Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slechtste weg om te fietsen die je bent tegengekomen
#1
Het lijkt me leuk / interessant om het onderwerp van meest slechte wegen of paden om te fietsen die je bent tegengekomen bij je fietstochten naar voren te brengen. Ik bedoel hier niet direct vage bospaadjes mee waar je eigenlijk gewandeld moet worden. Maar wegen of paden die ook echt bedoeld zijn om er met de fiets overheen te gaan, bijvoorbeeld omdat de weg of pad deel uitmaakt van een fietsroute. Misschien om te kunnen voorkomen, maar nog leuker je er gewoon over te kunnen verbazen!

Mijn meeste slechte weg was tot nu toe altijd de Neerveldstraat bij Cuijck. Hier valt er nog niet echt wat aan te zien: https://www.google.com/maps/@51.7203663,...FQAw%3D%3D. Maar later raakt de weg bezaaid met grote keien waar je echt met grote concentratie omheen moet slalommen om niet te hoeven vallen.

Maar sinds gisteren heb ik een nieuw dieptepunt gevonden!

Het betreft de Stationsweg in Sint-Martins-Voeren in Waals België, net ten zuiden van de grens met Nederland in Zuid-Limburg. Dit is een officiële fietsroute die ik gisteren probeerde te volgens. Helaas laat Google Maps nog een oude situatie zien, namelijk: https://www.google.com/maps/@50.7468492,...FQAw%3D%3D. Maar ook daar liggen al aardig grote joekels van stenen tussen het zand door (het meest oostelijke deel van dit weggetje is nog zoals Google Maps hier laat zien, dus ik weet hoe rot ook dit stukje moet zijn om te fietsen). Maar wat ze blijkbaar recent aan toegevoegd hebben precies hier aan het begin van de weg aan westelijke zijde (en hier helaas nog niet te zien is) is een hele dikke laag van stenen van 5 tot 10 centimeter groot die ze over de volledige breedte van het paadjes hebben uitgestort. Het type steen dat ze ook tussen de spoorbielzen strooien. En lichtelijk overdreven precies zo'n dikke laag van stenen om overheen te fietsen.

Ik heb dat paadje maar een kilometer lang gelopen. En zelfs dat was een lastig taakje met die stenen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
België scoort sowieso hoog op dit vlak haha. Op de heenweg richting het WK in Engeland kwam de achterderailleur van de QV-Limo compleet los, en iets later de cassette zelf ook.
NB: voor de trip heb ik er in NL zo'n 14.000 km mee gereden zonder dat soort fratsen  Big Grin

Kasseien, dat blijft genieten nietwaar?

Slechtste weg die ik ooit gefietst heb? 
Een onverharde pas die van Chili naar Argentinië voerde. Die weg bestond uit stenen die Belgische kasseien ineens schattige kleine kiezelsteentjes deden lijken. 

Ik zat op een MTB maar moest echt mijn best doen om er überhaupt bovenop te blijven zitten.
Grappigste was dat er iets later gewoon een grote oude dieselbus vol toeristen over dezelfde weg langskwam.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#3
Ik denk dat dit topic Belgie - Nederland 86-0 wordt. Alleen beetje afhankelijk hoeveel Belgen er in willen posten natuurlijk Big Grin .

Als ik eraan neem ik straks een foto van mijn woon-werkverkeer, het stuk waar ik eerder van postte dat die dame er gecrasht was met haar Stromer. Geen idee hoe het er nu bij ligt maar, het is best gevaarlijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Nou ja ik heb dan wel een puntje voor nederland hoor. Alleen weet ik niet meer waar die weg ligt. Maar ik werd een keer via Google maps langs een route gestuurd en die weg was voor de eerste 300 meter goed te doen en daarna werd het een zand weg met flinke kuilen en plassen. En dan kom je er daarna achter dat aan de andere kant van het spoor gewoon een asvalt weg ligt. Dus google had mij ook gewoon langs de andere kant van het spoor kunnen laten rijden.  

Maar in nederland heb je soms ook fietspaden die gewoon ineens ophouden en je dan door het gras je eigen weg mag gaan zoeken. 
hier ging ik erop en aan het einde mocht ik het dus zelf uitzoeken.
https://www.google.nl/maps/@52.5270947,5...FQAw%3D%3D 

En dan heb ik nog een fietspad die door meerdere velonauten word ontweken omdat we gelukkig over de weg mogen fietsen. want op dat fietspad wil je echt niet harder als 25 rijden. en dat in beide richtingen. https://www.google.nl/maps/dir/53.127214...FQAw%3D%3D
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Wat is er mis met het fietspad daar in Haren? Het lijkt visueel gewoon prima asfalt te zijn overal.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Dit is ook niet zozeer een slecht wegdek, alswel een veredeld geitenpaadje: https://www.google.nl/maps/@52.072585,4....FQAw%3D%3D

Lijkt niets aan de hand, toch?

