Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Heb jij een racekap op je velomobiel ? Hoe bevalt dit?
#1
Heb jij een racekap op de velomobiel gekocht?
Dan ben ik erg benieuwd naar jouw ervaring hiermee.
Bij regen, warmte?
Slaat het aan?
Bij kou?
Bij wind?

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met deze behoorlijk dure aanschaf.
Wellicht overtuig je ook andere velomobiel rijders.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
In de winter heb ik een deelbare tourkap van Velomobielonderdelen overgenomen. In de winter best prettig, maar het is uiteindelijk bij de rit terug naar huis gebleven.

Plus: je zit droog, lekker stil (als in: geen rijwind in je oren)
Min: je moet m ook weer opbergen en ik nam m dus m3e naar binnen, de woonkamer in.

Mijn kap maakte wat lawaai, denk dat de rubbers niet lekker aansloten op dr quest en dat er wat meer demprubbers geplaatst hadden kunnen worden . Heb m tezamen met de quest verkocht paar weken terug.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Bij mijn XS had ik een Sinner-kap. Daar heb ik één winter mee gereden. Vond ik toen best prettig.
De winter daarna er weer opgelegd en toen vond ik het echt helemaal niks meer. 
Het regent tenslotte bijna nooit en tegen kou kun je je kleden.

Bij mijn DF kocht ik ook direct een racekap. Echt een heel mooi ding. Max. 6x gebruikt. Op de terugweg en daarna nog 5x dus. 

Nadeel: Je wordt nog steeds nat. Als je het vizier helemaal sluit, dan word je nat van het zweet. Als je het vizier een heel klein beetje open laat staan, dan word je nat van de regen die er onderdoor slaat.
Voordeel: Nog niet ontdekt.

Bij mij MilanSL heb ik besloten om geen kap meer te bestellen. Ik heb er wel een kort en een lang deksel bij besteld. Verder heb ik een op maat geknipte poncho van €4,95 waardoor ik echt niet of nauwelijks nat word, ook niet als het heel hard regent. 

Met die extreem goedkope poncho werd ik in de DF trouwens minder nat dan met die toch wel erg kostbare racekap.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#4
Hier in Zeeland rijdt bijna niemand zonder. Ik ook bijna niet. Bij mij is wel een QV head in hood. Met die hood lijkt het als alleen een dak boven mijn hoofd. En pinlock in de winter. Kan het vizier dicht blijven. In de winter zalig. Alleen een DF ruitenwisser mist nog.

Met een dichte racekap heb ik geen ervaring maar als ik zo op het Duitse forum lees is het super zolang je maar goede ventilatie hebt.

Kortom, zelf proberen en goede ventilatie niet vergeten.

Ah ja, gisteren met 30+ een zaligheid in de schaduw. Mijn QV is wit. Zal ook wel schelen bij die temperatuur. Met head out hood (zeg maar zoals andere velomobielen zonder kap) was ik waarschijnlijk thuis gebleven. Best bizar wat schaduw doet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Die lange kap van de QV is echt ongeëvenaard.

Biedt alle voordelen van een dak boven je hoofd, een echt motorvizier én toch zit je lekker 'buiten'.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Ik heb enkele jaren een Quest DF kap gehad, deze dus https://ligfiets.net/news/5295
Een tijd met plezier mee gereden, maar later ging ik de kap steeds minder gebruiken. Het zicht is echt een stuk minder en vooral als het regent.
Wat ook meespeelde was dat ik minder vaak in slecht weer ben gaan fietsen. In mijn Quest fietste ik het liefst helemaal open zonder schuimdeksel. In de Milan die ik nu heb fiets ik graag met schuimdeksel als de temperatuur lager is dan ca. 10 graden. Ik zit veel dieper in de Milan dan de Quest en het schuimdeksel met verhoogde rand voelt een klein beetje als een halve kap.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , John70
#7
(15-Aug-2022, 09:31 PM)Wim -de roetsende schreef: Die lange kap van de QV is echt ongeëvenaard.

Biedt alle voordelen van een dak boven je hoofd, een echt motorvizier én toch zit je lekker 'buiten'.

Ik heb nog niet met een non-QV kap gereden. Hopelijk kan ik tzt ook testrijden met losse racecap.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Ik heb bij mij DF dezelfde kap als pietandringa.
De kap gebruik ik niet veel, ik rij bijna altijd open, zelfs zonder schuimkap. In de winter met mooi weer als het droog is vind ik het wel fijn dat je lekker warm zit. Je zicht is idd een stuk minder maar als het rustig is op he5 fietspad geeft dat niet. Ik heb wel veel last van beslagen vizier, zodat is dat altijd in de onderste klik open laat staan. Bij het stoplicht gauw helemaal open anders beslaat zelfs de pinlock.
In druk bevolkt gebied heb ik niet erg veel profijt van de extra snelheid. Als je op snelheid bent komt er toch wel weer een bocht, fietser of drempel.
Als de fiets thuis geparkeerd staat heb ik wel altijd de kap erop en bij vervoer bovenop de auto ook.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(15-Aug-2022, 07:11 PM)GerDilven schreef: Heb jij een racekap op de velomobiel gekocht?
Jup!
(15-Aug-2022, 07:11 PM)GerDilven schreef: Dan ben ik erg benieuwd naar jouw ervaring hiermee.
Bij regen, warmte?
Bij lichte regen heb ik 'm er niet zo snel op, maar als het hard regent vind ik het heerlijk. Zeker omdat ik vaak best hard rijd komt voelt regen echt als zweepslagen in je gezicht. Ok, tikkeltje overdreven, maar ik heb wel situaties gehad waarbij ik zelfs met bril niet meer kon rijden omdat de regen van opzij erachter sloeg en in m'n ogen terecht kwam. Het meest pijnlijk is het tegen het vriespunt; dan is het net hagel. Racekap erop, vizier dicht en er is meteen niets meer aan de hand. Dat vizier is overigens wel bewerkt met een middeltje om te zorgen dat het water er weer af stroomt. Het wordt dan een soort dunne film ipv losse druppels. Met druppels valt in principe ook te rijden maar het wordt er niet veiliger op.
 
(15-Aug-2022, 07:11 PM)GerDilven schreef: Slaat het aan?
Bij m'n DF besloegen de zijruitjes nogal. De nieuwe eigenaar heeft die eruit gehaald en zo gemonteerd dat ze naar achteren toe open te schuiven zijn. 
De Milan heeft een erg goed ontworpen racekap: de wind komt onder het randje door, gaat dan naar boven en wordt langs de zijruitjes naar achteren toe geleid, om dan naar onderen te gaan. Tenzij ik stilsta beslaat de Milan niet. Afhankelijk van hoe vochtig het precies is, is vizier open of de racekap een stukje open bij het stoplicht genoeg om beslaan te voorkomen.
De BM-kap is overigens wel droger dan de standaardkap (die inmiddels volgens mij ook niet meer leverbaar is). Bij de standaardkap komt er water onder de rand van de klep door; de BM kap valt echt over de rand van de fiets heen.
De QV heeft het beste van twee werelden en verreweg het beste (pinlock) vizier (de DF heeft dat ook, tegenwoordig zit het ook op de Milan/Bülk), maar heeft daardoor ook de nadelen die de Milan niet heeft. Je blijft soort van buiten zitten.

(15-Aug-2022, 07:11 PM)GerDilven schreef: Bij kou?
Ja, fantastisch. Ik reed met -1/-2 in een T-shirt en korte broek naar m'n vriendin (100 km). Alleen de eerste 5 minuten had ik het koud. Wat nog wel een goede tip is: Ik heb een Jack-in-a-Bag die bij kouder weer altijd in m'n muts zit. M'n benen kunnen wel wat vrieskou hebben als ik een band moet wisselen, maar een koud bovenlijf is echt vervelend. Effe dat lichte jasje aan en je blijft heerlijk warm. Bij echte pech kan je het ook ín de fiets dragen, en dan is het zelfs met vriesweer gewoon niet koud, mits alle ventilatie maar dicht is.
 
(15-Aug-2022, 07:11 PM)GerDilven schreef: Bij wind?
De (2!) klemmetjes van de DF om de rand lijken onderbemeten, maar deden het verrassend goed bij windkracht 6. Bij de Milan zit de kap vast met elastiekjes, daar wil je een dyneema touwtje aan maken als het erg hard waait. De wind slaat namelijk aan de achterkant onder de kap, en die wordt dan opgetild; gevolg daarvan is dat de fiets door die plotselinge "lift" ook extra windgevoelig is. Met de versteviging is windkracht 7 met de Milan met racekap nog te rijden, zonder de racekap kan ie meer hebben.

(15-Aug-2022, 07:11 PM)GerDilven schreef: Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met deze behoorlijk dure aanschaf.
Wellicht overtuig je ook andere velomobiel rijders.
Laatste voordeel van een racekap is de stroomlijn. Niet omdat de fiets er sneller van wordt, maar omdat die niet langzamer wordt; de rolweerstand en luchtweerstand neemt toe als het weer slechter wordt. Doordat de stroomlijn verbetert met de racekap blijft mijn gemiddelde snelheid en dus reistijd ongeveer gelijk in de winter. 

Bij wie kan ik me nu melden voor provisie? Big Grin 

(15-Aug-2022, 09:25 PM)Hoekie schreef: Hier in Zeeland rijdt bijna niemand zonder. Ik ook bijna niet. Bij mij is wel een QV head in hood. Met die hood lijkt het als alleen een dak boven mijn hoofd. En pinlock in de winter. Kan het vizier dicht blijven. In de winter zalig. Alleen een DF ruitenwisser mist nog.
Het kan bij jullie ook nogal spoken zeg, halleluja. Reed ooit over de Grevelingendijk en zag de auto voor me vaart minderen ivm regen en wind. Ik reed maar 35, maar kon dat tempo wel comfortabel en veilig vasthouden. 
Die ruitenwissers zijn los te koop maar wel smerig duur. Je kan Rain-X of van die folie proberen; laatste is wat permanenter, het eerste werkt net iets beter.

(15-Aug-2022, 09:25 PM)Hoekie schreef: Met een dichte racekap heb ik geen ervaring maar als ik zo op het Duitse forum lees is het super zolang je maar goede ventilatie hebt.

Kortom, zelf proberen en goede ventilatie niet vergeten.

Ah ja, gisteren met 30+ een zaligheid in de schaduw. Mijn QV is wit. Zal ook wel schelen bij die temperatuur. Met head out hood (zeg maar zoals andere velomobielen zonder kap) was ik waarschijnlijk thuis gebleven. Best bizar wat schaduw doet.
Arend-Jan reed kortgeleden met die extreme hitte (38 graden?) ook van werk naar huis (65 km) juist mét de racekap erop. Niet teveel vermogen en de ventilatie open; die lucht is toch wel warm, maar de schaduw scheelt een boel. Zijn BM-kap is ook wit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#10
Bij mijn 2e hands Quest zat een race kap met een “anti-fog-vizier”. Heb daar van de winter meerdere keren mee gereden, zowel bij droog- al bij regenweer. Ik verwachtte niet het prettig vinden, heb best wel wat claustrofobische (mini) ticjes.. Ik vind het dus wel prettig. Ik kreeg het minder koud en reed met plezier in de regen. Het had ook iets knus en gezelligs Rolleyes
Het is prettig om het vizier iets open te houden voor de frisse lucht. 
De effectieve ruitenwisser voor het vizier is nog niet uitgevonden. Ik heb zelf geëxperimenteerd met een stuk horizontaal stukje elastiek dat ik naar beneden kon trekken. Werkte niet. Ik weet dat Johan vB, van “LOL” en “Mooi Twente”, uit het Verre Oosten een elektrische wisser heeft laten opsturen. Ik weet niet of die werkte…
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(15-Aug-2022, 11:06 PM)GertBr schreef: De effectieve ruitenwisser voor het vizier is nog niet uitgevonden.
Óf je hebt 'm nog niet gevonden. Ik weet het niet. Maar heb je deze al gezien?

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Bastiaan
#12
Eigenlijk zijn de afstanden die ik rijd met de vm ook te kort en te veel door de stad.

15 km enkele reis en daarvan gaat 5 km door de stad. 



Ik reed een keer met de XS op de terugweg van Dronten in een gigantische regenbui en toen vond ik de Sinner-kap wel heel erg prettig. Hierboven las ik het woord 'gezellig'. Dat vond ik inderdaad ook.


Moet je dus langere afstanden rijden dan kan een kap een goede aanschaf zijn.

Maar ach, www.hetregentbijnanooit.nl
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
#13
Ik wacht nog tot het slecht weer wordt voordat ik mijn racekap kan gebruiken.
Ik heb wel met een zomerdak gereden, maar dat helpt alleen maar als de regen recht van voren komt, of de zon hoog genoeg staat. En dat laatste boeit me niet zo; ik heb weinig last van de zon door mijn haar.
Het zomerdak is wel minder warm dan de schuimkap, maar met een schuimkap blijven mijn laptop etc. tenminste droog.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#14
(16-Aug-2022, 10:01 AM)Frutsel schreef: Ik heb wel met een zomerdak gereden, maar dat helpt alleen maar als de regen recht van voren komt, of de zon hoog genoeg staat. En dat laatste boeit me niet zo; ik heb weinig last van de zon door mijn haar.
Ik vond het zomerdak lekker wanneer het droog, maar erg koud is. Er komt daardoor heel weinig wind in de fiets, dus is het aangenaam warm en toch goed geventileerd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#15
(16-Aug-2022, 09:44 AM)Wim -de roetsende schreef: Maar ach, www.hetregentbijnanooit.nl

Inderdaad, maar ook een mogelijke bui en donkere luchten doet me fietsen, want dan weet ik dat het rustiger op de fietspaden is. Blijkbaar is dat voor velen een reden om niet te gaan fietsen. Nou is een velomobiel zonder kap ook al behoorlijk droog en met je puncho nog meer. Wat dat betreft hebben alle velomobielen al een groot voordeel bij nattigheid en kou.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#16
(16-Aug-2022, 12:07 PM)365cycle schreef:
(16-Aug-2022, 10:01 AM)Frutsel schreef: Ik heb wel met een zomerdak gereden, maar dat helpt alleen maar als de regen recht van voren komt, of de zon hoog genoeg staat. En dat laatste boeit me niet zo; ik heb weinig last van de zon door mijn haar.
Ik vond het zomerdak lekker wanneer het droog, maar erg koud is. Er komt daardoor heel weinig wind in de fiets, dus is het aangenaam warm en toch goed geventileerd.

Ook hier geldt dan dat ik moet wachten tot het kouder wordt Smile
Ik heb het niet snel koud tijdens het fietsen (tenzij ik zeiknat regen in de winter) dus het kan nog even duren voordat ik het ga testen...
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#17
(15-Aug-2022, 11:59 PM)365cycle schreef:
(15-Aug-2022, 11:06 PM)GertBr schreef: De effectieve ruitenwisser voor het vizier is nog niet uitgevonden.
Óf je hebt 'm nog niet gevonden. Ik weet het niet. Maar heb je deze al gezien?

Het grote nadeel is dat de wisser over plastic gaat en niet over glas. De ruit zal binnen de kortste keren minder doorzichtig worden door het gebruik.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#18
(16-Aug-2022, 03:09 PM)GertBr schreef: Het grote nadeel is dat de wisser over plastic gaat en niet over glas. De ruit zal binnen de kortste keren minder doorzichtig worden door het gebruik.
Valt bij een motorvizier van tegenwoordig wel mee, vooral als de druk laag is doordat de wisser perfect gevormd is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#19
Ik had een eigenbouw dichte kap op mijn eigenbouw velomobiel. Ik heb het bovenste stuk eraf gezaagd, zodat het ongeveer een schuimdeksel is. Bevalt me veel beter. Met de volledige kap was ie wel duidelijk sneller waar dat kon maar daar stonden veel nadelen tegenover. Mogelijk ook als gevolg van een niet perfecte zelfbouw, dus dat kan bij een gekochte kap anders zijn.

Het zicht was duidelijk minder, zeker in rare verkeerssituaties. Denk aan oversteken van een weg, waar je op een linkszijdig fietspad reed. Ik vond het erg lastig om dan de auto's te zien die van achter komen. Dan moet je dus om over je schouder kijken, wat mijn bril erg dicht bij het dakje bracht. Vervolgens raak je dan ergens met de fiets een randje waardoor de Velomobiel van links naar rechts schud en knal je met de bril tegen de kap. Niet fijn.

Zeker als het koud is, loopt het temperatuur verschil tussen Velomobiel binnen en weer buiten op. De kans op beslaan neemt toe. Ook is het met kap nog een stukje warmer dan zonder. dan wordt het dus zweten, of je erg luchtig kleden, wat dan weer helemaal niet passend is als je uit de fiets wilt. Laat staan als je even ergens buiten de fiets een poosje wilt zitten ofzo.

Met al die warmte komt er ook meer zweet, wat bij een hoge luchtvochtigheid moeilijker weg kan en dan krijg je een soort druipsteen grot effect. Het condensteert tegen de VM buitenzijde en gaat druppen. Dan moet het vizier open en wordt de regen naar binnen gehapt. Daar wordt het dan goed gefocust op je gezicht.

Mij bevalt een visier in combinatie met de kap en een pet, in de winter een warme waterafstotende ex defensie pet mij erg goed. Zo'n pet met oorflappen en isolatie.

Als ik weer een kap zou maken, dan zou die echt een stukje breder moeten zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#20
(17-Aug-2022, 08:47 AM)Jeroen S schreef: Met al die warmte komt er ook meer zweet, wat bij een hoge luchtvochtigheid moeilijker weg kan en dan krijg je een soort druipsteen grot effect. Het condensteert tegen de VM buitenzijde en gaat druppen. Dan moet het vizier open en wordt de regen naar binnen gehapt. Daar wordt het dan goed gefocust op je gezicht.

Klinkt als een duidelijk gebrek aan ventilatie. Als je weer een kap zou maken zou dat je eerste prio moeten zijn. Zonder veel ventilatie wordt het inderdaad al snel een te vochtige boel. Denk ook aan ventilatie door de carrosserie met gaten van voren en achteren en eventueel een naca duct.

In de QV bijvoorbeeld voel ik een hele duidelijke luchtstroom door de voetgaten naar 'onder mijn oksels' en langs mijn hoofd naar achteren/buiten. Kan met vizier naar onderen en schuimkap zelfs aan de koude kant worden en draag ik ook dan nog een
 [Afbeelding: 24429-1-large_default-Plastron-moto-Beri...p24429.jpg] 
als ook windgeleiders bij de voetgaten en tempo aanpassing bij regen/hoge liuchtvochtigheid. Zo 'regel' ik de ventilatie.

De nieuwe Bülk schijnt hiervoor een speciaal ontworpen luchtpijp te hebben en nog grotere gaten van achteren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(17-Aug-2022, 11:14 AM)Hoekie schreef: De nieuwe Bülk schijnt hiervoor een speciaal ontworpen luchtpijp te hebben en nog grotere gaten van achteren.
Klopt. In de Milan merk je dat een nacaduct weinig meer doet als het vizier open is. Het helpt overigens niet dat bagage meestal vol voor de tochtgaten zit Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#22
Bij mijn Strada kreeg ik een zelfgemaakte kap. Ik heb hem een paar keer gebruikt en had de hoop dat dat bij slecht weer beter bevalt, maar ik liep tegen een paar problemen aan:
  • Zicht is duidelijk slechter
  • Ik voel me "ingekast" (ik had al grote problemen om het zitje in de Strada laag genoeg te krijgen om met mijn hoofd onder de kap of onder het Versatile-dakje te passen)
  • Zicht bij regen is een crime - of vizier dicht en ik zie niets door de wazem of open genoeg en dan spettert de bril weer vol
  • Maar de uiteindelijke showstopper was de bevestiging: de kap zit met magneten vast, wat op zich reuzemakkelijk is - maar niet bestand tegen windvlagen van de zij/van achteren. Daar kwam ik met grote schrik midden op een rotonde achter - kon de kap net nog vangen...
Uiteindelijk was dat te weinig "ervaring" om voordelen te zien, maar voordat ik verder ga experimenteren moet ik eerst tijd vinden om de bevestiging te verbeteren. Aangezien ik met de combinatie "vizier + Versatile + schuimdeksel" bij slecht weer best tevreden ben is de motivatie echter laag.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
Ik heb zelf 2 verschillende kappen op mijn Quest gehad. 1 van emvelomobiel. Dat was de goedkoopste. Die liep tamelijk ver door naar voren waardoor je gps e.d. in de fiets goed kon zien en ook wat ruimte naar voren had voor je hoofd. Nadeel hiervan was dat stoplichten hoog boven je niet te zien waren.
Ook had ik een deelbare Schermer kap van marktplaats gescoord. Daarmee zat ik met mijn bril iedere keer tegen de zijjkant als ik achterom over de schouder naar de dode hoek keek. Bovendien besloeg deze als een dolle bij regen. Ik vond het geen succes.
Als derde heb ik een flevodakje gehad. Die vond ik uiteindelijk nog het prettigst. Het beschermt zeker niet tegen alle regen. Maar ik had wel wat meer ruimte voor mijn hoofd en tussen de bij regen beslagen ruitjes door een vrij zicht naar voren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
Even voor de duidelijkheid, dit is een Flevodak/Flevo Zomerdak, toch?
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
(18-Aug-2022, 12:45 PM)Bacchus schreef: Even voor de duidelijkheid, dit is een Flevodak/Flevo Zomerdak, toch?

Yep! Je kan hem zelfs nog nieuw kopen, maar ik had de mijne van marktplaats.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT
#26
(18-Aug-2022, 12:45 PM)Bacchus schreef: Even voor de duidelijkheid, dit is een Flevodak/Flevo Zomerdak, toch?

Ja, en ik kende hem de hele tijd onder de naam "Versatile-dak" (maar is hetzelfde).
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik heb opgezocht @Ar...twilwel — 12:47 AM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Op de vierde dag sto...Martin van Mourik — 12:21 AM
Stuurbuis M5 blueglide
Hey Ellert en Bram...Boyd Maduro — 12:01 AM
XL Hotspot in 3d-print
Nee, ik ga ḿ nie...Arend-Jan — 11:53 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk d...twilwel — 11:08 PM
Spel M5 Carbon High racer
Welkom bendijkema, ...Willeke_IGKT — 10:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En neem even een (ko...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Spel M5 Carbon High racer
bendijkema — 10:10 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bovenstaande brou...Martin van Mourik — 10:03 PM
XL Hotspot in 3d-print
De Bulk is standaard...Jeroen S — 10:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Die is vast nog wel ...Jeroen S — 09:55 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk dan...blokdoorn — 09:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...ZoefZoef — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...Hardloper — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet all...ZoefZoef — 08:57 PM
De Remcoreflex
Ja, als het vlak b...LigZeeuw — 08:04 PM
De Remcoreflex
Dat probeer ik maa...365cycle — 04:46 PM