Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dashcam / action cam / camera / motordashcam voor in de velomobiel
Die van mij heeft mapjes met mp4 bestandjes van 5 minuten lang volgens mij. Al heb ik de app nog niet geprobeerd.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(13-Aug-2024, 11:08 PM)Gideonaut schreef: GoPro camera's hakken je video's in stukken van 12 minuten, en zover ik weet is dat niet te omzeilen, wat mij al 2x is voorgekomen is dat er net iets gebeurde precies op het deel waar de video gesplitst werd en dan mis je net die cruciale seconde, erg frustrerend!

De GoPro is wel super handig met al die accessories maar een dashcam setup is voor een velomobiel de betere keuze.
ik ben bijna klaar met mijn "safety module" en dan kan ik overstappen naar de dashcam, al denk ik dat de GoPro gewoon blijft als backup. 
[Afbeelding: DSC-7032.jpg]

Is dat zo? Een kennis heeft een fietsrit van ons opgenomen met een GoPro voor zover ik weet. Dit is een video zonder onderbrekingen geworden.

Azub Max - Sunrider - HP Speedmachine - Azub Fatty
Antwoord }
(, 08:24 PM)JarnoH schreef: Is dat zo? Een kennis heeft een fietsrit van ons opgenomen met een GoPro voor zover ik weet. Dit is een video zonder onderbrekingen geworden.

Mijn oude Hero Session kan maar tot 4gb bestanden maken op het sd-kaartje. En als je de GoPro app gebruikt dan kan je dat in de software als 1 bestand exporteren. 
De nieuwere GoPro's kunnen grotere bestanden maken, al is er nog steeds een limiet volgens mij.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
De limiet is meestal het bestandssysteem. NTFS kan tot belachelijk veel, exabytes geloof ik (één exabyte = 1 miljoen TB = 1 miljard GB). De meeste embedded hardware en ook Arduino etc. snappen geen NTFS.
Wel exFAT, en dan kan je tot 512TB.
FAT32 kan maximaal tot 4GB. M.a.w.: Je SD-kaart opnieuw formatteren en even kijken wat werkt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Dat klopt maar wat ik bedoel heet "chaptering" Dat zit ingebakken in de GoPro's en kan volgens mij niet uitgezet worden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 10:03 PM)Gideonaut schreef: Dat klopt maar wat ik bedoel heet "chaptering" Dat zit ingebakken in de GoPro's en kan volgens mij niet uitgezet worden.
Ah ja. Ontzettend jammer dat die code zo potdicht zit, want qua beeldkwaliteit vind ik de GoPro echt onverslaanbaar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , twilwel
(, 08:05 PM)twilwel schreef:
(, 07:41 PM)365cycle schreef: @twilwel: Wat voor bestandsformaat komt er native uit dan?

een zogenaamde ¨stream¨. Ik heb 1 poging gedaan met VLC om te zetten, maar die gaf zoveel fouten dat het geen doen was.

Probeer het eens met ffmpeg (https://ffmpeg.org)
Dat gebruik ik altijd om video en audio te converteren. Vooral als het formaten zijn die niet door Kdenlive (video editor) of door Reaper (audio editor) geslikt worden.

Met de bijbehorende ffprobe tool kun je uitvinden wat er precies in een bestand zit: gebruikte video en audio codex, framerate en resolutie, kleurensysteem, enz.

Aantekeningen bijhouden welke commandline opties werken voor bepaalde omzettingen is wel handig, anders moet je het steeds opnieuw opzoeken in de uitgebreide documentatie, of gaan zitten zoeken naar voorbeelden.

Videobestanden omzetten met VLC heb ik ook wel eens geprobeerd. Ik vond het geen succes. Het is al weer zo lang geleden dat ik niet meer weet wat er aan schortte, maar het was niet naar tevredenheid.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , mvdriel , Willeke_IGKT , twilwel

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Hij ging Dalvoorderw...Fietsbennie — 01:26 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag vanmorgen b...Josligfiets — 12:45 PM
Medeliggers onderweg
Vorige week kwam i...Boyd Maduro — 12:37 PM
Medeliggers onderweg
Zwarte m-racer gespo...ZoefZoef — 12:07 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag vanmorgen bij...Fietsbennie — 11:31 AM
Medeliggers onderweg
Vanochtend in Exloo ...Lig-hen — 11:04 AM
Fietshelm (dag van de)
Aan de fietshelm hee...Bart Verbeek — 10:18 AM
Fietshelm (dag van de)
Wat Willeke zegt, he...Bob Hagendijk — 09:57 AM
Fietshelm (dag van de)
In sommige gevallen ...Willeke_IGKT — 07:18 AM
Fietshelm (dag van de)
'een tijdelijke ba...Bianca F — 10:36 PM
Dashcam / action cam / camera / motorda...
@twilwel: Wa...Martin van Mourik — 10:19 PM
Dat klopt maar wat...365cycle — 10:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik zeg niet dat ee...365cycle — 10:03 PM
Dat klopt maar wat i...Gideonaut — 10:03 PM
Dat is het voord...Bob Hagendijk — 10:00 PM
De limiet is meestal...365cycle — 09:55 PM
Dat is het voordee...365cycle — 09:51 PM