Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Langere ritten en pauzes inlassen
#27
ik ben gisteren vanaf groningen weer naar breda gefietst. en heb pas na almere een echte pauze gehouden. en toen ook gelijk een half uurtje. Daarvoor heb ik alleen een paar keer stil gestaan voor een stoplicht of om wat te pakken uit de fiets. maar na mijn lange pauze heb ik meerdere keren gehad dat de brug net dicht ging dus hoefde ik geen korte pauze meer in te lassen. En uiteindelijk op nog 22 km van mijn eindbestemming nog 30 min stil gestaan omdat ik wel stop als je een ongeluk hoort/ziet gebeuren in de spiegel. en toen de ambulance gebeld.

Maar zoals hierboven door andere al gezegd word moet je pauze op gevoel in lassen. want dat werkt wel het beste. Maar als je denkt pauze te gaan houden en je ziet een bankje dan is het beter om te stoppen want je weet nooit wanneer de volgende komt. En als je dezelfde rit vaker rijdt net als ik dan kun je ook gaan kijken naar mooie plekken waar je een keertje pauze wil houden en dan weet je wanneer je even nog een stukje verder moet.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#28
(07-Aug-2024, 12:49 PM)Veloquest schreef: ik ben gisteren vanaf groningen weer naar breda gefietst. 
met welke fiets? Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(08-Aug-2024, 11:04 AM)365cycle schreef:
(07-Aug-2024, 12:49 PM)Veloquest schreef: ik ben gisteren vanaf groningen weer naar breda gefietst. 
met welke fiets? Big Grin

Met stoffel
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest
#30
(08-Aug-2024, 11:55 AM)Hardloper schreef: Met stoffel
Dat hoort dan niet in dit topic, toch? Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#31
(07-Aug-2024, 12:49 PM)Veloquest schreef: Maar als je denkt pauze te gaan houden en je ziet een bankje dan is het beter om te stoppen want je weet nooit wanneer de volgende komt. 

Of je opent OsmAnd op je telefoon, typt bij zoeken (vergrootglas) "zitbank", selecteer Zitbank (Ontspanning) uit de lijst en tikt daarna op TOON ZITBANK OP DE KAART. Dan heb je opeens een kaart vol met gele bolletjes waar bankjes zijn. Aan de hand van de kaart kun je dan ook een beetje uitzoeken wat een mooi pauzeplekje mét bank is. 

Als je liever een picnictafel hebt type je "picnictafel" en selecteer Picnictafel (Toerisme).

Ik heb de afgelopen jaren heel wat bankjes aan openstreetmap toegevoegd Big Grin.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
#32
Ik heb geen bank nodig voor een pauze. Eens rechtstaan na al dat liggen kan ook geen kwaad Big Grin Neus van de fiets kan prima als tafel dienen. Eender welk mooi en rustig plekje is geschikt om te stoppen voor mij. Deze namiddag heb ik zo'n 140 km op het programma (100 km-rit voor de club over 2 weken eens gaan verkennen), dat lukt nog wel zonder pitstop.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#33
Ben momenteel vanaf Vries (ten noorden van Assen) naar Bladel (in de buurt van België) aan het fietsen. Lekker rustig aan en met de fiets volgeladen met kampeerspul dus pakweg 30km/h gemiddeld. Na net iets minder dan drie uur werd ik gebeld dus meteen maar even pauze genomen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
(10-Aug-2024, 01:54 PM)Boyd Maduro schreef: dus pakweg 30km/h gemiddeld.

Gemiddeld of kruissnelheid?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(10-Aug-2024, 02:09 PM)Wim -de roetsende schreef:
(10-Aug-2024, 01:54 PM)Boyd Maduro schreef: dus pakweg 30km/h gemiddeld.

Gemiddeld of kruissnelheid?


Gemiddeld, net een aantal onhandige stukjes gehad dus nu na 5.5uur is het gedaald naar 28
Antwoord }
#36
Sterkte Boyd, dat is een mooi gebied. Er staat mij vaag bij dat er daar net over de grens nog een Belgisch klooster is met eigen bier.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
(10-Aug-2024, 09:31 PM)Jeroen S schreef: Sterkte Boyd, dat is een mooi gebied. Er staat mij vaag bij dat er daar net over de grens nog een Belgisch klooster is met eigen bier.

Ik gok op de Achelse Kluis (is meer nabij Valkenswaard, maar inderdaad niet zo ver uit de richting)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
#38
Die was het inderdaad, ik herken het van de foto.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(10-Aug-2024, 10:36 PM)qv-tester schreef: Ik gok op de Achelse Kluis (is meer nabij Valkenswaard, maar inderdaad niet zo ver uit de richting)

daar was ik 1 a 2 jaar geleden een keer geweest met de ouders op mijn verjaardag. Een verrekijkertje gekocht bij een lokale winkel in de buurt. Herinner me nog goed, we waren gaan wandelen. Ik stap over de grens met België en het begon keihard te gieten op dat moment Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
Ik heb dit weekend een langere tocht gemaakt, vrijdag eerst naar het Zuiderzeemuseum en daarna naar mijn overnachtingsplek ongeveer 10 km terug. Zaterdag naar Dronten en terug naar in de buurt van Enkhuizen. Op zondag naar huis.

Die stukken dat ik een reden had om op een bepaalde tijd of een vroeg moment aan te komen heb ik alleen een paar kortere stops gehouden in de fiets en alleen de fiets uit voor plas pauzes.
Op de ritten waar er geen tijdsdruk was ben ik vaker uitgestapt en op zondag een rustige lunch in een cafe.

Op ritten waar geen tijdsdruk op zit kan ik ook de fiets uitgaan voor wat winkelen of bij een fruit stalletje langs de weg.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#41
(10-Aug-2024, 09:31 PM)Jeroen S schreef: Sterkte Boyd, dat is een mooi gebied. Er staat mij vaag bij dat er daar net over de grens nog een Belgisch klooster is met eigen bier.

Ah, nou die heb ik voor de liefhebbers gelaten  Wink
We zijn op doorreis naar Engeland/Calais dus vandaag maar Mechelen gefietst. Morgen vroeg weg richting Gent in de hoop de hitte een beetje voor te blijven.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#42
(08-Aug-2024, 02:44 PM)365cycle schreef:
(08-Aug-2024, 11:55 AM)Hardloper schreef: Met stoffel
Dat hoort dan niet in dit topic, toch? Wink

geen pauze houden met stoffel is dierenmishandeling. maar met stoffel hou ik wel minder pauze ja.
Antwoord }
#43
(11-Aug-2024, 10:21 PM)Boyd Maduro schreef: Ah, nou die heb ik voor de liefhebbers gelaten  Wink
We zijn op doorreis naar Engeland/Calais dus vandaag maar Mechelen gefietst. Morgen vroeg weg richting Gent in de hoop de hitte een beetje voor te blijven.

Ook onderweg naar het WK, Betteshanger park?
Wij (mn dochter en ik) vertrekken vandaag, gaan daar ook heen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#44
Dat wordt een mooie Nederlandse vertegenwoordiging, ik heb al van 8 andere landgenoten gehoord die die kant uitgaan.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#45
Ik kom als toeschouwer (met de trein en één van mijn drie Koga Miyatas).

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#46
(12-Aug-2024, 06:49 AM)Arend-Jan schreef:
(11-Aug-2024, 10:21 PM)Boyd Maduro schreef: Ah, nou die heb ik voor de liefhebbers gelaten  Wink
We zijn op doorreis naar Engeland/Calais dus vandaag maar Mechelen gefietst. Morgen vroeg weg richting Gent in de hoop de hitte een beetje voor te blijven.

Ook onderweg naar het WK, Betteshanger park?
Wij (mn dochter en ik) vertrekken vandaag, gaan daar ook heen.

(12-Aug-2024, 07:01 AM)Willeke_IGKT schreef: Dat wordt een mooie Nederlandse vertegenwoordiging, ik heb al van 8 andere landgenoten gehoord die die kant uitgaan.

Dan kan er misschien wat informatie komen hoe men de oversteekt maakt. Niet dat ik het gelijk kan, heb alleen een ID kaart. Maar ooit zou ik best weleens willen rond toeren door het UK / Schotland per VM.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#47
(12-Aug-2024, 11:36 AM)Hardloper schreef: Dan kan er misschien wat informatie komen hoe men de oversteekt maakt. Niet dat ik het gelijk kan, heb alleen een ID kaart. Maar ooit zou ik best weleens willen rond toeren door het UK / Schotland per VM.

Als je een VM hebt kan je de voeten gaten dicht maken en het achterwiel vervangen door een schoepenrad  thumb
Maar ik denk dat de meeste mensen met de boot gaan.
Antwoord }
#48
Hardloper, we hebben eigen draadjes voor reizen naar en in verschillende buitenlanden. Daar staat al wat in en meer vragen liever daar.
https://ligfietsers.nl/thread-2186.html
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#49
(12-Aug-2024, 11:08 AM)melle z schreef: Ik kom als toeschouwer (met de trein en één van mijn drie Koga Miyatas).

Mogen ligfietsen daar ook al niet meer in de trein?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#50
(12-Aug-2024, 11:36 AM)Hardloper schreef: Dan kan er misschien wat informatie komen hoe men de oversteekt maakt. Niet dat ik het gelijk kan, heb alleen een ID kaart. Maar ooit zou ik best weleens willen rond toeren door het UK / Schotland per VM.
 
Wij gaan vanaf Duinkerken naar Dover, met de ferry. 
Kosten vielen me mee, heb geboekt als motorfiets, en er achteraan gemaild dat ik per vm kom, met een foto erbij (van de QV-Limo). 

Kreeg keurig antwoord dat het havenpersoneel ingelicht is en me graag helpt als dat nodig is (steile ramp de boot op, schreef ze). 

Eerste dag ging soepel, ruim 130km is niet gek, met kind achterin bij deze temperaturen
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Frutsel
#51
@Arend-Jan: komt er een reisverslag? Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#52
(12-Aug-2024, 12:28 PM)ZoefZoef schreef: Mogen ligfietsen daar ook al niet meer in de trein?
Jawel, maar ik ga hier niet voor m'n plezier met een ligfiets de weg op. Ik ga van Bath naar Dover met de trein en van daaruit op de fiets naar Deal.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 20 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM