Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Huh, een hardloper op een ligfiets forum???
#27
(18-Apr-2023, 12:11 PM)Hardloper schreef: Wat een stel brutalen hebben sommige in de buurt. Ik was naar het Velomuseumpje geweest van Ymte. Geen haar die op mijn lichaam is, zat er maar aan te denken om de fietsen daar zo aan te raken. Maar ik vrees dat ik niet bepaald prettige ga voelen in een open ligger op dit moment. Ik merk hier wel dat jullie nogal wat meemaken met de fietsen waar je gewoon weg niet aan denkt.

Even voor de relativiteit. Ja je komt soms horken tegen. Maar bijna alle ontmoetingen zijn voor mij positief. Zwaaiende kinderen, duimpjes omhoog, en ik weet niet op hoeveel filmpjes ik al  sta in 3 maanden fietsen. Ik denk wel dat de omgeving waar je fietst van invloed is. Hier bij mij op het platteland van Duitsland voorzie ik eigenlijk weinig problemen. Maar als ik net als 365Cycle in Rotterdam en omgeving rijdt zou ik best heel andere ervaringen kunnen hebben. En even voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen Rotterdam, maar dit als voorbeeld voor een stedelijke omgeving.

Laatst langs een vrachtwagen gereden die stond te lossen en de chauffeur keek mij aan en begon z'n hoofd te schudden. Toen ben ik gestopt en het gesprek aangegaan. Dat was in het begin nogal stroef, maar hij had als vrachtwagenchauffeur een bloedhekel aan velomobielen. Met natuurlijk alle vooroordelen dat ze niet zichtbaar zijn etc. Aan het eind zal hij zeker niet een voorstander zijn geworden, maar ik hoop dat het bijgedragen heeft aan een minder eenzijdige kijk op velomobielen.

Dus wel iets om ook over na te denken is wat te doen met alle extra aandacht die je gaat krijgen. Mensen die je aanspreken met: "Hoe hard gaat ie?" en "Wat kost dat?"
Antwoord }
#28
Tegenwoordig klap ik de spiegels van mijn DF naar binnen toe. Ik heb 2 keer meegemaakt dat de spiegelhouder afgebroken was. Het kan zijn dat mensen kijken met hun handjes en dus net teveel kracht zetten; het kan zijn dat een kind/puber/volwassene de fiets inklom en zich vasthield aan de spiegel; het kan zijn dat iemand langs de DF liep en aan de spiegel bleef haken.
In wandel/winkelgebied doe ik inderdaad de schuimkap over de toegang. Dit is kennelijk een drempel die inklimmers niet nemen. Het kleine kapje vind ik wel regelmatig losgehaald; die plaats ik nu alleen als het (kan gaan) regent.
In de avond zet ik mijn DF het liefst ergens aan vast. (Kan met een kabelslot; in de DF kan je deze achter de zitting monteren)

O, en bij mee-rennende honden ga ik altijd aan de andere kant van het fietspad rijden. Honden hebben grip nodig voor een sprong; op asfalt of op stenen is geen grip.Bij fanatieke dieren zorgt dit een enkele keer voor een slingergang :~)

Niels, ~, van der Wal
Antwoord }
#29
(18-Apr-2023, 09:39 AM)Hardloper schreef: Nou ik wil er vrienden en familie mee bezoeken. En in de toekomst woon/werk verkeer mee doen. Maar wil ook naar plekken kunnen waar ik anders niet zelf zo naar toe zou kunnen aangezien het net te ver is voor te voet. Maar in de toekomst zal ik er ook wel mee op vakantie willen kunnen. Maar ook dingen als de wekelijkse boodschappen wil er gewoon mee kunnen doen.

Kijk, dit is heel duidelijk. Je zoekt dus echt een 'werkpaard' en geen racer. Of ga ik nu te kort door de bocht?

Een QV is hiervoor zeer geschikt. Het advies om met een tweedehandse vm te beginnen kun je uiteraard gewoon naast je neerleggen. Ik weet echter zeker dat deze tip met de beste bedoeling wordt gegeven.

Aangezien de wachttijd lang is, zou je ook een tweedehandse vm kunnen kopen voor de periode dat je aan het wachten bent op je nieuwe vm. Je kunt dan vast wennen aan het vm rijden. Je kunt direct beginnen met vm rijden. Je verkoopt de vm waarschijnlijk weer redelijk snel en meestal voor ongeveer hetzelfde bedrag. 

Die groene Quest is trouwens van een forumlid hier en het is een hele speciale. Extra licht en deze Quest is nog heel netjes en mooi. Zou ik niet zomaar aan de kant schuiven. Is echt een goede vm om mee te starten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#30
(18-Apr-2023, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Apr-2023, 09:39 AM)Hardloper schreef: Nou ik wil er vrienden en familie mee bezoeken. En in de toekomst woon/werk verkeer mee doen. Maar wil ook naar plekken kunnen waar ik anders niet zelf zo naar toe zou kunnen aangezien het net te ver is voor te voet. Maar in de toekomst zal ik er ook wel mee op vakantie willen kunnen. Maar ook dingen als de wekelijkse boodschappen wil er gewoon mee kunnen doen.
Kijk, dit is heel duidelijk. Je zoekt dus echt een 'werkpaard' en geen racer. Of ga ik nu te kort door de bocht?
Ik denk het ergens wel. Mijn velomobielen zijn ook werkpaarden, en dat geldt ook voor de DF XL van Frutsel.
Het accent ligt alleen ergens dan het met een QV ligt. 
Hoe sneller de vm, hoe groter de actieradius binnen een bepaalde tijd. Gaat vooral veel schelen als je stevig trapt (dus wanneer luchtweerstand verreweg het grootste deel van de weerstand wordt).

(18-Apr-2023, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Een QV is hiervoor zeer geschikt. Het advies om met een tweedehandse vm te beginnen kun je uiteraard gewoon naast je neerleggen. Ik weet echter zeker dat deze tip met de beste bedoeling wordt gegeven.

Aangezien de wachttijd lang is, zou je ook een tweedehandse vm kunnen kopen voor de periode dat je aan het wachten bent op je nieuwe vm. Je kunt dan vast wennen aan het vm rijden. Je kunt direct beginnen met vm rijden. Je verkoopt de vm waarschijnlijk weer redelijk snel en meestal voor ongeveer hetzelfde bedrag. 
Wat je schrijft Wim: Een tweedehands VM gebruik je dan om je definitieve keuze te verbeteren. Niet om tweedehands te blijven rijden. Als je toch moet wachten... en idd, ze schrijven niet af. 

(18-Apr-2023, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Die groene Quest is trouwens van een forumlid hier en het is een hele speciale. Extra licht en deze Quest is nog heel netjes en mooi. Zou ik niet zomaar aan de kant schuiven. Is echt een goede vm om mee te starten.
Extra licht... zet 'm wel even op de weegschaal. Hij is een keer gerepareerd. Het is wél een hele nette en mooie Quest. Zeker de moeite. Verbaast me dat ie er nog is, en als ik geen andere plannen had zou ik de DF er misschien zelfs wel voor weg willen doen, want in de winter is een Quest o.a. door de banden weer één van de snellere velomobielen.
Antwoord }
#31
Wat bedoelen jullie met werkpaard? Dat je hard moeten werken om vooruit te komen. Of dat je juist voor veel dingen wilt inzetten?
Nou ik wil die van mij voor allerhande dingen gebruiken. Zo ook om weleens met mijn uitgebreide hobby spullen op pad te gaan.

En die groene Quest heb ik alleen zien staan, niet getest. En ook niet nader beter bekeken.

Ik ben trouwens niet iemand die makkelijk iets koopt en dan weer doorschuift.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
(19-Apr-2023, 11:20 AM)Hardloper schreef: Wat bedoelen jullie met werkpaard? Dat je hard moeten werken om vooruit te komen. Of dat je juist voor veel dingen wilt inzetten?
Nou ik wil die van mij voor allerhande dingen gebruiken. Zo ook om weleens met mijn uitgebreide hobby spullen op pad te gaan.

En die groene Quest heb ik alleen zien staan, niet getest. En ook niet nader beter bekeken.

Ik ben trouwens niet iemand die makkelijk iets koopt en dan weer doorschuift.

Een werkpaard in dit geval is een velomobiel die niet alleen op zondag bij mooi weer uit te schuur getrokken wordt, maar voor dagelijks gebruik bedoeld is.
(Momenteel ivm een covid besmetting bij mij niet) Normaliter 2x per week op en neer naar Amsterdam waar ik werk, en als 'normaal vervoer' voor dingen in een straal van 20-25km, tenzij het niet in mijn DF past. (En iets onbenulligs als 5 ordners passen al niet met slecht weer in een DF (niet dat íe met slecht weer kleiner is, maar dan moet je alles inpakken zodat het niet nat wordt))

Als je hard moet werken in een velomobiel om vooruit te komen is er iets niet in orde. Zelfs de Versatile is goed te rijden, hoewel ik daar niet mee naar Amsterdam op en neer zou gaan, maar dat is vooral omdat het verschil in snelheid teveel tijd kost voor woon/werkverkeer.

Ik denk dat je eerst een lijstje moet opstellen van wat je precies wilt/verwacht van een velomobiel voordat je min-of-meer willekeurige modellen gaat proefrijden.
Omdat je veel spullen wilt meenemen is een QV of een Quest een betere optie dan een DF/Tuna of Snoek.
Wat dat aangaat heb je geluk dat de QV lekker reed Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Hoekie
#33
Ja in die zin zoek inderdaad een werkpaard. Maar de Snoek / Tuna testte ik omdat ik daar ook gewoon benieuwd naar was. En Strada kwam gewoon op het pad.

Maar om onder woorden te brengen hier wat ik precies wat ik verwacht vind ik gewoon lastig.
Maar hier al enkele punten:
- Redelijk snel (35-40km/u).
- Mogelijkheid tot beschutting in de regen.
- Goede stuur gedrag en wegligging.
- Voldoende zichtbaar voor andere weg gebruiker.
- Mogelijkheid tot vervoer van boodschappen.
- Makkelijk in en uitstappen (Niet klem te komen zitten).
- Ruimte voor een laptop tas.
- Mogelijkheid tot trekken van een kayak.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#34
(19-Apr-2023, 12:58 PM)Hardloper schreef: Ja in die zin zoek inderdaad een werkpaard. Maar de Snoek / Tuna testte ik omdat ik daar ook gewoon benieuwd naar was. En Strada kwam gewoon op het pad.

Maar om onder woorden te brengen hier wat ik precies wat ik verwacht vind ik gewoon lastig.
Maar hier al enkele punten:
- Redelijk snel (35-40km/u).
- Mogelijkheid tot beschutting in de regen.
- Goede stuur gedrag en wegligging.
- Voldoende zichtbaar voor andere weg gebruiker.
- Mogelijkheid tot vervoer van boodschappen.
- Makkelijk in en uitstappen (Niet klem te komen zitten).
- Ruimte voor een laptop tas.
- Mogelijkheid tot trekken van een kayak.

- Redelijk snel: Kleiner en lichter = sneller, met dien verstande dat je er wel je kracht in kwijt moet kunnen. Geen enkele velomobiel is echt traag, en 35-40 als kruissnelheid moet wel te doen zijn (let wel: gemiddelde snelheid is iets heel anders)
- Het grootste gedeelte van je blijft droog in een velomobiel in de regen, maar een schuimkap en/of racekap helpen daar ook bij.
- Stuurgedrag en wegligging. Tja. Dat is maar net wat je prettig vindt, en hoe snel je wilt/gaat. Hier is proefrijden goed voor Smile
- In/uitstappen: Uitproberen. Ik draag geen spijkerbroek als ik ga rijden. Afgezien van het feit dat dat schuurt en veeeeel te warm is, blijf ik met mijn riem haken als ik uit wil stappen. Je wil met een legging oid. rijden, dus gebruik dat ook om te passen of je makkelijk in/uit kan stappen. (Of ga voor een Milan, als je niet in dat gat past weet ik het niet meer Smile )
- Helaas is zichtbaarheid voor andere weggebruikers erg slecht te peilen. Ik rij in een oranje DF XL (met blauwe wielkappen). Die is ruim 2,5 meter lang, en ongeveer een meter hoog, en ze (automobilisten) zien me niet, zelfs als ze me recht aankijken.
- Als je boodschappen passen, past je laptop zeker. Ik heb mijn (13.3") laptop in een sleeve, en niet in een tas, en die schuif ik helemaal naar achteren naast mijn wiel. Daar past verder toch niets
- Bij de meeste velomobielen valt wel een trekhaak te monteren. Hou wel rekening met het feit dat een velomobiel niet de scherpste bochten kan draaien, en als je er een kajak achter hebt hangen (4,75 - 5,25 meter plus boom, er vanuit gaande dat je geen wildwater dingetje bedoeld) je in de NL fietsinfrastructuur nog wel eens een probleem kan krijgen.

Overigens verandert een vlaggetje niets aan de zichtbaarheid. Ik denk dat alleen een blauw zwaailicht zou helpen, maar dat mag dan weer niet...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
#35
- Redelijk snel (35-40km/u).
Je hebt rijders met veel aanleg en velonauten die meer hun best moeten doen om mee te komen. “Meneer, hoe hard kan ie?” “Net zo hard als ik kan trappen….”.
- Mogelijkheid tot beschutting in de regen.
Is voor elke fiets te regelen.
- Goede stuur gedrag en wegligging.
Je moet aan je fiets wennen. De ene kan sneller door de bocht dan de ander. En met een stevige zijwind voelt je fiets soms wat wiebelig. In de groep stop ik sneller met te stevige wind dan iemand met een Milan.
- Voldoende zichtbaar voor andere weg gebruiker.
Met een fiets in een signaalkleur kom je al een heel eind. Verder ben je zeker afhankelijk van de andere weggebruiker. Die zegt bijna altijd dat hij je fiets eng vindt omdat je te laag bent. Kinderen op een fiets zijn net zo laag, even als een Ferrari.
- Mogelijkheid tot vervoer van boodschappen.
Behalve met een QV zul je meerdere keren per week naar de winkel moeten. Maar als hij ook een kajak moet kunnen trekken, kan er ook een boodschappenkarretje achter.
- Makkelijk in en uitstappen (Niet klem te komen zitten).
Voor mij als “oudere jongere” is daarom de DF niet aantrekkelijk.
- Ruimte voor een laptop tas.
Die past in elke fiets.
- Mogelijkheid tot trekken van een kayak.
Ook dat is voor elke fiets te regelen.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
#36
Checklist voor een QV

- Redelijk snel (35-40km/u) 
Check. Met gemiddeld power zal dat iets van 40+ in de zomer en 30+ in de winter zijn. Kruissnelheid wel te verstaan.

- Mogelijkheid tot beschutting in de regen.
Check. En van wind en van zon.

- Goede stuur gedrag en wegligging
Check. Heerlijk.

- Voldoende zichtbaar voor andere weg gebruiker
Check.
Mijn ervaring is dat een velomobiel goed zichtbaar is. Ik dacht dat ik nog te onervaren was voor een mening, maar na >50.000 km kan dat niet meer zo zijn. Zeker een QV met 2 IQ-X koplampen (op spaarstand nota bene) en kerstverlichting van achteren. Met een Garmin radar (die ik heb en jij wil) zal men blind moeten zijn om de velomobiel niet te zien. Of gewoon niet opletten. Dus, net als bij ieder ander vervoersmiddel, rijden alsof men je niet ziet. En anders helpen door even knipperen met de lichten of een paar rammen op de claxon. Ah ja, achter heggen en andere middelhoge voorwerpen zijn we uiteraard minder zichtbaar. Wel nog een verbeterpunt voor de QV, dat wil Velomobiel.nl helaas niet voor me doen, zijn achter knipperlichten hoger op de muts plaatsen. Zoals onder andere een M9 en Bülk dat hebben.  

- Mogelijkheid tot vervoer van boodschappen.
Check

- Makkelijk in en uitstappen (Niet klem te komen zitten)
Check. Doordat de kap omhoog kan, is er bij het instappen ruimte om meer van achteren te gaan zitten. 

- Ruimte voor een laptop tas.
Check

- Mogelijkheid tot trekken van een kayak.
Geen ervaring.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#37
Hoekie, hoe zit een schuimkap ivm de QV?

Ik geloof dat het een optie is maar ik weet niet hoe.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#38
(19-Apr-2023, 04:40 PM)Willeke_IGKT schreef: Hoekie, hoe zit een schuimkap ivm de QV?

Zit er standaard bij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#39
(19-Apr-2023, 12:10 PM)Frutsel schreef: (En iets onbenulligs als 5 ordners passen al niet met slecht weer in een DF (niet dat íe met slecht weer kleiner is, maar dan moet je alles inpakken zodat het niet nat wordt))
Ik kan je van harte Ortlieb Dry Bags aanbevelen; ik heb een aantal PS10's (super licht) en PD350's (een beetje zwaarder/ taaier uitgevoerd), de kleinste is 1,5 liter, de grootse 79 (ze zijn er nog groter).
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#40
Laptop tas is trouwens meer een rugzak en ik kan niet uitsluiten dat ik nooit ergens kom te werken met 15" laptops. Ik heb ooit een baan gehad waarbij ik 2 knotsen van schermen thuis had en een paar kg zware workstation. De baan erna had ik dan weer een notebook met adapter die lichter was dan de adapter van de eerdere genoemde laptop.

Maar de Kayak trailer is wel nog niet voor meteen.

Maar even in het algemeen onafhankelijk van welke Velo/ligfiets. Hoe zetten jullie hem op slot?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#41
(19-Apr-2023, 12:58 PM)Hardloper schreef: - Mogelijkheid tot beschutting in de regen.

Daar wil ik wel iets over zeggen. Ik ben heel enthousiast over de VM, maar een groot minpunt is in de regen rijden. D.w.z. mijn verwachting was totaal anders dan hoe het werkelijk is.

Ik lig heel erg plat in mijn VM, ogen ter hoogte van de rand. Ik rijd altijd met kap en heb een hekel aan door het plastic van het vizier kijken, dus heb ik een klein spleetje (2 cm) waardoor ik naar het verkeer kijk. Als het regent (Niet bij miezer, dat gaat prima) vallen de druppels op de "motorkap" en spatten omhoog. Die druppeltjes worden dan meegenomen door de rijwind en belanden door het spleetje direct op mijn bril. Dus druppels op mijn bril -> verminderd zicht. Dan is de luchtvochtigheid binnen zo hoog dat alles ook nog beslaat, dus ook mijn bril. Nog minder zicht. En tot overmaat van ramp zweet ik ook nogal makkelijk en die verdampt niet bij die luchtvochtigheid. Oftewel alle zweet van mijn voorhoofd druppelt in mijn ogen. Mijn ogen beginnen daarop te branden (Niet met vuur).

Al met al, de snelheid is volkomen weg zodra het regent. Ik verwacht dat er anderen zullen zijn die geen/weinig last hebben, maar ik wou je dit toch niet onthouden.

(19-Apr-2023, 06:31 PM)Hardloper schreef: Maar even in het algemeen onafhankelijk van welke Velo/ligfiets. Hoe zetten jullie hem op slot?


Niet.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#42
(19-Apr-2023, 06:31 PM)Hardloper schreef: Maar even in het algemeen onafhankelijk van welke Velo/ligfiets. Hoe zetten jullie hem op slot?

Om niet alle berichtjes van de vorige keer te herhalen, kijk even hier.

Of zoek het forum door op 'slot' of 'op slot zetten', ik denk dat er in meer draadjes over geschreven is.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#43
(19-Apr-2023, 06:56 PM)datakneder schreef: heb een hekel aan door het plastic van het vizier kijken

Ook met een moterhelm vizier?

Die ervaar ik als zeer prettig. Helemaal sinds de "velomobiel ruitenwisser" er is. Plus pinlock. Daarmee wens ik zelfs regen. Het moet veel vaker regenen! Daarmee minder verkeer, relaxter, knus + wat leedvermaak Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#44
(19-Apr-2023, 08:19 PM)Hoekie schreef:
(19-Apr-2023, 06:56 PM)datakneder schreef: heb een hekel aan door het plastic van het vizier kijken

Ook met een moterhelm vizier?

Die ervaar ik als zeer prettig. Helemaal sinds de "velomobiel ruitenwisser" er is. Plus pinlock. Daarmee wens ik zelfs regen. Het moet veel vaker regenen! Daarmee minder verkeer, relaxter, knus + wat leedvermaak Big Grin

Ik heb het over de standaard kap die op een WAW zit. Ik ben zowiezo niet zo te spreken over hoe die ontworpen/gemonteerd is en heb idd nagedacht of er niet gewoon een motorheldvizier op kan. Dan zal er wat geknutseld moeten worden, maar daar houd ik wel van. Staat dus op mijn lijstje en ik heb nog nooit met een motorhelmvizier gereden, dus het kan zomaar zijn dat dat voor mij prima werkt.

Mocht dat niet werken heb ik nog een idee met een extra plexiglas rond plaatje dat "hard" ronddraait. Een oplossing die o.a. bij filmcamera's gebruikt wordt voor zover ik weet.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Hoekie
#45
Ik zag een filmpje van iemand die via een Arduino een elektronische ruitenwisser fabriceerde . Was wel grappige om te zien
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#46
(19-Apr-2023, 09:09 PM)datakneder schreef: Ik heb het over de standaard kap die op een WAW zit. Ik ben zowiezo niet zo te spreken over hoe die ontworpen/gemonteerd is en heb idd nagedacht of er niet gewoon een motorheldvizier op kan. Dan zal er wat geknutseld moeten worden, maar daar houd ik wel van. Staat dus op mijn lijstje en ik heb nog nooit met een motorhelmvizier gereden, dus het kan zomaar zijn dat dat voor mij prima werkt.

Mocht dat niet werken heb ik nog een idee met een extra plexiglas rond plaatje dat "hard" ronddraait. Een oplossing die o.a. bij filmcamera's gebruikt wordt voor zover ik weet.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb gelezen dat Adrie, van de Bobslee in Noorwegen, een klein vizier voor het standaard vizier geplaatst had dat de regen uit die spat zone weghield.

Deze post heeft twee of zelfs drie opties, https://a3manh.blogspot.com/2015/12/kapt...ertje.html
Lusjes band voor de opening, een kelin extra vizier en een hap uit het grotere vizier.

Ik weet dat hij meer heeft staan over vizier ellende, zoek het blog door op vizier, als je nog zoekende bent.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Hardloper
#47
(19-Apr-2023, 06:31 PM)Hardloper schreef: Laptop tas is trouwens meer een rugzak en ik kan niet uitsluiten dat ik nooit ergens kom te werken met 15" laptops. Ik heb ooit een baan gehad waarbij ik 2 knotsen van schermen thuis had en een paar kg zware workstation.
Ultrabook+mobile workstation (15,6") + 16" extern scherm paste prima in een Milan. Gaat ie niet lekkerder van de brug op.
Rugzak zou ik lekker thuis laten, misschien zelfs in een QV. Je neemt hooguit teveel zooi mee, wordt ie niet lichter van.
Je wil een laptoptas die waterdicht is en ongeveer de vorm van je laptop heeft. Schokken worden dan ook beter verdeeld.
Als het koud is, misschien ff een vochtvretertje in de tas stoppen. Better safe than sorry.

(19-Apr-2023, 06:31 PM)Hardloper schreef: Maar de Kayak trailer is wel nog niet voor meteen.
Een boodschappenkarretje heb je voor een habbekrats op marktplaats. Ik zou me daar niet door laten tegenhouden.

(19-Apr-2023, 09:30 PM)Hardloper schreef: Ik zag een filmpje van iemand die via een Arduino een elektronische ruitenwisser fabriceerde . Was wel grappige om te zien
Elektrische ruitenwissers kan je zo bestellen. Tenminste, als ze binnen komen - de mijne is ergens tussen Amazon en hier blijven hangen dus ik heb alleen de leverancier een maand of 2 €40 geleend Big Grin
Vind de handmatige toch fijner.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
#48
(19-Apr-2023, 04:52 PM)melle z schreef:
(19-Apr-2023, 12:10 PM)Frutsel schreef: (En iets onbenulligs als 5 ordners passen al niet met slecht weer in een DF (niet dat íe met slecht weer kleiner is, maar dan moet je alles inpakken zodat het niet nat wordt))
Ik kan je van harte Ortlieb Dry Bags aanbevelen; ik heb een aantal PS10's (super licht) en PD350's (een beetje zwaarder/ taaier uitgevoerd), de kleinste is 1,5 liter, de grootse 79 (ze zijn er nog groter).

De dunne varianten (zeg maar ripstop nylon) schuren kapot in mijn DF. Aan de binnenkant is koolstofvezel best ruw, en aangezien ik een paar stukken klinkers heb op mijn route heb ik snel gaatjes.

5 liter voor mijn tasje met sleutels/portemonnee, 10 liter voor mijn laptop in sleeve, 20 liter voor toetsenbord en kabels, 20 liter voor droge kleren.
Er past genoeg in mijn DF, zolang de vorm maar enigzins meewerkt Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#49
(20-Apr-2023, 01:33 PM)Frutsel schreef: Er past genoeg in mijn DF, zolang de vorm maar enigzins meewerkt Smile 
Dat geldt eigenlijk voor alle velomobielen. M'n fullsize fietspomp kon niet mee in de QV zonder de hele bagageruimte "op te slokken" (daarmee bedoel ik: ervoor zorgen dat er niets groots meer bij kan). Die past wél goed in de DF XL, de Milan (GT en SL), de Quest en de Bülk. 
ICB heeft dat geprobeerd op te lossen met de vierwieler waar destijds aan gewerkt werd, maar dat project is afgeschoten. Ik vond het wel grappig dat er gewoon een krat bier achterin kon Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#50
(20-Apr-2023, 03:17 PM)365cycle schreef:
(20-Apr-2023, 01:33 PM)Frutsel schreef: Er past genoeg in mijn DF, zolang de vorm maar enigzins meewerkt Smile 
Dat geldt eigenlijk voor alle velomobielen. M'n fullsize fietspomp kon niet mee in de QV zonder de hele bagageruimte "op te slokken" (daarmee bedoel ik: ervoor zorgen dat er niets groots meer bij kan). Die past wél goed in de DF XL, de Milan (GT en SL), de Quest en de Bülk. 
ICB heeft dat geprobeerd op te lossen met de vierwieler waar destijds aan gewerkt werd, maar dat project is afgeschoten. Ik vond het wel grappig dat er gewoon een krat bier achterin kon Big Grin

Tja, toch een nadeeltje aan de WAW. Voor bagage is er héél weinig ruimte.

Ik heb gisteren bij Ymte even naar een Bülk in het echt gekeken. Tjonge, dat is toch wel een heel mooie fiets.... 365Cycle: Ik heb de foto's van het bedachte onderstuur bekeken en ze steken idd wel een beetje naar binnen t.o.v. de wielkasten. Dat zou dus best een probleem kunnen zijn voor mij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM