|
OBT 2025 Groningen
|
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12144 x bedankt in 5710 berichten
Zal het stokje dan maar ff officieel doorgeven he...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 410
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 668
1096 x bedankt in 401 berichten
Berichten: 4.061
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4574
5282 x bedankt in 3448 berichten
Jeetje, nog verder weg
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 516
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 1567
1168 x bedankt in 509 berichten
Praktisch, lekker dichtbij (in velomobieltermen althans, er zijn wel vaken mensen verbaasd over wat ik onder 'fietsafstand' vind vallen  )
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'
Berichten: 520
Topics: 10
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 206
1179 x bedankt in 501 berichten
(29-Dec-2024, 11:11 AM)Hardloper schreef: Jeetje, nog verder weg 
Vanuit zuiden betekent dat vooral veel kansen op een heerlijk fietsroute door het fraaie deel van Nederland!
Berichten: 2.558
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1352
5049 x bedankt in 2398 berichten
Oops, dat is 190km enkele reis. Gelukkig kan ik er nog een poosje over nadenken...
Berichten: 7.455
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3522
10931 x bedankt in 5202 berichten
(29-Dec-2024, 01:21 PM)blokdoorn schreef: (29-Dec-2024, 11:11 AM)Hardloper schreef: Jeetje, nog verder weg 
Vanuit zuiden betekent dat vooral veel kansen op een heerlijk fietsroute door het fraaie deel van Nederland!
145km voor mij.
Van Holten naar Groningen is het 120km lang redelijk rechtdoor.
Geen idee of ik dit volgend jaar kan, maar de route hoeft voor mij geen belemmering te zijn.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 4.061
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4574
5282 x bedankt in 3448 berichten
Ik sluit niks, maar de kans dat ik mee doe is kleiner dan 50%. Al had mijn moeder er wel over laten we kijken of de vm op de auto kan. Dus dan maken we een mini vakantie van.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12144 x bedankt in 5710 berichten
236 km vanaf hier. Ik ben er dan wel. Moet de maandag dan maar vrij nemen denk ik. Kan op de dag zelf terug maar geen idee of ik heel erg in de werkstemming ben na 300 of 536 km op een winterdag
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.994
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44924
4646 x bedankt in 1984 berichten
Ik denk er al aan om een fiets parkeerplek voor een week te zoeken. Voor de kerst heen fietsen, na de OBT weer naar huis fietsen maar met kerst wel zelf thuis.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 922
Topics: 49
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 1252
2721 x bedankt in 873 berichten
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 801
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 848
1696 x bedankt in 758 berichten
Berichten: 1.858
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 1036
3406 x bedankt in 1521 berichten
Berichten: 1.013
Topics: 51
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 9
2439 x bedankt in 948 berichten
Berichten: 410
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 668
1096 x bedankt in 401 berichten
(29-Dec-2024, 06:24 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik denk er al aan om een fiets parkeerplek voor een week te zoeken. Voor de kerst heen fietsen, na de OBT weer naar huis fietsen maar met kerst wel zelf thuis.
Tegen die tijd moeten we even kijken hoe het leven loopt want anders kan ik in groningen stad altijd voor wat parkeerplekken zorgen. sommige binnen en andere buiten maar wel op afgesloten terrein.
Berichten: 654
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 21
1104 x bedankt in 590 berichten
Het lijkt me leuk die OBT. Maar ik heb geen VM.
Groet,
Tom
Berichten: 1.095
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
2116 x bedankt in 1064 berichten
(30-Dec-2024, 12:44 AM)Tom Fekkes schreef: Het lijkt me leuk die OBT. Maar ik heb geen VM.
Moet dat dan?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Berichten: 1.013
Topics: 51
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 9
2439 x bedankt in 948 berichten
(30-Dec-2024, 12:57 AM)Gideonaut schreef: (30-Dec-2024, 12:44 AM)Tom Fekkes schreef: Het lijkt me leuk die OBT. Maar ik heb geen VM.
Moet dat dan?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk... Als je zeg gemiddeld 25 km/u kan fietsen en zo gek bent om dit weer op een open ligger te trotseren, zijn daar dan bezwaren tegen? Het is volgens mij tot nu toe altijd een vm feestje geweest, wat ik me ook kan voorstellen dat dat zo zou moeten blijven.
Berichten: 2.823
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4362 x bedankt in 2399 berichten
30-Dec-2024, 01:51 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Dec-2024, 01:53 AM door ZoefZoef.)
(30-Dec-2024, 12:44 AM)Tom Fekkes schreef: Het lijkt me leuk die OBT. Maar ik heb geen VM.
De weg waarop de OBT wordt gereden is openbaar. Er zijn geen verdere afzettingen of iets dergelijks dus meerijden is altijd een optie en niemand zou je dat kunnen verbieden  Of dat dan gewenst is, is een andere vraag en dat vind ik trouwens wel een interessante. Gezien de NVHPV erbij betrokken is, zou ik eigenlijk verwachten dat die op dit punt geen onderscheid maakt tussen de diverse ligfietsen gezien het een toertocht is, dus misschien is het wel interessant om deze vraag bij hen neer te leggen.
Op de startlocatie heb ik zelf wel enkele ligfietsers gezien trouwens, maar ik heb ze niet mee zien rijden in de colonne. In een eerdere OBT heb ik wel beelden gezien van een trike-rijder tussen de colonne van velomobielen.
Berichten: 7.128
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15405
12144 x bedankt in 5710 berichten
De OBT is echt puur bedoeld als velomobieltocht.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 801
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 848
1696 x bedankt in 758 berichten
30-Dec-2024, 04:55 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Dec-2024, 05:24 AM door LigfietsWilsum.)
(30-Dec-2024, 12:44 AM)Tom Fekkes schreef: Het lijkt me leuk die OBT. Maar ik heb geen VM.
De OBT is een soort demonstratie-/promotietocht voor velomobielen.
Dus je bent van harte welkom als toeschouwer, of als deelnemer van de appelflappentocht.
Misschien kan je een occassie huren in Dronten, maar een waarschuwing daarbij: grote kans dat je dan verkocht bent!
Berichten: 654
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 21
1104 x bedankt in 590 berichten
30-Dec-2024, 05:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Dec-2024, 05:03 AM door Tom Fekkes.)
Dank je,
Dat zou heel goed kunnen!!
30 jaar geleden heb ik een tocht gereden in de Windcheetah van Mike Burrows. Maar toen had ik het geld er niet voor.
En het weer is toch geen bezwaar de laatste tijd?
Groet,
Tom
Berichten: 2.994
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44924
4646 x bedankt in 1984 berichten
(29-Dec-2024, 11:30 PM)Veloquest schreef: Tegen die tijd moeten we even kijken hoe het leven loopt want anders kan ik in groningen stad altijd voor wat parkeerplekken zorgen. sommige binnen en andere buiten maar wel op afgesloten terrein.
Dat klinkt goed.
De Strada stond de laatste dagen buiten in een afgesloten tuin, goed genoeg in dit weer.
Het maakt ook het zoeken van een hotel makkelijker, stads hotels zonder veilige buiten ruimte komen dan ook in aanmerking.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 654
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 21
1104 x bedankt in 590 berichten
(30-Dec-2024, 04:55 AM)LigfietsWilsum schreef: (30-Dec-2024, 12:44 AM)Tom Fekkes schreef: Het lijkt me leuk die OBT. Maar ik heb geen VM.
De OBT is een soort demonstratie-/promotietocht voor velomobielen.
Dus je bent van harte welkom als toeschouwer, of als deelnemer van de appelflappentocht.
Misschien kan je een occassie huren in Dronten, maar een waarschuwing daarbij: grote kans dat je dan verkocht bent!
Ik heb me suf gezocht naar de appelflappentocht. In 2019 en 2023 zijn er edities geweest, maar verder niet. En er staat ook niets te verwachten.
Dan leg ik me daar bij neer.
Groet,
Tom
Berichten: 2.823
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4362 x bedankt in 2399 berichten
(31-Dec-2024, 01:08 AM)Tom Fekkes schreef: (30-Dec-2024, 04:55 AM)LigfietsWilsum schreef: (30-Dec-2024, 12:44 AM)Tom Fekkes schreef: Het lijkt me leuk die OBT. Maar ik heb geen VM.
De OBT is een soort demonstratie-/promotietocht voor velomobielen.
Dus je bent van harte welkom als toeschouwer, of als deelnemer van de appelflappentocht.
Misschien kan je een occassie huren in Dronten, maar een waarschuwing daarbij: grote kans dat je dan verkocht bent!
Ik heb me suf gezocht naar de appelflappentocht. In 2019 en 2023 zijn er edities geweest, maar verder niet. En er staat ook niets te verwachten.
Dan leg ik me daar bij neer.
Over een paar maanden, april, is er mogelijk ook weer de Tulpentocht. Die wordt sinds enkele jaren georganiseerd door Intercitybike en is wat kleinschaliger dan de Oliebollentocht. Wellicht kun je contact opnemen met Ymte om juist op die dag mee te rijden in een velomobiel van hen. Over proefritten wordt ook niet moeilijk gedaan, dan zou een lange proefrit of een dagje een velomobiel huren bij ze ongetwijfeld wel een optie zijn.
Berichten: 654
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 21
1104 x bedankt in 590 berichten
Dank je voor de tip!!
Groet,
Tom
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|