OBT 2024 Rotterdam
|
Topics: 13
Bedankt: 133
619 x bedankt in 317 berichten
(07-Dec-2024, 09:50 PM)TimSch schreef: Mijn route naar OBT loopt o.a. dwars over Flevoland. Over de Ketelbrug en uiteindelijk over de Hollandse Brug.
Nu ben ik gek genoeg nog nooit met de fiets door Flevoland geweest. Maar dit lijkt me nou typisch zo'n traject waarvan alhier de optimale velomobielroute allang bekend is
Komoot wil me dwars door Almere en deel Lelystad sturen. Ik zie een weg die compleet langs het IJssel-/Markermeer loopt, over de dijk. Is dat wat? Wat is de handigste en makkelijkste route?
Ik wil overigens best een paar KM omrijden voor een optimale route, maar ook weer niet teveel. Ik moet er die dag al 220 namelijk
Iemand die een route wil delen?
De routeplanner van de fietsersbond geeft, bij makkelijk doorfietsen, gewoon de route langs het IJsselmeer en Markermeer, en dat zou ook mijn voorkeur hebben, heb al een paar keer rondje Flevoland gedaan, daar langs.
Zoals gezegd, even opletten bij de slagbomen.
https://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro...3,71,72,76
Ga je de dag ervoor die kant op, of in de nacht/ochtend.
Topics: 0
Bedankt: 553
373 x bedankt in 189 berichten
Het grootste nadeel (met stabiele wind heb ik meestal weinig moeite) van de buitendijkse route zijn m.i. die slagbomen, de Quest is volgens de maatschetsen 1 cm lager dan de QV, maar het hoofd van deze Questrijder komt normaliter iets boven de muts uit, en dan is/voelt het toch wel heel erg krap. Bij de meeste slagbomen ben ik er 'omheen' gegaan, en ach, je staat even (bijna) stil, maar dat is het dan ook. En dat eens per 5-10 km ofzo.
Buitendijks van Urk tot Ketelbrug is vrij grof asfalt, de rest is doorgaans wel goed. Al kunnen wind, binnenzee en schaapjes natuurlijk wel wat achterlaten. Als je bij Lelystad wel helemaal de buitendijk aanhoudt heb je net voorbij de plezierhaven (euh, 'marina' of hoe het daar maar heet) even een stukje bruut slechte klinkers (maat stapvoets gebeurt er niks), maar dat is maar iets van 100 meter en daarna kun je gewoon verder, al is het daar niet zo overzichtelijk. Bij/vanaf 'de PTT paal' moet je wel even (twee kilometer?) over een weg gedeeld met het autoverkeer, die bedoeld lijkt om diezelfde auto's niet al te hard om Batavia stad heen te laten crossen. Gewoon rustig doorakkeren, komt allemaal weer goed. Lelystad uit is weer een prima (vaak) betonnen fietspad, met als grootste manco dat je een paar keer (3x in 30 km?) haaks de weg over moet.
Lang verhaal, kort samengevat: let even op die slagbomen, en Lelystad is niet ideaal (what's new?), maar gewoon die dijkroute pakken!
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Topics: 8
Bedankt: 54
439 x bedankt in 197 berichten
Als je via urk te veel om vind, dan is lemmer-bant-emmeloord-ketelbrug ook prima te fietsen, rustige gescheiden doorrijfietspaden, en emmeloord kom je ook makkelijk doorheen.
Topics: 103
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
07-Dec-2024, 11:45 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 12:30 AM door 365cycle.)
(07-Dec-2024, 09:50 PM)TimSch schreef: Iemand die een route wil delen? Ik ben een paar routes aan het toevoegen. Zit nu een beetje te knippen & plakken, maar het loopt over stukken die ik ook daadwerkelijk gereden heb.
HIER is nu in ieder geval de route vanaf de Noordoostpolder toegevoegd.
Edit: Nu ook de route vanaf Vlissingen (Zuid-West) via Middelburg en Goes.
Edit: Nu ook een route vanaf Eindhoven via Tilburg, Breda en Dordrecht. Deel onder de Moerdijkbrug voor het laatst gereden in 2021 dus kan wat gedateerd zijn.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 57
Bedankt: 29400
2870 x bedankt in 1280 berichten
Zijn er voor de Noordhollander, zeg vanaf ongeveer Haarlem en Amsterdam nog punten waar we op moeten letten?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
(08-Dec-2024, 12:10 AM)Willeke_IGKT schreef: Zijn er voor de Noordhollander, zeg vanaf ongeveer Haarlem en Amsterdam nog punten waar we op moeten letten? Goeie, vanaf daar heb ik ook een route (zij het wat korter, ik heb weinig in Noord-Holland gereden).
In words of others,
Zojuist deze blogpost weer bijgewerkt. Routes nu:
Die vanuit Wyler/Nijmegen heb ik grotendeels in 2023 gereden, stukken die toen afgesloten waren heb ik nu wel in de route gelaten (mag hopen dat het werk klaar is).
NH en vanaf Eindhoven zijn het oudst (2021/2022).
Ik kan er denk ik ook nog wel één optuigen vanuit regio Almelo/Enschede (2022).
In words of others,
08-Dec-2024, 08:34 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 08:46 AM door Willeke_IGKT.)
De meeste Noordhollanders hebben hun gewone routes naar en door (of om) Amsterdam en/Haarlem.
Dit sluit mooi aan.
Dank je.
Wel een probleem, ik kan het file downloaden maar mijn telefoon weet er niets anders mee te doen dan het als een lijst te laten zien.
Is er een handige manier om er een GPX file van te maken of welke app moet ik gebruiken om het bestand te openen?
Of gebruik ik het kaartbeeld om zelf de GPX route uit te zetten?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Topics: 32
Bedankt: 537
1347 x bedankt in 486 berichten
08-Dec-2024, 09:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 09:58 AM door TimSch.)
(07-Dec-2024, 11:05 PM)LigfietsWilsum schreef: ....
Ga je de dag ervoor die kant op, of in de nacht/ochtend.
Ik ga de 27ste met kampeerspullen in de fiets. 220km vóór 9 uur 's ochtends is me echt te gortig
(07-Dec-2024, 11:24 PM)blokdoorn schreef: Als je via urk te veel om vind, dan is lemmer-bant-emmeloord-ketelbrug ook prima te fietsen, rustige gescheiden doorrijfietspaden, en emmeloord kom je ook makkelijk doorheen.
Ik kom vanuit de Groningse kant, dus Urk en ook Lemmer zijn wel erg om Ik ga via Oosterwolde, Wolvega, Emmeloord. Dat stuk ken ik grotendeels wel.
(07-Dec-2024, 11:45 PM)365cycle schreef: (07-Dec-2024, 09:50 PM)TimSch schreef: Iemand die een route wil delen? Ik ben een paar routes aan het toevoegen. Zit nu een beetje te knippen & plakken, maar het loopt over stukken die ik ook daadwerkelijk gereden heb.
HIER is nu in ieder geval de route vanaf de Noordoostpolder toegevoegd.
Edit: Nu ook de route vanaf Vlissingen (Zuid-West) via Middelburg en Goes.
Edit: Nu ook een route vanaf Eindhoven via Tilburg, Breda en Dordrecht. Deel onder de Moerdijkbrug voor het laatst gereden in 2021 dus kan wat gedateerd zijn.
Dit is handig! Dank! Zie wel dat jij dus niet via de dijk over Flevoland rijdt, in tegenstelling tot de andere adviezen?
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
(08-Dec-2024, 08:34 AM)Willeke_IGKT schreef: Wel een probleem, ik kan het file downloaden maar mijn telefoon weet er niets anders mee te doen dan het als een lijst te laten zien.
Is er een handige manier om er een GPX file van te maken of welke app moet ik gebruiken om het bestand te openen? Zie je het "Download" knopje niet onder het kaartje? Dat is een .gpx
In words of others,
08-Dec-2024, 12:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 12:34 PM door Willeke_IGKT.)
Mijn telefoon opende het niet als gpx, ik ga het opnieuw proberen.
Opnieuw gedownload, het bestand krijgt.xml als extentie achter de .gpx en het verwijderen van de extensie zelf helpt ook niet.
Topics: 13
Bedankt: 133
619 x bedankt in 317 berichten
(08-Dec-2024, 12:22 PM)365cycle schreef: (08-Dec-2024, 08:34 AM)Willeke_IGKT schreef: Wel een probleem, ik kan het file downloaden maar mijn telefoon weet er niets anders mee te doen dan het als een lijst te laten zien.
Is er een handige manier om er een GPX file van te maken of welke app moet ik gebruiken om het bestand te openen? Zie je het "Download" knopje niet onder het kaartje? Dat is een .gpx
Nee, dat is *.gpx.xml, en ook als ik xml er af haal, snapt mijn navprogramma het ook nog niet.
08-Dec-2024, 12:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 12:43 PM door 365cycle.)
Ik heb er één gedownload en vergeleken met de GPX die ik geupload heb:
Die XML-extensie en andere fratsen is dus iets wat je telefoon uithaalt met die bestanden, omdat die XML tags herkent ofzo. Er staat echt gewoon een GPX op de server, en ja, "onder water" is dat gewoon UTF-8 XML met wat extra eisen (verplichte tags).
edit: Alle vijf kan ik na downloaden probleemloos inlezen in Garmin Connect.
In words of others,
Het kan zijn dat Garmin Connect wel iets kan met .xml bestanden, OSMand niet, helaas.
En ik kan de route sneller natekenen dan dat ik genoeg kan verdienen om iets van Garmin te kopen.
Topics: 106
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
08-Dec-2024, 01:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 01:19 PM door Hoekie.)
Het is hier, PC met browser, een gpx bestand wat ie download.
08-Dec-2024, 01:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 01:17 PM door 365cycle.)
(08-Dec-2024, 01:06 PM)Willeke_IGKT schreef: Het kan zijn dat Garmin Connect wel iets kan met .xml bestanden, OSMand niet, helaas. Een GPX ís een XML bestand. Ik faciliteer graag, maar voor uitleg over hoe je routetools werken kan je beter bij de fabrikant/programmeur aankloppen
In words of others,
08-Dec-2024, 01:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 01:26 PM door Hoekie.)
Aanvulling: er staan twee links.
De eerste is een gpx als xml bestand, de tekst
en een tweede een gpx bestand, de DOWNLOAD knop.
DIE moet je hebben.
08-Dec-2024, 01:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 01:31 PM door 365cycle.)
(08-Dec-2024, 01:19 PM)Hoekie schreef: Aanvulling: er staan twee links. Dat klopt.
(08-Dec-2024, 01:19 PM)Hoekie schreef: De eerste is een xml bestand, de tekst
en een tweede een gpx bestand, de DOWNLOAD knop. Dit klopt... deels. Het enige verschil is dat de site je met de eerste link probeert de URL te laten open. Kijk je echter in de balk, dan zie je in de url de bestandsnaam: north.gpx. En dat is dus een XML volgens het GPS Exchange Format (GPX) XML-schema.
De DOWNLOAD knop probeert een downloadvenster te triggeren bij je browser. Het is afhankelijk van je device hoe die daar op reageert.
Oh ja, toch nog even een reactie hierop, want ik vond het eerlijk gezegd een flauwe opmerking:
(08-Dec-2024, 01:06 PM)Willeke_IGKT schreef: En ik kan de route sneller natekenen dan dat ik genoeg kan verdienen om iets van Garmin te kopen. Garmin Connect is een website en een app. Je kan het geheel gratis gebruiken. Kwestie van een accountje aanmaken.
Werkt zelfs met data uit andere devices, ik heb het weleens gebruikt om data van een rit met de Hammerhead Karoo te analyseren.
In words of others,
08-Dec-2024, 01:29 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 01:48 PM door Hoekie.)
Klopt ook. Voor de simpelheid: gebruik de DOWNLOAD link.
Bedankt trouwens. Door de waypoint en startpunt te verplaatsen heb ik de route vanaf mijn huisadres.
Edit:
Je zit op een mobiel toch Willeke? Android?
Zo ja, download Firefox uit de Android app store.
Open Firefox
Klik op de DOWNLOAD knop en er wordt een bestand gedownload waarmee OsmAnd de route kan openen.
Even voor de volledigheid, ik heb die tweede link, de knop, gebruikt en vanuit mijn telefoonbrowser naar de download bestanden op mijn telefoons op geslagen.
Dit geeft dus die langere url en mijn telefoons hebben beiden geen app dat ermee kan werken.
Het natekenen van de route koste mij een paar minuten en gaf mij de optie om kleine aanpassingen te doen op het deel van de route dat ik ken.
08-Dec-2024, 01:59 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 02:03 PM door Hoekie.)
(08-Dec-2024, 01:52 PM)Willeke_IGKT schreef: Even voor de volledigheid, ik heb die tweede link, de knop, gebruikt en vanuit mijn telefoonbrowser naar de download bestanden op mijn telefoons op geslagen.
Dit geeft dus die langere url en mijn telefoons hebben beiden geen app dat ermee kan werken.
Het natekenen van de route koste mij een paar minuten en gaf mij de optie om kleine aanpassingen te doen op het deel van de route dat ik ken.
De Firefox telefoonbrowser download dus een .gpx bestand.
Met het gedownloade .gpx bestand kan je voor <openen met> kiezen.
Hiermee opent het .gpx bestand in de OsmAnd+ app en zie je de route.
Hoedanook, je hebt blijkbaar al een werkende oplossing gevonden.
@LigfietsWilsum: probeer een andere browser. Hier werkt Brave op de PC en Firefox op de Android mobiel om het .gpx bestand te downloaden via de DOWNLOAD knop..
Topics: 32
Bedankt: 1
1469 x bedankt in 833 berichten
(08-Dec-2024, 12:25 PM)Willeke_IGKT schreef: Mijn telefoon opende het niet als gpx, ik ga het opnieuw proberen.
Opnieuw gedownload, het bestand krijgt.xml als extentie achter de .gpx en het verwijderen van de extensie zelf helpt ook niet.
Probeer het anders via https://gpx2kml.com/ of eventueel https://www.gpsvisualizer.com/ eens om te zetten.
08-Dec-2024, 02:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2024, 02:55 PM door 365cycle.)
(08-Dec-2024, 02:51 PM)Lopopodium schreef: https://www.gpsvisualizer.com/ Leuk tooltje is dat. Daarmee heb ik de afbeelding met de vijf routes opgetuigd.
Overigens is KML óók XML. Je komt er niet omheen met al die oude (gelukkig) standaarden
In words of others,
En vlieg over de route met Google Earth Pro..
Vanaf 30s
PS Heeft trouwens niks met Strava te maken. Je kan een willekeurig route bestand nemen zoals een die door 365cycle aangeleverd is.
15-Dec-2024, 10:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Dec-2024, 10:44 PM door 365cycle.)
Dames, heren en andere personen,
nog één nachtje wachten! We zijn druk bezig de overnachting te regelen en hebben inmiddels een huurcontract voor een scoutinglocatie liggen. Ik moet echter even in overleg treden met de NVHPV over of dit wenselijk is, gezien we daarmee eigenlijk meer hooi op onze vork nemen dan oorspronkelijk afgesproken.
Uiterlijk morgenavond hebben jullie uitsluitsel!
Als het doorgaat worden de kosten voor het logeren €18 €20 voor 2 nachten (vrijdag -> zaterdag en zaterdag -> zondag). De afstand is ongeveer 7 kilometer.
* kosten gewijzigd ivm additionele schoonmaakkosten.
Reageer aub hieronder als je nog een slaaplocatie zoekt, zodat we aantallen weten!
In words of others,
16-Dec-2024, 03:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 04:38 PM door 365cycle.
Edit Reason: alternatieven toevoegen
)
Hierbij de beloofde update: Ik heb vanochtend telefonisch contact gehad met de Scouting, en nog even overlegd met de NVHPV.
Het lukt ons helaas niet om een gezamenlijke logeerplaats te organiseren.
Ik wil wel graag onderbouwen waarom het zo lang op zich heeft laten wachten: Een voldoende grote ruimte reserveren brengt best wel wat kosten en verplichtingen met zich mee. Als je dit vanuit de organisatie doet betekent dat dat alle OBT-rijders een aanzienlijk deel van de kosten van het verblijf van een deel van de groep zullen moeten dragen. Gezien we de kosten voor de OBT zo laag mogelijk wilden houden hebben we in eerste instantie een poging gedaan om dit voor de NVHPV zo vrijblijvend mogelijk te doen. Dus: Wij maken de afspraken over de voorwaarden, de locatie in kwestie int zelf de bedragen en zorgt voor afhandeling etc.
Hierbij zijn we lang in overleg geweest met een scouting, die vervolgens ineens toch besloot niet mee te doen. Aanvullend hebben we overleg gehad met een hotel op niet de allerbeste locatie, daarmee was alles in principe rond... waarna men meedeelde dat we de fietsen niet veilig kunnen stallen.
Ongeveer tegelijk met de teleurstelling van die twee locaties kwamen we in contact met een lokale scouting en dat leek toch te gaan lukken, maar nu blijkt dat we moeten garanderen dat er 41 plekken afgenomen worden en daarmee dus de vereniging opzadelen met een flinke kostenpost (huur, schoonmaakkosten etc.) hebben we toch moeten besluiten om geen verblijf te regelen. In ieder geval dus onze excuses voor het ongemak!
Wat nu?
Nou, we gaan natuurlijk gewoon de tocht rijden. Aangezien er hierdoor mogelijk bezoekers zijn die wél willen rijden maar geen verblijf hebben (en daar wel behoefte aan hebben) wil ik jullie allemaal vragen om het hier onder even te delen als je iets geregeld hebt, waar en hoe, dan kunnen anderen daar nog gebruik van maken.
Als het echt niet lukt, plaats dan vooral ook een berichtje, mogelijk kunnen andere rijders juist even helpen. Ik zal zelf ook kijken wat ik in individuele situaties kan doen; met een slaapzak en een matje moeten we alsnog een heel eind komen, denk ik zo.
Alternatieven
Natuurkampeerterrein Amstelkade - Afstand 40 km. Ze bieden ook Pipowagens aan.
Campanile Hotel Gouda - Afstand 11 km, industrial zone on the edge of the city.
City Hotel Gouda - Afstand 15 km, in city center.
In words of others,
|
Gebruikers die dit topic lezen: TimSch, 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|