Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote ruitenwissertopic
#1
On special request, een groot ruitenwissertopic (ik had even gekeken en nog niet gezien dat iemand 'm al gemaakt had)

(04-Oct-2024, 08:55 PM)Hoekie schreef: In de shop zag ik inderdaad ook alleen de 'vierkante' versie. Slordig.
Ik denk dat Axel het druk heeft:

Na die automatische wisser via de Duitse forum heeft ie een kant en klaar oplossing in zijn shop.
https://www.velomobileshop.de/p/bikergua...velomobile






Deze zou ik trouwens ook wel heel graag willen! Lijkt me zowat het enige wat ik nog echt gevaarlijk vind, rijden in het donker met een vizier vol druppels en dan tegenliggers waardoor je vizier helemaal oplicht en je echt niks meer kan zien van het wegdek.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
#2
Inderdaad donker met regen en veel tegenliggers, al ben ik dat als brildrager al wel gewend van de gewone fiets, maar ben benieuwd welke oplossing het best voldoet voor een qv. Als ik het filmpje hierboven bekijk dan constateer ik dat het vooral voor rechtuitkijken helpt. Ik zou toch graag zien dat de linker en rechteronderhoeken meegenomen worden, want die heb je nodig bij zijwegen en rotondes. Nu zit hij eigenlijk op zn kop waardoor de bovenhoeken meegenomen worden, maar daar heb je eigenlijk weinig aan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
#3
Deze post bevat ook de nodige info over ruitenwissers. 

Die automatische van Axel is op zich mooi, maar duur (300 euro) en ik vind de motor zo boven je vizier behoorlijk lelijk om over aerodynamica maar niet te spreken....

(04-Oct-2024, 06:55 PM)TimSch schreef:
(04-Oct-2024, 11:54 AM)Hoekie schreef:
(03-Oct-2024, 07:59 PM)TimSch schreef: Niet blij dat m'n 2e ruitenwisser in anderhalf jaar is gebroken. Op dezelfde plek. Toch een zwak punt wellicht?

Is er eigenlijk keuze op ruitenwissergebied? Of is Velomobile SH de enige?

Heb je de eerste nog of het verbeterde model van Velomobile SH.
De eerste was met de ronde dop. Die was wel goed maar wis-technisch kon dat beter.
De tweede is met vierkant rond de bout. En omdat die daar vierkant is, zijn er vier zwakke plekken.
Die is bij mij ook gebroken.
De derde versie is rond rond de bout en daarmee duidelijk dikker materiaal, en heeft daarmee die zwakke plek niet.

Welke versie heb je?

Ik heb de vierkante, Axel noemt die 3.0 meen ik. 

Er is dus nu een versie die rond is rond de bout? Want daar zie ik niks van op de foto's/filmpjes op zijn webshop, daar staat alleen de vierkante...

(04-Oct-2024, 01:52 PM)Piet K schreef:
(03-Oct-2024, 07:59 PM)TimSch schreef: Niet blij dat m'n 2e ruitenwisser in anderhalf jaar is gebroken. Op dezelfde plek. Toch een zwak punt wellicht?

Is er eigenlijk keuze op ruitenwissergebied? Of is Velomobile SH de enige?

Ik heb de daniel wisser, bevalt mij beter dan het exemplaar van Velomobile SH. 

Groet

Piet K

Waar kan ik die bekijken/bestellen? Vind het zo snel niet...

Bedenk me nu dat een overzicht van wissers etc wel handig is in een eigen draadje ipv hier. Mods?  Wink

Aanvullend nog een compliment voor Velomobile SH, Axel. Vorige keer hoefde ik voor mijn vervanging van de eerste geen verzendkosten te betalen en nu ik met die 2e de generatie had die snel brak (vierkant in het midden) krijg ik voor alleen de verzendkosten de wisser opgestuurd.  thumb
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
(5 uren geleden)blokdoorn schreef: Als ik het filmpje hierboven bekijk dan constateer ik dat het vooral voor rechtuitkijken helpt. Ik zou toch graag zien dat de linker en rechteronderhoeken meegenomen worden, want die heb je nodig bij zijwegen en rotondes. Nu zit hij eigenlijk op zn kop waardoor de bovenhoeken meegenomen worden, maar daar heb je eigenlijk weinig aan.

Dat lijkt inderdaad een manco.

Alle handmatige wissers zitten van onderen.

(4 uren geleden)TimSch schreef: Deze post bevat ook de nodige info over ruitenwissers. 

Is er eigenlijk keuze op ruitenwissergebied? Of is Velomobile SH de enige?

Ja, Hansdampf van https://hovelo.de/ heeft ook een versie.

Die van Daniel Fenn is al genoemd.

(4 uren geleden)TimSch schreef: Aanvullend nog een compliment voor Velomobile SH, Axel. Vorige keer hoefde ik voor mijn vervanging van de eerste geen verzendkosten te betalen en nu ik met die 2e de generatie had die snel brak (vierkant in het midden) krijg ik voor alleen de verzendkosten de wisser opgestuurd.  thumb

Mooi dat het geregeld is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Lopopodium, 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind dat dit so...Bob Hagendijk — 03:29 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik vandaag tijd had ...Bob Hagendijk — 03:24 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb afgelopen win...Bob Hagendijk — 03:16 PM
Het grote ruitenwissertopic
Als ik het filmpje...Hoekie — 03:06 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind dat dit soor...Fietsbennie — 01:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is bij ook zo ...LigZeeuw — 01:40 PM
Het grote ruitenwissertopic
Deze post bevat ook ...TimSch — 12:40 PM
Het grote ruitenwissertopic
Inderdaad donker met...blokdoorn — 12:06 PM
Racekap vastmaken tijdens niet gebruik ?
Ik weet dat de rijde...Jeroen S — 11:45 AM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Wat is de reden vo...Hoekie — 11:31 AM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Wat is ...Wim -de roetsende — 10:49 AM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Deze heftafel is ech...Hoekie — 10:45 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vrees dat de roe...Wim -de roetsende — 10:23 AM
Rotte Rijders (ook 4NZ & HT Life Style)...
En weer een leuke ...ZoefZoef — 10:13 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben juist blij me...ZoefZoef — 10:11 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nu nog even een da...Wim -de roetsende — 10:02 AM
Rotte Rijders (ook 4NZ & HT Life Style)...
Ah, hij (of is het...Wim -de roetsende — 09:50 AM