Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
20" glasvezel Quest vs Carbon
#27
De kans dat bij zo'n oude fiets alles prima functioneert is niet zo heel groot. Ergens zal er waarschijnlijk wat moeten gebeuren, en ik vermoed dat je zelf nog niet de kennis en ervaring hebt om te zien waar er mogelijk iets mis is. Idem bij het herstellen van de mogelijke probleempjes dan wel problemen. Een remkabeltje wisselen gaat mogelijk wel, maar het kan ook een dure grap worden. Dan ben je mogelijk meer kwijt dan die 500 euro.

Zeker omdat de volgende VM toch echt in aantocht is, zou ik het niet doen. Bij een verse bestelling met volkomen onduidelijke levertijd, dan mogelijk wel. Komen er een paar maandjes bij, dan stijgen ook die huur kosten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#28
bucovaina misschien moet je gewoon je huidige huurprijs bieden. En als hij toehapt. Dan kost het je niks extra's tov van de huidige huur exemplaar. Wie niet waagt, wie niet wint. En als je echt een tweede exemplaar er eventueel langs wilt houden. Kijk dan even of de Cabon Quest XS in Dronten misschien iets voor je is. Deze staat voor 2950 euro. En als he dan 500 euro aan huur aftrekt. Kom je uit op 2450 euro. Dit is maar 750 euro meer dan de Quest voor je oorspronkelijke post. En tevens weet je wat je koopt met die Quest XS.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(20-Jul-2024, 12:01 PM)Hardloper schreef: bucovaina misschien moet je gewoon je huidige huurprijs bieden. En als hij toehapt. Dan kost het je niks extra's tov van de huidige huur exemplaar. Wie niet waagt, wie niet wint. En als je echt een tweede exemplaar er eventueel langs wilt houden. Kijk dan even of de Cabon Quest XS in Dronten misschien iets voor je is. Deze staat voor 2950 euro. En als he dan 500 euro aan huur aftrekt. Kom je uit op 2450 euro. Dit is maar 750 euro meer dan de Quest voor je oorspronkelijke post. En tevens weet je wat je koopt met die Quest XS.

Dat is inderdaad een veel betere deal. Deze XS is van Jos geweest. Hij is fietsenmaker en heeft jaren bij vm.nl gewerkt. Met deze XS zal dus waarschijnlijk niet zo heel veel aan de hand zijn. 

Deze XS is dus wel geschikt voor iets langere personen. Is toen aangepast zodat Jos er met 1.80m in paste.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#30
(19-Jul-2024, 07:05 AM)bucovaina schreef: Ik heb nu tijdelijk een Carbon Quest die ik huur tot ik de QV heb. Nu zou ik voor 1700€ een glasvezel Quest kunnen kopen.
Er is nog meer concurrentie voor die 20" Quest:
Velomobiel.nl - 2e hands schreef:Nette Mango+ nr 258 uit 2015 2500,-
In goede staat. met 3x7 naaf, knipperlichten, 2 IQ-speed koplampen.
nu 2500,-
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(19-Jul-2024, 07:13 PM)Gideonaut schreef: Je hebt nu een solide Quest wat naar mijn mening een goede indruk van velomobiellen moet geven. De QV gaat nog leuker zijn!
waarom, ajb?
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door:
#32
(20-Jul-2024, 08:35 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik denk dat de tussenas de extra mogelijkheid gaf om een achterwiel motor te plaatsen zonder het achterwiel te hoeven vervangen, wat twee goede opties gaf.
Nu zijn midden motoren meer beschikbaar.

Maar wacht, als je een achterwielmotor plaatst, moet je dan niet sowieso het achterwiel vervangen? En is een achterwielmotor niet eenvoudiger te installeren dan een middenmotor vooraan?

(20-Jul-2024, 06:17 PM)=oNNo= schreef:
(19-Jul-2024, 07:13 PM)Gideonaut schreef: Je hebt nu een solide Quest wat naar mijn mening een goede indruk van velomobiellen moet geven. De QV gaat nog leuker zijn!
waarom, ajb?

In mijn geval omdat ik voor een QV gekozen heb Smile

(20-Jul-2024, 06:13 PM)Hardloper schreef: Er is nog meer concurrentie voor die 20" Quest:
...


Is toch wel direct nog eens 1000eur er bovenop, gesteld dat ik nog wat van de prijs zou krijgen.

Ik weet niet, op een of andere manier wil ik een beetje een low cost VM, om wat te leren hoe je eraan moet sleutelen zonder meteen aan mijn "dure" nieuwe QV te gaan liggen klooien. Als ik hem ook deftig in orde heb, al dan niet met motor, heb ik altijd een vangnet, voor als mijn QV binnen moet of zo.

Of misschien krijg ik mijn vrouw wel overtuigd van een velomobiel als er eentje voor haar staat. Als ik er wat unicorns op schilder, is ze al half overhaald. Dan nog een grote hoorn erop en dan zaagt meteen niemand meer over een vlaggetje Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
(20-Jul-2024, 09:17 PM)bucovaina schreef: Is toch wel direct nog eens 1000eur er bovenop, gesteld dat ik nog wat van de prijs zou krijgen.

Ik weet niet, op een of andere manier wil ik een beetje een low cost VM, om wat te leren hoe je eraan moet sleutelen zonder meteen aan mijn "dure" nieuwe QV te gaan liggen klooien. Als ik hem ook deftig in orde heb, al dan niet met motor, heb ik altijd een vangnet, voor als mijn QV binnen moet of zo.

Of misschien krijg ik mijn vrouw wel overtuigd van een velomobiel als er eentje voor haar staat. Als ik er wat unicorns op schilder, is ze al half overhaald. Dan nog een grote hoorn erop en dan zaagt meteen niemand meer over een vlaggetje Big Grin

Doe jezelf plezier en begin niet aan die 20" Quest. Er zijn voldoende redenen gegeven waarom het geen goed idee is. Wanneer gij je vrouw wilt overtuigen, zorg er dan voor dat ze iets fatsoenlijks heeft om op te oefenen. Dus die Carbon Quest XS houdt zijn waarde. Maar ga geen unicorn erop schilderen. Beter doe je er een sticker erop plakken van een unicorn. Zodat zonder te veel beschadigen dit verwijderd kan worden bij verkoop. Op vlak terrein en iemand die handig is. Die weet misschien er wel wat van te maken. Maar gij bent te veel op snelheid gefocust en je hebt een parcour met hoogte verschillen. 

Maar misschien heeft Peter de Rond nog wel iets staan wat in aanmerking kan komen voor een gunstigere prijs.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
Nou ja ik heb toch veel plezier aan mijn 20 inch quest beleeft. en ik heb in de 20 inch veel meer opslag ruimte dan in de xs en de milan. En ik vind de onderhoud het zelfde als de andere velomobielen. Maar ik durf wel te zeggen dat de 20inch quest een goede is om in te beginnen want als je daar schade op rijdt is het toch minder erg. en met een nieuwe velomobiel ga je er alleen maar op vooruit. Maar op een nieuwe wil je het liefst geen krasje. 

Maar aangezien je nieuwe velomobiel al besteld hebt en je eentje te huur hebt zou ik nou geen 2de handse meer kopen. Want ook de afstelling van de fiets duurt soms even en aangezien de huur velomobiel goed zit zou ik het zo houden. 

En ik heb nu in mijn milan 3000km gereden en ben nog steeds niet helemaal tevreden over het zadel. maar dat komt ook omdat ik de zadel van de quest en de quest xs het fijnst vind. dus ik ga de zadel ook nog aanpassen en dan kan ik dat ook meteen met de qv doen want die is weer hetzelfde als de milan. Maar dat verschil zul je later nog wel merken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(21-Jul-2024, 03:44 AM)Veloquest schreef: En ik heb nu in mijn milan 3000km gereden en ben nog steeds niet helemaal tevreden over het zadel. maar dat komt ook omdat ik de zadel van de quest en de quest xs het fijnst vind. dus ik ga de zadel ook nog aanpassen en dan kan ik dat ook meteen met de qv doen want die is weer hetzelfde als de milan. Maar dat verschil zul je later nog wel merken.

Grappig, zoals altijd: Zoveel hoofden zoveel zinnen.

Ik vind de zitting/het stoeltje/het zadel (dat laatste heb ik nog nooit eerder gehoord  Big Grin ) van de Milan juist veel fijner dan van de XS.

Het is één van de weinige zittingen waarbij ik niet steeds verder onderuit schuif. 

De CHR heeft ook een hele fijne zitting en heb ik er ook geen last van.
Met de 209 maak je constant slagen en merk ik in ieder geval niet dat ik schuif. Die zitting is ook van Ibiliet. Dat schuift sowieso niet zo.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest
#36
(21-Jul-2024, 08:59 AM)Wim -de roetsende schreef: het zadel (dat laatste heb ik nog nooit eerder gehoord  Big Grin )
Als er iets is waar alle ligfietsen universeel beter in zijn dan zit-/bukfietsen is het de afwezigheid van dat folterwerktuig. Wink
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 26 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Tussendoor zal ik hi...Hoekie — 09:16 AM
Medeliggers onderweg
Over anderhalf uur h...Wim -de roetsende — 07:43 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mijn hurrica...Wim -de roetsende — 07:41 AM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
De remmen schokk...Wim -de roetsende — 07:37 AM
Buelk racing hood en warm weer
Bochten rijden in ee...Arend-Jan — 07:20 AM
Hoe bewaren jullie jullie racekappen?
De lange racekap van...Arend-Jan — 07:10 AM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
Dat een remtrommel '...Arend-Jan — 07:01 AM
Stoel Quest perforeren: hoeveel? Hoe gr...
Ik heb dat bij mijn ...Arend-Jan — 06:54 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mijn hurricane...Boyd Maduro — 01:52 AM
Fietser.be interview
Bedankt voor het del...Hoekie — 11:19 PM
Slechtste weg om te fietsen die je bent...
Mijn nieuwste aanwin...Lopopodium — 11:06 PM
QV 209 is eindelijk geland
Mooie fiets idd.  ...Hoekie — 10:53 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 202...Lopopodium — 10:50 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag bij Herbai...Roepers — 09:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...mijn QV weer thui...Atrike — 08:27 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag bij Kampen...Atrike — 08:23 PM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen net ten no...Fietsbennie — 07:28 PM