Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dashcam / action cam / camera / motordashcam voor in de velomobiel
#79
(04-May-2024, 08:31 PM)twilwel schreef: ….Foto's van de camera's in de links beneden….

Dank!  Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door:
#80
(04-May-2024, 09:42 PM)Hoekie schreef: Henning vertelde me dat hij ze kitte met Sikaflex. Ik heb voor beugels + twee componenten epoxy lijm gekozen. Heb je de cam's gekit of zitten ze op beugels?

Ik kit de voorste camera ook. De achterste camera zit in de originele beugel en die zit met twee schroefjes vast. De voorste camera is zo weinig ruimte voor, dat ik de beugel van de lamp (die in de weg zat) verwijderen moest en zowel lamp als camera zijn dus gekit. Het is niet optimaal, want je kunt niet nastellen, maar omdat ik veel zorg aan de uitlijning besteedde is het wel goed gelukt. Maar of de voorste camera daar perfect zit in de safety module, daar ben ik nog niet uit. Overdag is het perfect, maar 's nachts schijnt de lamp op de racekap en levert de camera geen zinvolle beelden omdat alles buiten de direkte lichtbundel hartstikke donker is.

In de luchtinlaat is een mooie plek, maar die lage positie levert ook al geen optimale beelden. Alle andere opties zijn nogal in het zicht. Lastig.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#81
Kan je met de camera aan de toerkap niet maskeren in het beeld?
Of is het echt de lichtbundel die de boel verpest?

Onze simpele cameras hebben geen aparte lichtmeting. Het plaatje moet gemiddeld middengrijs zijn. Een grote felle plek verpest de boel dus.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#82
(05-May-2024, 10:52 PM)365cycle schreef: Kan je met de camera aan de toerkap niet maskeren in het beeld?
Of is het echt de lichtbundel die de boel verpest?

Onze simpele cameras hebben geen aparte lichtmeting. Het plaatje moet gemiddeld middengrijs zijn. Een grote felle plek verpest de boel dus.

Het is de felle lichtbundel direct schijnend op de kap die de boel verpest. De kap is perfect belicht, alles buiten de kap ziet er donker uit.

Ik denk dat voor een echt nette oplossing die ook in het donker werkt en met de racekap op, de safetymodule verhoogd moet worden en de camera wat verder naar achteren boven de lamp komt, zodanig dat de kap net niet in het zicht van de camera is. Wat denken jullie?

In deze video uit maart had ik als test de camera bovenop de safety module getaped. Ik moet dit nog eens herhalen met de racekap op in het donker en zien wat dan de resultaten zijn. 

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#83
(06-May-2024, 12:50 PM)twilwel schreef: Ik denk dat voor een echt nette oplossing die ook in het donker werkt en met de racekap op, de safetymodule verhoogd moet worden en de camera wat verder naar achteren boven de lamp komt, zodanig dat de kap net niet in het zicht van de camera is. Wat denken jullie?


In deze video uit maart had ik als test de camera bovenop de safety module getaped. Ik moet dit nog eens herhalen met de racekap op in het donker en zien wat dan de resultaten zijn. 


Ik ben daar ook nieuwsgierig naar, ik had zelf al het idee dat de camera "onder" de lamp gedoe ging opleveren maar ik heb het nog niet kunnen testen, ik was al wel bezig met een ontwerp waar de camera wat verder boven de lamp zit, en wat naar achteren om eventuele reflectie te ontwijken.

[Afbeelding: DSC-6956.jpg]

Maar als jij al kan uitvinden of het überhaupt iets uitmaakt dan wacht ik even met de mijne, ga er geen tijd en energie insteken als het toch niet werkt.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , twilwel
#84
(06-May-2024, 12:50 PM)twilwel schreef:

Waarom heb je tell-tales op je fiets?
Antwoord }
Bedankt door:
#85
(06-May-2024, 01:37 PM)datakneder schreef: Waarom heb je tell-tales op je fiets?

Waarom niet, was mijn gedachtengang. Het leukt een video wat op. En mensen gaan zich afvragen: "waarom"? Big Grin

(06-May-2024, 01:20 PM)Gideonaut schreef: Maar als jij al kan uitvinden of het überhaupt iets uitmaakt dan wacht ik even met de mijne, ga er geen tijd en energie insteken als het toch niet werkt.

Ziet er leuk uit wat je daar geprint hebt. Als je een camera hebt zou ik zeggen, probeer het gewoon. Ik heb vooraleerst in ieder geval andere prioriteiten en het racekap-vrije seizoen is reeds gearriveerd.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#86
(06-May-2024, 05:57 PM)twilwel schreef: Waarom niet, was mijn gedachtengang.


Da's een goede reden.


(06-May-2024, 05:57 PM)twilwel schreef: Ik heb vooraleerst in ieder geval andere prioriteiten en het racekap-vrije seizoen is reeds gearriveerd.

Oh, bestaat er zoiets als een race-kap-vrij sezoen? Na een jaar lang vm te rijden ben ik het nog niet tegengekomen. Ze vertellen me  hier ook nooit wat. Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle , twilwel
#87
(06-May-2024, 06:20 PM)datakneder schreef: Oh, bestaat er zoiets als een race-kap-vrij sezoen? Na een jaar lang vm te rijden ben ik het nog niet tegengekomen. Ze vertellen me  hier ook nooit wat. Big Grin

Is ook alleen in Nederland. In Duitsland niet  Big Grin 

Maar dat wist je toch wel  Huh 

Wel een gedoe voor jou, als je een rit via Nederland gaat rijden. Kap op - kap af - kap op - enz.  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , twilwel
#88
Ik ben aan het zien voor een dashcam/actioncam voor in/op de velomobiel. Moet uiteraard waterdicht zijn en mountable op de velomobiel. De beeldkwaliteit is van minder belang al is 's nachts filmen ook wel belangrijk voor in de donkere seizoenen (ik vertrek rond 05:13 's morgens dus het merendeel van de rit in het donker). Het mag best een oude camera zijn (tweedehands bespaart een hoop). Nice to have: ondersteuning voorANT+ sensoren. Ik vermoed dat dan een Garmin Virb sowieso een goede optie gaat zijn? Ik heb thuis wel een Sony a7S. Hij maakt wel mooie beelden zeker 's nachts, maar is niet waterdicht, lomp (luchtweerstand en lijkt me moeilijk op de velomobiel te mounten), zwaar en de batterij gaat helemaal niet lang mee. Ook is die niet echt crash proof, dus die valt om verschillende redenen af Smile

Ik vermoed dat het niet echt bestaat, maar een camera die automatisch een overlay voorziet van ANT+ data zou ook heel mooi zijn, dat ik niet dat in post erop moet gaan plakken. Dat gaat sowieso een gedoe zijn want ik draai thuis Linux (geen macOS of Windows) dus de opties gaan heel erg beperkt zo niet onbestaande zijn. Deze tool vond ik wel: https://github.com/progweb/gpx2video . Maar dan moet het natuurlijk een gopro zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#89
Heb je dit forum al door gezocht op camera in de fiets?
We hebben er al een aantal draadjes over.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#90
Ah niet goed genoeg gezocht dan. Had op action*cam/dashcam gezocht maar niet echt niets gevonden. Ik probeer eerst wat verder.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#91
(06-Aug-2024, 09:25 AM)bucovaina schreef: want ik draai thuis Linux (geen macOS of Windows) 
Er draait wel het e.e.a. in WINE en anders is Docker mogelijk nog een optie.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#92
(06-Aug-2024, 10:31 AM)bucovaina schreef: Ah niet goed genoeg gezocht dan. Had op action*cam/dashcam gezocht maar niet echt niets gevonden. Ik probeer eerst wat verder.

Had je al wat kunnen vinden? Ik zit met precies dezelfde vraag als jij, alleen via de zoekfunctie zoeken op 'camera' of 'camera in fiets' kreeg ik geen hits. Wie linkjes heeft naar de juiste topics: ik zie ze graag!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#93
Neen voorlopig niets kunnen vinden, ook geen tijd meer voor gehad om een "deep" search te doen Smile .

Ik heb vanop 2dehands.be een garmin virb op de kop getikt voor 60€. Ga ik eens kijken hoe die het doet.

@365cycle: Wine had ik nog niet overwogen! Thx voor de tip!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#94
https://ligfietsers.nl/thread-2063.html
Is er een.

Ik weet dat er meer zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#95
Inderdaad. Hier is er nog een https://ligfietsers.nl/thread-954.html
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#96
Bedankt, nu snap ik ook waarom ik niets vond Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#97
Kan dit topic dan worden opgenomen in één van die andere.

Dat zou ik wel heel fijn vinden, want het wordt er zo niet overzichtelijker op.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#98
Goed plan! Morgen staat de wekker om 05:00 dus dat zal voor morgen zijn.
Antwoord }
#99
GoPro camera's hakken je video's in stukken van 12 minuten, en zover ik weet is dat niet te omzeilen, wat mij al 2x is voorgekomen is dat er net iets gebeurde precies op het deel waar de video gesplitst werd en dan mis je net die cruciale seconde, erg frustrerend!

De GoPro is wel super handig met al die accessories maar een dashcam setup is voor een velomobiel de betere keuze.
ik ben bijna klaar met mijn "safety module" en dan kan ik overstappen naar de dashcam, al denk ik dat de GoPro gewoon blijft als backup.

[Afbeelding: DSC-7032.jpg]
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Op vraag van Wim heb ik de 3 topics samengevoegd. Ik heb ook de titel aangepast dat 'ie hopelijk wat sneller naar boven komt bij zoekacties.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Rotte Rijders (ook 4NZ & HT Life Style)...
Zijn er weer twee. ...365cycle — 11:06 PM
op zoek naar een Challenge hoofdsteun
Ik had ook behoefte ...Bianca F — 11:00 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
De tweede link werkt...Willeke_IGKT — 10:32 PM
Onderdelen online bestellen
Eerst bij de lokalen...martinus — 09:52 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
Zo gek is 8 bar to...Wim -de roetsende — 09:52 PM
Nieuwe WAW van datakneder
Vandaag bezig gewees...datakneder — 09:27 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dich...
In mijn oude fiets h...datakneder — 09:16 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
Zo gek is 8 bar toch...Arend-Jan — 07:35 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
Gek genoeg houdt h...365cycle — 06:42 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
De GP5000S TR is een...365cycle — 06:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb nu een demper...Hardloper — 06:26 PM
op zoek naar een Challenge hoofdsteun
Na een 4-daagse rond...ligvogel — 05:06 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
TPU waren bepaalde ...Arend-Jan — 05:04 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
Inderdaad. Het laats...Hoekie — 04:45 PM
Clikvalve - Veelbelovend nieuw ventiel
Nog steeds nergens t...twilwel — 04:27 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
A la oneindig symboo...Hoekie — 01:10 PM
Onderdelen online bestellen
Zelfs bij de grote f..._Peter — 12:47 PM