Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
30-Jan-2019, 09:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Jan-2019, 09:05 PM door TvWijk.)
Om mijn velomobiel te kunnen verzekeren heb ik een ART 2 gekeurd slot nodig.
Helaas is een ringslot geen optie; daardoor resteert de keuze uit een kettingslot of een vouwslot.
Omdat ik een vouwslot (duimstok principe) niet handig vindt, heb ik voor een ketting gekozen.
Mijn degelijke ketting weegt 2,5 kg (bij een lengte van 110 cm).
Dat is dus bijna een 10% toename van het gewicht
(fiets zonder velomobilist)
Helaas kan ik mijn slot niet op het semi-publieke terrein bij mijn werk aan een hek of paal laten hangen.
Ik zal een plekje in de Mango+ moeten zoeken voor deze stalen kluwen.
Wat doen jullie met je slot?
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 5.891
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2118
7487 x bedankt in 3684 berichten
Ik heb op mijn werk een velomobielhok laten plaatsen. De deur daarvan zit op slot met een discusslot. Dat slot neem ik dus niet mee.
Het hok was trouwens wel iets duurder dan een slot ;-)
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
Een eigen ligfietsgarage op het werk is natuurlijk het non-plus-ultra.
Het kantoor waar ik werk staat op semi-publiek terrein.
Voldoende overdekte fietsenstalling in de parkeergarrages, (geen zin om 300 meter te lopen) en fietsbeugels dicht bij de gebouwen.
Het kettingslot in weer en wind aan een fietsbeugel laten hangen is geen optie.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
Als je 110 kg weegt zoals ik dan kan een slot er ook nog wel bij.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 676
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 645
505 x bedankt in 281 berichten
Ik gebruik ook een flink kettingslot, deze laat ik op mijn werk. Ook makkelijk omdat ik met verschillende fietsen naar mijn werk ga. Zo sleep ik geen zwaar slot mee.
Berichten: 287
Topics: 10
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 0
39 x bedankt in 25 berichten
Ik heb gewoon een ringslot voor de verzekering met een kabel eraan voor mezelf om hem vast te zetten als ik ergens parkeer waar ik de kans op diefstal/joyriding groter acht neem ik dat ook mee. De rest van de tijd of als ik een super lange afstand moet rijden dan laat ik dat slot thuis. Die van je slot op het werk laten lijkt me ook een handige oplossing als je hem meestal daar vast wil zetten.
Berichten: 51
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2018
Bedankt: 10
3 x bedankt in 3 berichten
Ik gebruik zelden een slot. Als pensionado zet ik mijn ligfiets altijd zodanig weg dat ik er zicht op heb.
Meestal tijdens een koffie-pauze.
Voor die enkele keer gebruik ik een kabelslot van de Hema.
Ik geloof niet dat er veel belangstelling is van het dievengilde voor ligfietsen. Wel misschien voor de apparatuur in VM.
Aandacht trekken doen ze sowieso, en dan is een blik werpen in het binnenste ook logisch.
Dat kan dan natuurlijk ook aanleiding geven tot een snelle greep, helaas.
Alligt Kruiser-Huissoon racefiets
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
(31-Jan-2019, 12:26 PM)Roef Veerman schreef: Ik heb gewoon een ringslot voor de verzekering .....
Heb je een foto van hoe het ringslot in jouw vm zit?
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 287
Topics: 10
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 0
39 x bedankt in 25 berichten
Die heb ik er los bij, en steek ik door het achterwiel. Dus het is geen vast object ofzo. Maar daar nemen ze genoegen mee bij Unive in ieder geval. Ik heb hem ook niet per definitie verzekerd omdat ik denk dat hij gestolen wordt, maar voornamelijk tegen schade. Al is hij bij diefstal ook verzekerd.