Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alleweder A3
Flinke rits modificaties
https://link.marktplaats.nl/m2226298822
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Een A3!
Die zijn zeldzaam.

Wel vrij prijzig en qua stijl moet je er van houden...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ze zijn vooral zeldzaam lelijk* eigenlijk. Ik heb de alleweders nooit mooi gevonden. Deze lijkt door de glazen kap erop net op een WW2 vliegtuig.

Als winterfiets en met deze motor erin -volgens mij zwaar illegaal- lijkt ie me wel comfortabel. Toch zou ik dan toch kiezen voor een wat gelikter modelletje met wat opleg.

*naar huidige maatstaven tenminste.
Antwoord }
(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ze zijn vooral zeldzaam lelijk* eigenlijk.
Ieder z'n ding Big Grin 

(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ik heb de alleweders nooit mooi gevonden. Deze lijkt door de glazen kap erop net op een WW2 vliegtuig.
Ik heb weleens in een WW2 vliegtuig gezeten, maar als die er zo hobbybob uitgezien had als deze Alleweder had ik dat zeker niet gedaan Tongue 

(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: met deze motor erin -volgens mij zwaar illegaal- 
Heel illegaal idd. Dit is in feite een L7e voertuig of lichte auto (<400 kg) zonder typegoedkeuring, chassisnummer, kenteken en verzekering (want topsnelheid >50 km/h). Zou een koper dan ook altijd adviseren de begrenzer aan te zetten.
Zonder begrenzing word ik er eigenlijk nooit zo blij van, want als dit door een agent van de weg getrokken wordt vestigt het weer aandacht op ons. Het is net even rustig met de "bent u gemotoriseerd?"-controles.
In words of others,
Antwoord }
allemaal modificaties en upgrades maar neemt niet effies de moeitje om een kapje voor de ketting te maken..
Mijn A2 fietste een HEEL stuk lichter toen ik het Akkurad gedrocht eruit had gesloopt, al lijkt zo'n heftige bafang me daarintegen wel weer een leuk speeltje voor de Versatile.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: al lijkt zo'n heftige bafang me daarintegen wel weer een leuk speeltje voor de Versatile.
https://ligfietsers.nl/thread-2604.html
Ik moet nu ff het achterwiel vervangen, maar daarna zou ik zeggen probeer een rondje op m'n bakfiets en je weet genoeg.
In words of others,
Antwoord }
Toch he? Toch heb ik wel bewondering voor een hobbyBobbende scholier die een een alleweder durft te rijden en 'm dan ook nog aanpast naar zn wensen zodat ie altijd droog zit. Kan zo'n alleweder niet echt hip noemen, iets wat onder de jeugd wel een dingetje is. En dan toch zoiets kiezen boven een normale ebike of scooter vind ik wel een duimpje omhoog waard eigenlijk.

De motor erin.. tricky bij een evt ongeval wellicht ivm verzekering.
Gok dat ie er na een eerste boete of controle wel eruit zou worden gehaald, maar de rollenbank omzeilt ie toch mooi ermee Wink
Antwoord }
Apart geval. Maar wat betreft ondersteuning. Ik sprak een fietser en die sprak ook een andere velonaut die we beide hadden gespot. Ik was wat vertraagd door gesukkel met de navigatie. En deze fietser bevestigde dat die andere velonaut dus ook een motor had. Maar zover ik het model herkende, is het toch iets efficiënter dat dit model.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
De velomobielen van Sunrider/Aerorider en de opvolger van de Versatile, de Orca, zijn vaak met een elektromotor uitgerust. Zeker de Orca is echt wel een fraaie fiets.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Je kon de Orca en Versatile toch ook beide met kenteken krijgen? dus in 45 km/h uitvoering.
Zie hieronder Smile
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door:
Dat was volgens mij de Sunrider 2, en dat was nogal een gedoe dacht ik, om hem gekeurd te krijgen.
De Orca kwam met of zonder 25+ assist, de Versatile heeft helemaal geen optie, tenzij je in de fiets gaat zagen, wat sommige ook echt gedaan hebben :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
De aerorider/sunrider is in Duitsland gekeurd en met die Duitse typegoedkeuring kan je m ook in Nederland op kenteken krijgen. Voor de Orca zal vermoedelijk op dezelfde wijze een typegoedkeuring zijn geregeld. En dan geldt EU-wetgeving en krijg je in Nederland zo'n ding dus op kenteken.

De versatile/Orca vind ik echt een fraai gelijnde velomobiel en een waardig opvolger voor de (Flevo) alleweders. Als je die naast elkaar zit, dan oogt zo'n alleweder echt als een antieke velomobiel, terwijl ie eigenlijk niet eens zo heel veel ouder is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Overspuiten van een velomobiel
Deze meneer is trouw...Gideonaut — 11:17 PM
Medeliggers onderweg
Ik heb denk ik zo’n ...Hardloper — 11:04 PM
Medeliggers onderweg
Ach ik weet al zo'n ...Jeroen S — 10:53 PM
Alleweder A3
De aerorider/sunride...ZoefZoef — 10:25 PM
Nieuwe Quest 3.0