De andere kant is ook OK: https://www.google.nl/maps/@52.0842845,4...FQAw%3D%3D

Maar hiertussen zit een stuk waar je met een DF XL de volle breedte van het pad benut. Gelukkig gingen de mensen die daar liepen in de (minuscule) berm staan zodat ik er langs kon...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(29-Aug-2024, 11:00 AM)Lopopodium schreef: Wat is er mis met het fietspad daar in Haren? Het lijkt visueel gewoon prima asfalt te zijn overal.

op zicht lijkt het inderdaad wel prima te zijn. maar als je er overheen fietst merk je toch hoeveel ongelijkheden er in zitten. en als je dan de hele tijd heen en weer schud in de velomobiel dan vind je dit een slecht fietspad. en meerde mensen van noorderligt en assenliggers komen weleens langs deze weg en niemand van ons wil het fietspad daar pakken dus dat zegt ook wel wat over de kwaliteit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Wat is dan de definitie van slecht? Ik vind juist wel keer geinig om stukje over "minder goede" wegen. 
Bijvoorbeeld het centrum van Xanten of Orvelte. Lappendekens in kreis Osnabrück. Of klooien over mulle zandwegen bij Zelhem. Ik vind het erbij horen en z'n charme hebben. Hoeveel fijner rijden is het dan daarna weer op F35 is bij bijvoorbeeld Vriezenveen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(29-Aug-2024, 01:39 PM)Fietsbennie schreef: Wat is dan de definitie van slecht? Ik vind juist wel keer geinig om stukje over "minder goede" wegen. 
Bijvoorbeeld het centrum van Xanten of Orvelte. Lappendekens in kreis Osnabrück. Of klooien over mulle zandwegen bij Zelhem. Ik vind het erbij horen en z'n charme hebben. Hoeveel fijner rijden is het dan daarna weer op F35 is bij bijvoorbeeld Vriezenveen.

Van een klinker straat weet je dat je velomobiel trilt. dat hoort erbij. Maar als die zelfde straat dan ook nog eens veel kuilen bevat is het een slechte klinker straat. 

En in mijn eerdere bericht over de weg tussen haren en glimmen waar er gewoon een fietspad ligt is het fietspad in slechte staat omdat je de hele tijd heen en weer schud.
omdat wat normaal is van asvalt dat het mooi recht ligt en niet met kuilen en bulten.  en aangezien meerdere met een velomobiel dat fietspad ontwijken mag er best gevonden worden dat die fietspad in slechte staat verkeerd ook al lijkt het als je het fietspad ziet van niet. 

Maar in groningen is er nu bijna een jaar geleden een nieuw fietspad gekomen en die reed prima. en nu is er laatst een zijweg aangelegd die hoger ligt dan het fietspad. en inplaats van dat ze de hoogte van het fietspad aan houden, hebben ze er maar voor gekozen om asvalt boven op het fietspad te gooien en het niet eens fatsoenlijk te maken waardoor je nu dus een verschrikkelijke drempel hebt. En daardoor maken ze het fietspad dus slecht. 

En ik zeg ook nederland heeft een goede infrastructuur maar de kwaliteit van fietspaden op veel plekken mag toch wel wat aan gedaan worden. 

Maar we zouden ook een 2de topic kunnen openen met de mooie fietspaden van nederland en belgie want er zijn ook een heleboel fietspaden die ik wel fijn vind fietsen. van snelle fietspaden tot fijne fietspaden langs mooie plekken. zoals een fietspad door het bos.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#10
(29-Aug-2024, 01:39 PM)Fietsbennie schreef: Wat is dan de definitie van slecht? Ik vind juist wel keer geinig om stukje over "minder goede" wegen. 

Natuurlijk, er is verschil in kwaliteit. Maar ik zou het definiëren als een weg waar je bij voorbaat al nooit overheen zou willen rijden (zoals het weggetje in Sint-Martins-Voeren) of waarvan je na die ene keer dat je er toch fietsend overheen ging er nóóit meer overheen wil fietsen.

Nu ik dit typ herinner ik me dat ik een jaar of acht geleden eens bij Middelharnis op een fietspad fietste en van narigheid maar besloten heb om mijn fiets over een hek met prikkeldraad te tillen om dan maar op het naastgelegen weggetje verder te fietsen. Het gaat om het fietspad rechts: https://www.google.com/maps/@51.771977,4...FQAw%3D%3D. Visueel ziet het er prima uit, maar het moet wel het meest hobbelend asfalt geweest zijn waar ik ooit overheen heb gefietst. Volgens mijn GPS (net even opgezocht) ben ik daarna de dijk links ervan maar opgegaan, aan het knikje in de GPS-data te zien.

Oftwel: ga dat paadje ook maar niet over, waarschuw ik bij deze!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
En soms verbeteren fietspaden.
Het fietspad Holland op z'n Smalst waar ik laatst een medeligger tegenkwam had veel last van asfalt dat omhoog gewerkt was, ik zou denken aan boomwortels behalve dat er daar geen bomen staan die lange wortels hebben en het fietspad over de hele breedte die verkeersdrempel achtige hobbels had. In het Velsense deel zijn die netjes verwijderd, in het Beverwijkse deel waren/zijn ze minder erg.
Waar ik eerst de snelheid liet zakken bij de gemeente grens gaat het nu nog even voluit.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Ik heb een weggetje gevonden waar je wel kunt fietsen, maar het hoort niet helemaal. Van de modelvliegclub door de velden naar de zandafgravingen Tengnagelwaard. https://www.google.nl/maps/@51.8633394,6...FQAw%3D%3D

Zo'n weggetje waar ik al die jaren dat ik hier woon nog nooit geweest was en dus eens moest proberen. Bij de scherpe knik bij het water, gaat het van een zandpad over naar een heel oud asfalt weggetje. Daar is op Google al niks meer van te zien en in het echt ook nauwelijks, behalve dan die 20cm hoge hobbels van de boomwortels. verderop is er zelfs een boom omgevallen en moest ik door het weiland wandelen. Bij de zandafgraving staat een hek, maar is er ook een kudde olifanten langs dat hek gelopen. Het staat als weg ingetekend, maar zeker in de zomer moet je wel heel goed zoeken. Met een velomobiel is het niet te doen.



Slechte en goede herinneringen aan een weggetje in het buitenland, heb ik aan het plekje hieronder. Prachtig schitterende omgeving. Beetje bergje af, geen verkeer een officiele fietsroute. https://www.google.nl/maps/@48.8360092,1...FQAw%3D%3D

En dan vooral even kijken hoe de weg rechts achter dat heggetje verder gaat... Dat is de slechte herinnering, en de stuurpen die daar besloot af te breken. De goede herinnering is dat iemand van dat huis waar je omheen rijdt, mijn hogeracer achterin zijn busje stopte en me met fiets en al voor de camping afleverde.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(30-Aug-2024, 11:35 PM)Jeroen S schreef: Ik heb een weggetje gevonden waar je wel kunt fietsen, maar het hoort niet helemaal. Van de modelvliegclub door de velden naar de zandafgravingen Tengnagelwaard. https://www.google.nl/maps/@51.8633394,6...FQAw%3D%3D

Zo'n weggetje waar ik al die jaren dat ik hier woon nog nooit geweest was en dus eens moest proberen. Bij de scherpe knik bij het water, gaat het van een zandpad over naar een heel oud asfalt weggetje. Daar is op Google al niks meer van te zien en in het echt ook nauwelijks, behalve dan die 20cm hoge hobbels van de boomwortels. verderop is er zelfs een boom omgevallen en moest ik door het weiland wandelen. Bij de zandafgraving staat een hek, maar is er ook een kudde olifanten langs dat hek gelopen. Het staat als weg ingetekend, maar zeker in de zomer moet je wel heel goed zoeken. Met een velomobiel is het niet te doen.

Ik ben een van die olifanten! Ik kom er denk ik eens per jaar, voor de leuk. Je kan zelfs aan de zuidkant ook altijd het terrein weer af als het hek dicht is. Want er is ook hier een olifantenpaadje (https://www.google.nl/maps/@51.854897,6....FQAw%3D%3D).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(29-Aug-2024, 11:04 AM)Frutsel schreef: Dit is ook niet zozeer een slecht wegdek, alswel een veredeld geitenpaadje: https://www.google.nl/maps/@52.072585,4....FQAw%3D%3D

Lijkt niets aan de hand, toch?

De andere kant is ook OK: https://www.google.nl/maps/@52.0842845,4...FQAw%3D%3D

Maar hiertussen zit een stuk waar je met een DF XL de volle breedte van het pad benut. Gelukkig gingen de mensen die daar liepen in de (minuscule) berm staan zodat ik er langs kon...

Ik heb dit stukje vandaag eens ingepland in mijn tocht. Ik zal er vast wel eens vaker geweest zijn, maar dat kan zomaar jaren geleden zijn geweest.

Het is inderdaad wat krap om fatsoenlijk een ander te kunnen passeren. En de weg bobbelt wel een beetje. En ik moest regelmatig mijn arm voor mijn gezicht houden om te voorkomen dat een stuk riet door de wind tegen mij aan zou zwabberen. Wel een leuk paadje. Als je geen velomobiel voortfietst, tenminste.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
(01-Sep-2024, 10:19 PM)Lopopodium schreef: Ik heb dit stukje vandaag eens ingepland in mijn tocht. Ik zal er vast wel eens vaker geweest zijn, maar dat kan zomaar jaren geleden zijn geweest.

Het is inderdaad wat krap om fatsoenlijk een ander te kunnen passeren. En de weg bobbelt wel een beetje. En ik moest regelmatig mijn arm voor mijn gezicht houden om te voorkomen dat een stuk riet door de wind tegen mij aan zou zwabberen. Wel een leuk paadje. Als je geen velomobiel voortfietst, tenminste.

Klopt dat het een leuk paadje is, maar als je denkt een (sneller) alternatief voor het stuk woonerf in Boskoop te hebben kom je toch van een koude kermis thuis Smile
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM