40-jaar ligfietsvereniging --> De Jubileumviering
|
Topics: 1
Bedankt: 181
89 x bedankt in 42 berichten
Ik ben lid en kom ook met mijn DF (zie: profielfoto).
Tot morgen allemaal!
Topics: 5
Bedankt: 206
38 x bedankt in 16 berichten
Eveneens lid en morgen ook aanwezig met een hurricane. De cygnus fietsen zijn niet zo geschikt voor het toertochtje
Topics: 147
Bedankt: 2006
7277 x bedankt in 3587 berichten
Tot over een paar uurtjes allemaal.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Het was heel gezellig vandaag.
Eén grote reünie en ik heb dus ook veel oude en nieuwe bekenden gezien.
Van het forum heb ik Jos, Thijs, Jeroen, LigfietsWilsum, Tijanus, BiancaF, Willeke, Hardloper en Cygnus sowieso gezien. En zij mij ook.
Raymond, martinR, Baron062, Marnix en MvDriel weet ik niet zeker. Jullie mij wel?
365Cycle was er ook. Arend-Jan met zijn inmiddels even beroemde dochter ook.
Verder dus vooral heel veel gesprekken gevoerd met die oude en nieuwe bekenden. Kennisgemaakt met de ligfietspioniers, een toertocht gereden, een lezing van Theo van vm.nl bijgewoond en we begonnen de dag met koffie en iets lekkers.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Topics: 3
Bedankt: 562
58 x bedankt in 26 berichten
Ik heb jou wel gezien. Toen was ik in gesprek
martinR.
Topics: 21
Bedankt: 1
845 x bedankt in 284 berichten
27-Oct-2024, 10:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Oct-2024, 10:03 PM door Martin van Mourik.)
Ik heb vanmiddag genoten van de lezingen van Walther Hogerbeets over zijn fietsreizen, van Theo van Andel over de geschiedenis en toekomst van velomobiel.nl en van André Vrielink over de geschiedenis en toekomst van Flevobike en golo.bike.
In optocht een rondje om Utrecht rijden was aan mij niet besteed.
Na de lezingen heb ik van het avondbuffet meegegeten en nog wat gekeuveld met mensen die ik al eens eerder ontmoet heb bij de paastreffens, en met een kersvers NVHPV-lid gesproken.
Het was op een paar stukken flink mistig toen ik naar huis fietste.
Ik zit nu aan een tweede avondmaaltijd, de eerste was voor mijn doen wat karig. Dat is geen kritiek, als je bedenkt voor hoeveel mensen dat op poten gezet moest worden dan was het best prima geregeld.
Topics: 91
Bedankt: 2709
3045 x bedankt in 2128 berichten
(25-Oct-2024, 02:31 PM)LigfietsWilsum schreef: Ik kom ook, met de Quest.
Ik ben nu zelfs in de reclame voor het event te vinden. Volgens mij heb ik je gespot achteraf gezien.
(27-Oct-2024, 09:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Van het forum heb ik Jos, Thijs, Jeroen, LigfietsWilsum, Tijanus, BiancaF, Willeke, Hardloper en Cygnus sowieso gezien. En zij mij ook.
Van paar weet ik zeker dat ik ze heb gezien. Zoals Willeke, 365cycle, Arend-Jan met zijn dochter. Maar ook onze Wim. Vond wel fijn om de gezichten eens te zien achter de nick. En ook een praatje te maken. Vond dus ook erg fijn dat ik eens Wim zag en gewoon dat we elkaar leerde kennen zonder dat er een scherm tussen zat.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
(27-Oct-2024, 10:26 PM)Hardloper schreef: En ook een praatje te maken. Vond dus ook erg fijn dat ik eens Wim zag en gewoon dat we elkaar leerde kennen zonder dat er een scherm tussen zat.
Eens. Ook leuk om een filmpje van je te zien, terwijl je toch echt aan het roeifietsen was.
Fijn dat ik je ook nog even een belangrijke tip kon geven.
Wim -de roetsende
(27-Oct-2024, 10:29 PM)Wim -de roetsende schreef: (27-Oct-2024, 10:26 PM)Hardloper schreef: En ook een praatje te maken. Vond dus ook erg fijn dat ik eens Wim zag en gewoon dat we elkaar leerde kennen zonder dat er een scherm tussen zat.
