Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voeten doen zeer en wel voldaan gevoel
#1
Zoals de titel zegt heb ik best wel last van de voeten. Maar ik heb gevoel dat ik vandaag weer een overwinning had. De eerste tocht over de 100km vandaag afgelegd. 110 km
[Afbeelding: IMG-3244.jpg]
Tevens mijn eerste keer dat ik de pond gebruikte voor een overtocht met de fiets.

Sommige zullen deze Snoek kennen van de oliebollentocht. Ik weet dat hij wel sommige van jullie kent
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
#2
Netjes hoor.

Hoeveel km staat er nu op de teller van de QV?

De Snoek-rijder ken ik inderdaad. Ook samen een stukje tijdens het OBT gereden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#3
(03-Aug-2024, 04:53 PM)Wim -de roetsende schreef: Netjes hoor.

Hoeveel km staat er nu op de teller van de QV?

De Snoek-rijder ken ik inderdaad. Ook samen een stukje tijdens het OBT gereden.
Dank je wel.

Iets van 1200km. Exacte aantal moet ik even bekijken. Maar het is ook welke bron gebruik ik.

Weet ik, je ging samen een heuvel op of eraf. Ik heb je ooit aangehaald bij hem, aangezien ik je herkende op een filmpje van de laatste OBT en hier actief deelneemt.
Maar ook paar andere actieve gebruikers zijn de revue gepasseerd.

Ik heb trouwens alleen maar last van: "Bal van de voet".
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
De auto pontjes gaan met de velomobiel meestal wel goed, niet vergeten terug te schakelen. Fietspontjes en velomobielen kan mogelijk wel oppassen zijn, als het smal is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#5
Doe het zelf voet/fiets pontjes kunnen een ramp zijn. De enige die ik ooit met een VM gedaan heb had geen rem, je moet de pont naar de kant blijven zwengelen om hen goed aan de kant te houden.
Ik had het geluk dat toevallige mensen die er toevallig waren mij hielpen. Sindsdien vermijd ik dat pontje en check dat de ponten op mijn routes groter zijn en gaan als ik ze nodig heb.

Er was er een die ik over het hoofd had gezien die om 14:00 de laatste vaart van de dag had gehad, ik was daar om 16:45. Het was voor mij niet ver om, maar zeker een goede les om te checken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#6
Nou ik heb deze opgezocht en wist dus dat er ook auto’s op konden, wist de tijds periode en ik wist al wat de prijs was. Het was gewoon leuk om eens meegemaakt te hebben. Uiteraard even vooraf overlegd of de andere het ook OK vond.

Wat betreft schakelen. Kan goed zijn dat ik even de 2,5 verkleining op de Mountain Schlumpf heb ingeschakeld met na eraf rijden. Ik heb ze paar keer ingeschakeld vandaag. Dus ik ben erbij mee. Sommige locaties waren toch iets te zwaar klimmen voor dat moment. Heb hier 75 voor + 11-32 achter .
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Voor mij zijn ponten gewoon, om bij de ouders van mijn moeder te komen moesten we er een over, in een goede 2, 5 km.
Ik woon nog steeds in die plaats en gebruik nog steeds die pont vaak.
Maar daar ken je de pont, zijn tijden en zelfs waar te remmen en hoe te schakelen voor het beste resultaat.

Pontjes elders zijn leuk of spannend, soms dus zelfs eng of afwezig.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik neem ook altijd graag pontjes. Er zijn wel eens fietstochten geweest waarbij ik bij elke veerpont en brug heenenweer ga. Ooit eens tien veerboten genomen tijdens een enkele tocht bij het heenenweer gaan over de Rijn terwijl ik die rivier volgde.

Voor mijn tweewieler is elke pont wel te nemen. De enige waar ik echt moeite mee heb is de handbedieningspomp De Trekschuit tussen Maasland en Schipluiden. Dat is er zoeentje waarbij je een groot zwaar wiel moet draaien met een handvat dat niet meedraait, en daarbij moet je dat grote zware wiel ook nog eens indrukken met veel kracht. Zwaar ronddraaien met een rot handvat en tegelijk indrukken is een lastige taak waarbij je snel lamme armen krijgt. Rotding. https://www.google.com/maps/@51.9533754,...&entry=ttu

Het is een niet-cruciale veerpont, dus ik sla 'm makkelijk over. Maar eens in de zoveel jaar probeer ik 'm maar weer eens...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(03-Aug-2024, 09:40 PM)Hardloper schreef:  Heb hier 75 voor + 11-32 achter .

Elke keer als jij dat noemt: 75 voor

Denk ik: What the Beeeeeeep, zo groot  Huh 

En dan: Oh ja, een QV heeft een 20" achterwiel  Doh 


Ik heb 53T voor.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#10
@ Willeke_IGKT voor mij is het toch wel iets bijzonders.

@Lopopodium Om nu een route uit te stippelen vol pondjes. Dat hoeft voor mij niet zo nodig. Maar het was wel leuk om eens gedaan te hebben.

@Wim -de roetsende  En dan heb ik niet eens zoals Hoekie een 80 blad voor Big Grin

Maar de voetpijn is over  Smile . Kwa zwaarte zal het zo een halve marathon zijn geweest. Heb al 2x de hele gelopen. Dus valt mee met de zwaarte.

Hier enkele statistieken
Gemiddelde bewogen snelheid 27,2 Km/u
Gemiddelde fietscadans 86 rpm
Gem. vermogen 103 W
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Leuk een toch van meer dan 100km. Ik denk dat ik zelf ergens rond de 75km op 1 dag zit. Woon-werk plus beetje om. In september gaan we op vakantie naar De Haan. Meteen een 150km maar dat moet dan maar. Als 75km + 8u werken me op een dag lukt, zal 150km op het gemak me ook wel lukken.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#12
Dat moet zeker lukken. Als je gewend bent regelmatig 75 kilometer te fietsen kan je vrij makkelijk ook een enkele 150 kilometer aan. Of 150 kilometer volledig wind tegen ook zo makkelijk gaat weet ik niet. Maar in principe is een verdubbeling prima te doen. Gewoon om de paar tientallen kilometers even een korte pauze houden (niet te lang) kan al wonderen doen als het even minder gaat.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#13
(04-Aug-2024, 11:31 AM)Lopopodium schreef: Dat moet zeker lukken. Als je gewend bent regelmatig 75 kilometer te fietsen kan je vrij makkelijk ook een enkele 150 kilometer aan. Of 150 kilometer volledig wind tegen ook zo makkelijk gaat weet ik niet. Maar in principe is een verdubbeling prima te doen. Gewoon om de paar tientallen kilometers even een korte pauze houden (niet te lang) kan al wonderen doen als het even minder gaat.

Daar sluit ik me bij aan. Normaal fiets ik 54km per dag woonwerk. Daarnaast hooguit drie keer 40+ gereden afgelopen half jaar en afgelopen vrijdag in één keer 128km gereden met een gemiddelde waar ik tevreden mee was. Voor mij was de sleutel om genoeg te eten, en al beginnen met eten voor je honger krijgt. In mijn geval heb ik iedere 25km een plak ontbijtkoek genomen.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Hoekie , Willeke_IGKT , Tijanus
#14
(04-Aug-2024, 11:08 AM)bucovaina schreef: Leuk een toch van meer dan 100km. Ik denk dat ik zelf ergens rond de 75km op 1 dag zit. Woon-werk plus beetje om. In september gaan we op vakantie naar De Haan. Meteen een 150km maar dat moet dan maar. Als 75km + 8u werken me op een dag lukt, zal 150km op het gemak me ook wel lukken.

Zoals @Lopopodium aanhaalde zou ik zeker ook pauzes inlassen. Doe in die pauze ook even je schoenen uit en trek een paar comfortabele schoenen / slippers aan of gewoon op blote voeten. En Doe was wandelen. Zelf kreeg ik op een gegeven moment erg last van de voeten. Waarschijnlijk ga je meer afstand afleggen in dezelfde tijd als ik gisteren deed. Aangezien je een lichtere VM hebt uitgezocht en je al meer woon/werk deed. En dus je lichaam meer ligfietsen is gewend. Echter in conditie / uithoudingsvermogen zal mijn lichaam weer in het voordeel zijn. Zo heb ik niet het idee dat ik 110km in de benen heb. Zou vandaag zo weer kunnen hardlopen alsof ik gisteren maar een uur heb gesport.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Ik rij normaal korte stukjes, 5 km woon-werk, 15 lange weg naar huis, 50 na het werk op vrijdag.

Maar al in het eerste jaar een paar keer 100 km tochten, een dag heen, volgende dag of nog een later weer terug.

Die 150 als je gewoon bent 75 te doen moet goed gaan.

Ik zou wel kijken of je de route via Nederland kunt laten lopen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#16
(04-Aug-2024, 12:53 PM)Hardloper schreef: Zoals @Lopopodium aanhaalde zou ik zeker ook pauzes inlassen. Doe in die pauze ook even je schoenen uit en trek een paar comfortabele schoenen / slippers aan of gewoon op blote voeten. En Doe was wandelen. Zelf kreeg ik op een gegeven moment erg last van de voeten.

Ikzelf blijf meestal even vijf minuten staand pauzeren. Snel een boterham, wat water en ontwateren ergens langs de kant van een landweggetje, langer zijn mijn pauzes meestal eigenlijk niet bij al mijn tochten. En dat een keer of drie per tocht van 100+ kilometer. Indien ik wat last heb van de voeten of de knie, is vijf minuten staan vaak wel zalvend om daarna weer enige tientallen kilometers zonder problemen verder te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
#17
(04-Aug-2024, 07:58 PM)Lopopodium schreef:
(04-Aug-2024, 12:53 PM)Hardloper schreef: Zoals @Lopopodium aanhaalde zou ik zeker ook pauzes inlassen. Doe in die pauze ook even je schoenen uit en trek een paar comfortabele schoenen / slippers aan of gewoon op blote voeten. En Doe was wandelen. Zelf kreeg ik op een gegeven moment erg last van de voeten.

Ikzelf blijf meestal even vijf minuten staand pauzeren. Snel een boterham, wat water en ontwateren ergens langs de kant van een landweggetje, langer zijn mijn pauzes meestal eigenlijk niet bij al mijn tochten. En dat een keer of drie per tocht van 100+ kilometer. Indien ik wat last heb van de voeten of de knie, is vijf minuten staan vaak wel zalvend om daarna weer enige tientallen kilometers zonder problemen verder te fietsen.

4 uur hardlopen is iets anders voor mij als 4 uur fietsen.

Als ik dit goed lees, dan valt er toch nog wel wat efficiëntie te winnen met trappen:
[Afbeelding: image.png]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(04-Aug-2024, 08:17 PM)Hardloper schreef: 4 uur hardlopen is iets anders voor mij als 4 uur fietsen.

Als ik dit goed lees, dan valt er toch nog wel wat efficiëntie te winnen met trappen:
[Afbeelding: image.png]

Valt wel mee toch? Ruim meer dan de halve rotatie netto kracht. Voor een ligfiets moet je de punten start/peak/end natuurlijk grofweg een kwartier tegen de klok in draaien.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#19
(04-Aug-2024, 10:13 AM)Hardloper schreef: @Wim -de roetsende  En dan heb ik niet eens zoals Hoekie een 80 blad voor Big Grin

Hoekie had 90T voor, daarna 80 en momenteel 70.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#20
(04-Aug-2024, 09:20 PM)Hoekie schreef: Hoekie had 90T voor, daarna 80 en momenteel 70.

Ik eerst 50, nu 53.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#21
(04-Aug-2024, 12:53 PM)Hardloper schreef: Zoals @Lopopodium aanhaalde zou ik zeker ook pauzes inlassen. Doe in die pauze ook even je schoenen uit en trek een paar comfortabele schoenen / slippers aan of gewoon op blote voeten. 
Ik zeker niet. De ene keer dat ik dat deed (aan het begin van mijn vm-carriere) had ik echt moeite om mijn fietsschoenen weer aan te krijgen. Ik rijd liever gewoon door.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT , Hardloper
#22
Nou het viel wel mee met moeite om weer de schoenen AAN te krijgen

(04-Aug-2024, 09:20 PM)Hoekie schreef: 90T 

ongelofelijk Blush

(04-Aug-2024, 09:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik eerst 50, nu 53.

Dit is toch een kleinere stap van 90 naar 70.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(05-Aug-2024, 09:49 AM)Hardloper schreef:
(04-Aug-2024, 09:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik eerst 50, nu 53.

Dit is toch een kleinere stap van 90 naar 70.

Ik heb een 26" achterwiel. Jullie een 20".
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#24
40-559 vs 40-406
2030/1540 = +/- 3/4 minder omtrek. Dus dan moet het tandwiel 3/4 groter zijn op de QV. Dus dan zou het vergelijkbaar zijn met: van 75 naar 53 gaan op de Milan.

Nou je had een 53 voor en dus dat zal dan wel kloppen  Huh
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
(05-Aug-2024, 10:08 AM)Hardloper schreef: 40-559 vs 40-406
2030/1540 = +/- 3/4 minder omtrek. Dus dan moet het tandwiel 3/4 groter zijn op de QV. Dus dan zou het vergelijkbaar zijn met: van 75 naar 53 gaan op de Milan.

Nou je had een 53 voor en dus dat zal dan wel kloppen  Huh

Het maakt mij niet uit, als ik maar tot 65km/u heuvelaf mee kan trappen  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#26
(05-Aug-2024, 10:26 AM)Wim -de roetsende schreef: als ik maar tot 65km/u heuvelaf mee kan trappen  Big Grin

Jij snelheidsduivel. Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM