Topics: 43
Bedankt: 6
1566 x bedankt in 690 berichten
Ik ben op zoek naar een voorvork voor een M-racer met schijfremmen. Die hebben volgens mij een stuurbuis van 1" 1/8 recht. Ik weet niet of ik naar een bepaalde offset moet kijken om te zorgen dat het wiel het frame niet raakt, maar al zonder die kennis kan ik ze niet vinden. Bandbreedte 28mm is voldoende, mogelijkheid tot 32 is prettig. Quickrelease assen.
In carbon vind ik ze voor 50 euro van Ali (kwaliteit?) of 500 euro van een Europese site. Liever iets daartussen.
In staal vind ik ze vaak minder mooi, en is de bandbreedte vaak veel groter. Dat staat niet mooi met een smalle band en is niet handig met de ketting die langs de voorvork loopt.
Kortom, als iemand een tip heeft, graag!
Topics: 1
Bedankt: 22
33 x bedankt in 15 berichten
Een tijd terug was er iemand met een groene m-racer in opbouw; die werd getipt door iemand van hier voor een alu-vork die aan jouw wensen lijkt te voldoen.
Wie en wanneer dat was weet ik niet precies meer, maar andere ongetwijfeld wel !
Topics: 6
Bedankt: 17
413 x bedankt in 203 berichten
Smal, schijfrem en niet-tapered gaat helaas niet vaak meer samen. Als ik weer ga bouwen ( en dat wordt langzaam concreter, mijn temper oven is bijna af) komt er een tapered balhoofd in.
CNC bikes (
https://cnc-bike.de/starrgabeln-c-50_44.html, stond ook al in de draad van lig-Zeeuw) heeft veel, maar ook daar is de combinatie smal en niet-tapered lastig.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Topics: 164
Bedankt: 2525
8652 x bedankt in 4216 berichten
(, 09:21 AM)Bob Hagendijk schreef: Ik ben op zoek naar een voorvork voor een M-racer met schijfremmen.
Heb je een M-Racer gekocht?
Oranje?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 29
Bedankt: 0
1871 x bedankt in 998 berichten
(, 09:59 PM)Bob Hagendijk schreef: Wat mij alleen opvalt is dat waar de vork bij het balhoofd komt er maar een kleine "ring" zit. Bij de meeste vorken is die diameter een stuk groter.
Die 'ring' is de vaste conus; die is onderdeel van de balhoofdlagerset en moet nog op de vork uit je link geperst worden (lees: er op gemept met een stuk buis en een hamer).
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane