Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Remcoreflex
Deze al gezien?
De werkgever van de postbode die Remco het ziekenhuis in hielp is in samenwerking met hem een actie begonnen!

https://deremcoreflex.be/nl
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(15-Dec-2024, 09:33 PM)Bianca F schreef: Deze al gezien?
De werkgever van de postbode die Remco het ziekenhuis in hielp is in samenwerking met hem een actie begonnen!

https://deremcoreflex.be/nl

In de UK heet dat de Dutch reach.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(15-Dec-2024, 10:14 PM)LigfietsWilsum schreef: In de UK heet dat de Dutch reach.
Helaas wordt de Dutch reach hier maar weinig toegepast, het anti-Europese sentiment zit diep.  Confused  Ik ben vorige week nog twee keer bijna ge-'doored'; volgens de betreffende automobilisten moest ik beter uitkijken... (beiden stonden naast een dubbele gele lijn (= stop/-parkeerverbod)).
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(16-Dec-2024, 02:01 PM)melle z schreef: Helaas wordt de Dutch reach hier maar weinig toegepast, het anti-Europese sentiment zit diep.  Confused  
Hier helaas ook hoor. Ik leer m'n ukkie nu al om bij geparkeerde auto's weg te blijven, en dat doet ie altijd heel goed. Open zwaaiende deuren zijn niet de enige reden, er zijn ook zat automobilisten die hun auto starten en alleen kijken of ze auto's zien voor ze het parkeervak uit zwiepen.
Helaas was er laatst ook weer een automobilist die z'n ongenoegen moest uiten over het feit dat wij (naast elkaar) tegen de wegas aan reden. Ik rijd dan dus naast m'n uk om hem veilig en beter zichtbaar te houden, maar blijkbaar wil die kerel vlak naast een supermarkt, vlak voor een zijstraat van rechts en een parkeergarage van links fietsers gaan inhalen.

Ik snap echt niet bij welk pakje boter sommige mensen hun rijbewijs gekregen hebben. Tweejaarlijks herexamen zou héél goed zijn.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Hier idem, ik rij zoveel mogelijk, zeker met kind, dusdanig dat openslaande portieren hem niet kunnen raken. Al 2 keer meegemaakt dat ik hem nog net op tijd kon wegtrekken, rakelings langs openslaande portier van auto die ons net roekelings had ingehaald om voor de oprit van schoolplein kroost uit te laden. En ja het is daar een 30 weg, en ja daar fietsen kinderen, en ja zo gedragen veel autorijdende ouders zich in diezelfde straat, en ja ze vinden het bizar als ik daar iets van zeg.
Antwoord }
(16-Dec-2024, 03:31 PM)blokdoorn schreef: Hier idem, ik rij zoveel mogelijk, zeker met kind, dusdanig dat openslaande portieren hem niet kunnen raken. Al 2 keer meegemaakt dat ik hem nog net op tijd kon wegtrekken, rakelings langs openslaande portier van auto die ons net roekelings had ingehaald om voor de oprit van schoolplein kroost uit te laden. En ja het is daar een 30 weg, en ja daar fietsen kinderen, en ja zo gedragen veel autorijdende ouders zich in diezelfde straat, en ja ze vinden het bizar als ik daar iets van zeg.
Al eens via de school geprobeerd? Ik vind de directie bij mijn uk op school telkens weer aan mijn kant, en de wijkagent idem dito. Er komen regelmatig berichten via Parro en er is ook al onder ruitenwissers geflyerd.
De gemeente doet helaas een stuk minder. Het zou gewoon een fietsstraat moeten zijn, of verboden voor motorvoertuigen tijdens schooltijden.

Wat betreft 30: Dat is een advies, toch? Ik reed zaterdag 45 op een rustige dijk waar het maximum 30 is. Was dus al versneld naar 45 omdat ik de automobilist achter me voor wilde blijven, want het is er te smal om veilig ingehaald te worden. Hij haalde me inderdaad niet in, maar de frustratie spatte er weer vanaf...
In words of others,
Antwoord }
Directie basisschool hier voelt enorm mee, parro en nieuwbrieven staan er al vol mee, gemeente is ook aan het meewerken, er is een proef geweest met parkeerverboden in die straat en boa’s en dat werkte heel goed, alleen zodra de proef afgelopen was en het weer slechter….
Nu is de vraag of het gaat lukken om een definitief parkeerverbod in te stellen (er is op 150m loopafstand een zee van parkeerruimte, maar dat blijkt veel te ver, vermoedelijk zijn de meeste ouders gehandicapt ofzo…).
Antwoord }
(16-Dec-2024, 04:22 PM)blokdoorn schreef: (er is op 150m loopafstand een zee van parkeerruimte, maar dat blijkt veel te ver, vermoedelijk zijn de meeste ouders gehandicapt ofzo…).
Idem hier, dus draaien ze een krap doodlopend straatje in waar van twee kanten scholiertjes aan komen fietsen, van één kant totaal onoverzichtelijk voor de automobilist die het liefst dan ook op die hoek waar de ingang zit gaat keren. Ik sta daar vaak "in de weg" (netjes aan de kant, maar het is er dan gewoon te druk), zeker als ik m'n uk ophaal met de velomobiel, en zeker met dit weer ga ik écht niet in een T-shirt en korte broek in de kou en de regen staan omdat zij per se met hun auto dat straatje uit moeten. Verzin maar een oplossing, en als je dat niet kan zal je moeten wachten.
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LigfietsWilsum
De breedte van de 'doorzone' naast geparkeerde auto's wordt in steden vaak aangegeven door de stippellijn van de fietssugestriestrook. Deze stippellijn volgen is vaak de veiligste optie.

Niels ,----------------, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
(16-Dec-2024, 04:42 PM)Niels van der Wal schreef: De breedte van de 'doorzone' naast geparkeerde auto's wordt in steden vaak aangegeven door de stippellijn van de fietssugestriestrook. Deze stippellijn volgen is vaak de veiligste optie.

Niels ,----------------, van der Wal

Behalve dat veel automobilisten denken dat die deurzone stroken tussen de parkeerplaatsen en het fietspad er zijn voor hun veiligheid of gemak.

Dit is vaker een probleem als de parkeer strook tussen het fietspad en de rijbaan ligt maar automobilisten zijn in meerderheid hebberig.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(16-Dec-2024, 04:11 PM)365cycle schreef: Wat betreft 30: Dat is een advies, toch? Ik reed zaterdag 45 op een rustige dijk waar het maximum 30 is. Was dus al versneld naar 45 omdat ik de automobilist achter me voor wilde blijven, want het is er te smal om veilig ingehaald te worden. Hij haalde me inderdaad niet in, maar de frustratie spatte er weer vanaf...

Zo herkenbaar. Ik heb het regelmatig dat auto's me op een 30 weg zo nodig moeten inhalen terwijl ik al 35+ op gps rij en dat ze dan vlak voor m'n neus voor de drempels in de ankers gaan. Met als gevolg dat aan het einde van die weg mijn gemiddelde gekelderd is maar ik wel buiten adem ben van het steeds weer accelereren na de drempels.
Antwoord }
(, 09:16 AM)LigZeeuw schreef: en dat ze dan vlak voor m'n neus voor de drempels in de ankers gaan. 
Met de Tuna ram ik er dan als er ook maar een beetje veilige ruimte is gewoon weer voorbij Tongue 
Verrassend genoeg snappen ze dat vaak best goed. Het levert weleens frustraties op maar ik had het vaker verwacht. Moet er wel bij zeggen dat me dat vaker overkomt bij passeervakken op 60-wegen dan in 30-zones. Maar ook daar: Als ik 45-50 rijd en ze gaan gemiddeld niet sneller dan ik, laat ze dan lekker achter me blijven.
In words of others,
Antwoord }
(, 03:05 PM)365cycle schreef: ram ik er dan als er ook maar een beetje veilige ruimte is gewoon weer voorbij Tongue 
Verrassend genoeg snappen ze dat vaak best goed. Het levert weleens frustraties op maar ik had het vaker verwacht. Moet er wel bij zeggen dat me dat vaker overkomt bij passeervakken op 60-wegen dan in 30-zones. Maar ook daar: Als ik 45-50 rijd en ze gaan gemiddeld niet sneller dan ik, laat ze dan lekker achter me blijven.

Dat probeer ik maar niet te doen, ik ben altijd een beetje bang dat ze me dan niet zien en opeens een van de zijstraten in vliegen.
Antwoord }
(, 04:38 PM)LigZeeuw schreef: Dat probeer ik maar niet te doen, ik ben altijd een beetje bang dat ze me dan niet zien en opeens een van de zijstraten in vliegen.
Ja, als het vlak bij een zijstraat is doe ik het dus ook niet, dan zou het juist een flink risico zijn.
In words of others,
Antwoord }
(, 04:46 PM)365cycle schreef: Ja, als het vlak bij een zijstraat is doe ik het dus ook niet, dan zou het juist een flink risico zijn.

Ik zie nu pas dat je schreef "als er ook maar een beetje veilige ruimte is", dan zou ik het zeker ook doen ja.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik heb opgezocht @Ar...twilwel — 12:47 AM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Op de vierde dag sto...Martin van Mourik — 12:21 AM
Stuurbuis M5 blueglide
Hey Ellert en Bram...Boyd Maduro — 12:01 AM
XL Hotspot in 3d-print
Nee, ik ga ḿ nie...Arend-Jan — 11:53 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk d...twilwel — 11:08 PM
Spel M5 Carbon High racer
Welkom bendijkema, ...Willeke_IGKT — 10:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En neem even een (ko...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Spel M5 Carbon High racer