Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeugdjournaal
Er was gisteren een leuk item in het jeugdjournaal over een jongen die voor een goed doel 1000km langs de Nederlandse hoofdsteden heeft gefietst. Op een ouwe flevobike  Big Grin
Vanaf 11:13 https://npo.nl/start/serie/nos-jeugdjour...6/afspelen
Antwoord }
Erg leuk filmpje. Ik vraag mij wel af waar hij het idee van een Flevobike heeft opgedaan? De hoogtijdagen van Flevobike liggen toch wel enige tijd achter ons. Maar heel mooi dat hij het zo gedaan heeft en dat het zo in beeld is gebracht.

Groet,

Marco
Antwoord }
Mooi!
https://www.compassion.nl/
Inderdaad bijzonder op een Flevobike! Wel leuk, je ziet hem ook nog even met losse handen fietsen, wat op een flevobike niet heel moeilijk is begrijp ik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , liggende daan
Die Flevobike staat toch te koop op Marktplaats?
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...-flevobike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , liggende daan
En hij had nog nooit op een ligfiets gereden  Big Grin 

En rijdt dan zo op een Flevobike  thumb   Hij wel  Doh
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
(, 09:47 AM)Wim -de roetsende schreef: En hij had nog nooit op een ligfiets gereden  Big Grin 

En rijdt dan zo op een Flevobike  thumb   Hij wel  Doh

En dan nu alweer verkopen....toch geen blijvertje zo'n flevobike?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 08:33 AM)Roepers schreef: Erg leuk filmpje. Ik vraag mij wel af waar hij het idee van een Flevobike heeft opgedaan?

Leuk filmpje inderdaad.

Ik meen te herinneren, was op omroepzeeland volgens mij, dat het geen fietser is, voor deze gelegenheid wel, en dan de actie zo comfortabel mogelijk wilde doen.
Dat een ligfiets daar het beste voor is. Dus de ligfiets. Flevobike werd niet specifiek genoemd.
Antwoord }
(, 10:07 AM)liggende daan schreef: En dan nu alweer verkopen....toch geen blijvertje zo'n flevobike?

Hoe weet je dat?
Wim -de roetsende

Antwoord }
Bedankt door: liggende daan , Willeke_IGKT
(, 09:43 AM)martinus schreef: Die Flevobike staat toch te koop op Marktplaats?
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...-flevobike

(, 01:15 PM)Wim -de roetsende schreef:
(, 10:07 AM)liggende daan schreef: En dan nu alweer verkopen....toch geen blijvertje zo'n flevobike?

Hoe weet je dat?
Antwoord }
Hey Allen,

Hier de jongen van het jeugdjournaal!

Ik was inderdaad hiervoor nog geen fietser en heb voor dit project een ligfiets aangeschaft. Een Flevobike.
Die beviel erg goed en daar zijn de onderdelen nu voor het grootste deel vervangen. Maar nu ik klaar ben wil ik voor een wat betere (lig)fiets gaan. Vandaar dat deze op marktplaats staat.

Voor verdere vragen reageer gerust!
Antwoord }
Van harte welkom Job. Geweldig gedaan! DE Flevobike is niet bepaald de gemakkelijkste ligfiets en uniek in zijn soort. Dus knap dat je dat je eigen hebt gemaakt!

Groet,

Marco
Antwoord }
Petje af voor wat je gedaan hebt. Het is mij nog niet eens gelukt 10 meter rechtuit te rijden op de flevobike-trike. Uit je reactie blijkt dat een ligfiets ook een optie is voor je volgende. Je bent dus niet afgehaakt. Dan is het fijn om te zien dat er vers bloed in de gemeenschap bijkomt. Veel plezier met je toekomstige kilometers.
Antwoord }
Met de hele familie weekend ben ik momenteel in Zeewolde. Het feit dat we 80 jaar bevrijd zijn moet ik herdenken en vieren op grond wat nog niet eens zo lang bestaat.

Dat betekent dus laat opblijven, veel spelletjes doen en gezellige dagen hebben met elkaar. Net zoals normaal gaan ook deze zondag naar de kerk. We kozen voor het meest nabij gelegen kerkgenootschap NGK in Zeewolde zelf.

Een beetje autist moet ook wennen aan slaapkamer, lucht en door de drukte duurt het me even voordat ik slaap. Ik zat een beetje duf in de kerkstoelen te staren. Tot het kindermoment er iemand in de zaal komt fietsen. Hij begint zijn verhaal over dat hij maar liefst 2 kilometer tegen de wind moest. Tot hij zijn verhaal bij kerklid Job uitkwam. Groot applaus voor 1000 kilometer wat hij op zijn ligfiets heeft gedaan, en ruim 4000 euro bij elkaar heeft gefietst langs de hoofdsteden van Nederland.

Mijn oren stonden spits. Ik heb weinig van de preek meegekregen. Mijn gedachten dwaalden af naar mijn eigen herinneringen: liggend door Maastricht, de Rijn bij Arnhem, de Oosterscheldekering bij Middelburg en de Hanzeboog bij Zwolle.

Vlak na de dienst heb ik Job gesproken. Hij genoot van dezelfde dingen als ik op de fiets. Ik wees hem op het forum en heb hem een link van mijn site gedaan ter inspiratie.

Job bedankt om je vakantie voor het goede doel in te zetten. Job, blijf lekker genieten van het fietsen op je eigen manier en altijd welkom in Twente! 

[Afbeelding: IMG-20250504-WA0001.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Welkom op het forum Job. Je kan ook altijd even hier rondneuzen voor een andere ligfiets:
https://ligfiets.net/advertisements
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(4 uren geleden)Job-Ronde_van_Hoop schreef: Hey Allen,

Hier de jongen van het jeugdjournaal!

Maar nu ik klaar ben wil ik voor een wat betere (lig)fiets gaan. Vandaar dat deze op marktplaats staat.

Job, welkom op dit forum. 

We hebben allemaal van je verhaal genoten. Mooi dat je zo'n initiatief hebt genomen.

Prachtig ook om jou zo gemakkelijk op de voor mij moeilijkst berijdbare ligfiets te zien wegrijden.

Dat je nu verder wilt gaan met ligfietsen juichen we hier uiteraard alleen maar toe.

Graag staan we jou hier met raad en daad bij.

Misschien heeft ZoefZoef nog iets goeds voor een mooie prijs te koop  Big Grin Wink
Wim -de roetsende

Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Job-Ronde_van_Hoop, Marnix, 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Voor wie de nieuwe r...Hoekie — 01:16 PM
Jeugdjournaal
Hey Allen, Hier...Wim -de roetsende — 12:47 PM
Jeugdjournaal
Welkom op het forum ...Hardloper — 12:42 PM
Jeugdjournaal
Met de hele familie ...Fietsbennie — 12:17 PM
Jeugdjournaal
Petje af voor wat je...datakneder — 11:57 AM
Jeugdjournaal
Van harte welkom Job...Roepers — 11:53 AM
Jeugdjournaal
Hey Allen, Hier d...Job-Ronde_van_Hoop — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooie foto Wim, zou ...Hardloper — 11:27 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Te kort krijg je n...Gideonaut — 10:35 AM
 Dat fietst echt h...Wim -de roetsende — 09:13 AM
Die muur van Huy heb...Jeroen S — 09:08 AM
Ik vond de lucht gis...Wim -de roetsende — 09:06 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
En dan vinden wij 15...Jeroen S — 09:05 AM
Te kort krijg je nie...Jeroen S — 09:01 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
.......maar hier i...Wim -de roetsende — 08:57 AM
Medeliggers onderweg
Vandaag weer een hoo...365cycle — 01:32 AM
Met een hase pino ...365cycle — 01:20 AM