Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
velomobileworld.com
#53
(29-Jun-2024, 09:15 PM)Roepers schreef: ..en slechts een enkele Snoek-L.

Je mist 20+ x Snoek-L van de velomobiel.nl orders pagina die nog niet als 'order placed' op de velomobileworld orders pagina staan. Die komen daar als velomobiel.nl een seintje aan de koper heeft gegeven dat de definitieve opties gekozen dienen te worden.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#54
Zeker weet ik het uiteraard ook niet, maar ik denk dat de QV gewoon te anders is. De rest is technisch vrijwel identiek. Maar de QV heeft een compleet andere achterbrug met veel speciale onderdelen. 

Ik kan me goed voorstellen dat VMW probeert de productie zo efficiënt mogelijk in te richten, en dan helpt het dat fietsen voor het maakproces geoptimaliseerd zijn. Je wil een fiets zo snel mogelijk door de fabriek jassen, zo veel mogelijk fietsen met zo min mogelijk mensuren in een zo kort mogelijke tijd. En dan ook nog zonder afkeur.

Ik zou als VMW ook gaan snoeien in het aantal verschillende veerpoten, achterbruggen en customiseringsmogelijkheden etc. Elk extra onderdeel op de plank , of zelfs alleen maar op de bestellijst kost geld en is  een extra risico.
Bij de Bulk (urban/4M) krijg ik de indruk dat VMW en de ontwerper goed hebben afgestemd, met als doel een betaalbare fiets. Dat zou nog wel eens goed gelukt kunnen zijn, gezien de cijfers. En het is gewoon slim om de urban een luxe versie van de 4m te maken terwijl er heel veel hetzelfde is. En succes maakt het voor de producent aantrekkelijk om te produceren, het is een zich zelf versterkend kringetje.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#55
Zelf vermoed ik eigenlijk dat het succesverhaal rondom de velomobiel en velomobileworld een beetje de doodssteek is geworden.

In den beginne was er één uit Dronten: de Quest. Daarvoor de Alleweder, maar dat is een andere generatie.
Er werden ook nog een paar andere vm-en geproduceerd, maar dat gebeurde ergens in de marge in België en Duitsland Wink 

Als je in de beginne (2000 tot 2010???) een Quest bestelde, dan kwam je op een wachtlijst. De mythe was dat je soms wel 4 jaar op een nieuwe moest wachten. Volgens de mannen van velomobiel.nl heeft het nooit langer dan 2 jaar geduurd. Er werden toen verhoudingsgewijs weinig vm-en verkocht. Toch konden het bedrijf en de werknemers ervan bestaan.

Toen ging de productie naar Roemenië/Jan Wijnen en werd alles efficiënter. De productie ging omhoog, er kwamen meerdere modellen en er werden veel vm-en in korte tijd gebouwd. Misschien was dit wel een soort overkill. Opeens werden alle potentiële kopers bediend en kwam er veel kapitaal in het bedrijf. Dat moet natuurlijk geïnvesteerd worden en daardoor werd het allemaal nog professioneler en efficiënter. De noodzaak om meer vm-en te verkopen werd toen waarschijnlijk ook groter.

Maar.......kwamen er ook meer klanten? Of kochten oude klanten nieuwe vm-en? En is er daardoor een soort verzadiging ontstaan?

Wie het weet mag het zeggen. Ik heb simpelweg geen verstand van bedrijfsvoering. Dit zijn mijn 2 centen. Schiet er maar op.



Bovenstaande verhaal is uiteraard zeer kort door de bocht, ik ga volledig voorbij aan allemaal hele belangrijke factoren en ik breng de zaak op en zeer gechargeerde manier ter sprake. 

Maar heel misschien snijdt het toch op de één of andere manier ergens nog een splinter hout die we dan uiteraard in iemands oog zullen aantreffen zonder de balk bij onszelf waar te nemen  Big Grin 


Neem bovenstaand verhaal vooral niet te serieus. Het is meer een mijmering van ondergetekende iets later op de avond.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#56
Snijdt zeker wel hout, denk ik Wim. En daar komt nog bij dat ze nu wel aardig uit-geoptimaliseerd zijn voor de huidige manier van produceren. Vergeleken met de eerste Questen zijn alle velo's nu stijver én lichter. En veel meer is er nu niet meer te halen, zonder in te boeten qua duurzaamheid.

Enige wat op dat vlak wel nog flink verschil kan maken is de inzet van een vacuüm autoclaaf, maar dat is een serieuze investering (als hij zo groot moet om er een vm body in kwijt te kunnen). En/of door sandwich constructies, maar dat laatste maakt schadeherstel na een ongeluk weer heel veel moeilijker.

En ook dan blijft het een behoorlijk arbeidsintensief proces. Rotovelo heeft het over een andere boeg gegooid, en dat scheelt heel veel man-uren, maar komt qua gewicht en stijfheid niet eens in de buurt. En dat is wat wij als consument willen, en daarmee sturen we de ontwerpers en producent in deze richting.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#57
Hoe zou een Rotovelo-achtige fiets vallen bij een ander publiek?

Het publiek dat geen €10.000,- wil betalen, maar wel in een vm wil rijden.

Ik zag de 44 Bülk4More op de lijst. Van glas, iets minder stijf en iets minder qua kwaliteit. Toch zijn er nu al zoveel potentiële rijders. In Amerika zijn er al een paar ladingen aangekomen. Dus hoeveel zijn er al?


Het lijkt er dus wel op dat er wel degelijk een publiek is voor een vm, maar dan een goedkopere.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#58
Met het vergroten van de fabriek, groeien de kosten, Velomobile World maakt langzaam de stap naar massaproductie. Efficientie, en bedrijfseconomische overwegingen horen daar zeker bij. Mogelijk gaat het ook makkelijker omdat het niet het eigen ontwerp is, maar iets wat ze voor een ander bouwen en monteren. Vroeger kon je kiezen tussen Quest en Quest. Nu is er erg veel keus, maar zitten er wel veel modellen dicht bij elkaar, qua gewicht, snelheid, uitrusting. Daardoor vallen er kennelijk inmiddels wat modellen buiten de boot waarbij er of een interessantere ander model is, of het mogelijk een te kleine markt niche bedient.

Alle producenten zijn naar dezelfde partij gegaan, kennelijk was dat toch het meest efficient. Het monopolie hebben ze zelf gemaakt, door allemaal bij dezelfde partij te gaan zitten. Maar goed, betrouwbare levertijden, stabiele prijzen, is wat voor te zeggen. In de Ambachtelijke productietijden liep het ook niet allemaal fantastisch. En Nederlandse of Duitse werkuren kosten veel meer als Roemeense. Daarmee hangt er een heel ander prijskaartje aan de producten.

De Rotovelo is wat mij betreft geen velomobiel maar een trike met een stroomlijn. Daarmee mis je toch wel een belangrijk deel van de voordelen van een velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Hardloper
#59
Ze gaan nu helemaal stoppen met de samenwerking met velomobiel.nl

https://www.youtube.com/watch?v=FKzs9j34SNM
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#60
(02-Jul-2024, 06:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Ze gaan nu helemaal stoppen met de samenwerking met velomobiel.nl

https://www.youtube.com/watch?v=FKzs9j34SNM

Is het raar dat ik mn twijfels heb over de redenen en denk dat er iets anders speelt?
Antwoord }
Bedankt door:
#61
(02-Jul-2024, 06:29 PM)ZoefZoef schreef:
(02-Jul-2024, 06:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Ze gaan nu helemaal stoppen met de samenwerking met velomobiel.nl

https://www.youtube.com/watch?v=FKzs9j34SNM

Is het raar dat ik mn twijfels heb over de redenen en denk dat er iets anders speelt?

Dacht ik ook direct. En zijn bedrijf is notabene ontstaan uit het moederbedrijf velomobiel.nl.

Ik ben benieuwd wat de mannen en dame van velomobiel.nl ervan vinden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#62
Oei ja, daar lijkt toch ergens iets meer aan de hand te zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#63
(02-Jul-2024, 06:31 PM)Wim -de roetsende schreef:
(02-Jul-2024, 06:29 PM)ZoefZoef schreef: Is het raar dat ik mn twijfels heb over de redenen en denk dat er iets anders speelt?

Dacht ik ook direct. En zijn bedrijf is notabene ontstaan uit het moederbedrijf velomobiel.nl.

Ik ben benieuwd wat de mannen en dame van velomobiel.nl ervan vinden.
Ik ben benieuwd of je een reactie krijgt op je vraag.


Maar ik denk dat we allemaal zo onze twijfels hebben. Dus de Tuna kan nog gewoon besteld/geleverd worden? 

Er schiet me trouwend iets te binnen, de ontwerpers van de Bulk 4 more nemen genoegen met minder geld. Dat stond ergens te lezen. Zou VM.nl gewoon te veel geld willen zien voor hun modellen? Dat ze daardoor niet eens raken over de prijs. Dan zal de Milan GT ook wel sneuvelen en misschien ook de Alpha serie.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#64
De verhoudingen zijn zich steeds meer aan het wijzigen. Velomobileworld begint meer en meer de regie te nemen. Het kindje is inmiddels bijna volwassen en bepaalt nu zelf wat het wil doen. Is dat niet de portee van die video?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#65
Erg tactisch is het bericht niet... ik heb m'n mening al gedeeld (ook direct) Wink Maar laten we er vooralsnog niet op los speculeren en het even houden bij wat van belang is.

Belangrijk voor nu: Lopende orders worden afgemaakt, dus in ieder geval iedereen die op de orderlijst staat kan rustig afwachten.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#66
(02-Jul-2024, 07:17 PM)365cycle schreef: k heb m'n mening al gedeeld (ook direct) Wink


Eh, waar?

Groet,

Marco
Antwoord }
#67
Tussen de regels door lees ik dat hij meer grip probeert te krijgen op de ontwerpen zelf. Minder bouwen naar specificatie, meer technische inbreng. Wat hij zegt snijdt wel hout, want hij adresseert wel een aantal punten waar je verschil mee kan maken. Met de b4m zijn ze al een nieuwe weg ingeslagen die goed lijkt te gaan.
Ik kan me voorstellen dat dat met een kleiner team van ontwerpers beter gaat. Of dat je mensen bij elkaar zoekt die elkaars sterke punten aanvullen. Hij is duidelijk aan de toekomst aan het bouwen.
Alleen voor ons wel een beetje zuur dat velomobiel.nl daar niet bij hoort.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , 365cycle
#68
Mijn idee: VMworld wil niet langer leveren/produceren voor een prijs die Velomobiel.nl acceptabel vind. Gewoon een ordinaire centenkwestie dus met als gevolg dat VMworld zegt 'bedankt en toedeledokie, zoek naar een andere product voor je velomobiel en!

De prijsverhoging van 1200 euro zou daar een indicatie van zijn en is inmiddels ook van de site verdwenen.
Antwoord }
Bedankt door:
#69
Het viel me ook op dat een random youtuber prioriteit krijgt en ICB nog steeds op hun B4m demomodel wacht?
Daniel Fenn is nogal een apart en moeilijk figuur met een waslijst aan modellen die vele malen minder verkopen dan de modellen van VelomobielNL, meneer is recent nog in het nieuws geweest ook voor (vm) rijden onder invloed en gek gedrag naar de politie? Maar blijkbaar geen ruzie volgens Jan.

Vreemde zaak allemaal maar Velomobiel komt er wel weer. De Milan heeft het ook prima gedaan ondanks de absurd hoge prijzen, dan maar een wat duurdere QV, beter dan helemaal geen.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door:
#70
Voorlopig is het geen want er is nog geen nieuwe leverancier (= producent). De QV's die nog op de orderlijst staan bij Velomobileworld zullen worden afgebouwd en wat er daarna gebeurt is heel erg onduidelijk.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#71
(02-Jul-2024, 07:56 PM)Gideonaut schreef: Het viel me ook op dat een random youtuber prioriteit krijgt en ICB nog steeds op hun B4m demomodel wacht?
Daniel Fenn is nogal een apart en moeilijk figuur met een waslijst aan modellen die vele malen minder verkopen dan de modellen van VelomobielNL, meneer is recent nog in het nieuws geweest ook voor (vm) rijden onder invloed en gek gedrag naar de politie? Maar blijkbaar geen ruzie volgens Jan.

Vreemde zaak allemaal maar Velomobiel komt er wel weer. De Milan heeft het ook prima gedaan ondanks de absurd hoge prijzen, dan maar een wat duurdere QV, beter dan helemaal geen.

Als jij een QV wilt. Dan zou ik maar eens informeren Quatrevelo + nr. 54 2017 6900,-
En aangezien je de DF XL hebt, is de QV+ ook een pluspuntje voor jou.

+ spiegelkapjes
+ 90mm remmen
+ Mountaindrive

Lijken me geen verkeerde opties. En de twee kleuren metalic lak heeft ook een prijsje.

Geen idee hoe groot de vraag gaat worden voor een QV.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#72
(02-Jul-2024, 07:22 PM)Roepers schreef:
(02-Jul-2024, 07:17 PM)365cycle schreef: k heb m'n mening al gedeeld (ook direct) Wink


Eh, waar?

Groet,

Marco

In een reactie onder het filmpje op youtube.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#73
[Afbeelding: image.png]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle
#74
(02-Jul-2024, 08:05 PM)Hardloper schreef: Als jij een QV wilt. Dan zou ik maar eens informeren Quatrevelo + nr. 54 2017 6900,-
En aangezien je de DF XL hebt, is de QV+ ook een pluspuntje voor jou.

+ spiegelkapjes
+ 90mm remmen
+ Mountaindrive

Lijken me geen verkeerde opties. En de twee kleuren metalic lak heeft ook een prijsje.

Geen idee hoe groot de vraag gaat worden voor een QV.

(29-Jun-2024, 07:52 PM)Gideonaut schreef: (het is dat mijn DF schade heeft anders had ik echt wel geprobeerd om hem te ruilen voor de QV die te koop staat op de 2de hands pagina van VM.nl)

Ik heb met mijn 178cm echt geen XL of + nodig hoor, gewoon puur toeval dat het een XL was. Maar ik denk dat ik vierkant uitgelachen word als ik met de DF in z'n huidige staat langskom van hey! ruilen? Ik knap hem eerst op en dan kijk ik wel weer, de GT is nog steeds mijn missie :p (al is die QV zeer aantrekkelijk)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#75
Met 1.82 pas ik ook nog heel ruim in een QV-nonplus Smile
Heb zelfs het schuimdeksel nog onder de neus, boven mijn knieën! En dat gaat in de SnoekL gelukkig ook. Maar in een DF pas ik niet.

Benieuwd hoeveel ze er nog gaan uitleveren. Hij zegt nu dat bestaande orders nog afgemaakt worden, maar het filmpje van vandaag is ook al heel anders dan die van een paar dagen terug.
Benieuwd of hij wel doorgaat met/voor ICB, daarvan liggen de aantallen ook laag..
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#76
Het is niet de eerste keer dat er op velomobielgebied wat banden doorgesneden worden. Vaak kwam het daarna toch wel weer goed op de een of andere manier. Ymte en Allard die bij Flevobike weg gingen, Ymte die bij Allard en Theo weg gingen. Daniel die bij een heleboel bedrijven gewerkt heeft. Beyss Kunststofftechnik die ook weer andere wegen is gegaan als Velomobielen bouwen. Ook het team achter de Milans / Bulk is wat gewijzigd.

Vaak ontstaat er daarna wel weer een nieuwe Balans.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#77
Pfffff zoveel liefhebbers van velomobielen met even zoveel speculatieve gedachten. Ik zeg: 'Ga in vrede ;-)'
Antwoord }
#78
Wat geen speculatie is dat de berichtgeving ontzettend chaotisch is.  De ene mededeling is nog niet gedaan of er volgt weer een andere. Het is aan alle kanten ontzettend schadelijk.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , 365cycle , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
Ik werd vanavond get...365cycle — 01:17 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Ik zag verleden week...ZoefZoef — 12:18 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Een “still” uit het ...GertBr — 11:23 PM
velomobileworld.com
Ik ben nog geen 2 ...365cycle — 10:59 PM
velomobileworld.com
Binnen enkele weken ...qv-tester — 10:57 PM
wat ze zeggen
Sterker nog, in de e...qv-tester — 10:51 PM
velomobileworld.com
Ik had velomobiel.nl...Wim -de roetsende — 10:34 PM
velomobileworld.com
Het is op dit moment...Willeke_IGKT — 10:21 PM
velomobileworld.com
Voor het vervo...Lettrastudio — 10:17 PM
Seasickness Trike Rack
Het lijkt erop of ...Josligfiets — 10:15 PM
wat ze zeggen
Ik zou het niet ku...365cycle — 09:49 PM
Seasickness Trike Rack
Het lijkt erop of de...Hardloper — 09:40 PM
Kilometer topic
Beter inplakken Ha...Hardloper — 09:27 PM
velomobileworld.com
Wat maakt deze model...ZoefZoef — 09:24 PM
Seasucker Trike Rack
Net deze gespot op h...bucovaina — 09:15 PM
Kilometer topic
Samen met Veloques...Tom Fekkes — 08:54 PM
velomobileworld.com
Jan gaf eergistere...quattrovelootje — 08:06 PM