Racekap DF
|
Topics: 2
Bedankt: 3
39 x bedankt in 21 berichten
Ik ben eventueel geïnteresseerd in een racekap voor mijn DF.
Laat dus maar iets weten indien je er een te koop (of te ruil voor bier ;-) ) hebt.
Topics: 4
Bedankt: 2
1028 x bedankt in 554 berichten
Volgens mij past de DF kap ook op de Tuna? dus ik ga er vanuit dat je hem kan blijven bestellen bij intercitybike.nl?
(kost wel iets meer dan een biertje)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Topics: 105
Bedankt: 10755
8314 x bedankt in 4107 berichten
DF of DF XL?
Die kappen zijn namelijk niet identiek.
De kap van de DF XL past op de Tuna. Andersom weet ik niet zeker; de vorm van het instapgat wijkt een klein beetje af, de Tuna kap is iets groter geworden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
(16-Dec-2024, 04:34 PM)Gideonaut schreef: Volgens mij past de DF kap ook op de Tuna? dus ik ga er vanuit dat je hem kan blijven bestellen bij intercitybike.nl?
(kost wel iets meer dan een biertje)
Dank je voor de reactie. Nieuwprijs heb ik er niet voor over. Ik zou graag af een hogere snelheid halen, maar ik ben ook een beetje bang dat hij al bij al niet zoveel gebruikt zou worden.
In words of others,
Topics: 95
Bedankt: 2994
3264 x bedankt in 2262 berichten
Je kunt eventueel ook even hier de vraag stellen:
https://ligfiets.net/advertisements
Niet iedere ligfietser die lid is van de vereniging is ook lid van het forum.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 57
Bedankt: 29579
2904 x bedankt in 1295 berichten
Misschien is het een optie om er een te lenen voor een paar weken zodat je het kunt uitproberen?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
De hosen heb ik ook al bekeken maar dan denk ik dat een meer voordelen zijn bij een racekap.
Het zou leuk zijn moest ik het eerst kunnen testen. Als er iemand in de buurt van Antwerpen en eentje te leen heeft hoor ik het graag
Topics: 95
Bedankt: 2994
3264 x bedankt in 2262 berichten
(19-Dec-2024, 02:04 PM)zeetje schreef: De hosen heb ik ook al bekeken maar dan denk ik dat een meer voordelen zijn bij een racekap.
Het zou leuk zijn moest ik het eerst kunnen testen. Als er iemand in de buurt van Antwerpen en eentje te leen heeft hoor ik het graag Theo van VM.nl had erover dat 1/3 van de energie verloren gaat door het hoofd. Dus zo gek is zo'n racekap niet.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 18
Bedankt: 441
1641 x bedankt in 798 berichten
19-Dec-2024, 04:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Dec-2024, 04:18 PM door datakneder.)
(19-Dec-2024, 04:07 PM)Hardloper schreef: Theo van VM.nl had erover dat 1/3 van de energie verloren gaat door het hoofd. Dus zo gek is zo'n racekap niet.
Ik neem aan dat Theo gezegd heeft dat 1/3 van de warmte die het lichaam moet afvoeren om niet oververhit te geraken via het hoofd gebeurt.
Niet alle energie die het lichaam levert is in de vorm van warmte. Anders zou de vm gewoon stil blijven staan en alleen opwarmen.
(19-Dec-2024, 04:07 PM)Hardloper schreef: Theo van VM.nl had erover dat 1/3 van de energie verloren gaat door het hoofd. Dus zo gek is zo'n racekap niet. Met mijn kapsel is het zelfs de helft. Als je dus vaak oververhit bij je marathon; tondeuse erover, nabewerken met scheermes et voila, 50% extra koeling
V.w.b. snelheid van je velomobiel: Ja, een toerkap scheelt best wel wat, maar meer dan 10% in snelheid wordt dat niet gauw, zeker niet met een DF zonder hosen.
Je hebt wel minder zicht, meer vocht, minder makkelijk contact met medeweggebruikers. Ik reed er vroeger graag mee maar kom er - zeker met de afstanden die ik nu rijd - toch een beetje van terug. De Bülk/Milan heeft daarbij nog een voordeeltje dat de kap scharniert. Denk dat ik zelf op termijn voor een halo ga.
In words of others,
Topics: 7
Bedankt: 287
2875 x bedankt in 1339 berichten
Theo had het over 30% van de luchtweerstand. Maar dat is niet alleen het hoofd, maar ook het instap gat e.d.
Je wint wel iets met een kap maar hoe harder je gaat hoe meer het uitmaakt. Bij 30 maakt het weinig uit vermoed ik bij 60 een heleboel, al heb ik dat nog niet kunnen controleren.
Ik heb een dak gekocht van een volgens mij gekende verkoper hier uit Texel. Ik had er een goede ervaring mee. Wat onderhandeld over de prijs en een dag later stond de koerier al voor mijn deur met mijn nieuw dak, net voor ik ging vertrekken voor een ritje.
Jammer genoeg was dit ritje van zéér korte duur aangezien ik 2km later aangereden ben geweest op het fietspad
Nu is de hele voorkant van mijn DF beschadigd en gaan er grote herstellingen moeten gebeuren.
Topics: 17
Bedankt: 39
197 x bedankt in 83 berichten
(8 uren geleden)zeetje schreef: Ik heb een dak gekocht van een volgens mij gekende verkoper hier uit Texel. Ik had er een goede ervaring mee. Wat onderhandeld over de prijs en een dag later stond de koerier al voor mijn deur met mijn nieuw dak, net voor ik ging vertrekken voor een ritje.
Jammer genoeg was dit ritje van zéér korte duur aangezien ik 2km later aangereden ben geweest op het fietspad
Nu is de hele voorkant van mijn DF beschadigd en gaan er grote herstellingen moeten gebeuren.
Balen, zelf wel heel gebleven?
Groet
Piet K
Ja behalve een schram op mijn schouder van tegen de rand te zijn gebotst is het vooral nog steeds pijnlijk dat de automobiliste tot op het einde niet wilde begrijpen dat ze in fout was. De politie is ter plaatse moeten komen gewoon om de verzekeringspapieren in te kunnen vullen.
Topics: 11
Bedankt: 675
2452 x bedankt in 1142 berichten
Helaas hebben automobilisten het idee dat ze nooit iets verkeerds doen
Sterkte met de reparatie
Topics: 8
Bedankt: 55
453 x bedankt in 205 berichten
Er zijn er helaas veel die het fietspad liever niet zien omdat ze dan gewoon door kunnen rijden….
(8 uren geleden)zeetje schreef: Ik heb een dak gekocht van een volgens mij gekende verkoper hier uit Texel. Ik had er een goede ervaring mee. Wat onderhandeld over de prijs en een dag later stond de koerier al voor mijn deur met mijn nieuw dak, net voor ik ging vertrekken voor een ritje.
Nu is de hele voorkant van mijn DF beschadigd en gaan er grote herstellingen moeten gebeuren. Balen, veel sterkte me de reparatie!
Weet niet of het een automobilist betrof, maar alsnog... veel mensen kijken helaas niet uit :/
In words of others,
Topics: 11
Bedankt: 675
2452 x bedankt in 1142 berichten
Topics: 32
Bedankt: 312
828 x bedankt in 358 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door GertBr.)
Neem contact op met een letselschadeadvocaat. Hier in NH veel goede ervaringen met Hofman Letselschade, zowel voor het claimen van de schade aan je velomobiel als aan jezelf. Ze kennen onze fietsen inmiddels.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Fietsen van Wim
|
Je zou die hosten ...Wim -de roetsende — 07:24 PM |
Fietsen van Wim
|
Je zou die hosten ei...Josligfiets — 07:18 PM |
Fietsen van Wim
|
Als wij 'm maar zien...ZoefZoef — 06:59 PM |