Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Racekap DF
Ik ben eventueel geïnteresseerd in een racekap voor mijn DF.
Laat dus maar iets weten indien je er een te koop (of te ruil voor bier ;-) ) hebt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Volgens mij past de DF kap ook op de Tuna? dus ik ga er vanuit dat je hem kan blijven bestellen bij intercitybike.nl?
(kost wel iets meer dan een biertje)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
DF of DF XL?
Die kappen zijn namelijk niet identiek.

De kap van de DF XL past op de Tuna. Andersom weet ik niet zeker; de vorm van het instapgat wijkt een klein beetje af, de Tuna kap is iets groter geworden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(16-Dec-2024, 04:34 PM)Gideonaut schreef: Volgens mij past de DF kap ook op de Tuna? dus ik ga er vanuit dat je hem kan blijven bestellen bij intercitybike.nl?
(kost wel iets meer dan een biertje)

Dank je voor de reactie. Nieuwprijs heb ik er niet voor over. Ik zou graag af een hogere snelheid halen, maar ik ben ook een beetje bang dat hij al bij al niet zoveel gebruikt zou worden.
Antwoord }
Je zou ook eens hier naar kunnen kijken.

https://www.intercitybike.nl/nl/blogs/ra...rse-hosen/
In words of others,
Antwoord }
Je kunt eventueel ook even hier de vraag stellen:
https://ligfiets.net/advertisements
Niet iedere ligfietser die lid is van de vereniging is ook lid van het forum.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , zeetje , Willeke_IGKT
Misschien is het een optie om er een te lenen voor een paar weken zodat je het kunt uitproberen?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
De hosen heb ik ook al bekeken maar dan denk ik dat een meer voordelen zijn bij een racekap.
Het zou leuk zijn moest ik het eerst kunnen testen. Als er iemand in de buurt van Antwerpen en eentje te leen heeft hoor ik het graag Big Grin
Antwoord }
(6 uren geleden)zeetje schreef: De hosen heb ik ook al bekeken maar dan denk ik dat een meer voordelen zijn bij een racekap.
Het zou leuk zijn moest ik het eerst kunnen testen. Als er iemand in de buurt van Antwerpen en eentje te leen heeft hoor ik het graag Big Grin
Theo van VM.nl had erover dat 1/3 van de energie verloren gaat door het hoofd. Dus zo gek is zo'n racekap niet.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Theo van VM.nl had erover dat 1/3 van de energie verloren gaat door het hoofd. Dus zo gek is zo'n racekap niet.

Ik neem aan dat Theo gezegd heeft dat 1/3 van de warmte die het lichaam moet afvoeren om niet oververhit te geraken via het hoofd gebeurt.

Niet alle energie die het lichaam levert is in de vorm van warmte. Anders zou de vm gewoon stil blijven staan en alleen opwarmen. Big Grin
Antwoord }
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Theo van VM.nl had erover dat 1/3 van de energie verloren gaat door het hoofd. Dus zo gek is zo'n racekap niet.
Met mijn kapsel is het zelfs de helft. Als je dus vaak oververhit bij je marathon; tondeuse erover, nabewerken met scheermes et voila, 50% extra koeling Big Grin 

V.w.b. snelheid van je velomobiel: Ja, een toerkap scheelt best wel wat, maar meer dan 10% in snelheid wordt dat niet gauw, zeker niet met een DF zonder hosen. 
Je hebt wel minder zicht, meer vocht, minder makkelijk contact met medeweggebruikers. Ik reed er vroeger graag mee maar kom er - zeker met de afstanden die ik nu rijd - toch een beetje van terug. De Bülk/Milan heeft daarbij nog een voordeeltje dat de kap scharniert. Denk dat ik zelf op termijn voor een halo ga.
In words of others,
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Ja, maar dat is door...blokdoorn — 08:32 PM
Ja dus mocht je jeze...Arend-Jan — 08:17 PM
Een hoge maximumsnel...Tijanus — 07:29 PM
Soms verbaas ik mij ...Veloquest — 06:57 PM
QV-352