Eens. Ook leuk om een filmpje van je te zien, terwijl je toch echt aan het roeifietsen was.
Fijn dat ik je ook nog even een belangrijke tip kon geven.
Zeker. Ik vroeg al aan Willeke, waar kan ik die Wim vinden. Die met die blauwe jack. Maar op basis van je TV optreden was je toch wat lastig te vinden. Dat filmpje wil ik niet allemaal verspreiden. Maar had wel iets van wanneer ik een keer Wim tegen kom. Dan wil ik het hem tonen.
Topics: 56
Bedankt: 28019
2756 x bedankt in 1222 berichten
Ook ik heb genoten van het ontmoeten van oude en nieuwe bekenden. Forum leden en mensen die niet of nauwelijks hier komen.
Ik ken nu meer mensen van gezicht en zij mij.
Ik vond de fietstocht van te voren een te grote uitdaging dus heb ik foto's gemaakt bij vertrek, ben naar de dom gefietst en heb daar het fotomoment meegemaakt. De terugweg wel met de groep gereden en dat ging niet te snel.
Het was goed georganiseerd, nogmaals bedankt organisatoren.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
2623 x bedankt in 1234 berichten
Ik vond het ook erg leuk om een hoop mensen te zien. Veel gezichten ken ik al van vroeger, of van wat recenter. Maar de namen erbij lukt me niet zo. Ook mooi om te zien dat er toch een heel stel op redelijke leeftijd nog behoorlijk actief zijn. Maar weinig jong bloed. Hardloper, mogelijk hebben we elkaar wel gezien, maar geen handjes geschud. En zelf rond te kijken op de beurs en de record fiets van Ellen en Hans goed te bekijken. De fietstocht heb ik ook overgeslagen, had al 100 in de benen en ben iets eerder vertrokken voor de 100 naar huis. Volgende keer denk ik toch weer via Ede, Woudenberg. Dat loopt een stuk beter. Vooral het stuk bij Elst (Utrecht) is slecht. Net zo slecht als 25 jaar geleden, en als ik de protestposters daar zie, kan verbetering nog wel even op zich laten wachten. Zo'n stom klinketjesfietspad, heel veel rotondes waar je niet vlot rond kan.
28-Oct-2024, 09:34 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Oct-2024, 09:35 AM door Hardloper.)
(28-Oct-2024, 09:11 AM)Jeroen S schreef: Hardloper, mogelijk hebben we elkaar wel gezien, maar geen handjes geschud. En zelf rond te kijken op de beurs en de record fiets van Ellen en Hans goed te bekijken. De fietstocht heb ik ook overgeslagen, had al 100 in de benen en ben iets eerder vertrokken voor de 100 naar huis.
Mogelijk. Maar had jij een Milan 2 (dacht dit erop te hebben zien staan) mee? Met 3 koplampen? Want een andere Milan herinner ik me niet.
Maar ik had een donker blauw hardloop marathon shirt aan.
Zelf had ik 90km erop zitten toen ik aankwam en ook weer op tijd terug. Mijn accu heeft het netjes volgehouden. Maar gelukkige had ik hem helemaal opgeladen en hij mag terug opgeladen worden. Had heel deel in het donker op de terugweg. Het was toch niet helemaal iets waar ik comfortabel bij voel op dit moment. En ik voel toch wel de ledematen.
Topics: 0
Bedankt: 8
54 x bedankt in 17 berichten
(26-Oct-2024, 02:09 AM)Bob Hagendijk schreef: Ik wil niet het topic kapen maar wel deze vraag beantwoorden. Ik ben geen lid van de NVHPV. Misschien zou ik dat wel moeten zijn omdat ik dit forum veel gebruik, maar de rest van de vereniging heeft voor mij geen meerwaarde. Ik voel me meer vertegenwoordigd door bijvoorbeeld de fietsersbond, omdat die veel meer directe impact op mijn dagelijkse ritten heeft.
Als ik het wel zou zijn, het trekt me niet. Ik vind ligfietsen geweldig, maar ik hoef niet naar een vertegenwoordiging van winkels en fabrikanten. Ik weet wat ik wil en heb dat ook. Als ik een keer bij een ligfiets winkel in de buurt ben zal ik er zeker langsgaan, maar ik ga er niet voor naar utrecht. Aan de ene kant had ik het leuk gevonden om wat mensen te ontmoeten, aan de andere kant ben ik niet goed in social talk en "netwerken". Als ik het met iemand goed kan vinden komt het wel goed, anders vind ik het vooral ongemakkelijk. Zo'n rit door het centrum van utrecht voelt voor mij als een tocht van bijvoorbeeld mooi Twente. Ik vind het wel leuk, je kan soms leuk kletsen, zo'n optocht van ligfietsen is gaaf om te zien, maar is niet op eigen tempo, route en voorwaarden. En dat vind ik voor mezelf een nadeel. Daarom doe ik het soms, maar zeker niet vaak. En om daarvoor naar utrecht te gaan is me net een stap te ver.
Let op: daarmee veroordeel of bekritiseer ik het evenement niet, ik snap dat er mensen enthousiast over zijn. Het alleen niet voor mij.
Ik was voor het eerst en wat mij opviel was dat ligfietsers best gemene delers hebben; Met niet zo goed zijn in social talk en netwerken pas je er prima tussen denk ik. (Ik ben dat zelf ook niet maar als je met zijn tweeën bent is het al gemakkelijker.) Wat ik leuk vind, is dat tijdens de rit meer gesprekken ontstonden dan in de wandelgangen. Ik kwam voor de rit, en ik heb er ook hard van genoten, de grijns zat vast op mijn gezicht... Wat een fantastisch gezicht, zo'n sliert van bijzondere fietsen! En al die verbazing om je heen van stedelingen en toeristen. Het was natuurlijk ook geweldig weer. En de route was goed uitgezocht.
Verder een groot compliment voor de organisatie en iedereen die een bijdrage heeft geleverd. Het is een mooie club om lid van te zijn, en voor slechts twee tientjes per jaar wil ik er graag aan bijdragen dat het blijft bestaan.
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus
(28-Oct-2024, 10:55 AM)Bianca F schreef: Verder een groot compliment voor de organisatie en iedereen die een bijdrage heeft geleverd. Het is een mooie club om lid van te zijn, en voor slechts twee tientjes per jaar wil ik er graag aan bijdragen dat het blijft bestaan.
Dit is voor mij ook een belangrijke reden.
Wim -de roetsende
Topics: 0
Bedankt: 9
5 x bedankt in 1 berichten
(28-Oct-2024, 09:11 AM)Jeroen S schreef: Ook mooi om te zien dat er toch een heel stel op redelijke leeftijd nog behoorlijk actief zijn. Maar weinig jong bloed
Jammer ik was er graag bijgewerkt als “jong bloed”, maar helaas vlak voordat ik bij het forum etc kwam al een afspraak gemaakt voor gister…. En over 10 jaar met het 50 jarige bestaan ben ik met 29 al wat minder jong bloed
Topics: 13
Bedankt: 115
583 x bedankt in 298 berichten
(28-Oct-2024, 02:17 PM)NielsKo schreef: (28-Oct-2024, 09:11 AM)Jeroen S schreef: Ook mooi om te zien dat er toch een heel stel op redelijke leeftijd nog behoorlijk actief zijn. Maar weinig jong bloed
Jammer ik was er graag bijgewerkt als “jong bloed”, maar helaas vlak voordat ik bij het forum etc kwam al een afspraak gemaakt voor gister…. En over 10 jaar met het 50 jarige bestaan ben ik met 29 al wat minder jong bloed
LOL!
Gezien de grijze koppen ben je dan nog steeds jonkie!
Topics: 102
Bedankt: 10205
7917 x bedankt in 3912 berichten
(28-Oct-2024, 02:17 PM)NielsKo schreef: Jammer ik was er graag bijgewerkt als “jong bloed”, maar helaas vlak voordat ik bij het forum etc kwam al een afspraak gemaakt voor gister…. En over 10 jaar met het 50 jarige bestaan ben ik met 29 al wat minder jong bloed Welkom NielsKo! Rijd je velomobiel? Dan kan je op 28 December nog terecht bij de OBT
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 56
Bedankt: 28019
2756 x bedankt in 1222 berichten
28-Oct-2024, 03:29 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Oct-2024, 03:30 PM door Willeke_IGKT.)
En dan zijn er ook de races, zelf racen of helpen op en rond de baan, het paastreffen (gezellig kletsen met een of meerdere gezamenlijke ritten) en natuurlijk de locale ritten. Voor deze kun je allemaal in een VM of op een open fiets. Of zelfs zonder je fiets in sommige gevallen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Topics: 21
Bedankt: 1
845 x bedankt in 284 berichten
28-Oct-2024, 08:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-Oct-2024, 09:36 PM door Martin van Mourik.)
(28-Oct-2024, 09:11 AM)Jeroen S schreef: Volgende keer denk ik toch weer via Ede, Woudenberg. Dat loopt een stuk beter. Vooral het stuk bij Elst (Utrecht) is slecht. Net zo slecht als 25 jaar geleden, en als ik de protestposters daar zie, kan verbetering nog wel even op zich laten wachten. Zo'n stom klinketjesfietspad, heel veel rotondes waar je niet vlot rond kan.
Zeer herkenbaar, ik rij ook wel eens langs de N225 van Doorn naar Rhenen of omgekeerd, en met name in Leersum en Elst heb je dan vervelende stukken hobbelklinkers voor fietsers naast redelijk strak wegdek voor autoverkeer. Als het rustig genoeg is rij ik daar zo veel mogelijk over de autorijbaan, uiteraard de hele tijd in mijn spiegels speurend naar achteropkomende auto's. Bij een behoorlijk deel van die slechte stukken zijn er veel mogelijkheden om te wisselen van fietspad naar rijbaan en terug. Bij een paar stukken ook juist niet, daar pak ik alleen de autorijbaan op tijden dat het daar vrijwel uitgestorven is.
Met de tweewieler vind ik om richting Arnhem te gaan de route langs het spoor van Maarsbergen tot Oosterbeek wel een prettig alternatief. Met een velomobiel is die route waarschijnlijk niet zo'n succes, want tussen de Kooiweg bij Emminkhuizen en het Fort aan de Buurtsteeg heb je dan een stuk onverharde weg, waarvan een deel een smal onverhard fietspaadje is, en het smalle fietspad langs de Dokter Holboomweg tussen De Klomp en de A30 is met velomobiel waarschijnlijk ook geen pretje. Als je daar een tegenligger hebt duikt meestal een van de twee tussen de houten paaltjes door de zandweg op.
Voor de rest lopen de wegen rond het spoor en de snelweg tussen Utrecht en Arnhem allemaal schots en scheef en in kronkels. De N224 volgen is met een velomobiel dan misschien nog de beste optie.
Van Arnhem tot Kesteren over de Rijndijk, dan langs de N320 naar Wijk bij Duurstede, en dan tussen Werkhoven en Fort Vechten de Achterdijk lijkt me eventueel ook nog een optie. Je zit dan wel met oponthoud bij de veerpont en je moet door Wijk bij Duurstede of er omheen. De N320 ken ik niet, die ligt voor mij nooit op de route, maar op satellietbeeld ziet het er redelijk goed uit. Over de Rijndijk tussen Arnhem en Kesteren lijkt het me met een velomobiel wel lekker doorjakkeren.
Topics: 11
Bedankt: 64
495 x bedankt in 257 berichten
(28-Oct-2024, 11:21 AM)Wim -de roetsende schreef: (28-Oct-2024, 10:55 AM)Bianca F schreef: Verder een groot compliment voor de organisatie en iedereen die een bijdrage heeft geleverd. Het is een mooie club om lid van te zijn, en voor slechts twee tientjes per jaar wil ik er graag aan bijdragen dat het blijft bestaan.
Dit is voor mij ook een belangrijke reden.
Hier sluit ik me graag bij aan. Organisatie: bedankt!
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Topics: 11
Bedankt: 155
1452 x bedankt in 601 berichten
29-Oct-2024, 08:21 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Oct-2024, 08:23 AM door Niels van der Wal.)
(28-Oct-2024, 09:11 AM)Jeroen S schreef: Volgende keer denk ik toch weer via Ede, Woudenberg. Dat loopt een stuk beter. Vooral het stuk bij Elst (Utrecht) is slecht. Net zo slecht als 25 jaar geleden, en als ik de protestposters daar zie, kan verbetering nog wel even op zich laten wachten. Zo'n stom klinketjesfietspad, heel veel rotondes waar je niet vlot rond kan.
Voor de fietsroute tussen Arnhem-Utrecht kun je het beste de dijk aan de zuidkant van de Rijn nemen. 1 kruising en geen stoplichten tot het veer Rijswijk-Wijk bij Duurstede.
Wijk bij Duurstede passeer je het beste door, tot de sluizen, de dijk langs het Amsterdam-Rijnkanaal te nemen, en dan om Wijk heen naar de Sanderburgserweg te fietsen.
Deze weg gaat direct naar Utrecht; als je hem volgt kom je uit bij Ledig-Erf; het begin van het stadscentrum van Utrecht.
De provinciaalse weg Utrecht-Rhenen is inderdaad verschrikkelijk; alleen in de nacht moet ik hem soms fietsen omdat Pontjes dan niet meer varen, maar de brug bij Rhenen er altijd ligt.
Niels, veelfietser, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
2623 x bedankt in 1234 berichten
Ik zat in de eerste groep van de presentatie. Dus dan heb ik je daar niet gezien, mogelijk was je toen het rondje door de stad aan het maken.
Tot ik zo'n 20 jaar terug verhuisde fietste ik ook wel veel in die hoek. Ik wilde het nu weer eens proberen langs de 225, er is op stukken daar wel wat verbeterd. Zondagochtend vroeg durfde ik wel op de weg, maar terug toch maar niet. Toen was het veel drukker, en veel haastige chauffeurs die niet konden wachten om in de volgende rij aan te sluiten. De andere kant loopt inderdaad beter, dat ken ik redelijk tot Rhenen, maar de rest is ook niet heel ingewikkeld. Dat onthouden we dan voor de volgende keer. Ik had de Langbroekerdijk, landgoederen kijken. Ik had toen twee collega's die op kasteel Sterkenburg woonden, leuk om dat weer eens te zien. Inmiddels is het een hotel ofzo.
(29-Oct-2024, 07:47 PM)Jeroen S schreef: Ik zat in de eerste groep van de presentatie. Dus dan heb ik je daar niet gezien, mogelijk was je toen het rondje door de stad aan het maken.
Ik weet niet of dit aan mij was bedoelt. Omdat ik ergens vroeg in welke groep van de presentatie zat gegeven voor Theo. Maar ik heb buiten twee korte ritjes op twee trikes die Tempelman had meegenomen. Niet tussendoor gefietst. Vond de 20km toch iets te veel van het goede na 90km heenreis. Ergens vind ik het jammer, anderzijds als ik nu mijn lichaam observeer. Goede besluit genomen.
Op zaterdag had ik nog een rondje gelopen van bijna 12 km waar ik sneller liep dan 12 km/u. En dat is voor mij stevige doorlopen. Dit zit sterk tegen de limieten aan voor mij haalbaar is voor niet op interval niveau.
Wie zijn er nu daadwerkelijk naar het feest gekomen? Want ik heb het idee gehad dat ik gezichten herkende van de gedeelde foto's hier. Maar ik kan zo geen (nick)name plakken op die gezichten.
Topics: 13
Bedankt: 115
583 x bedankt in 298 berichten
Ik.
En zo zie ik er uit, en had het nieuwe verenigingstenue aan.
21 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 minuten geleden door Hardloper.)
Weet je LigfietsWilsum ik heb je diverse keren op de dag gespot en had iets van hij komt me bekend voor. Geen idee of je iemand zag met een donker blauw hardloop shirt. Met witte tekst #onzetrots
Ik was niet de jongste, maar de merendeel zal wel ouder zijn geweest
|
Gebruikers die dit topic lezen: Arend-Jan, ZoefZoef, 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|