Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke motor in QV?
#27
(21-May-2024, 03:16 PM)Atrike schreef: Jouw filmpje illustreert mooie waarom ik niet kies voor een supersnelle velomobiel (of waarom ik zelden voluit rijd). Automobilisten, maar ook mede fietspadgebruikers zijn totaal niet bedacht op snelle velomobielen.
Mwah, beetje een drogreden. Ze zijn ook niet bedacht op langzame velomobielen. Ik word op m'n vouwfiets en m'n bakfiets ongeveer net zo vaak over het hoofd gezien als met de velomobiel (vandaag welgeteld 4x in 18 km vouwfietsen). Het enige verschil is wat ze roepen: "Oh sorry, ik zag je/jullie niet!  Blush " (vrij vertaald: "oeps, reed ik jou/je kind toch zomaar bijna dood") in plaats van "JE BENT SLECHT ZICHTBAAR(!(#!1!#" of "JE RIJDT VEEL TE HARD(!*#(!!$2!"

Daarbij is het overgrote deel van de paden waar ik rijd een bromfietspad. Houdt dus in dat je daar heel veel voertuigen tegenkomt die 40 mogen, maar in de praktijk veel harder gaan (50 is echt geen uitzondering, zoals je in het begin van het flimpje ziet). Ook snorscooters (die dus veel op fietspaden rijden) gaan vaak veel sneller dan de toegestane 25 km/h. Tegen de 35 is al standaard, maar veel zijn opgevoerd en halen 50, al dan niet elektrisch.

Het feit dat weggebruikers niet voorbereid zijn op een stil en snel voertuig op het fietspad (waarvan ze zeker als ze uit een zijstraat komen vaak niet kunnen bepalen of het een fietspad of een bromfietspad is), is slecht onderwijs (fietsexamens en rijscholen), pure desinteresse of zelfs onwil.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#28
(21-May-2024, 05:32 PM)365cycle schreef: Het feit dat weggebruikers niet voorbereid zijn op een stil en snel voertuig op het fietspad (waarvan ze zeker als ze uit een zijstraat komen vaak niet kunnen bepalen of het een fietspad of een bromfietspad is), is slecht onderwijs (fietsexamens en rijscholen), pure desinteresse of zelfs onwil.

Ja ja, geef het onderwijs maar weer de schuld  Doh   Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , 365cycle
#29
Sorry meester Wim Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Het onderwijs is niet de schuld, maar zeker niet de oplossing in deze tijd. Sorry Wim.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Hier een gerelateerde topic van Adri over de motor:
De Bobslee.: e-BOB.

Ergens had je erover dat je schijfremmen:
De Bobslee.: Weekendtripje en kleine aanpassingen.

Citaat:Wat me al lang de keel uit hing heb in uiteindelijk  toch maar aangepast, namelijk de achterremmen. Ik wilde er eigenlijk niet aan, maar velen gingen me al voor, de Avid BB7 mechanische schijfremmen moesten het veld ruimen, die dingen zijn eigenlijk totaal niet af te stellen..........Niet blijvend althans..... Ze bleven soms een paar dagen goed, maar begonnen dan weer aan te lopen, het bleef sukkelen met die dingen...........

Als het geen meerwaarde heeft die extra remkracht, kan niet over je traject oordelen. Dan is het extra gedoe. Waar je zin in moet hebben Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
(23-May-2024, 01:31 PM)Hardloper schreef: Als het geen meerwaarde heeft die extra remkracht, kan niet over je traject oordelen. Dan is het extra gedoe. Waar je zin in moet hebben Big Grin
Het is geen noemenswaardige extra remkracht, maar wel een handige sleeprem zodat je de trommels niet heet rijdt in een afdaling.
Ik zou ze echter nooit gebruiken om te remmen tot stilstand. Da's echt een recept voor kromme schijven.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#33
Het belangrijkste vond ik met mijn linkje / post. Voor de meeste zal het gewoon veel meer nadelen hebben als voordelen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM