Berichten: 1.879
Topics: 56
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 27996
2754 x bedankt in 1221 berichten
, 03:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 03:42 PM door Willeke_IGKT.)
(, 01:48 PM)Wim -de roetsende schreef: (, 01:18 PM)Willeke_IGKT schreef: In Utrecht reden de voorrijders(s) constant een vaste snelheid door, ook als er meteen achter een gat viel. Ik reed als nr 3 en na mij ging een overweg dicht. Zelfs dat was geen reden om te stoppen of het tempo te laten zakken. Er was een uitzondering, aan de rand van de stad, en daar heb ik moeten vragen om alsjeblieft weer vooraan te mogen starten.
Het waren inderdaad snelle rijders die dat niet nodig vonden.
Na de lunch lag het tempo hoger en was het een en al gaten in de rij.
Ik heb stug volgehouden en kwam met de laatsten binnen.
Jij bedoelt de OBT.
Had je ook in de gaten dat ik het over de tocht van afgelopen zondag had in Utrecht? De Jubileumtocht.
Ik had het inderdaad over OBT2022, afgelopen zondag ben ik zelfstandig naar het Domplein gegaan en met de groep terug en daar zat inderdaad ook wat onregelmatige snelheden in.
(, 02:10 PM)365cycle schreef: Als het te hard gaat, altijd je eigen tempo rijden! Voor wie zich hier zorgen over maakt: laat even weten als je niet met een .GPX om kan gaan, zodat we kunnen zorgen dat je de route hebt of voor een alternatieve oplossing kunnen zoeken.
Goed plan. Ik red me met GPX maar er zijn misschien mederijders die dat niet kunnen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.894
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 27
2791 x bedankt in 1542 berichten
Ik red me niet met .gpx maar het scheelt dat ik in Rotterdam wel bekend ben.
Van de week kijk ik even naar de aanmelding.
Berichten: 1.879
Topics: 56
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 27996
2754 x bedankt in 1221 berichten
ZoefZoef de eenvoudigste oplossing is om ervoor te zorgen dat je een fiets maatje hebt die wel GPX kan gebruiken en jullie de hele rit bij elkaar blijven, dus als een even een sanitaire stop nodig heeft de ander ook even wacht.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 216
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 248
509 x bedankt in 211 berichten
Bij de laatste obt reden we wat te langzaam. maar toen had ik wel tijd om meerdere mensen te spreken onderweg. en dan heb ik dat toch liever dan dat er hele grote gaten vallen want ik kom toch ook voor de gezelligheid en om samen te fietsen. want als ik met een klein groepje wil rijden dan kan ik iedere zondag mee met de assenliggers.
Berichten: 331
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 115
577 x bedankt in 296 berichten
Met 100+ velomobielen op een rij moet je wel langzaam rijden, ga je sneller dan krijg je al heel snel aanrijdingen. Niet iedereen heeft namelijk remlichten.
Tip:
Ga achter iemand met remlichten rijden.
Berichten: 5.789
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2003
7269 x bedankt in 3583 berichten
(9 uren geleden)Veloquest schreef: Bij de laatste obt reden we wat te langzaam. maar toen had ik wel tijd om meerdere mensen te spreken onderweg. en dan heb ik dat toch liever dan dat er hele grote gaten vallen want ik kom toch ook voor de gezelligheid en om samen te fietsen. want als ik met een klein groepje wil rijden dan kan ik iedere zondag mee met de assenliggers.
Hier ben ik het echt volledig mee eens. Die lange sliert, daar komen we toch voor. 150/200 vm-en in één lange rij --> Geweldig.
Er werd in Arnhem door een aantal (snelle?) deelnemers gemopperd over het wachten en het lage tempo. Ik vond het echt één van de leukste OBT's tot nu toe waaraan ik heb deelgenomen. Veel tijd om te kletsen, om mensen (beter) te leren kennen. Het is zoals 365cycle zegt: een Toertocht.
In Dronten bij ICB was het heel erg mistig en reed iedereen in kleine groepjes. Reed je wel in een grotere groep, dan zag je ze echter toch niet. Op een bepaald punt gingen mensen plassen en toen was de rij daarna weer een stuk langer.
Bij de pauzeplek zagen we pas hoe ongelooflijk veel vm-rijders er waren.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler