Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gereedschap onderweg
#1
Vanmiddag wilde ik een fietser helpen, ketting gebroken, maar ik kon mijn chainlink niet vinden terwijl ik toch wist dat ik 'm altijd bij me heb.
Bleek later thuis dat die tussen de pomp en pompslang te zitten.

Nou heb ik nog nooit een gebroken ketting gehad, het zette me wel aan het denken.
Zoveel los gereedschap mee. Kan rammelen, niet direct overzichtelijk op de pak of niet eens te vinden..tenminste bij mij.
En ben dus gaan kijken.
Blijken er dus multitools voor onderweg inclusief kettingpons als ook plek voor een quick link.

Ervaringen?

Ik denk als eerste aan deze https://lezynestore.nl/lezyne-multi-tool...cificaties 
Lezyne Rap II Multitool 18

Handige multitool
Ergonomisch vormgegeven
- Black Anti-Corrosion technologie voorkomt roestvorming
- Bevat de volgende onderdelen:
- Hex 2/2.5/3/4/5/6/8
- Torx 10 en 25
- Philips schroevendraaier
- Quick Link houder
- Kettingbreker
- Spaaksleutel SW-0, SW-1,SW-2,SW-3
- Gewicht: 173 gram
- Afmetingen:  4 x 7.8 x 1.6 cm
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Ik heb een zadeltasje waar ik alles in prop aan gereedschap en bandenspul. Ik zal eerdaags keer foto maken wat ik zo bij me heb.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#3
Voor nieuwe, goed onderhouden fietsten is het vast top gereedschap, lekker compact en multifunctioneel. Ik heb volgens mij nog een cheapo merk ergens liggen maar heb er niet echt denderende ervaring mee voor mijn soort fietsen (tweedehands meuk van 10/15 jaar oud waar alles is vastgeroest of geoxideerd) het ligt niet lekker in de hand, kan er geen kracht op zetten en vaak is het gereedschapje wat je nodig heb te kort of te dik en kan er niet bij. Dus ik heb een tasje op zak waar full size tools in zitten en dat weegt flink wat meer maar zorgt er wel voor dat als ik met problemen sta, ik iets in elkaar kan macguyveren om weer op pad te komen.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Hoekie , Willeke_IGKT
#4
Ik heb ook een normaal kettingponsje bij me. Bij die uit je voorbeeld, moet je dat hele korte stukje stilhouden, precies op de kop van de pin die je eruit wilt drukken. Terwijl je de hele tool eromheen draait. Pinnetje naar binnen eruitdrukken is makkelijk. Vervolgens het pinnetje naar buiten weer terugduwen, terwijl je die hele tool ergens tussen wiel en ketting draait?

Parktool heeft een hele mooie kleine voor onderweg. Al jaren ongewijzigd; https://www.derks-wielersport.nl/ketting...-ct-5.html Heb nog niet toegeslagen.

Ik sleep denk ik ook wat te veel mee, in een knalrood schooletui van de Action zit het meeste. Rood want goed terug te vinden. En dan ook nog wat spul voor in het bagagebakje wat ik nooit gebruik. ( en wat je dan dus vergeet, dat je het bij hebt) daar heb ik nog wat plakkertjes, schuurpapier en solutie in het plastic bakje waarin het geleverd wordt. Teveel platgedrukte tubetjes solutie gehad. Ook een heel klein gereedschapsdoosje waarin origineel ook fietsreparatie spul past. Voor de quicklink losmaak tang van Ali, en een zwitserszakmesje met alleen mes, blikopener, schroevendraaier. En dan nog wat losse moertjes en boutjes. Doosje is 10 bij 3 ofzo, echt klein. Past allemaal net en kan dus niet rammelen.
Antwoord }
#5
Ik heb slechts één keer een gebroken ketting gehad, een jaar of 15 geleden, maar sindsdien heb ik een kettingpons bij me. Ik heb ook een vergelijkbaar multitool bij me met mini-pons (decathlon) , maar dat ziet er zo gammel uit dat ik me afvraag of die wel werkt als ik hem nodig heb.
Bij pech onderweg heb je nog het meeste aan tyraps :-) en een reserve biba natuurlijk
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#6
Lang geleden brak de ketting van mijn Alleweder regelmatig (zelfs een paar keer op hetzelfde kruispunt). Zoek niet naar de oorzaak want dat is meer dan 20 jaar geleden.
Een simpel kettingponsje vond ik makkelijker werken dan een in een multitool maar dat is ook omdat ik het zo vaak nodig had. Ik werd erg handig in het vinden van hulpmiddelen om de ketting terug in de buisjes te krijgen (schoenveter, takjes en touwtjes in de berm) maar mijn leven werd iets makkelijker nadat ik een derailleurkabeltje bij het gereedschap had gedaan om de ketting erdoor te rijgen. Verdere verbetering kwam door het kopen van een Quest.

Los van al deze nostalgie: het is handig een etui te hebben met een flap of overslag die groot genoeg is om je gereedschap, schroefjes en andere kleine dingen op te leggen zodat het niet zoekraakt in het gras.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , martinus
#7
(07-May-2024, 09:38 PM)Hoekie schreef: Nou heb ik nog nooit een gebroken ketting gehad, het zette me wel aan het denken.
Je kan ook pech hebben. Ik ben al een paar keer afgesleept als gevolg van een gebroken ketting, Arend-Jan had er laatst 3 in een maand ofzo  Rolleyes
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#8
3 gebroken kettingen in een maand. Hoe doe je dat?
Is dat een gevalletje van teveel kracht erop zetten en een ketting die dat kennelijk niet aan kan?

Ik fiets vaak enkel met zo'n klein tooltje met inbussleutels en een plaksetje. Tangetje ofzo echt nog nooit ergens voor nodig gehad.

En in de Quest had ik als extra een verbandnoodsetje. Ook nooit nodig gehad, maar dat was meer voor het geval dat ik onderweg toch wat regen zou komen en de Quest toch ruimte genoeg ervoor had.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#9
(08-May-2024, 11:55 AM)365cycle schreef: Arend-Jan had er laatst 3 in een maand ofzo  Rolleyes

Kan dit ook een kwestie zijn van traptechniek? Of juist een gebrek daaraan  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(08-May-2024, 01:39 PM)Wim -de roetsende schreef: Kan dit ook een kwestie zijn van traptechniek? Of juist een gebrek daaraan  Big Grin 
Nee, was een technisch probleempje in de kettingtunnel na het verlengen.

(08-May-2024, 12:00 PM)ZoefZoef schreef: Is dat een gevalletje van teveel kracht erop zetten en een ketting die dat kennelijk niet aan kan?
Dat kan op zich wel. Als ik echt wil denk ik dat ik 'm wel kan slopen, door de fiets bij stilstand/lage snelheid in een hoge versnelling te zetten en dan voluit kracht te zetten.
Maarja... moet je dat willen? Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#11
Enkele weken geleden met de trike (nog met de gewone aandrijving, niet met de Rohloff die er nu inzit) ook de ketting in twee getrapt bij het oprijden van een kruispunt. Gelukkig geen kruisend verkeer, want ik stond midden op de weg stil. Geen idee wat de oorzaak was, ik was niet vanuit stilstand vertrokken om het kruispunt over te steken en had ook tijdig teruggeschakeld. Was een 9-speed ketting met bijna 10k op de teller (nu heb ik een 8-speed, die zou iets sterker zijn volgens mijn fietsenmaker). 

Hoewel ik er heilig van overtuigd was dat ik in elke fiets een kettingpons heb zitten, had ik die dus niet in de trike. 
Toen noodgedwongen ook maar een sleepdienst gebeld om me te depanneren ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle , martinus
#12
(08-May-2024, 11:55 AM)365cycle schreef:
(07-May-2024, 09:38 PM)Hoekie schreef: Nou heb ik nog nooit een gebroken ketting gehad, het zette me wel aan het denken.
Je kan ook pech hebben. Ik ben al een paar keer afgesleept als gevolg van een gebroken ketting, Arend-Jan had er laatst 3 in een maand ofzo  Rolleyes

Ik heb een jaar of wat geleden gebroken kettingen bij de vleet gehad. Maakt niet uit of ik met de Maxi (Demon 20/26) of de Regenfiets (Record 20/26) was. Als ik in Groningen was en een stoplicht sprong op rood, dan dacht ik: "Gaan we weer". En inderdaad, bij groen..... Nadat beide fietsen nieuwe kettingen kregen sporadisch nog een gesprongen ketting gehad. Sindsdien wel een ponsje op mijn gereedschapssetje Topeak Alien II, quicklinks en rubber handschoentjes bij me.

Groet,

Marco
Antwoord }
#13
Achteraf denk ik dat ik de fietser niet kunnen helpen als ik mijn chainlink wèl gevonden had;
Een 11 speed chainlink zal niet op een 9 speed ketting gepast hebben...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Hoe toevallig dat ik nu net een inbussleutel nodig heb die ik niet bij me heb. De linkercrank van het carbon crankstel dat ik verleden week hernieuwd heb gemonteerd wegens gekraak en een kwartslag heb gedraaid zit ernstig los met geen mogelijkheid om 'm vast te draaien en nog een km of 10 te gaan :x. Die inbus zit dus niet op het inbussetje waar ik net bewust nog heb meegenomen omdat ik net aan mn fiets heb geklust .. Ik vrees dat het een nachtelijke wandeling gaat worden Big Grin

Gelukkig is het heerlijk weer en heb ik voldoende data over van mn internetbundel om ondertussen een podcast te luisteren.

Edit: ben thuis gekomen, fietsend. Crankbout meerdere keren weer wat vaster moeten draaien met de hand en dat ringvormige ding met schroefdraad dat daarover heen gedraaid wordt onderweg ergens verloren.
Antwoord }
#15
(09-May-2024, 02:00 AM)ZoefZoef schreef: Hoe toevallig dat ik nu net een inbussleutel nodig heb die ik niet bij me heb.  De linkercrank van het carbon crankstel dat ik verleden week hernieuwd heb gemonteerd wegens gekraak en een kwartslag heb gedraaid zit ernstig los met geen mogelijkheid om 'm vast te draaien en nog een km of 10 te gaan :x. 

Hebg ik laatst ook gehad. Net niet genoeg vastgedraaid en bij de winkel zat de crank te los om te gebruiken. Ben uiteindelijk 5 km op alleen de rechterpedaal (lang leve kliksystemen) naar huis gereden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Hoekie, met ponsje had je de ketting gewoon kunnen repareren en ietsje korter weer vastnieten. Tenzij het een Shimano ketting is, want dan mag dat officieel niet en moet je een speciaal pinnetje gebruiken. Er zit heel wat tijd tussen de uitvinding van de kettingschakeling en die van de quicklink. Een jaar of 50. Al die tijd hebben wielrijders zich met een ponsje kunnen redden.

Maar 11 speed quicklink is inderdaad te smal voor 9 speed, dat past niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#17
Dit is wat ik aan gereedschap op mijn Adventure meeneem.
[ ] Accessoire zakje onder (± 1513gram excl.vakantie) (onder meer ruimte achter stoel ivm hoofdsteun)
    [ ] 1 Reserve binnenband autoventiel Schwalbe No. 7 (AV7) 20 40/62-406 in zelf sluitende plastic zak
    [ ] 1 Binnenband CST 47-305 16x1.75 AV40mm (alleen op vakantie)
    [ ] Paar dunne werkhandschoenen
    [ ] Vaatdoekje 30x30cm
    [ ] Simson reparatiedoos normaal
        extra twee pompnippels uit voetpomp Giyo GF04
        extra reserve pin voor kettingpons KMC
        extra 2 reserve auto binnenventielen
        extra 2 binnenventielseutels
        extra 2 reserve ventieldopjes
        extra instructies Topeak toolcard
    [ ] Ring-steek sleutel 10 Gamma
    [ ] Ring-steek sleutel 8 Gamma
    [ ] Topeak toolcard
    [ ] KMC kettingpons
    [ ] Spaaknippelspanner
    [ ] Multitool Titanium van True Utility
        [ ] Setje schroefbitjes Werckmann 11-dlg cr-v in houder
    [ ] Rubytec Owl hoofdlampje met twee CR2032 batterijen (brandtijd ±30 uur)
    [ ] Doosje met reservebatterijen
        [ ] Koplampen per lamp 4xAA=8xAA, AA-LR6 01-2032
        [ ] Achterlicht 2xAAA, AAA-LR03 01-2028
        [ ] Rubytec Owl hoofdlampje 2xCR2032 200mAh 04-2027
        [ ] AB garage 1xV23GA
    [ ] 2 reserve afstandbusjes Cyclone (alleen op vakantie)
    [ ] 1 reserve koppeling Cyclone POM (alleen op vakantie)
    [ ] 1 reserve Vangkabel Cyclone (alleen op vakantie)


Ben nog bezig met de kettingpons, wat ik nu heb is een heel ding, maar kan waarschijnlijk ook de pin terug zetten. De Lezyne is  een stuk kleiner, maar kan alleen de pin verwijderen en dan heb je extra schakel schakels(of hoe dat ook heten mag) nodig. Ik  heb ook nog geen ervaring mee, nooit een "lekke" ketting gehad. In een soortgelijke verpakking heb ik een hoes voor de stoel en een veiligheidsvest.

In de Flevobike Orca heb ik het volgende;
[ ] Jute zak met reparatiespullen fiets (± 1,4kg)
    [ ] Reflecterend veiligheidsvest
    [ ] Weggooi regenjas van plastic (alleen bij WW)
    [ ] 1 paar werkhandschoenen lichte versie
    [ ] Petzl hoofdlampje met twee AA batterijen
    [ ] Setje insteeksleutels rechte kop en bolkop
    [ ] Sensys Torx sleutelset
    [ ] Puntbek tang 7,5 cm werkende lengte
    [ ] Schroevendraaierset in hoes
    [ ] Ventielsleutel
    [ ] 2 reserve afstandbusjes Cyclone (alleen op vakantie)
    [ ] 1 reserve koppeling Cyclone POM (alleen op vakantie)
    [ ] 1 reserve Vangkabel Cyclone (alleen op vakantie)
    [ ] Cordo reparatiedoos populair
        [ ] 2 heavy duty gele bandenlichters
        [ ] 3 zwarte bandenlichters
        [ ] 2 tubes solutie
        [ ] 1 stukje watervast schuurpapier P240
        [ ] 1 KV plakkers 20mm
        [ ] 2 KV plakkers 25mm
        [ ] 2 KV plakkers 32mm
        [ ] 1 KV plakker ovaal 24x35mm
        [ ] 8 plakkers aan elkaar, verschillende maten
        [ ] 1 instructie
    [ ] 1 Hema Alkaline batterij V23GA (ab garage)
    [ ] 1 Binnenband autoventiel Schwalbe No. 7 20 40/62-406 in zelfsluitende plastic zak
    [ ] 1 Binnenband CST 47-305 16x1.75 AV40mm (alleen op vakantie)


In de zes jaar of zo nooit nodig gehad dan alleen om een lekke band te vervangen. Een keer een klapband gehad, man wat een herrie. Verder heb ik nog een buitenband in een plastic zak. Dus bij lekke band vervang ik de binnenband en de buitenband. Thuis dan maar studeren op het kapotte stelletje wat er aan scheelt. Het plak setje zit er in voor als "Murphy" als verstekeling meerijd en ik dus om de haverklap een lekke band krijg. Gelukkig nooit gebeurd.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , =oNNo= , Fietsbennie
#18
(09-May-2024, 10:59 AM)Jeroen S schreef: Hoekie, met ponsje had je de ketting gewoon kunnen repareren en ietsje korter weer vastnieten.
Dat werkt inderdaad prima voor een noodreparatie, maar ik kan het voor de lange termijn voor iets anders dan single-speed kettingen niet aanraden, net als het hergebruiken van snelschakels die daar niet voor gemaakt zijn. Ik heb niet vaak gebroken kettingen gehad, maar als ze braken was dat vaak bij een verkeerd type of een hergebruikte snelschakel, of op een plek waar ik een ketting die daar niet voor ontworpen was aan elkaar geponst had. 

Hier ook een fan van de Park Tool CT5 trouwens.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#19
(07-May-2024, 10:13 PM)Fietsbennie schreef: Ik heb een zadeltasje waar ik alles in prop aan gereedschap en bandenspul. Ik zal eerdaags keer foto maken wat ik zo bij me heb.

Ik moest toch de band vervangen nav de lekke band gisteren. Ik kon nog net voor de donderbui thuiskomen van een ritje op en neer Hardenberg om een paar stopcontacten op te halen. 

[Afbeelding: IMG20240514195751.jpg]

Hiernaast heb ik nog een paar extra binnenbanden en snelhechters in de fietstas zitten. Stukje veter leek me handig voor allerlei.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , gideon
#20
Ha Bennie, ook een ledlampje van Knives&Tools  Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#21
Ik heb de Topeak Alien II onder mijn zitje in een tas, daar zit zowat alles op dat ik nodig heb. De kettingpons heb ik eenmaal onderweg nodig gehad, maar ik gebruik hen thuis ook altijd. Daarnaast nog een reserve binnenband (nog nooit nodig gehad op inmiddels 18500 km), een Topeak Mini Morph en plakset die ik beide nog enkel gebruikt heb om anderen met een lekke band te helpen (ook dankbaar werk).

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Roepers
#22
[Afbeelding: IMG-20240515-192720-1008x756.jpg]

- BBB multitool met inbussleutels, kruiskop, platkop en spaaksleutel
- goedkope opvouwbare knijptang van bouwmarkt
- bandenlichters en tyreglider
- bandenplakkers en stukje schuurpapier
- solutie, bescherming tube van stukje binnenband
- schaartje, naald en draad en rolletje klusplakband
- paar reserve schakels, boutjes, ventiel, verloopstukje frans ventiel
- mini-karabiner, klittebandje, binnenbandringen, stukje nylondraad
- binnenband
- pomp
- handschoenen
- rager

Afgezien van pomp, rager, handschoenen en binnenband zit alles in het etui.

De rager komt onderweg bij vies weer goed van pas om het zand van mijn gitaarkoffer en schoenen te vegen, en soms ook om opgehoopt straatvuil rond remmen en spatborden te verwijderen.

Ik heb Nederlandse ventielen op al mijn fietsen, het verloopje naar frans ventiel heb ik bij me voor het geval ik er iemand anders mee kan helpen, of voor het geval ik ooit in het bezit kom van een fiets met franse ventielen, of er eentje leen ofzo.

Die opvouwknijptang is nogal zwaar, die wil ik nog eens vervangen door iets lichters. Dit ding is goed van pas gekomen in noodsituaties, bijvoorbeeld bij het rechtbuigen van een verbogen derailleur, bij het aandraaien van moeren waarvoor ik geen steeksleutel bij me had. Het mes dat er in zit komt van pas om kleine steentjes of glasscherven uit de buitenband te peuteren.

Op langere ritten neem ik extra mee:
- kleine steeksleutels 6/7, 8/9 en platte lichtgewicht steeksleutels 13/14, 15/16
- kettingpons
- spuiten en ander spul om hydraulische remleidingen opnieuw te vullen
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , gideon , Willeke_IGKT , Fietsbennie
#23
(15-May-2024, 08:27 PM)Martin van Mourik schreef: - solutie, bescherming tube van stukje binnenband
Stomme vraag misschien, maar wat doe je met het stukje binnenband? Ga ervan uit dat je niet met compleet versleten buitenbanden gaat rijden, dan zou je namelijk een gat kunnen bedekken.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door:
#24
(16-May-2024, 09:00 PM)Joop99 schreef:
(15-May-2024, 08:27 PM)Martin van Mourik schreef: - solutie, bescherming tube van stukje binnenband
Stomme vraag misschien, maar wat doe je met het stukje binnenband? Ga ervan uit dat je niet met compleet versleten buitenbanden gaat rijden, dan zou je namelijk een gat kunnen bedekken.

De Schwalbe One waren soms na één noodstop al versleten. Het kan dus heel snel gaan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
Ik zou er alleen buitenband voor gebruiken. Binnenband trek je bijna net zo makkelijk door dat gat als de originele binnenband.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Beginnelingen...  ...365cycle — 10:31 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
.. de roets echt v...365cycle — 10:29 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet verk...twilwel — 10:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
.. de roets echt ver...ZoefZoef — 09:44 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Vond de video vrij h...blokdoorn — 09:33 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van d...blokdoorn — 09:29 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het was een ijsbaan...Hardloper — 08:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... hoe mijn oude Qu...Bram Huysmans — 08:33 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jare...Hardloper — 08:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik heb na lang twijf...Martin van Mourik — 08:00 PM