Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Challenge Carbon Chamsin
Er gebeurt dus toch nog iets op 2-wieler gebied.

Ik las net dit bericht op FaceBook:

Right now at the Fiets en Wandelbeurs: The new Carbon Chamsin frame for 28" road or gravel wheels.
It can be made as a lightweight version for racing and audax or as a heay-duty version for travelling.

In de groep van Challenge Recumbents

Twee jaar geleden was Hans er al mee bezig: https://ligfiets.net/news/6056
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Ik heb al eens een prototype gezien in de Honig fabriek. Hans zal ook goed gekeken hebben naar zijn eigen carbon hoge racer, een Pelso geloof ik.

Hij mikte toen al op een wat bredere bandenmaat, ik weet niet meer wat ie genoemd heeft, maar meer dan 30 mm zeker, denk eerder aan 40mm plus.

Zou leuk zijn als die echt uitkomt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Foto's staan ook in het vrijdagbericht. Ziet er goed uit, ik ben benieuwd hoe het rijdt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Heeft iemand hier meer over gehoord? Er zou in 2024 meer bekend worden maar ik zie niks op de site van Elan, of wat voor ligfiets site dan ook...
Antwoord }
(11-Mar-2025, 02:31 AM)Bob Hagendijk schreef: Heeft iemand hier meer over gehoord? Er zou in 2024 meer bekend worden maar ik zie niks op de site van Elan, of wat voor ligfiets site dan ook...

Gewoon bellen. Ik was een keer in Wijchen bij Hans en daar stond er wel eentje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Hans van Elan was niet blij met de eerste mallen. Er worden nieuwe gemaakt en over een paar maanden verwacht hij de eerste frames.
Antwoord }
Tof. Dat is toch goed nieuws, dat er nog een Nederlandse ligfietsbouwer is die heil ziet in het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe modelletjes. Al denk ik dat het voor Elan meer hobby is inmiddels dan een inkomstenbron. Als deze ook echt in productie komt, heb ik weer wat om naar uit te kijken over een aantal jaar Smile

De huidige Chamsin staat al een aantal jaar op mn nog-te-kopen-en-rijden-lijstje, maar het is me nog niet gelukt om er een voor mij acceptabele prijs te kopen. Aanbod is simpelweg nihil. Dan zal het met de opvolger in carbon ook wel de nodige jaren gaan duren voordat die een keer gebruikt voorbij gaan komen.
Antwoord }
Het zou me niet verbazen als ie ook als frameset te krijgen gaat zijn. Mogelijk dat er dan onderdelen van een ander tweedehandsje in passen. Het ontwikkelen heeft wel lang geduurd. Hans is een heleboel dingen tegelijk.
Antwoord }
Ik heb naar de prijs voor een frameset gevraagd, daar was hij nog heel erg ruim in, dus hangt erg af van de praktijk van het bouwen denk ik. Maar, hij gaf niet aan dat het niet mogelijk is, dus daar hoop ik ook op. Ik hou van wielrenners die na 1000km overschakelen op dura ace dus hun 105/ultegra spullen voor een prikkie op marktplaats zetten. Ik fiets die 1000km in ruim een maand dus daar merk ik niks van.
Waar ik vooral blij van werd was dat ik aangaf dat ik 105 kg ben, met een tailbox met bagage rij, en veel km's maak. In de praktijk levert dit weleens problemen op. Hij gaf aan: "oh, dan doen we er een extra laagje carbon op. Het is belangrijk dat je een fiets hebt die goed bij je past." Het lijkt er dus op dat hij de frames zelf gaat maken
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Bianca F — 06:41 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Stom vraagje, maar b...Snoek043 — 06:33 PM
Het Grote 3D Prints voor je Fiets Topic
GoGreen op een racea...Tom Fekkes — 06:19 PM
De fiets is de 'GoGr...TimSch — 05:59 PM