Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RaRa wat is dit?
Hallo, heb onlangs op marktplaats een Thys222 roets gekocht en deze om laten bouwen door Derk naar revolver.

De vorige, helaas overleden, eigenaar heeft er zeer weinig op gefietst (naar zeggen 6x) en de fiets is dan ook in zeer goede toestand. Er waren door hem enige modificaties op aangebracht zoals bijvoorbeeld een standaard maar die is op aanraden van Derk verwijderd. Wat er nog wel op zit is een zeer curieuze buis met borgpen. Zijn weduwe weet niet waarvoor het was maar denkt mogelijk een tas? Een andere roetser vermoedt een houder voor een vlaggetje? Derk wist het ook niet.

Iemand enig idee?

Zie foto's op:
https://i.postimg.cc/gJPzP4LV/IMG-0018.jpg

[Afbeelding: IMG-0018.jpg]

https://i.postimg.cc/nLmF5NrV/IMG-0019.jpg

[Afbeelding: IMG-0019.jpg]

Kijk er overigens naar uit om te beginnen met beter weer en heb de ervaringen van anderen met interesse gelezen.
(Ben roeier, heb geen 2-wiel ligfiets wel een DF-XL en een skiff)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
Lijkt me een veiligheidspalletje om eventueel losschieten van de bagagedrager te voorkomen (of in ieder geval basaal op te vangen)...?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Welkom op het forum Laagvlieger. Heel veel roei / ligfiets plezier gewenst. Heb je nog meer ligfietsen? En of ligfiets ervaring?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(03-Dec-2024, 08:32 PM)Lopopodium schreef: Lijkt me een veiligheidspalletje om eventueel losschieten van de bagagedrager te voorkomen (of in ieder geval basaal op te vangen)...?

Buisje is grijze elec.buis en loopt onder zitting een eind door:
https://i.postimg.cc/jSbY2CST/IMG-0026.jpg
[Afbeelding: IMG-0026.jpg]

Als je de borgpen verwijdert kreeg je een circa 20cm lange koperen pen:
https://i.postimg.cc/qvxV30N3/IMG-0027.jpg
[Afbeelding: IMG-0027.jpg]

De drager zit stevig vast dus ik denk dat het iets anders is.
Antwoord }
Ik herken het onderdeeltje trouwens niet. Heb het niet opgemerkt op mijn Thijs
Antwoord }
Welkom op dit forum. Weer een Roeifietser. Leuk.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

De bagagedrager zit volgens mij met de zwarte strip vast. Toch?

Geen idee wat dat buisje is.

(03-Dec-2024, 08:54 PM)Hardloper schreef: Ik herken het onderdeeltje trouwens niet. Heb het niet opgemerkt op mijn Thijs

Is ook geen onderdeel van de 222.

Ik denk dat deze Roeifietser de koperen pin gebruikte om te aarden  Big Grin  of hij ging er mee wichelroede lopen  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
(03-Dec-2024, 08:51 PM)Hardloper schreef: Welkom op het forum Laagvlieger. Heel veel roei / ligfiets plezier gewenst. Heb je nog meer ligfietsen? En of ligfiets ervaring?

Dank je. Geen enkele. Ben wel gewend aan roeien in een wedstrijdskiff, maar de balans van een ligfiets wordt een uitdaging. Heb Derk's video's bekeken en kan hulp krijgen van een andere roetser. SPD-inklikken en uitklikken ken ik van de DF en mijn roeiboot.

(03-Dec-2024, 08:55 PM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum. Weer een Roeifietser. Leuk.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

De bagagedrager zit volgens mij met de zwarte strip vast. Toch?

Geen idee wat dat buisje is.

(03-Dec-2024, 08:54 PM)Hardloper schreef: Ik herken het onderdeeltje trouwens niet. Heb het niet opgemerkt op mijn Thijs

Is ook geen onderdeel van de 222.

Ik denk dat deze Roeifietser de koperen pin gebruikte om te aarden  Big Grin  of hij ging er mee wichelroede lopen  Cool

Dank, bagagedrager zit idd vast via zwarte strip.
Antwoord }
(03-Dec-2024, 09:00 PM)Laagvlieger schreef:
(03-Dec-2024, 08:51 PM)Hardloper schreef: Welkom op het forum Laagvlieger. Heel veel roei / ligfiets plezier gewenst. Heb je nog meer ligfietsen? En of ligfiets ervaring?

Dank je. Geen enkele. Ben wel gewend aan roeien in een wedstrijdskiff, maar de balans van een ligfiets wordt een uitdaging. Heb Derk's video's bekeken en kan hulp krijgen van een andere roetser. SPD-inklikken en uitklikken ken ik van de DF en mijn roeiboot.
Succes dan. Dan zal de mederoeier je goede adviezen kunnen geven. Anders eens mijn roets topics bekijken. O.a. Wim -de roetsende / Zoefzoef hebben uitgebreide tips gegeven. Voor mij is de balans ook de grote uitdaging. Maar Wim -de roetsende heeft ondertussen al een filmpje gezien dat ik iets vooruit kwam. In het voorjaar wil ik het weer gaan oppakken.
Antwoord }
Welkom Laagvlieger! (Goeie forumnaam  Smile )

Leuk dat je een Thys hebt gescoord. Ik heb zelf een maand of 2 geleden ook een Thys 222 gekocht. Ik had wel tweewieler ligfietservaring maar nul roeiervaring en reed er eigenlijk zo mee weg. Het zal in jouw geval vooral die tweewielerbalans worden die je moet eigen maken vermoed ik. 

Ik ben nu bezig met opbouwen van de spieren in het bovenlijf, een van de belangrijkste redenen om een roets te kopen voor mij. Die fase kun jij vermoedelijk overslaan als je de balans te pakken hebt.  Tongue 

Veel roetsplezier! En pas op: ik vind het redelijk verslavend! 

P.s. geen idee wat dat buisje en splitpen is. Ik verwacht dat je fiets ook zonder prima zal functioneren  Tongue
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Ik blijf bij mijn wichelroede.

https://patipada.nl/yoga/wichelroede-35-hout-aluminium/

Koper is nog beter.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Ook van mijn kant welkom op het forum. Ik heb ook geen idee waar dat buisje voor is. Van roeifietsen weet ik niet veel. Kan die koperen stang een hulpmiddel zijn voor als onderweg je elastiek breekt en je iets moet vervangen?
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Willeke_IGKT
Apart dat Derk wel aanraadt de standaard te verwijderen -waarom, is juist handig en met functie!-maar deze buis laat zitten.

Geen idee wat de bedoeling is. Mijn idee is om een andere tas dan de standaard toptas vast te kunnen zetten zodat deze niet verloren kan worden maar daar heb je geen koperen strip voor nodig. Wel kun je bijv. het hengsel erachter hangen. De buis is wellicht speciaal gemaakt om iets specifieks met de roeifiets mee te nemen. Net als de haak, waar je bijv. ook een los tasje aan kan hangen.
We hebben al contact gehad via MP trouwens. Goede koop gedaan!
Antwoord }
(, 09:30 AM)ZoefZoef schreef: Apart dat Derk wel aanraadt de standaard te verwijderen -waarom, is juist handig en met functie!-maar deze buis laat zitten.

Geen idee wat de bedoeling is. Mijn idee is om een andere tas dan de standaard toptas vast te kunnen zetten zodat deze niet verloren kan worden maar daar heb je geen koperen strip voor nodig. Wel kun je bijv. het hengsel erachter hangen. De buis is wellicht speciaal gemaakt om iets specifieks met de roeifiets mee te nemen. Net als de haak, waar je bijv. ook een los tasje aan kan hangen.
We hebben al contact gehad via MP trouwens. Goede koop gedaan!

De reden dat Derk mij aanraadde de standaard te verwijderen is het feit dat hij onder de zitting voor bevestigd was aan het frame aan de bouten van de stoel op zit. Hij was bang voor het risico bij omvallen op frame beschadiging en is sowieso geen voorstander van standaards omdat fietsen op standaard gemakkelijk omvallen. Ik heb hem bewaard en zie later wel wat ik ermee doe.

Het buisje heeft hij op mijn verzoek laten zitten omdat ik eerst wilde weten waarvoor het was. Ik vrees dat het buisje idd gaat sneuvelen Tongue
Antwoord }
Fietsen met standaard die makkelijk omvallen? Dan zit er een verkeerde standaard op. Juist met standaard zet je de fiets goed en overal neer. Schade zal wel meevallen als ie omvalt, denk ik. Nu zonder standaard moet je standaard een muurtje, boom of paal ofzo opzoeken om m tegen te zetten. Daar beschadigd je fiets meer mee. Nouja, de carbon wel. De 222 heeft een rubberen rand op de zitting.
Antwoord }
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die standaard. Heb je toevallig nog een foto daarvan toen ie nog gemonteerd was?

Liefst zou ik op de 209 ook een standaard hebben. Die moet ik nu verplicht tegen een muur/paal/boom of wat dan ook zetten en dat is soms niet altijd even praktisch.

Alleen, vrees dat dat niet mogelijk is voor deze roets.
Antwoord }
(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ben eigenlijk wel benieuwd naar die standaard. Heb je toevallig nog een foto daarvan toen ie nog gemonteerd was?

Liefst zou ik op de 209 ook een standaard hebben. Die moet ik nu verplicht tegen een muur/paal/boom of wat dan ook zetten en dat is soms niet altijd even praktisch.

Alleen, vrees dat dat niet mogelijk is voor deze roets.

Zal eens kijken maar vrees van niet. Wel nog de standaard zelf dus wellicht te reconstrueren
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
met mijn sunrider ko...365cycle — 12:10 AM
Nieuwe website InterCityBike
Vraag me namelijk ...Hardloper — 10:15 PM
Nieuwe website InterCityBike
Ik zag het er wel in...Arend-Jan — 09:43 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag op weg naa...Arno boogaart — 08:24 PM
Wat is dit? (Marktplaats)