Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snoek velomobiel
#1
https://postimg.cc/gallery/crnxRVB

Klein woordje uitleg in het Nederlands:

Gekocht met het doel te trainen en wedstrijden te rijden.  Vraag gerust op het Duitse velomobielforum aan Martin Lux (ervaren coach en velomobielrijder) hoelang we samen getraind hebben en of ik gefocust was of niet. ;-)  

Mede vanwege een aanhoudende blessure te koop gezet, harder trainen weinig zin meer en geen dokter die weet wat het probleem is (ben al overal geweest).  Blessure houdt nu al 2 jaar aan ter hoogte van het linkerbovenbeen, op een bepaald moment raakt het geduld gewoon op.  

Desalnietemin heb ik zelden zo hard gereden met de Snoek met de CCU en lichtere Gingo latex binnenbanden vooraan.   Het verschil zomer vs winter draagt hier natuurlijk aan bij.  De velomobiel komt nog regelmatig buiten, als is het veelal om de basisconditie te onderhouden en omdat langere tochtjes in de Snoek zoveel leuker (eerder makkelijker) zijn dan op mijn MTB.  Je overbrugt langere afstanden aan spreekwoordelijk gemak.

Prijs van 9500€ is licht bespreekbaar.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#2
Welkom Peter. Nu je hier toch bent. Ik heb weleens aangehaald hier dat ze bij jullie in België een snelheidslimiet hebben op zogenaamde jaagpaden. Dat was een reden om de Snoek te verkopen. Dat begreep ik van je. Zou je hier wat over kunnen vertellen. https://ligfietsers.nl/thread-825-post-3...l#pid35453 Dit bericht verwijst dus naar deze Snoek.  Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Snoek043
#3
Prijs staat intussen op 8500 €, inclusief vrij recente powerpedalen van Vector 3. De laatste tijd ging het met mijn blessure de betere kant op, echter is dit tijdens mijn laatste rit weer wat erger geworden (ondanks dagelijks voorgeschreven medicatie).
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Kan het me bijna niet voorstellen, maar mocht je interesse hebben in inruil op een zeer strakke knalroze Milan SL (met redelijke bijbetaling van mijn kant uiteraard), dan houd ik me aanbevolen.

Ik had niet direct door bij welk persoon deze Snoek hoort, sorry daarvoor. Aanbod bij deze per direct ingetrokken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(02-Jan-2024, 03:36 PM)365cycle schreef: Kan het me bijna niet voorstellen, maar mocht je interesse hebben in inruil op een zeer strakke knalroze Milan SL (met redelijke bijbetaling van mijn kant uiteraard), dan houd ik me aanbevolen.

Lang leve het Duitse forum Smile

Max. bedrag bepalen dat je wilt bijbetalen, Milan SL op Duitse forum of kleinanzeigen.de aanbieden, voorbehoud maken omtrent de verkoop dat deze Snoek nog beschikbaar is, Milan verkopen als je die prijs krijgt en dan deze Snoek terugkopen.


Denk dat de inruil van een loeizware, onrijdbare velomobiel aantrekkelijker is. Eentje waar Snoek043 zich het leplazerus moet trappen en inspannen om boven de 30km/u uit te komen, zodat ie toch nog langs de jaagpaden kan blijven trainen :+
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#6
(02-Jan-2024, 05:34 PM)ZoefZoef schreef: Denk dat de inruil van een loeizware, onrijdbare velomobiel aantrekkelijker is. Eentje waar Snoek043 zich het leplazerus moet trappen en inspannen om boven de 30km/u uit te komen, zodat ie toch nog langs de jaagpaden kan blijven trainen :+

Jij weet het lekker te verkopen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
}
Bedankt door:
#7
(02-Jan-2024, 07:08 PM)Hardloper schreef:
(02-Jan-2024, 05:34 PM)ZoefZoef schreef: Denk dat de inruil van een loeizware, onrijdbare velomobiel aantrekkelijker is. Eentje waar Snoek043 zich het leplazerus moet trappen en inspannen om boven de 30km/u uit te komen, zodat ie toch nog langs de jaagpaden kan blijven trainen :+

Jij weet het lekker te verkopen.

Ik heb die wetgeving in Belgie niet gemaakt dat je maar max 30km/u langs het Jaagpad mag rijden op een fiets?
Als je een velomobiel hebt om je conditie te trainen, maar wel langs het Jaagpad wil blijven rijden dan moet je er dus eentje hebben zoals ik omschrijf.

Ik denk gewoon graag mee Smile
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Je woord keuze vond ik gewoon pakkend. Echter denk ik dat ik nog vrij makkelijk over de 30km/u mee ga met die Milan SL.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Ik denk dat de meeste mannen zelfs over de 30 kunnen halen in een Mango of Quest.
Dan blijft alleen een Alleweder over.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
}
Bedankt door: Snoek043
#10
(02-Jan-2024, 05:34 PM)ZoefZoef schreef:
(02-Jan-2024, 03:36 PM)365cycle schreef: Kan het me bijna niet voorstellen, maar mocht je interesse hebben in inruil op een zeer strakke knalroze Milan SL (met redelijke bijbetaling van mijn kant uiteraard), dan houd ik me aanbevolen.

Lang leve het Duitse forum Smile

Max. bedrag bepalen dat je wilt bijbetalen, Milan SL op Duitse forum of kleinanzeigen.de aanbieden, voorbehoud maken omtrent de verkoop dat deze Snoek nog beschikbaar is, Milan verkopen als je die prijs krijgt en dan deze Snoek terugkopen.


Denk dat de inruil van een loeizware, onrijdbare velomobiel aantrekkelijker is. Eentje waar Snoek043 zich het leplazerus moet trappen en inspannen om boven de 30km/u uit te komen, zodat ie toch nog langs de jaagpaden kan blijven trainen :+

Een loodzwaar exemplaar lijkt me sowieso een ideale trainingspartner. Tim Biesemans, ex-ligfietsverdeler reed destijds  rond met zware alleweder en werd Belgisch kampioen (met een lowracer weliswaar).
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Kijk anders of er ergens een sunrider te koop staat, misschien heeft Alligt er nog eentje in de schuur. Die krengen wegen 50kg Big Grin

Versatile is 40kg maar heeft niet echt veel moeite met 30. (Ik doe de mijne niet weg hoor)
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(02-Jan-2024, 09:47 PM)Gideonaut schreef: Kijk anders of er ergens een sunrider te koop staat, misschien heeft Alligt er nog eentje in de schuur. Die krengen wegen 50kg Big Grin

Versatile is 40kg maar heeft niet echt veel moeite met 30. (Ik doe de mijne niet weg hoor)

Het meest ideale lijkt me een quattrevelo met een aanhangwagentje met een hond erin. Zelfs dan rijd je nog harder dan de gemiddelde wielrenner.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(02-Jan-2024, 10:22 PM)Snoek043 schreef: Het meest ideale lijkt me een quattrevelo met een aanhangwagentje met een hond erin. Zelfs dan rijd je nog harder dan de gemiddelde wielrenner.
Hangt er vanaf hoe de aanhanger gevormd is. Met de tweezits  kinderaanhanger ging het niet zo lekker, maar die is ongeveer zo aerodynamisch als een torenflat. Met de kayak of de Milan SL op een platte kar kan ik gewoon 60 sprinten.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(02-Jan-2024, 10:22 PM)Snoek043 schreef: Het meest ideale lijkt me een quattrevelo met een aanhangwagentje met een hond erin. Zelfs dan rijd je nog harder dan de gemiddelde wielrenner.
Laatst was een sportieve wielrenner in mijn buurt en was op mijn dode gemakje rijden. En weet niet meer precies wat hij riep. Maar het was toch wel verrekt leuk om dan hem toch voorbij te gaan zoeven.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
}
Bedankt door: Snoek043 , Willeke_IGKT
#15
(02-Jan-2024, 11:16 PM)Hardloper schreef: Laatst was een sportieve wielrenner in mijn buurt en was op mijn dode gemakje rijden. En weet niet meer precies wat hij riep. Maar het was toch wel verrekt leuk om dan hem toch voorbij te gaan zoeven.
We zijn nu eigenlijk een verkooptopic aan het vervuilen, maar....

...ooit reed ik met m'n ukkie achterin de QV terug vanaf het strand, op een mooie zonnige dag in Corona-tijd. Kwam telkens een groepje wielrenners tegen die me bij het optrekken vanaf kruisingen makkelijk wegreden. Ik had er geen zin in om er kruising na kruising vol tegenaan te gaan, en de QV was echt zwaar geladen (kind, speelgoed, kleding, natte badhanddoeken, dat soort werk). Telkens als ik even de ruimte had liep het tempo op tot ruim over de 40, en haalde ik ze weer bij, dus op een gegeven moment gingen we "tot zo he!" tegen elkaar zeggen Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
}
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM