Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met een versatile?
#27
Gisteren heb ik een proefrit gereden in die versatile.
Ondanks de fiets mij onbekend was en een hoop instellingen niet optimaal stonden, beviel de fiets me redelijk.
Niet zo snel als mijn strada, maar toch een VM.
Het uitstappen ging behoorlijk goed, ondanks mijn tijdelijk handicapt.
Dat is momenteel de belangrijkste bepalende factor. Het gewicht en functioneren van deze fiets is daarin een compromis.

Ik merk dat ik een ligfiets verslaving heb. Die ik graag wil voeden.
Doordat ik enorm veel gelukshormoon aanmaak na iedere keer dat ik naar mijn werk fiets.
Dit geeft een ware kick.

Mijn enorme beperking maakt me erg verdrietig.
Daarom ben ik wanhopig op zoek naar een mogelijke oplossing.

Ik heb het ook met Theo van velomobiel.nl besproken die ditzelfde (frozen shoulder) in mindere mate heeft meegemaak.

Dat ik e.e.a. in compromis moet inleveren dat is dan maar zo. Ervan uitgaande dat dit tijdelijk is en op deze wijze een tijdelijke oplossing mogelijk kan zijn.

Dank jullie wel voor alle fijne hulp hierin.
Dit is ook wel weer een leuk proces, ondanks alle ellende en pijn.

Ik hou jullie op de hoogte in de verdere ontwikkeling.
Antwoord }
#28
(07-Dec-2023, 11:45 PM)twilwel schreef: @gideonaut kun je eens proberen op te staan uit de Versatile met gebruik van maar 1 arm. Dat lijkt me het belangrijkste punt voor Ger.

Ik heb een ICE mesh stoeltje in mijn Versatile, is een stuk groter dan het originele, ik kan inderdaad makkelijk mn benen optrekken en me met 1 arm afzetten om 90 graden te draaien om zo met mn voeten buiten de fiets te komen en weer op te staan. Als het goed is hebben alle Versatiles/Orca's een parkeerrem, als die werkt zoals het hoort dan is het prima te doen allemaal. Alleen met dit weer oppassen dat de wind de grote kap niet krom trekt of dicht slaat, dat doet best wel pijn...

(07-Dec-2023, 11:47 PM)365cycle schreef: Weet niet precies hoe oud je bent, maar had niet het gevoel dat we meer dan 10 jaar schelen toen ik je voorbij zag komen. Hoop niet dat ik je nu beledig Big Grin 

Verschil tussen ons is denk ik dat ik de velomobiel gebruik als auto. Woon-werk is 45, 48 of 56 km. 2,5 of 5 uur reistijd op een dag scheelt dan wel een hoop, zeker als er zo nu en dan ook nog een ukkie op me staat te wachten bij de basisschool.

Ik had een hele grote baard verzameld maar die is overleden tijdens het niet opletten met lassen.. ik ben nu weer wat jaartjes jonger :p
Maar je hebt wel een punt, Wim ook trouwens, voor de grote afstanden naar werk of wat dan ook is de Versatile niet praktisch, voor mij is alles binnen een straal van 15km, en heel soms 25km, en regelmatig door hartje Utrecht/woerden/Gouda, daar is de Versatile perfect voor, met de Waw was het een drama, met de Velayo ook best wel, laat staan met zo'n hele dure nieuwe race monster.



Eigenlijk is de beste oplossing gewoon om een hele berg velo's te hebben Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#29
(06-Dec-2023, 10:43 PM)Gideonaut schreef: hah nee sneller dan 30 gaat je niet lukken met de Versatile, tenzij je tandwieltjes gaat vervangen, en dan mag je ook gelijk de haakse slijper erbij pakken. Maar er is wel iemand die een diy motor in z'n Versatile heeft geplaatst, had die best knap gedaan.

30 plus is zeker  te doen. wel een beetje doortrappen. ik reed er mee tussen de auto's dus 40 + zit er in. Alleen er uit halen lukt niet iedereen. Zit op shockproof snelheden.

groet

Piet
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#30
(08-Dec-2023, 12:32 AM)Piet K schreef:
(06-Dec-2023, 10:43 PM)Gideonaut schreef: hah nee sneller dan 30 gaat je niet lukken met de Versatile, tenzij je tandwieltjes gaat vervangen, en dan mag je ook gelijk de haakse slijper erbij pakken. Maar er is wel iemand die een diy motor in z'n Versatile heeft geplaatst, had die best knap gedaan.

30 plus is zeker  te doen. wel een beetje doortrappen. ik reed er mee tussen de auto's dus 40 + zit er in. Alleen er uit halen lukt niet iedereen. Zit op shockproof snelheden.

groet

Piet

Doortrappen of snel trappen? Als ik sneller wil dan 30 met de Versatile dan moet ik echt als een Looneytunes figuurtje gaan trappen want de Rohloff kan niet op een zwaardere stand. Ook heb ik bij de 30 al het gevoel dat de Versatile heel erg wiebelt door de zachte allround suspensie en zware body, laat staan bij 40+?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#31
(08-Dec-2023, 01:22 AM)Gideonaut schreef: Doortrappen of snel trappen? Als ik sneller wil dan 30 met de Versatile dan moet ik echt als een Looneytunes figuurtje gaan trappen want de Rohloff kan niet op een zwaardere stand. Ook heb ik bij de 30 al het gevoel dat de Versatile heel erg wiebelt door de zachte allround suspensie en zware body, laat staan bij 40+?
Dan moet er een groter kettingwiel voorin, of een kleiner tandwiel op de Rohloff, of allebei.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR
#32
(08-Dec-2023, 02:24 AM)365cycle schreef: Dan moet er een groter kettingwiel voorin, of een kleiner tandwiel op de Rohloff, of allebei.
(06-Dec-2023, 10:43 PM)Gideonaut schreef:
tenzij je tandwieltjes gaat vervangen, en dan mag je ook gelijk de haakse slijper erbij pakken.


Al geprobeerd, uiteindelijk besloten dat het 't gekloot niet waard was. Ik ben tevreden met 25/30km, als ik sneller wil dan spaar ik maar door tot ik een Milan kan veroorloven!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hardloper , martinR
#33
(08-Dec-2023, 03:30 AM)Gideonaut schreef: Al geprobeerd, uiteindelijk besloten dat het 't gekloot niet waard was. Ik ben tevreden met 25/30km, als ik sneller wil dan spaar ik maar door tot ik een Milan kan veroorloven!
Als ik in mijn glazen bol ga kijken. Dan zie ik in het Vrijdagbericht van deze week: 
Dat Rotterdam, Eindhoven en Utrecht naast Amsterdam en Den Haag de maximale snelheid hebben van 30km/u gaan invoeren op diverse wegen en dan is een snelheid van 25/30km/u snel genoeg. Echter vind ik zo'n 37km/u een leuke snelheid met mijn QV.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#34
(08-Dec-2023, 12:21 PM)Hardloper schreef: Als ik in mijn glazen bol ga kijken. Dan zie ik in het Vrijdagbericht van deze week: 
Dat Rotterdam, Eindhoven en Utrecht naast Amsterdam en Den Haag de maximale snelheid hebben van 30km/u gaan invoeren op diverse wegen en dan is een snelheid van 25/30km/u snel genoeg. Echter vind ik zo'n 37km/u een leuke snelheid met mijn QV.

Dat betekent dus fluitend op je gemakje met het verkeer mee rijden in al die steden als je velomobiel >75cm breed is.  Big Grin Geen problemen meer met haakse bochtjes in fietspaden, niet kunnen passeren of knopjes indrukken waar je niet bij kunt. 

Ik ben voor!
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#35
Velonauten met haast moeten dan uitwijken naar het fietspad Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#36
(08-Dec-2023, 12:28 PM)TimSch schreef: Dat betekent dus fluitend op je gemakje met het verkeer mee rijden in al die steden als je velomobiel >75cm breed is.  Big Grin Geen problemen meer met haakse bochtjes in fietspaden, niet kunnen passeren of knopjes indrukken waar je niet bij kunt. 


Ik ben voor!


Ik denk dat dat tegen gaat vallen. Ik verwacht dat je op de rijbaan meer in een file staat dan dat je doorrijdt. Velonauten willen graag op één vaste snelheid rijden. Automobilisten geven vol gas en gaan dan remmen. Niet echt lekker.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#37
(08-Dec-2023, 01:27 PM)365cycle schreef: Velonauten met haast moeten dan uitwijken naar het fietspad Big Grin

Er werd al ergens opgemerkt dat de 30km/h dus ook voor e-fietsers geldt. Ik pak op een aantal stukken toch al de weg (al is de DF XL officieel niet breed genoeg). In Amsterdam moesten snorfietsen ook al op de weg rijden, dus zijn de automobilisten het wel gewend dat er iets rijdt dat (net) geen 50 rijdt. 30 hou ik makkelijk vol, dan moet ik zelfs rusitg aan gaan doen Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#38
(08-Dec-2023, 12:28 PM)TimSch schreef: Geen problemen meer met haakse bochtjes in fietspaden, niet kunnen passeren of knopjes indrukken waar je niet bij kunt.


Dit is nooit een probleem geweest met de Versatile Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#39
Ik was laatst een rondje fietsen van bijna 50km en kwam wegen tegen met maximaal 30km/u. Moet zeggen, ik deed het op die plekken wat rustiger aan en zat wel tegen de 30km/u aan. Dus met een snelle VM zou ik zonder veel efforts zo te snel gaan.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Hoekie heeft het ove...LigfietsWilsum — 07:11 AM
Greenmachine met klik geluiden.
De fiets uit de open...Willeke_IGKT — 07:03 AM
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM