zonder camera te gaan fietsen..
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , ThijsR
#65
(10-Feb-2022, 09:28 AM)Bacchus schreef: De achterste was het daar echter niet mee eens, geeft gas, haalt de hele rij in en alleen omdat ik tot stilstand afrem, rijdt hij met rond de 100 km/u een meter of twee voor me langs in plaats van frontaal tegen me aan.
Ik ken een velonaut die een klauwhamer in z'n fiets had, voor niet nader te noemen situaties. Denk dat ik beter niet kan doen, want ik had 'm denk ik wel gegooid in zo'n situatie  Rolleyes
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus
#66
(10-Feb-2022, 11:24 AM)365cycle schreef: Ik ken een velonaut die een klauwhamer in z'n fiets had, voor niet nader te noemen situaties. Denk dat ik beter niet kan doen, want ik had 'm denk ik wel gegooid in zo'n situatie  Rolleyes
Ik doe weleens vergelijkbare gedachte-experimenten: "Als ik voor ik rem/uitwijk/opzijstap een baksteen had losgelaten*, had hij die nog kunnen ontwijken of hoe hoog had die hem geraakt?" Niet alleen op de ligfiets trouwens maar ook op de bukker en ook te voet op een bepaalde voetgangersoversteekplaats.

* Dus uitdrukkelijk niet "gegooid" maar gewoon "losgelaten" en horizontaal eenparig laten voortbewegen.

Maar laat ik het vooral positief bekijken en stellen dat ik gisteren die tegenligger heb behoed voor het doden van een medeweggebruiker.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#67
Ik ben vooral blij dat je niet geraakt bent. Dit soort acties (niet eens "dit soort mensen", want in theorie kan iedereen wel eens een ontzettend domme fout maken) zijn te belachelijk voor woorden. Wat mij betreft gewoon de moeite waard om aangifte van te doen hoor!
Mocht-ie even verderop alsnog een ongeluk veroorzaakt hebben, dan is jouw aangifte op z'n minst een karakterschets in de bewijsvoering.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , 365cycle , emgaron
#68
Automobilisten... Je zal hier maar fietsen:

https://www.telegraaf.nl/video/649323168...at-tilburg

Telegraaf kiest kant, maar beide zijn idioten die een art. 5 boete verdienen. Wie gaat hier nou inhalen?!
Antwoord }
Bedankt door:
#69
Het is wel een breder stuk dan een paar seconden eerder, waar inhalen zeker niet handig is. En de voorste auto lijkt wel een beetje te prutsen vanaf dat punt. Ik zou waarschijnlijk denken dat die gaat stoppen of anderszins iets anders gaat doen dan gewoon normaal doorrijden. Want waarom blijf je zo achter die fietser hangen? Dan zou ik denk ik ook gewoon even inhalen.
Antwoord }
Bedankt door:
#70
(15-Feb-2022, 09:44 PM)Lopopodium schreef: Het is wel een breder stuk dan een paar seconden eerder, waar inhalen zeker niet handig is. En de voorste auto lijkt wel een beetje te prutsen vanaf dat punt. Ik zou waarschijnlijk denken dat die gaat stoppen of anderszins iets anders gaat doen dan gewoon normaal doorrijden. Want waarom blijf je zo achter die fietser hangen? Dan zou ik denk ik ook gewoon even inhalen.
Omdat er zowel links als rechts een onvoldoende overzichtelijke zijstraat is na het punt vanaf waar het inhaalmanoeuvre gestart wordt. Ik zou met de auto in het midden tussen de fietsstroken rijden en zéker zorgen dat ik niet ingehaald zou kunnen worden. Daar passen namelijk niet op een veilige manier twee auto's en een fietser naast elkaar.

Ken dat punt overigens goed, fietste hier wel vaker ivm werk. Enschotstestraat in Tilburg:
https://www.google.com/maps/@51.5636392,...384!8i8192
Antwoord }
Bedankt door:
#71
Nouja, dan haal je een meter of twintig verder in, als er een zijstraat is. Punt is dat de betreffende straat waar ze zich op bevinden prima is om in te halen als een auto voor je een beetje loopt te oelewapperen. Achter dat soort mensen zou ik ook niet willen zitten. Kan de snelheid niet goed inschatten, maar daar lijkt het wel op. Ik zie volgens mij de remlichten oplichten zonder dat er een reden voor is, geen drempel, geen geparkeerde auto, geen zijstraat. En die zijstraat op het punt van inhalen waar je het over hebt zie ik niet, de kruising is net voorbij wanneer er ingehaald gaat worden. Ik zie dus maar één hork aan het werk.
Antwoord }
Bedankt door:
#72
Die eerste zijstraat staat juist superduidelijk op beeld. Op het moment dat de fietser bij die zijstraat komt zie je 'm nog in beeld. Als daar op dat moment een motorvoertuig/fietser uit komt moeten zowel de fietser als de twee auto's voorrang verlenen.

Ik zou me ook storen aan iemand die hier heel langzaam rijdt, en alleen een fietser zou ik misschien ook nog wel ingehaald hebben. Maar om een auto in te halen is dat punt gewoon écht ongeschikt.
Antwoord }
Bedankt door:
#73
De grote N-wegen bijvoorbeeld de N36 komt laatste tijd ook voor in het lokale nieuws mbt gevaarlijk inhalen. Men lijkt steeds meer haast te hebben. Men pleit voor een middenberm, maar is een streep niet voldoende.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle
#74
(16-Feb-2022, 08:40 AM)Fietsbennie schreef: De grote N-wegen bijvoorbeeld de N36 komt laatste tijd ook voor in het lokale nieuws mbt gevaarlijk inhalen. Men lijkt steeds meer haast te hebben. Men pleit voor een middenberm, maar is een streep niet voldoende.
Klopt, het valt mij ook op wanneer ik dan weer eens in de auto zit. Ik heb een vlotte rijstijl; trek vaak vrij pittig op (rijd een driecilinder zonder turbo, dus vaak vollast en schakelen bij ~3000 tpm), en buiten de bebouwde kom rijd ik qua maximumsnelheid best vaak op het randje (dus 100 km/h is niet 100 op de teller, maar 107 op de teller, en da's dan 101-102 op GPS). Toch word ik dan ook met een dubbele doorgetrokken streep met groen midden steeds regelmatiger ingehaald. Of een middenberm dé oplossing is durf ik niet te zeggen, maar er moet zeker iets aan gedaan worden. Tijd voor meer handhaving?
Antwoord }
Bedankt door:
#75
Ik denk dat de automobilist met dashcam de fietser niet had gezien voor hij begon met inhalen. Ruimte om een enkel voertuig in te halen was er namelijk wel maar de fietser reed hij pas voorbij naast de straat van rechts die hij nooit heeft kunnen zien. Het is ook mentaal lastig om als je eenmaal aan een actie begonnen bent die nog eens te heroverwegen en eventueel af te breken. Dat is de, m.i. bescheiden, fout van de dashcamrijder.
Volgens mij hoor je als automobilist ook in principe op het zwarte deel te blijven, tenzij je een tegenligger hebt of afslaat, dus wat dat betreft kan ik me inderdaad voorstellen dat de dashcamrijder wat verward is.
Wat de Telegraaf-commentator wel mooi subtiel aanwijst is dat ook de inzender van de video "ongeduldig" is. Vanaf het inhaalpunt is het nog zo'n 400 m tot het einde van deze 30 km/u-straat. De fietser lijkt aardig door te rijden, dus als je daar een minuut wint, is het veel. En onder de streep verlies je in dit geval natuurlijk meerdere minuten.

Omdat de snelheden hier meevallen (lang leve 30 in de stad), valt de impact hier ook mee. Moet je voorstellen als dit met 50 km/u gebeurt en de dashcam-rijder hier achter grip verliest (het heeft gevroren: zie ook het ijs op de voorruit) en frontaal terug tegen de fietser rijdt.
Antwoord }
Bedankt door:
#76
(16-Feb-2022, 10:42 AM)Bacchus schreef: Ik denk dat de automobilist met dashcam de fietser niet had gezien voor hij begon met inhalen. 
...
(het heeft gevroren: zie ook het ijs op de voorruit)
Ik heb je comment even ingekort Big Grin 
Deze twee feiten vind ik al meer dan genoeg om niet in te halen. De eerste dan dus omdat je niet fatsoenlijk voor de auto voor je kan kijken, maar er niet zomaar vanuit mag gaan dat er geen reden is om langzaam te rijden.

Nuttig denkpatroon: "Zou ik dit met een velomobiel (of fiets) doen?" - bij veel acties die ik automobilisten zie uithalen weet ik zéker dat ze het zouden laten.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus
#77
Op zulk soort wegen is het supergevaarlijk om in te halen. Veel te onoverzichtelijk met veel te veel onbekenden. Er kunnen voetgangers tussen de geparkeerde autos uitkimen die niet standaard naar rechts kijken omdat het cerkeer van links wordt verwacht. Uit beide zijstraten kan verkeer komen waarmee je als inhalende auto niets meer kunt. Dat de ingehaalde auto naar links komt is nogeens niet zo gek, die gaat de fietser inhalen, en is hoogstwaarschijnlijk bezig met het kijken naar de zijstraat van rechts. Die zal geen inhalende auto verwachten op dat punt.
De inhalende auto neemt hier (mijns inziens) ontzettend veel risico.

Op zulk soort wegen inhalen is geen goed idee.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#78
Televaag...gelukkig is er een video cache zonder cookies....

Tsja, sommige mensen hadden beter nooit een rijbewijs gekregen. Maar ja, wat doe je er aan?
Dit is alleen goedkope hits/centen scoren voor de Televaag. Verder verandert er niks.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Klopt helemaal wat M...Jeroen S — 03:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ai, en dat in deze t...Jeroen S — 02:58 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de eer...Lopopodium — 12:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik sch...Tijanus — 12:07 PM
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM