Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsclub Noorderligt - Groninger Liggers: verenigt u!
#1
Star 
In het proces van een VM uitzoeken kwam ik via dit mooie forum in contact met in ieder geval 2 andere Groningse ligfietsers. We besloten een leegte te vullen in het ligfietslandschap en een Groningse ligfietsclub op te richten met de, al zeggen we het zelf, briljante naam: "Noorderligt" (Credits voor de naamgeving naar medeoprichter Henk de Boer). 

De club bestaat nu uit 3 leden, met als centraal medium een Whatsapp-groep. In die groep wisselen we onze ervaringen met onze fietsen en ideeën voor activiteiten en verbeteringen uit en stemmen we ontmoetingen af. (zoals deze eerste, afgelopen week). Wellicht kunnen we dit forumdraadje ook deels voor activiteiten gebruiken.

Er zijn diverse initiatieven zoals een huisgemaakte clubpet en uiteraard de ambitie om samen te gaan fietsen. Nog geen vaste momenten maar je moet ergens beginnen. De eerste concept-tocht voert ons in estafettevorm langs de verschillende woonplaatsen. Daar kunnen nog best wat tussenstops bij...

Dus: woon en/of fiets jij in Groningen e.o. en lijkt het je leuk om mee te doen? Meld je dan hier! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! En alle varianten liggende fietsers zijn welkom, open, dicht, 2, 3 of 4 wielen.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#2
(10-Oct-2022, 11:06 AM)TimSch schreef: In het proces van een VM uitzoeken kwam ik via dit mooie forum in contact met in ieder geval 2 andere Groningse ligfietsers. We besloten een leegte te vullen in het ligfietslandschap en een Groningse ligfietsclub op te richten met de, al zeggen we het zelf, briljante naam: "Noorderligt" (Credits voor de naamgeving naar medeoprichter Henk de Boer). 

De club bestaat nu uit 3 leden, met als centraal medium een Whatsapp-groep. In die groep wisselen we onze ervaringen met onze fietsen en ideeën voor activiteiten en verbeteringen uit en stemmen we ontmoetingen af. (zoals deze eerste, afgelopen week). Wellicht kunnen we dit forumdraadje ook deels voor activiteiten gebruiken.

Er zijn diverse initiatieven zoals een huisgemaakte clubpet en uiteraard de ambitie om samen te gaan fietsen. Nog geen vaste momenten maar je moet ergens beginnen. De eerste concept-tocht voert ons in estafettevorm langs de verschillende woonplaatsen. Daar kunnen nog best wat tussenstops bij...

Dus: woon en/of fiets jij in Groningen e.o. en lijkt het je leuk om mee te doen? Meld je dan hier! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! En alle varianten liggende fietsers zijn welkom, open, dicht, 2, 3 of 4 wielen.

Juist.! Komt allen.!!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Lig-hen
#3
Ik meld mij hierbij aan! Hoewel ik nu in Friesland woon niet ver van de Afsluitdijk, moet het toch mogelijk zijn om met behulp van Henks voormalige collega's een keer mee te fietsen. Henk weet mijn nummer wel.

Groet,

Marco
Antwoord }
#4
Top Marco.!

Je kent het Groninger land nog heel goed.!
Ik stuur je een bericht als we gaan.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#5
Leuk Marco! Welkom! :-)

En als Henk jouw nummer heeft, mag hij jou meteen in de app groep toevoegen ;-)
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#6
(10-Oct-2022, 11:06 AM)TimSch schreef: ….briljante naam: "Noorderligt"….  
Heart Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(10-Oct-2022, 05:26 PM)Roepers schreef: Ik meld mij hierbij aan! Hoewel ik nu in Friesland woon niet ver van de Afsluitdijk, moet het toch mogelijk zijn om met behulp van Henks voormalige collega's een keer mee te fietsen. Henk weet mijn nummer wel.
Welkom Marco!  applause
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#8
Ik wil mij ook graag aanmelden voor noorderligt.

groeten uit Muntendam
Marten
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TheoZw
#9
(14-Oct-2022, 09:15 AM)Marten schreef: Ik wil mij ook graag aanmelden voor noorderligt.

groeten uit Muntendam
Marten

Leuk! Uiteraard welkom Marten! Kun je je nummer aan mij per PB sturen? Dan voeg ik je toe aan de Whatsapp groep.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Het is wat last-minute maar morgen is het zover!!

Het overgrote deel van de Noorderligters komt samen in Haren voor een gezamenlijk rondje. Zie ook: https://ligfiets.net/events/4452

Gerucht gaat dat ook de Assen Ligfietsers hun zondagse rondje verleggen om een deel aan te sluiten. 

Dus ben je ligfietser in de regio en benieuwd naar één van beiden clubs? Verras ons vooral morgen om 13:00 uur en sluit aan!  Big Grin
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#11
(21-Feb-2026, 10:37 AM)NielsKo schreef: Voor een goedkope quest in Groningen kan je beter mij een appje sturen Tongue

Nou misschien kun je haar ook nog wel even vrijblijvend laten proef rijden. Maar ik zie niks van in onze koopjes hoek en op Marktplaats.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Andere trapas en crankstel monteren
Onlangs heb ik een 1...ZoefZoef — 01:58 AM
Handig voor in de velomobiel, snelle ach...
alpenvelomobiel — 01:07 AM
Mijn "nieuwe fiets"
Ik heb er heel veel ...Roepers — 11:21 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Haakse bochten, ma...Wim -de roetsende — 10:58 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
Misschien heb je n...datakneder — 10:54 PM
Mijn "nieuwe fiets"
Mooie fiets. Zo goed...Jeroen S — 10:27 PM
Brekende Fujin frames
Duidelijke uitleg Ar...Jeroen S — 10:23 PM
Gedachtes over het uitlijnen van een vm.
De stuurgeometrie va...Jeroen S — 10:15 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Lassen is niet heel ...melle z — 09:56 PM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Kijk een hoop goede ...Jeroen S — 09:49 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
@Wim; nee, er zijn g...liggende daan — 09:46 PM
Brekende Fujin frames
Het zijn naar mijn ...Arend-Jan — 09:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een groot deel van d...Jeroen S — 09:37 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of ...melle z — 07:17 PM
Brekende Fujin frames
Is de fiets 20 of me...Roepers — 07:05 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb een paar foto...melle z — 06:33 PM
Challenge Taifun gestolen (Utrecht)
Dat kan ik me eerl...melle z — 06:30 PM