Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een nieuwe Velonout
Dat ben ik dus, een nieuwe Velonout. Mijn naam is Job, icm de ligfiets is de LowJob geboren. Er zijn natuurlijke vele leuke verbasteringen van te maken, tegen de berg op SlowJob, na de berg is het erg warm GlowJob, van de bult af FlowJob, iets met wind wordt te schunnig ;-) enzovoort. Ik heb een Oude Mango gekocht (bijna wegenbelasting vrij) met wat technisch en cosmetisch achterstallig onderhoud. Ik ben nu bezig vooral technisch de fiets op orde te krijgen, terwijl hij al volop wordt gebruikt. Er zijn al verschillende punten aangepakt, oa nieuwe tussenas (lagercups gaar) nieuwe cassette (zat bij de koop), ketting was recent vervangen, schakelwerk netjes afgesteld na vervangen kabels, blokje van de kruiskoppeling van het stuur vervangen. Bij ICB zijn er 2 stuurkogeltjes vervangen (weet ik nu ook hoe dat moet), en de kettingspanner van de 2e ketting weer gangbaar gemaakt. Nu nog een irritant tikje opsporen (waarschijnlijk het bmx freewheel in het achterwiel) dan zijn de belangrijkste zaken gedaan
Ik zal er vooral woonwerkverkeer mee gaan rijden, ca 30km enkele reis en mogelijk ook af en toe wat tochten gaan meepakken. Verder is het de bedoeling er ook weer een keer een mooie fiets van te maken met een nieuw verfje.
Verder reken ik op veel fietsplezier.
 M.vr.gr. Job
Antwoord }
Welkom Job.
Veel plezier met je nieuwe fiets en met hier lezen en schrijven.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: LowJob , Hoekie
Welkom Job! Zo doe ik het ook, veel woonwerk, en af en toe een tocht.
Oh, en velonaut is met au.... Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Welkom op het forum LowJob. Leuk dat je zo de Mango opnieuw leven wilt inblazen. En heb je nog meer ligfietsen?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(21-Apr-2024, 09:30 PM)LigfietsWilsum schreef: Welkom Job! Zo doe ik het ook, veel woonwerk, en af en toe een tocht.
Oh, en velonaut is met au.... Big Grin

Ah, Dank je dat wordt dan dus Velonauten.

(21-Apr-2024, 09:30 PM)Hardloper schreef: Welkom op het forum LowJob. Leuk dat je zo de Mango opnieuw leven wilt inblazen. En heb je nog meer ligfietsen?

Geen ligfietsen, ben vooral een mountainbiker. Daar staan er wel een paar van.
Antwoord }
Welkom hier Job. Ik ga niet vragen welke baan je hebt hoor  Wink .
Waar rij je ergens in de buurt rond als ik vragen mag?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
(21-Apr-2024, 09:48 PM)Fietsbennie schreef: Welkom hier Job. Ik ga niet vragen welke baan je hebt hoor  Wink .
Waar rij je ergens in de buurt rond als ik vragen mag?

Kun je altijd vragen, ik ben zelfstandige, fiets vooral in het midden van Nederland (met hele mooie mtb routes ;-) )
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
Welkom Job!
Zomaar nieuwsgierig, komt jouw fiets uit Vlaardingen?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Job, welkom op dit forum.

Het schrijfplezier is al aanwezig zo te zien. Ik wens je hier ook veel ontdek- en leesplezier.

De Mango was trouwens ook mijn eerste vm.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LowJob , Hoekie
(22-Apr-2024, 03:12 AM)365cycle schreef: Welkom Job!
Zomaar nieuwsgierig, komt jouw fiets uit Vlaardingen?

Ja, klopt. Een bekende VM? Ik weet er verder weinig van, behalve dat ie wel aardig wat km gemaakt heeft. En dat er diverse aanpassingen aan gebeurd zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
Welkom! In het midden van het land? Toevallig zuidkant Veluwe?
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."
Antwoord }
(22-Apr-2024, 09:07 AM)LowJob schreef: Ja, klopt. Een bekende VM? Ik weet er verder weinig van, behalve dat ie wel aardig wat km gemaakt heeft. En dat er diverse aanpassingen aan gebeurd zijn.
Klopt! De vorige eigenaar zit/zat hier ook. En aardig wat km... Och, het is er voor gemaakt hoor. 1 van mijn fietsen is in de 6 cijfers op weg en doet het nog prima Smile
In words of others,
Antwoord }
(22-Apr-2024, 03:28 PM)JanBurp schreef: Welkom! In het midden van het land? Toevallig zuidkant Veluwe?
[/quote

Veenendaal, behoorlijk aan de zuidkant.

(22-Apr-2024, 06:53 PM)365cycle schreef: [quote="LowJob" pid='46440' dateline='1713769653']
Ja, klopt. Een bekende VM? Ik weet er verder weinig van, behalve dat ie wel aardig wat km gemaakt heeft. En dat er diverse aanpassingen aan gebeurd zijn.
Klopt! De vorige eigenaar zit/zat hier ook. En aardig wat km... Och, het is er voor gemaakt hoor. 1 van mijn fietsen is in de 6 cijfers op weg en doet het nog prima Smile

Als de km administratie klopt, is de mango dat ook ruim
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
In de tussentijd, niet heel nieuw meer, maar wel een kleine update van de velon(o)aut.

Ik merk dat ik vooral graag mee lees, maar wat minder reageer, maar zie in de tussentijd al wel wat "bekenden"
Zal hier nog wat verbetering in proberen aan te brengen  Angel

In de tussentijd een jaar onderweg in de velomobiel.
De oude Mango was al niet de mooiste, maar na een slootbezoek Doh werd het echt tijd voor reparatie.
Alles geplakt, geplamuurd, heel veel geschuurd, en een nieuw verfje gegeven, waarna hij er weer prima uit ziet, en tot MangOrange omgedoopt.
Technisch was bijna alles aangepakt.

Maar, het bevalt zeer goed, heb er de oliebollentocht mee gereden, en ik ben recent overgestapt naar een DFxl, met een beetje optische zijschade.
Mijn mango verkocht aan iemand die uit een alleweder komt, die is er zeer blij mee.

Nu de DF weer netjes maken, en in de tussentijd vooral ook fietsen.
Dat is na een Mango wel een heel andere ervaring. Behoorlijk wat lichter, wat vooral te merken is tijdens klimmen.
Gemiddelde snelheden lopen behoorlijk op.
De km gaan zeer op en neer van een kleine 100 tot  ca 350 in de week, afhankelijk van waar ik aan het werk ben, nu een jaartotaal van ca 6000.
Daar wordt hij dus vooral voor gebruikt, woon werk verkeer.
Antwoord }
(7 uren geleden)LowJob schreef: ......ik ben recent overgestapt naar een DFxl, met een beetje optische zijschade.
Mijn mango verkocht aan iemand die uit een alleweder komt, die is er zeer blij mee.
.......nu een jaartotaal van ca 6000.

De DF is inderdaad wel een heel stukje sneller dan de Mango. Jij zult ondertussen ook meer gewend zijn aan het vm-rijden.
Dat doorschuiven van vm-en vind ik heel positief. 

Welke DFxl heb je? Kleur en nummer?

Ik gebruik de DF ook vooral voor ww-verkeer. Dat is bij mij ongeveer 5000km. 
De toertochten en andere ritten doe ik niet met de DF.
Wim -de roetsende

Antwoord }
(7 uren geleden)LowJob schreef: Ik merk dat ik vooral graag mee lees, maar wat minder reageer, maar zie in de tussentijd al wel wat "bekenden"
Zal hier nog wat verbetering in proberen aan te brengen  Angel 
Is niet verplicht hoor! Hardloper, Wim en ik compenseren het tekort aan berichten wel weer  Rolleyes Wink

(7 uren geleden)LowJob schreef: Maar, het bevalt zeer goed, heb er de oliebollentocht mee gereden, en ik ben recent overgestapt naar een DFxl, met een beetje optische zijschade.
Da's een lekkere stap, gefeliciteerd!
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Roepers , Willeke_IGKT
(7 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(7 uren geleden)LowJob schreef: ......ik ben recent overgestapt naar een DFxl, met een beetje optische zijschade.
.......nu een jaartotaal van ca 6000.

De DF is inderdaad wel een heel stukje sneller dan de Mango. Jij zult ondertussen ook meer gewend zijn aan het vm-rijden.
Dat doorschuiven van vm-en vind ik heel positief. 

Welke DFxl heb je? Kleur en nummer?

Ik gebruik de DF ook vooral voor ww-verkeer. Dat is bij mij ongeveer 5000km. 
De toertochten en andere ritten doe ik niet met de DF.

De 327 in het geel zwart, met wat carbon accenten
Antwoord }
Als ik terug denk aan bv de Waal oversteken, dan kan het inderdaad wel pittige zijn om te klimmen met een relatief zware VM.
Antwoord }
(6 uren geleden)Hardloper schreef: Als ik terug denk aan bv de Waal oversteken, dan kan het inderdaad wel pittige zijn om te klimmen met een relatief zware VM.

In 1 van mijn ww ritten zitten 160 hoogtemeters (enkele reis), das best wel wat, de andere ook nog ruim 70, dan is een velo best zwaar  Big Grin
Antwoord }
(6 uren geleden)LowJob schreef: De 327 in het geel zwart, met wat carbon accenten

Heb je ergens een foto.

Had deze veel schade? Of alleen optisch?
Wim -de roetsende

Antwoord }
(6 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(6 uren geleden)LowJob schreef: De 327 in het geel zwart, met wat carbon accenten

Heb je ergens een foto.

Had deze veel schade? Of alleen optisch?

Alleen optisch, binnenkant is niets te zien of te voelen aan barstjes of scheuren, foto invoegen lukt (nog)niet.
Antwoord }
(6 uren geleden)LowJob schreef: Alleen optisch, binnenkant is niets te zien of te voelen aan barstjes of scheuren, foto invoegen lukt (nog)niet.

Ik verwijs altijd naar mijn blog. Op het Duitse Forum gaat foto's invoegen heel gemakkelijk. 

Hier moet het zo: https://ligfietsers.nl/announcement-2.html
Wim -de roetsende

Antwoord }
(6 uren geleden)LowJob schreef:
(6 uren geleden)Hardloper schreef: Als ik terug denk aan bv de Waal oversteken, dan kan het inderdaad wel pittige zijn om te klimmen met een relatief zware VM.

In 1 van mijn ww ritten zitten 160 hoogtemeters (enkele reis), das best wel wat, de andere ook nog ruim 70, dan is een velo best zwaar  Big Grin

Ik heb even terug gekeken. Strava zegt op de heenweg 89 m en op de terug weg 109 m. Dit was ook mijn dag met het meeste fietsen uit mijn leven. Maar was het aan een stuk voor jou die 160 meters en de 70 meters? Hier als goed is niet. Dus ik had wel wat tijd om te herstellen. Ik heb niet gevloekt, maar had wel iets van waarom heb ik zoveel bagage mee  Doh Maar anderzijds zou ik toch nog weleens een leuke bergje willen beklimmen met mijn QV met MD. Dus richting 200 a 300 meter klimmen op een stukje ligt nog wel in de Todo lijst.  Big Grin
Antwoord }
(5 uren geleden)Hardloper schreef:
(6 uren geleden)LowJob schreef:

Ik heb even terug gekeken. Strava zegt op de heenweg 89 m en op de terug weg 109 m. Dit was ook mijn dag met het meeste fietsen uit mijn leven. Maar was het aan een stuk voor jou die 160 meters en de 70 meters? Hier als goed is niet. Dus ik had wel wat tijd om te herstellen. Ik heb niet gevloekt, maar had wel iets van waarom heb ik zoveel bagage mee  Doh Maar anderzijds zou ik toch nog weleens een leuke bergje willen beklimmen met mijn QV met MD. Dus richting 200 a 300 meter klimmen op een stukje ligt nog wel in de Todo lijst.  Big Grin

Die hoogtemeters zijn wel per rit, ik zit op de Heuvelrug, dan lukt klimmen wel. Maar niet helemaal aan een stuk. Je bent welkom om hier een paar keer de heuvelrug over te fietsen, Amerongse berg is al ca 50 hm in 1 keer  Tongue (vandaar ook mijn andere fietsliefde mountainbike, dan heb je zo een paarhonderd hoogtemeters)

(5 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(6 uren geleden)LowJob schreef: Alleen optisch, binnenkant is niets te zien of te voelen aan barstjes of scheuren, foto invoegen lukt (nog)niet.

Ik verwijs altijd naar mijn blog. Op het Duitse Forum gaat foto's invoegen heel gemakkelijk. 

Hier moet het zo: https://ligfietsers.nl/announcement-2.html

Ok, dank je, ik heb alles in google staan, ga even uitzoeken hoe dit werkt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper
Voor een Nederlander met ook nog eens 'Low' in zijn naam heb je het verrassend vaak over klimmen Tongue

We zijn hier niets gewend joh.
Afgelopen jaar in mijn verlengde QV, mét dochter acherin en vol kampeermeuk naar de werelkampioenschappen in Engeland gefietst. Vanaf de ferry in Dover zit ook een leuke klim met stukjes van meer dan 10%, dat is echt genieten als de fiets incl bagage ~180 kilo weegt kan ik vertellen  Big Grin Ik hoefde niet uit te stappen maar liep wel paars aan  Wink

Welkom!
Antwoord }
(4 uren geleden)Arend-Jan schreef: Ik hoefde niet uit te stappen maar liep wel paars aan  Wink 
Ik ga dat beeld van een paarse papa onder de open klep en een dochter die staand achterin haar tong uitsteekt nooit meer vergeten Big Grin
In words of others,
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Arend-Jan, LowJob, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
De “ethische” regels van de ligfietser
Als dit geen beroep ...melle z — 05:13 PM
M5 LowRacer van Hans
Dit gerucht heb ik...ZoefZoef — 05:09 PM
M5 LowRacer van Hans
Dit gerucht heb ik...Wim -de roetsende — 05:05 PM
M5 LowRacer van Hans
Even terug naar di...ZoefZoef — 04:57 PM
De “ethische” regels van de ligfietser